İçeriğe Yönlendir

Rölanti Sorunu / Titreme-Tekleme / Stop Etme


Misafir

Recommended Posts

Mehmet Bakıcı

ısınınca hiç bir sorun yok, gayet güzel gidiyo. titremede kalmıyo. Yarın ben burda özel ford bayii si var oraya götürmeyi düşünüyorum. Bana ilk tavsiyeniz yaptırmam gerekenler subaplarmı abi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlk yazdığım gibi kompresyon testi. Subap yaptırmak en masraflısı, yani rektifiye. Hemen meblağlar uçmaya başlamasın.

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

ya aslında titreme ısınmadan olması normal gibime geliyor bendede öyle ama ısınınca birşey kalmıyor . ancak bendede bu sorun var bende 3. viteste giderken hiç gaza basmadıgım zamanlar araba tekliyor kurum temizliği yaptırmayı deneyin. ayrıca yüksek viteslerde hiç gaza basmadan tekleme yapıyormu yapmıyormu ona bi bakın derim çunku hıc gaza basmadan teklemesı daha kötü.. (bende olan).

Yorum bağlantısı
Mehmet Bakıcı

bide aklıma geldi, ısınmadan gitmeye kalkınca titremeyle beraber gaza biraz yüklenip zor zekat hareket ediyo. Biraz yığılır gibi gidiyo, daha sonra gazı yiyince birden ileri doğru atlar gibi gidiyo. düşük devirde hereket ettiremiyorum ısınıncaya kadar.

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

birde arabaya giden hava yollarına bakın tıkanma varmı yokmu diye ön ızgaranın orada bi hava alıcı var onun motora baglandıgı yer arada sırada cıkıp gevşiyor olabilir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Bakıcı

ısındıktan sonra yüksek viteslerde hiçbir tekleme yapmıyo... Isındıktan sonra saat gibi maşallah :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor soğukken kompresyon ölçülmeli..

Sıcak ölçümde yanıltabilir..

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Sezgin Geridönmez
Motor soğukken kompresyon ölçülmeli..

Sıcak ölçümde yanıltabilir..

Sıcak ölçüm kompresyonu + yönde mi - yönde mi yanıltır?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

bu arıza şekline göre degişir. dogru ölcüm şekli motor çalışma sıcaklıgında iken yapılan ölçümdür. buradaki farklılık problemin motor soguk iken oluşmasıdır. bu durumda soguk motorda ölçüm yapılması önerilmiş

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Guest Tahsin Cavkaytar
Fiesta TDCİ lerdeki çok sık rastlanan sorunlardan birisi daha alkışlarla huzurlarınızda...ÇA
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serkan Çaglar

izmit ve yalova'da bir çok tamirciye gittim ancak hepsi başka birşey söyledi ve hiçbirine güvenemedim.

aracım (98 fiesta flair) soğukken ilk 3 dk. boyunca titriyor devir 200'e kadar düşüyor 10-12 sn. devam ediyor, deviri yükseltmek için gazı köklüyorum önce gaz yemiyor sonra eksozdan geldiğini düşündüğüm bir ses "pıt pıt" ettikten sonra gaz yemeye başlıyor bende gazı bırakıyorum 10-20 saniye 1000 devir civarında gezindikten sonra tekrar araç titremeye başlıyor. bu olay yaklaşık 3-4 dk. boyunca devam ediyor. motor ısındıktan sonra araçta birşey kalmıyor. (bu arada sadece benzinde çalışırken bunu yapıyor gazda böyle bir sorun yok)

ne yapmam gerekli

1. maf mı temizlenecek

2. carbon clean mi yapılacak

3. enjektör temizliğimi (

4. bujiler mi (bujileri değiştirdiğimdede yapıyor.)

5. yada..................

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sinek küçüktür, mide bulandırır derler ya... Siz bir carbon clean yaptırın, 100-150 km sonra dertiniz büyük ihtimal ile bitecek, CC tamir yöntemi değildir ama sanırım kurumlar had safhada. Eğer ki düzelir ise, 5000 km sonra bir daha yaptırın ki, tam sonuç alınsın derim. İşlem önce-sonrasında kompresyon da ölçtürün, belgeli tamiratın huzuruna kavuşun.

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar
Sinek küçüktür, mide bulandırır derler ya... Siz bir carbon clean yaptırın, 100-150 km sonra dertiniz büyük ihtimal ile bitecek, CC tamir yöntemi değildir ama sanırım kurumlar had safhada. Eğer ki düzelir ise, 5000 km sonra bir daha yaptırın ki, tam sonuç alınsın derim. İşlem önce-sonrasında kompresyon da ölçtürün, belgeli tamiratın huzuruna kavuşun.

çağlar abi izmit/yalova'da nerde yaptırabileceğim konusunda bilgi verebilecekmisin, bu işi iyi yapan biryere gitmek istiyorum. yakın biryerde 50 gibi fiyat biçtiler fiyatı düşük geldi. hem ucuz hem kötü işçilik olacağından çekindiğim için gitmedim. normal fiyat nedir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

http://www.carboncleanturkiye.com/iletisim.htm Firmayı arayın, Şenol beyi isteyin, forumdan selam yolladığımızı söyleyin, en uygun yeri tavsiye edecektir. Tekrarlayacağım: bu bir tamir yöntemi değildir ama anlattıklarınız, tamamı ile aşırı kurum belirtileri. Ayrıca CC ni periyodik olarak yapılması faydalıdır, VW-Fiat periyodik bakımda yağ değişir gibi sormaksızın yapmaktalar, bu sayede bazı parçalarda, garanti giderleri önemli ölçüde düşüşte.

Carbon clean bir markadır, diğer marka ürünler de mevcuttur ama şahsen laboratuvar testi görebildiğim, solvent bazlı olmayan tek marka budur. Aslında kimyasal olarak şampuan :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar

teşekkür ederim çağlar abi aradım bilgi buydu. inşallah sorun çözülür.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Umut Kapucu

Arkadaşlar, merhaba. Foruma henüz katıldım ve benim sorunuma en yakın sorun olarak bu konuyu buldum.

Aracım 2004 Fiesta 1.4 TDCi, easytronic vites.

Durumu özetlemek gerekirse, daha çok araba tam olarak ısınmamışken, fren yapınca motor stop ediyor (gibi oluyor) tüm motor arıza, akü vb ışıklar yanıyor ve ayağımı frenden çektiğimde arabayı sanki vurduruyormuş gibi sarsılarak tekrar düzeliyor. Başlarda bu problemin benden kaynaklandığını düşündüm, arabayı yeni almıştım ve alışmaya çalışıyordum. Sonra bir ustaya baktırdığımda şanzıman yağının azalmış olabileceğini söyledi, ama şanzıman yağı full artı yeni değişmişti.

Bunun gibi başka başlıklar da var forumda ancak benim durumu en iyi özetleyen durum bu. Frenlerde gaz tamamen kesiliyor ve motor stop ediyor.

Bu hafta içinde bir ustaya daha gideceğim. Rölanti ayarlayıcı konusunu ona da anlatacağım. Sizce bundan daha farklı bir durum var mıdır?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Arkadaşlar, merhaba. Foruma henüz katıldım ve benim sorunuma en yakın sorun olarak bu konuyu buldum.

Aracım 2004 Fiesta 1.4 TDCi, easytronic vites.

Durumu özetlemek gerekirse, daha çok araba tam olarak ısınmamışken, fren yapınca motor stop ediyor (gibi oluyor) tüm motor arıza, akü vb ışıklar yanıyor ve ayağımı frenden çektiğimde arabayı sanki vurduruyormuş gibi sarsılarak tekrar düzeliyor. Başlarda bu problemin benden kaynaklandığını düşündüm, arabayı yeni almıştım ve alışmaya çalışıyordum. Sonra bir ustaya baktırdığımda şanzıman yağının azalmış olabileceğini söyledi, ama şanzıman yağı full artı yeni değişmişti.

Bunun gibi başka başlıklar da var forumda ancak benim durumu en iyi özetleyen durum bu. Frenlerde gaz tamamen kesiliyor ve motor stop ediyor.

Bu hafta içinde bir ustaya daha gideceğim. Rölanti ayarlayıcı konusunu ona da anlatacağım. Sizce bundan daha farklı bir durum var mıdır?

Şarj dinamonuzda bi sorun olmasın ?

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar

çağlar abi çok haklıymış karbon clear yaptırdıktan sonra araba titremelerinin %65 i gittiğini farkettim bir müddet sonra buji değişiminde buji kablolarının tam oturmadığını fark ettim ve iyice oturttuktan sonra geriye kalan %35 lik titremeninde kaybolduğunu gördüm. :unsure2:

ancak hala gaz yememe sürüyor ne yapmalıyım sizce

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

Filtrelerden alında,yakıt pompasına kadar bir sürü sebep olabilir.Enjektörlerde sorun olması en kötü ihtimal.Yakıt sistemiyle ilgili gibi görünüyor.Servise gösterseniz,en faydalı çözümü onlar bulacaktır.Hatta katalitik konvertörün dolu olması bile mümkün.Yani çok ihtimal,düşük veri.Servis diyorum tekrardan.

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar
Filtrelerden alında,yakıt pompasına kadar bir sürü sebep olabilir.Enjektörlerde sorun olması en kötü ihtimal.Yakıt sistemiyle ilgili gibi görünüyor.Servise gösterseniz,en faydalı çözümü onlar bulacaktır.Hatta katalitik konvertörün dolu olması bile mümkün.Yani çok ihtimal,düşük veri.Servis diyorum tekrardan.

hocam sadece bu kadar veri var ilk 3 dakikada gaz yememe

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
hocam sadece bu kadar veri var ilk 3 dakikada gaz yememe

Pompa,konvertör konrol ettirin.Ama konvektör doluysa sürekli gaz yemez.İyi bir sanayi ustası ya da bir servis.Enjektörlere baktı mı önceki ustalarınız?

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

benim fiesta flairde de vardı aynı sorun carbon clean orijinal buji kullanımı buji kablosu değişimi ve würth enjektör temizleyici(depoya konan) ile geçmişti umarım sorunun çabuk düzelir. buji seçimi, tırnak aralığı çok önemli buna dikkat edin. sitede flair kullanma klavuzu vardı oradan katalog bilgilerinize ulaşabilirsiniz.. iyi günler

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kenan Sincar

Selam arkadaşlar siteye yeni üye oldum.arabam fiesta 2000 1.25 1 yıl bindim birşey yoktu ancak 2 aydır giderken tekleme ve sarsıntı yapıyor tam gaz yemiyor bazen bunu her zaman yapmıyor.bobin değişitim buji değiştim buji kablosu değiştim olmadı enson rolanti valfi temizlendi gaz kelebeği temizlendi 1 2 gün iyi oldu ancak gene başladı bu sorunu yaşayan varmı ne yapmam gerekir lütfen yardım edin canımı çok sıktı bu araba...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bobin-buji-kablo değişip bu yeni parçaların arızasız çalıştığını sanarak 1 ay arıza arayıp, daha sonra buji kablosu orjinal olmadığı için doğru dürüst çalışmadığını anlayan çok vardırr. Buji kablosu orjinal mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...