Arda Inan 28 Mart 2011 Paylaş 28 Mart 2011 (düzenlendi) Ne kadar fren hidroliği alıyor sistem; 1litre- 2litre? Kitapçıkta "gerektiği kadar" yazıyor, çok hoşuma gitti. Ankara TUR-OTO'ya sordum 100TL dedi. Bence uçtu adam ne dersiniz? 28 Mart 2011 tarihinde Arda Inan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sertan Ilıca 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 arkadaslar bir sorum olacak aracım 2007 focus dizel 109 bg fren hidroliğini değiştirmeyi düşünüyorum sizce değiştirmelimiyim( bakım amaclı) bir diğer sorum iki hafta önce yeni aldıgım lastiklerimi taktırdım lastikleri taktırıken bir sey dikkatimi cekti ön diskler cam gibi ama arka diskler paslanmış kahverengi bir vaziyettte idi bir arkadasım öyle sey olmaz o zman senin arka frenlerde problem vardır dedi tutmuyor olabilir dedi bu olay nedir bilgilendirirseniz sevinirim Yorum bağlantısı
Semih Saner 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Arkadaşlar merhaba; focus otomatik araçlarda şanzuman yağı ne zaman değiştirilir ... yardımcı olursanız sevinirinm aracım 130.000 km de.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan 2011 Yazar Paylaş 22 Nisan 2011 Bakım kitapçığında ömürlüktür yazar, istisna verir: Ağır kullanım şartında 45.000km de bir filtrei ile beraber değiştirin der. Bence artık değiştirmeli. Yorum bağlantısı
Fırat Şenol 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Bildiğim kadarı ile her 45000 km'de bir değişmesi gerekir diye aklımda kalmış... Yorum bağlantısı
Semih Saner 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Bildiğim kadarı ile her 45000 km'de bir değişmesi gerekir diye aklımda kalmış... teşekkürler Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 45.000 de değişmesi gerekir diye biliyorum. Tam otomatik şanzımanlarda ömürlük yağlar varmış ancak bizimkiler için bu geçerli değilmiş. ama miş ve mış yinede garantiye almak lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Yurtdışı (ABD uygulama) 50 bin mildir. Yani 80 bin km felan uygundur. Yıl olarak da çok zaman geçtiyse değişmelidir. Otomatik şanzıman yağı otomatik şanzımanın en önemli unsurudur. Değişmez diye birşey yoktur. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Orjinal filitre ve gerekli şartnameleri karşılayan yağ ve usta bulursanız hemen değişin. yoksa arıza olmdaıkça kurcalamayın. Yüksek kmde hiç yağ değişmediyse yağ değiştikten sonra eski çapaklanmaların yağ ile temizlenmesi yüzünden vuruntu yapma ihtimali olabilir demişlerdi bana. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 22 Nisan 2011 Paylaş 22 Nisan 2011 Benim 150k mildeki 210k km focusumun hic degismemis yagini degistirmistim. Icine birde katki koydular sifir gibi oldu. Yorum bağlantısı
Guest H 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Hasan Bey gerçekten çok makbule geçti bu yağ değiştirme işi.Ben de kara kara düşünüyordum nasıl halledeceğim diye bu işi.Diğer resimleri de bir an önce eklerseniz ustayı rahatlıkla yönlendirebiliriz.Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Guest H 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Bir de yağı nereden buldunuz acaba?Shellin internet sitesinde motor yağından başka yağ görünmüyor. Yorum bağlantısı
Ali Özgen 27 Nisan 2011 Paylaş 27 Nisan 2011 benzinli otm mondeodaki şanzumanın aracın gücünü baltaladığını söylüyor herkes.Bu Jatco şanzuman da,dizel mondeonun gücünü baltalıyor mu?performans etkisi nasıl?ayrıca,2004-2005 vw passat larda kullanılan şanzumalar da DSG şanzuman mı? bunları merak ediyorum.şimdiden teşekkürler saygılarımla... benzinli otm mondeodaki şanzumanın aracın gücünü baltaladığını söylüyor herkes.Bu Jatco şanzuman da,dizel mondeonun gücünü baltalıyor mu?performans etkisi nasıl? ayrıca,2004-2005 vw passat larda kullanılan şanzumalar da DSG şanzuman mı? bunları merak ediyorum.şimdiden teşekkürler saygılarımla... Jatco şanzımanlı Mondeo'ların da akselerasyonuna ve yakıt tüketimlerine bakarsanız manuel olanlarla arasında ciddi fark olduğunu görürsünüz. Fark benzinlideki kayıptan pek farklı değildir. Eski Passatlarda 1.8 T olanlarda 5 ileri, 2.0 olanlarda 4 ileri klasik otomatik şanzıman vardır, DSG değildir. 130 HP dizellerde 5 ileri otomatik vardır. 2005'den itibaren üretilenlerde de ilk önce 6 ileri klasik kullanıldı. Daha sonra DSG'ye geçildi. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Nisan 2011 Paylaş 27 Nisan 2011 Hasan Bey verdiğiniz bilgi için teşekkürler. Ben geçen şanzuman yağını sanayide bir ustaya gösterdim. Onlarda motorun arkasından bir çubuk çektiler. (Yağ çubuğu değil yağ çubuğu önde) Yağ seviyesinin eksilmediği kokusuna rengine baktılar tamam bir sorun yok dediler. Gerçekten yaptıkların doğru. Klasik şanzımanda yağ durumu sizinkinden farklımı kontrol ediliyor?Teşekkürler. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 10 Mayıs 2011 Paylaş 10 Mayıs 2011 Bugün bende şanzıman yağını değiştirdim.Aldığım yağ mobil atf 320(dextron III),ilk önce 3.5 lt koyduk tapayı açtık biraz yağ aktı sonra durdu,tekrar üzerine .0.5lt ekledik yağ akmaya başlayınca tapayı kapattık,toplamda aslında 3.5 lt yetiyordu ama biz biraz akıtınca 4 lt gitmiş oldu.Bir müddet kullanıp aynı işlemi tekrar yaptıracağım. Çıkan yağ çok kirli değildi,hafif kahverengiye dönmüştü ve elimle baktım tortu falan hissetmedim.Sürüşde çok farkedilir bir değişim yok gibi sadece vites geçişleri daha hızlandı gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Peki benim aracima hangi yag kullanilmakta 97 model tam olarak yagin adi markasi nedir soylermisiniz 4.0 sohc Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 otomatik şanzıman kodu 5R55E ise Kullanılacak Automatic Transmission Fluid (ATF)Ford MERCON V olmalıdır. Mobil 1 synthetic ATF MERCON V karşılıyor. Vural Bey`in dedigi gibi, 'Mobil 1 synthetic atf' Mercon v`i karsiliyor.Biraz pahali ama bundan baska da bir secenek yok gibi ulkemizde; diger yag markalari bu standarti karsilayan yaglarini ithal etmiyorlar sanirim.Baska ozellikte bir yag koyulacagina yagi hic degistirmemek daha iyi olur bence. Hava basinci da 255/70/16 icin onler 30psi, arkalar da 35psi . Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Ön taraf daha ağır değil mi bizim araçlarda? Ters olmasın o basınç durumları? Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Tesekkurler peki benim ustam gecenlerde atf 2 koydu daha dogrusu bir iki litre tamamladi simdi arazi sanzimanim indirilip sorunlari vardi onlar cozuluyor bittikten sonra tekrar yag koyacagini soyluyor simdi bu dediginiz yagi koyarsa ne olur ? Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Mehmet ne yaptın parçaları getirttin mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Mehmet ne yaptın parçaları getirttin mi ? yok Hakan abi daha bekliyoruz Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Haber bekliyorum senden bilgin olsun. Zaten yakında sanayide tükkan açmayı düşünüyorum. Türkiyenin heryerine Ex servisi yapılır EXplorer yani Yorum bağlantısı
Mehmet Alyaprak 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Haber bekliyorum senden bilgin olsun. Zaten yakında sanayide tükkan açmayı düşünüyorum. Türkiyenin heryerine Ex servisi yapılır EXplorer yani Abi bende ustadan haber bekliyorum birsey soylese ona gore seni rahatsiz edecegimde bi haber yok hergun yanindayim cinarimin yok haber yok VALLA ac abi ya ex i yayalim exsiz hayat dusunemiyorum :) Yorum bağlantısı
Alptekin Hacisalihoglu 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 Tesekkurler peki benim ustam gecenlerde atf 2 koydu daha dogrusu bir iki litre tamamladi simdi arazi sanzimanim indirilip sorunlari vardi onlar cozuluyor bittikten sonra tekrar yag koyacagini soyluyor simdi bu dediginiz yagi koyarsa ne olur ? Sanzimani nasilsa indirdiginize gore var olan yagi bosaltip, yukarda bahsi gecen mobil synthetic atf'yle doldurun.Biraz masrafli olacaktir ama sanzimanin omru de uzayacaktir . Yorum bağlantısı
Recommended Posts