İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Kayhan Kaynak
Geçmemesi tavsiye edilir.

Nasıl eksiltebilirim acaba?

Birde nasıl ölçüm yapıcaz. Ben rolantide ısınmasını bekleyip geri viteste iken ölçtüm.

Yorum bağlantısı
Kayhan Kaynak

Biraz önce dediğiniz gibi yaptım vede maxın üzerinde çıkıyor. Halmuki min. altındaydı geçen ölçtüğümde 1 lt anca yeter diye düşünmüştüm ancak hunim olmadığı için birazı yere dökülmesine rağmen fazla geçti. Elimdede 1 lt fazla kaldı bile. Neyse artık olan oldu. Filtresini değiştireceğim zaman kullanırım kalan 1 ltyi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

Fren hidroliğini değişmek iyidir. direksiyonu bilmiyorum ama 6 senede yağın özelliği azalır az çok.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Bu gün servise gittim ve arkadaşlarla sohbet ederken , nedir bu jatco şanzımanın yağ ve filitre değişimi dedim. 45K da yada 3 yılda bir hem filitre hemde yağ değişin diyor kitap , siz ne dersiniz diye sordum. Şu ana kadar bu şanzımanın yağ değişimi için kimse gelmemiş ve hiç kimseyede bakımlarda değişeceğiz dememişler.

Sonra fiyatlarına bakalım diye fordun kendi listesine baktığımızda filitresinin 325 lira olduğu ve yağınında 3 lt lik kutular halinde 180 liradan satıldığını öğrendik. yağ değişimin de de 9 litre yağ lazımmış...Değişmek içinde , radyatörü sökmeliyiz dediler... Şanzımanın filitre bölümü önde imiş.Ama ustalar ve ben pek tatmin olmadık bu durumdan. Ford genel merkeze mail attılar bakalım ne cevap gelecek... bu arada tam yağın kodunu öğrendiğimizde muadil araştırmasına da gireceğiz.

Yağ bi şey değilde el kadar filitrenin fiyatı bana çok geldi...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Arabamla ilgili bi sıkıntım yok çok şükür...Kafamda rahat , olmadı 32 liraya müşterisi hazır satarım... ;)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
32 mi :D 26 verenlerin bile arkasından gülerim ;)

:D

sahi sen kaça sattın ...eminsin demi 26 lirayı eline aldığına... :p

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
Ben 22'ye razıydım. 24 aldım. Üstüne ne alsam kar :D

:p

Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam
Ben 22'ye razıydım. 24 aldım. Üstüne ne alsam kar :vreka:

Iyi satmissin valla Hakan abi :(

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Otomatikte öküzlük yapıp N'de 3bin devirde tutup, aniden D'ye almıyorum. Normalde D'deyken 0-100'ü 12'nin altındaysa sorun yok. LPG'lide 13'e kadar sorun yok.

:lol2:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

mk1 mk2 mondilerdede şanzıman yagı için filtre varmı?

hakan üstad tırtollanın sende ömrü az sonrasında alıcagın da belli sayılır.niye çamur sıçratıyorsun? :D :lol2:

Otomatik olması performansını ciddi yiyor. Ama 0-100 testi ile O/D off modunda yokuş çıkışı belli eder aracın performansını.

üstadım bunu biraz daha açarmısın?

oturdugum muhitte yokuş yukarı yollar fazla.hatta bir yolu epey uzun mesafe ve baya egimli zorluyor aracı.o/d açııkken çok basmıyorum ama çok kısa sürede 60km hızına rahat çıkıyorum. üzerini zorlamadım ama baygınlık geçirmiyor mondim.bunu gece yapıyorum çünki yol bomboş.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Bu gün servise gittim ve arkadaşlarla sohbet ederken , nedir bu jatco şanzımanın yağ ve filitre değişimi dedim. 45K da yada 3 yılda bir hem filitre hemde yağ değişin diyor kitap , siz ne dersiniz diye sordum. Şu ana kadar bu şanzımanın yağ değişimi için kimse gelmemiş ve hiç kimseyede bakımlarda değişeceğiz dememişler.

Sonra fiyatlarına bakalım diye fordun kendi listesine baktığımızda filitresinin 325 lira olduğu ve yağınında 3 lt lik kutular halinde 180 liradan satıldığını öğrendik. yağ değişimin de de 9 litre yağ lazımmış...Değişmek içinde , radyatörü sökmeliyiz dediler... Şanzımanın filitre bölümü önde imiş.Ama ustalar ve ben pek tatmin olmadık bu durumdan. Ford genel merkeze mail attılar bakalım ne cevap gelecek... bu arada tam yağın kodunu öğrendiğimizde muadil araştırmasına da gireceğiz.

Yağ bi şey değilde el kadar filitrenin fiyatı bana çok geldi...

Hocam, biraz konuyu araştırma fırsatım oldu; Jatco JF506E (alternatif no - 5F31J, 09A, JA5A-EL) Ford, Jaguar, Mazda, Volkswagen, Rover ve Seat'ta - Mondeo, Galaxy, X-type, Freelander, 75 / 45, Sharan, Jetta/Golf, Alhambra modellerinde kullanılmış. Önceki iletilerde bahsi geçtiği üzere Ford'un hazırladığı servis bülteninde şanzıman yağı ömürlük yazsa dahi, hem kendi servis manuelinde hemde VW gibi üreticilerin manuellerinde değiştirilmesi gerektiği yazılıyor. maddenin doğası gereği de değiştirilmesi gerekir diye düşünüyorum şahsen. Ben 100K km.yi görürsem bu araçta kesin değiştiririm.

Yağ Değişimi: Temel prensip olarak içerisindeki yağın 3-4 kez tahliye edilmesiyle yapılıyor bu şekilde bile ancak %90'larda bir değişim yapılmış oluyormuş. Akünün dibidenki hazneden yağ koyulup altındaki tahliye tapasından boşaltılıp en son 35 derecede seviye tapasından kontrol ediliyormuş. Bu işlem yapılırken 3-5 dakika araç çalıştırılıyor, P-D aralağında vites yavaşça hareket ettirildikten sonra stop ettirilerek tahliye tapası kapatılıp temiz yağ ilave ediliyormuş. İşlemi anlatan arkadaş 3 kezde değiştirmiş: ilk 2 seferde dandik yağ ile temizleyip enson olması gereken yağı kullanmış. İşlemin her seferinde aküyü çıkarmak / takmak lazımmış. Aşağıya tüm bunları alıntı yaptığım talkford.com'daki iletiyi ekliyorum. Arkadaş iyi iş çıkarmış. Bir de teknik bülten var isteyene mail atabilirim, ekleyemedim. Bültende şanzımanın resmini ve hangi tapanın nerede olduğunu gösteriyor. Umarım ilgili üyelere bir faydası olur. Selamlar.

"Hi, new member with a newly purchased 2004 TDCI Ghia X Durashift Auto.

On every auto I've owned I have changed the gearbox oil soon after purchase and EVERY one had dirty smelly fluid. So when I acquired my Mondeo - simple I thought, trawl the net or get the manual.

Trouble is, the information consists of lots of snippets all over the place so I've put together a little guide for anyone who is mechanicaly sympathetic like me and doesn't believe all this 'It's Sealed for Life mate - the fluid never needs changing' sort of information that is widespread.

At 110k miles my fluid was dirty brown and smelly - so was well overdue for a change.

Firstly - the correct oil - much debate over this. Some sites say the specified fluid is Texaco N402 or equivalent, but try getting hold of the stuff....

The only definitely correct fluid that I've found is available from Rover parts stockists and is the fluid specified for the same JATCO JF506E box as fitted to our mondeos. It's available from Rover parts dealers such as Rimmer Brothers near Lincoln or any other x-part dealers - from the 5 litre container it says on the back label " An automatic transmission fluid specifically for use in the JF403E 4 speed & JF506E 5 speed electronically controlled automatic gearbox in MG and Rover vehicles"

The part number is VYK000040.

DO NOT remove the bolt at the back of the gearbox thinking this is the drain plug- IT IS NOT - It's the bolt that anchors your reverse band inside the gearbox. See pics in next post. You WILL lose reverse gear and releasing it means a full gearbox removal to rectify.

Because of the fluid always held in the torque convertor an oil drain only changes about 30% of the fluid each time. But the more you flush the higher percentage of old oil is being replaced. My fluid went clear red after three flushes.

This is how I flushed / changed my fluid -

Firstly I bought 7 litres of Comma ATF (as flushing oil)

and 5 litres of Rover fluid part no VYK000040.

Warmed up transmission with a spirited 10 min drive. Put front wheels on ramps and jacked up the rear of the car to get the car levelled.

Underneath the car, remove the metal gearbox selector cover (3 bolts) to expose the 5mm female hex fluid level plug and the large drain plug, the level check plug is partially hidden by the front cross-member but just enough access to get a 5mm allen key in there to undo.

Make sure you can remove the fluid level check plug before draining the oil!

Undo the large drain plug at the bottom of the gearbox (22mm If I recall correctly) and let the fluid drain - you should get about 3 litres out and will probably be filthy! Go careful not to lose the metal sealing washer.

Refit drain plug.

Remove battery and battery tray to gain access to the rubber gearbox oil filler plug.

Remove rubber bung and use a small funnel to fill up with the same amount of fluid removed. I chose to use standard (cheap) comma ATF as a flushing oil and flushed it twice before flushing once with the good fluid and finally refilling with the good fluid.

Refit battery.

Run car for 5 minutes and cycle through R,N,D slowly but continually to really work the new fluid around.

Stop engine and drain this fluid.

Remove battery.

Refill with the more flushing fluid.

Refit battery.

Run car again and cycle through gears for 5 mins.

Stop engine and drain fluid.

(Add another drain / fill cycle here if you want to flush some more).

Remove battery.

Refill with good fluid.

Refit battery.

Run car and cylce through gears again but only for about 3 minutes because the next step is to go underneath the car and feel the gearbox casing for temperature - you need to check the level at about 35 degrees c.

With engine running and gearbox in park, remove the fluid level check plug - some fluid should come out as the level drops to the top of the tube that sits upwards of this check plug hole. If no fluid comes out you need to top up with more fluid until it comes out. The temperature thing is quite important here so make sure the fluid doesn't get too hot or you will get a false level.

Once fluid has stopped coming out of the check plug refit it. The fluid coming out should be lovely and red at this point because you will have replaced about 90% of the fluid.

Refit the metal cover and the job's a good 'un.

It'll take a good few hundred miles to get the new fluid fully around all the nooks and crannies in your gearbox but you should notice an improvement in shifting quality within 20-30 miles.

Remember that after having your battery disconnected your engine ECU and your gearbox ECU will need to relearn their datums so a sprited drive should be undertaken with a few applications of full acceleration / wide open throttle.

Hope this helps someone."

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bana yollayabilirmisin

tamircioktayy@hotmail.com[/email]

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Gönderdim, ancak bu bülten MK3 TDCI'lerde kullanılan Jatco şanzıman için bilginize.

Yorum bağlantısı
Gönderdim, ancak bu bülten MK3 TDCI'lerde kullanılan Jatco şanzıman için bilginize.

biliyorum üstad.bilgi edinmiş olurum.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
beyler bende cvt var 2006 model c-max km olarak henüz 10.000 de ne zaman değiştireceğim cvt nin yağını.

2006 model, dizel ve 10binde mi?

:p

Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç

bu sanzuman yagı ile ilgili yorum görüş ve düşünceleri okuyunca gerçekten insan otomatik vitese otomatik arabaya mesafeli kalıyor hatta kafa karışıyor ;

doğru ney acaba ?

yada doru başkasından aldıgın bilgiyi dogruymuş gibi satmakmı ?

acaba bizim kulama kılavuzumuz mu yol götericimiz?

üreticinin tavsiyelerimi ?

yoksa eşin dostun tavsiyesimi ;

benim düşüncem gerçekten bu işi bilen kişlere danışmak;

kimse benim sanzumanın yagı ne durundadır diye düşünmüyor hemen degiştimeye çalışıyor yada degiştirmessem ne olur düşüncesine kapılıyor

bence önemli olan şu anki durum

eger zaten mekanik aşıntı varsa sanzuman yagı kendini belli eder yoldaki tepkiside degişir

konuyu özetliyecek olursak ilk önce yagın degiştirmeden şu anki durumuna gerçekten işi bilen bir kişi tarafından kontrolü gerekir

sonrada üretici firmanın tavsiyelerine uyulur

tüm arkadaşlarıma hayırlı yolculuklar dilerim

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
bu sanzuman yagı ile ilgili yorum görüş ve düşünceleri okuyunca gerçekten insan otomatik vitese otomatik arabaya mesafeli kalıyor hatta kafa karışıyor ;

doğru ney acaba ?

yada doru başkasından aldıgın bilgiyi dogruymuş gibi satmakmı ?

acaba bizim kulama kılavuzumuz mu yol götericimiz?

üreticinin tavsiyelerimi ?

yoksa eşin dostun tavsiyesimi ;

benim düşüncem gerçekten bu işi bilen kişlere danışmak;

kimse benim sanzumanın yagı ne durundadır diye düşünmüyor hemen degiştimeye çalışıyor yada degiştirmessem ne olur düşüncesine kapılıyor

bence önemli olan şu anki durum

eger zaten mekanik aşıntı varsa sanzuman yagı kendini belli eder yoldaki tepkiside degişir

konuyu özetliyecek olursak ilk önce yagın degiştirmeden şu anki durumuna gerçekten işi bilen bir kişi tarafından kontrolü gerekir

sonrada üretici firmanın tavsiyelerine uyulur

tüm arkadaşlarıma hayırlı yolculuklar dilerim

Teknik konularda ahkam kesmek kendi alanımız olmadığı için tercih etmediğimiz bir şey, amacımız sadece paylaşım! Konuyu baştan sona kadar iyi okumadan da kimseye "yada doru başkasından aldıgın bilgiyi dogruymuş gibi satmakmı " gibi ithamlarda bulunmak hiç yakışık almıyor. Daha iyisini biliyorsanız doğru düzgün bir Türkçe yazım şekliyle paylaşırsınız, sorularına cevap arayan insanlar da faydalanır. Forumdaki üyelerin hepsinin muhakeme yeteneği mevcut, kimse söylenen bir şeyi akıl-mantık süzgecinden geçirmeden uygulamaz merak etmeyin. Bu memleket insanı sadece eleştirmeyi bilir: araştırmadan alternatif üretmeden, karşı bir sav geliştirmeden sadece eleştiri...

Yorum bağlantısı
Bestami Ün
FOCUS-1 şanzıman yağı ömürlüktür deniyor doğru mu arkadaşlar.Aracım 120.000km de yağ özelliğinmi kaybetmiştir diye değiştirmek istiyorum.Amam sanayiden yağ değişimöi sonrası şanzımandan ses uğultu gelebilir deniyo.Forum açayım tartışalım istedim.

ben de degıstırdım 2defa hıc bır sorun olmadı herkesın her dedıgıne bakma anlamayanlar konusur

Yorum bağlantısı
Özgür Ünal

Merhaba arkadaşlar 1 hafta kadar önce 2008 model focus collection otomatik vites araba aldım.Aracım 30000 km de check up için servise götürdüğümde 45000 yada 3yıl da mutlaka şanzıman yağını değştirmem gerektiğini söylediler ama forum içerisinde yazılanlardan anladığım kadarıyla öyle söylendiği gibi çokda acil bir durum değil 50 60 binler kadar rahatlıkla kullanılabilir diye düşünüyorum.Benim asıl sormak istediğim bakımlar için yetkili servise gitmeyeceğimden şanzıman yağı için ne kullanılacağı nette yaptığım araştırmalarda

mobil atf320 den bahsedenler var bunda fordun en son şartnamesine uygundur yazıyor lt si 15TL civarında

mobil tam sentetik atf var bunda macron 4 ve 5 şartnamesine uygundur yazıyor lt si 40 TL civarında

elf ,febi,esso olabilir diyenler var açıkçası net birşey yok bu konuda bilgisi olan yada şanzıman yağını değiştirmiş olan arkadaşlar bilgi verebilirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Otomatik şanzıman yağını, trigeri, devirdaimi vs. yetkili serviste değiştirin. 2008 focusu kasaplara teslim etmeyin.

Yorum bağlantısı
Özgür Ünal

Şanzıman yağı değişim fiyatları hakkında bilginiz varmı ?

Yorum bağlantısı
İlker Özbek

benimde 2004 ghia sedan otomatik aracım var aldığımda 98000 km idi servise sorduğumda 45000 kmde bir kere filtresi ve yağının değişiminin gerektiğini söylediler 2008 kasımında filtreye 250 tl yağınıd 120 tl hesap ödedim.kafam rahat ancak bu kadar maliyet yüksek bir tutar sizce bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim yoksa 7-8 bin sonra tekrar bi bakımı gelmiş olacak ve riske girmemek için tekrar yaptıracağım.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Aracınız benzınlı focus ıse dexron ııı şanzıman yagı kullanıcsınız ve bunun yanında kesınlıkle fılıtresınıde degıstırmenız gerekıyor ortalama fıyat 200 tl cıvarı bı rakama cıkması gerekıyor fılıtresı fomoco olucak yag ıse en eygunu mobıl olucak iyi çalışmalar.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
K
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...