İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

serviste gerkli yağ ve filitre değişecekse çok ucuz :good1:

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Yağınız dexron III .Gidipte serviste boşa para vermeyin yazık...

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)

Mobil ATF 320 kutuda sadece Mercon yazıyor.

Şanzıman içinde 5 adet selenoid bobin var.elektronik kontrol ünitesi var.GM onayı Dexron IIE(E burada Elektronik ) Dexron IIIE var.

Ford için (Benim aracım 4F27E model şanzımanlı) Mobil 1 Synthetic kullandım.

Petrol ofisinin sitesinde PO ATF 3 var.Ben piyasada bulamadım.

Şanzımanın cıvatalarını sökmek kolay.Filitre de çok kolay değişiyor.Yalnız karter kapağını silikonlamanız lazım.

Bence işi bilen usta yapsın.

Daha önceki mesajlarda Şanzıman modellerine göre yağ sınıfı tablosu forumda yazılmıştı.

Yağınız dexron III .Gidipte serviste boşa para vermeyin yazık...

Sanırım Dexron IIIE (E elektronik kodu).olmalı.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ceyhun Kapucu
serviste gerkli yağ ve filitre değişecekse çok ucuz :p

Servisin istediği fiyat 750 lira. Bence hiçte ucuz değil :spiteful: Bunun 250 lirası 45 bin bakımı, 500 lirası şanzıman yağı değişimi. Vural beyin yazdığına baktığımızda maliyetin litresi 30 liradan, 6 litre benim focusun şanzımanına uygun yağ 180 lira, 55 lira filtresi, 35 de işçilik 270 lira ettiğini görebiliyoruz. Servisin istediği 500 lira ile esas maliyetinin farkı yaklaşık 200 lira civarı buda benim bir aylık yakıt parama denk düşüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

filitre orjinal değildi Vural beyde. orjinal filitre fiyatı 120 +kdv gibi bir şey olması lazım. şanzıamn yağ değişimi için 7 litre yağ gidiyor. aracınız yeni, şanzıman yağı değişimi serviste yapıldı zaman 2. elde bir artınız olacaktır. yine 250 milyona yapılan bakımda pahalı sayılmaz. Serviste usulüne göre yapılan bakım için aldığınız fiyatlar çok normal. aracınız servis kayıtlı olacak, o kaydı para verip yaptıramazsınız :)

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kapucu

7 litre yağ gidiyor dediğinize göre servistekiler şanzımanın valve body içindeki yağıda değiştiriyorlar gibi konuşuyorsunuz. Türkiyede ki servislerde bunu yaptıklarını zannetmiyorum.

Amazondan satın alsammı acaba yağı. Verdiğim linklerde Valvoline MaxLife Dex/Merc ve Mobil 1 Synthetic ATF fiyatlarıda çok uygun geldi bana. Daha önce yurtdışından (ebay) yağ olmasada ürün almıştım, tam ümidi kesmiştim ama geçte olsa 2 haftada gelmişti. Yağın gelmesinde bir sorun olurmu acaba? Misal 6 litre valvoline 60 TL civarına geliyor yaklaşık, gelmezse de çok üzülünecek bir para değil yani.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yetkili servisteki ustanın demesi 7 litre yağ gidiyor. ama forumdada tamamen değişmesi için 1-2 defa uygulama yapılıyor denmişti.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kapucu

Anladım peki her uygulamada ayrı işçilik parası alıyorlar mı acaba? Ben netten litresi 30 liraya Mobil 1 Synthetic ATF buldum. Yağımı kendim alsam servis uyuzluk çıkarmaz herhalde.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Servis bu gıcıklığına garanti ben veremem :)

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)

Geçen sene Lt.si 14 Tl.den Ankara ana bayisinde valvoline maxlife bulmuştum.Koli halinde verebiliriz demişti.Kolide 12 adet vardı,almamıştım.Ankara bayi kapanmış.Valvoline Türkiye distribütörü prista oil.İstanbulda bulursunuz sanırım.Ayrıca Dumankaya Oil Pendik/istanbul

Prista Oil Yeşilköy/istanbul

Bu arada 4F27E için toplam kapasite 6.8 Lt.

Ben Özel serviste değiştirttim.Yağ değişirken lifte alıyorlar.Bol bol fotoğraf çekin.Aracınızı satarken delil olarak gösterirsiniz.(Servis kaydı yerine)

Valve body zaten karterin içinde,yani sıvının içinde.Türbindeki sıvıyı değitiremiyorlar.(Şanzımanın sökülmesi lazım)

türbindeki hidrolik sıvısı yeni konulan 3 Lt.ile karışıyor.5000 Km sonra kalan 3.5 Lt.konuluyor.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ceyhun Kapucu

Vural bey prista oil'den baktığımda maxlife'ın bilgilerinde Mercon LV ibaresi yoktu sadece Mercon V vardı diye hatırlıyorum.

Yetkili servise tekrar gidip konuştum. Kullandıkları yağı gösterdiler. Yağ FMY ibareli ve üzerinde Dexron II özelliğinde olduğu yazıyor. Litresi 14 TL imiş fakat Mercon standartıyla falan alakası yok Bu linktekinin aynısı. Biz bundan koyuyoruz dedi. Sizin tercih ettiğiniz ve benimde tercih edeceğim yağ olan Mobil 1 sentetik ATF ise servisin koyduğundan çok daha üst düzey bir yağ gibi geliyor bana. Yağımı kendim getireceğim dedim kabul ettiler, sadece şanzımanın yağ filtresini oradan alacağım onunda fiyatı 133+ kdv imiş, orjinal olduğu için bayaa pahalı sanırım 156 liraya geliyor. Şanzıman yağı olarak iyiki güvenip teslim etmemişim aracı yoksa Dex II yağı koyacaklarmış. Motor yağı olarak ne tercih etmeliyim sizce onların koyduğuna razı olayım mı yoksa onuda mı kendim alayım? Yine bu adreste yağ bakım seti olarak geçen paketi tercih etmeli miyim sizce? İlk defa Focus sahibi olduğum ve buda ilk bakımım olduğu için bu kadar çok soru soruyorum. Motorcraftın yağı Ford araçların orjinal fabrikasyon yağı imiş.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

O yağ evet orjinal yağ ama kabı orjinla içi orjinal değil diyenlerde vardı. motor yağı olarak mobil 5w30 alın derim. super3000 fiyatı makul sizinmotr için. ama yeni nesil araçların kullandığı mobil esp de konulabilir ama fiyatı tuzlu. Filitreye zam gelmiş :rolleyes: bana servi 120+kdv demişti ama ellerinde yoktu geçn sene.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Mustafa doğrusunu yazmış.Bende Mobil Süper 3000 Formula FE 5W-30 kullanıyorum.

Mobil 3000 Süper 3000 Formula FE 5W-30 aşağıdaki onay ve spesifikasyonları karşılar,

API SL X

Ford WSS-M2C913-A

Ford WSS-M2C913-B

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kapucu

Neyse Motorcraft aldık artık. 5 litresi 42 tl'den. O kadar kötümü bu yağ gerçekten. Bir sonraki değişimde sizin dediğinize geçeriz artık.

Yorum bağlantısı
Davut Çavdar
(düzenlendi)

Abilerim komik bir şey soruyorsam lütfen bu konudaki bilgisizliğime verin, normal manuel vitesli arabalarda bu yagı değiştirmemize gerek varmı, var ise ne kadar zamanda bir değiştirmemiz gerekiyor, keza ben 110 bin km oldu hiç değiştirmedim diye hatırlıyorum, ama bir keresinde Can abinin orda ön bilyalardan birini değiştirdikten sonra eksik olan bir yağı tamamladıklarını söylemişlerdi, bu o mudur bilmiyorum açıkçası.

Düzenleme nedeni: bildisizliğine -> bilgisizliğime

tarihinde Davut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Forumda bu konu hakkında bilgi var.

Kısaca manuel şanzımanda değişmesine gerek yok deselerde (her maddenin bir kullanım ömrü vardır,özellikle ısı söz konusu olduğunda) 60.000 Km gibi değişilmesinde fayda var diyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Güler

Bugün ben de arabamın otomatik şanzuman yağını değiştirdim. Çıkan yağ resmen paslı su rengindeydi ve köpürmüştü. Resmen su gibiydi hiç yağ özelliği kalmamıştı. Şahsen düşüncem araç iyi çalışıyormuş bu haliyle. Daha önce yağını kontrol ettiğimde hep kırmızı renkte görünüyordu bende bu duruma aldanmıştım ama yağ çubuğundaki renk yanıltıcı olabiliyor demekki. 3 litre sıvı boşaldı ve yerine Vural Sarı Beyin almış olduğu mobil 1 synthetic atf'den 3 lt konuldu. Filtreyi şimdi değiştirmedim 5000 km sonraki 2. yağ değişiminde halledilecek. Yağ değişimi sonrası aracın ivmelenmesinde farkedilir bir artış oldu, performans arttı.

Yorum bağlantısı
Metin Güven

Arkadaşlar,

2007 Otomatik 1.6 Benzinli (LPG) Fusionum var,

P-R-D-N-2-1

Haftasonu 3. vitese kadar normal geçiş olduğunu,

4. vitese geçmediğini ya da geçse bile hiçbir işlev yapmadığını gördüm..

Otokoç' a gittim, teste çıktık, 3. Viteste 80-90 Km. hızda 4 e geçmesi lazımken 110-120 lerde bile geçmiyor gibi, 4500 devirlere çıkıyordu.

:unknw:

Test sonrası Şanzuman yağ kontrolünde yağ azalmış dediler. Salı günü ya değişecek ya da ilave edilecek.

Böyle bir sorun yaşayan dostlarımız var mı..

Sizler ne dersiniz. Önerileriniz nelerdir.

:good1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şanzıman yağını ve filtresini değiştirin, düşük hidrolik basınç yüzünden olabilir. Yol testine IDS i de alıp çıkmalı, türbin hızına da bakmalı (yağ değişimi sonuçsuz kalırsa)

Yorum bağlantısı
Metin Güven
(düzenlendi)
Şanzıman yağını ve filtresini değiştirin, düşük hidrolik basınç yüzünden olabilir. Yol testine IDS i de alıp çıkmalı, türbin hızına da bakmalı (yağ değişimi sonuçsuz kalırsa)

Çok teşekkürler Çağlar bey,

Eskişehir Umut Ford ile telefonda görüştüm biraz önce, Sizinle benzer şeyler söyledi..

"Görmeden birşey denmez ama, bir uyarı lambası vb. başka bir sorun yok ise Yağ yüzünden böyle bir olay olma olasılığı var" dedi..

Kullanılacak yağ da sanırım AFT3 türü birşey olacak ???

IDS' nin açılımı nedir, nasıl birşeydir merak ettim de çağlar bey :D

tarihinde Metin G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

IDS: yetkili servisteki arıza test cihazı. Ford otomatik şanzıman yağını yetkili servisten alın, muadil koydurmayın derim.

Yorum bağlantısı
Metin Güven
IDS: yetkili servisteki arıza test cihazı. Ford otomatik şanzıman yağını yetkili servisten alın, muadil koydurmayın derim.

Çağlar bey,

Cumartesi günü yaptığı 4. vitese geçememe problemini bir daha yapmadı, 2 gündür gayet güzel yani eskisi gibi sorunsuz çalışıyor,

90 km. hızda 2200-2300 devirlerde seyrediyor.

Ben yine de bu sabah Otokoça bıraktım, kontrol edilecek.

Yorum bağlantısı
Metin Güven

Şanzuman yağı değişimi için gereken cihaz ellerinde olmadığı için değiştirememişler sadece 1 Lt. yağ ilave etmişler..Şu anda bir problem yok..

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

arkadaşlar bu siteden edindiğim bilgilere göre 97 ve daha alt model araçlara otomatik şanzıman yağı dexron IID koyuluyormuş

98 ve daha üst model araçlara da dexron IIIG koyuluyormuş

benim aracım 98 model yani IIIG koyulması gerekiyor

ancak benim şanzıman yenilenirken IID koyulmuş

bu çok önemli bir detay mı aracımın şanzıman yağını hemen değiştirmeli miyim

yoksa böyle devem mı edeyim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...