İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Cihan Tiftik

Yakıt tüketimiyle ilgili bir çok konu var ama kısaca:

1-Kullanım karakteri çok etkiler. 2500 d/d de vites değiştirmeye çalışın. 3000 d/d'nin üstüne çıkmayın.

2-Araç ısınmadan,kısa mesafe yolculuklar genelde yakıt tüketiminin yüksek olmasına neden olur.

3-Sürekli dur-kalk yapmak yakıt tüketimini artırır.

4-Fazla yük ve bu yüke rağmen ani yüklenmeler,yokuşlarda hızı ve devri sabit tutmaya çalışmak yakıtı etkiler.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
bir depoyla 650km yapıyorsa normal.

Her halukarda 650 yi fazlasıyla geçmeli.

Yorum bağlantısı
Eren Mutlu
(düzenlendi)
Bendede 2006 ghia benzinli focus var bence 12.1lt gibi bi değer fazla.Bir gün boyunca şehir içinde reset attıktan sonra gezdim ve yüksek devirlerde vites değiştirmeme rağmen yol bilgisayarı ort yakıt tüketimimi 9.8 lt gösterdi.Bilmiyorum sen hangi devirlerde kullandın arabayı ama ben 4000d/d aşagıda vites değiştirmedim nerdeyse. :lol2:

Aslında olması gereken değerler senin ki gibi ancak Eskişehir'i bilenler bilir , şehir içinde sabit bir hız yakalamak neredeyse imkansız .. Şehir içinde yollar dar + tramvay geldiği için ortalama hızınız 15-20 km'yi geçmiyor .. Bu nedenle sürekli dur - kalk olduğundan sanırım çok yakıyor ...

Pistonların sıkıştırma oranı + avans açısı ayarları yapılması gerekiyor sanırım !

tarihinde Eren Mutlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Bulut
Arkadaşlar merhabalar ... Elimde 2006 Focus II 1.6 Ghia (Benzinli) var ... Aracımı sürekli şehir içinde kullanıyorum .. Yol bilgisayarında görünen yakıt tüketimi 12.2 lt / 100 km !!!

Sizce bu değer fazla değilmi ... Acaba servise götürüp baktırılması gerekir mi ? Teşekkürler ..

Arabayı çalıştırmanızla stop etmeniz arasında kaç km yapıyorsunuz, bu yolu ne kadar sürede kat ediyorsunuz. 3-4 km sonra gideceğiniz yere varıyorsanız motor sürekli soğuk çalıştığı için tüketim yükseliyor olabilir. Aynı arabadan ben de kullandım. Ankara içinde 9 lt. civarı tüketimi vardı.

Her halukarda 650 yi fazlasıyla geçmeli.

Depo 55 litre. 600'ü zor görür. Dizel değil bu.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Akkoç

:good1:

ist-tire gidiş dönüş 1252 km de ortalama 4,2 lt yakıt tüketimi elde ettim.

Önceki denemem de 4,7 lt idi.

Nasıl yaptığımı merak eden var mı yoksa bu zaten normal mi? :unsure:

Araç: Focus II TDCI

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
Ben ayrıntılarıyla merak ediyorum:)

lastikler ön arka 33,klima bazen açık bazen kapalı,ortalama hız71km/h gidiş üç kişi (260 kg) dönüş boş.

ön camlar ikişer parmak açık (sıcaklık 37 C) :unsure:

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
lastikler ön arka 33,klima bazen açık bazen kapalı,ortalama hız71km/h gidiş üç kişi (260 kg) dönüş boş.

ön camlar ikişer parmak açık (sıcaklık 37 C) :good1:

o sıcakta değmez be abi :unsure:

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı

Öncelikle sabrınızı kutlamak gerek sonra focusumuzun ne kadar istikrarlı ve başarılı olduğunu görmek gerek sonrasında da kaç saat sürdü ve bu aradaki fark size yakıt ücreti olarak ne kazandırdı??

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
Öncelikle sabrınızı kutlamak gerek sonra focusumuzun ne kadar istikrarlı ve başarılı olduğunu görmek gerek sonrasında da kaç saat sürdü ve bu aradaki fark size yakıt ücreti olarak ne kazandırdı??

1252 km gidiş dönüş yol toplam 18 saat sürdü.Ancak aradaki fark derken neyi kastettiğinizi anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

gercekten sabir gerektiren bir iş hemde 1252 km ben her konya aksaray arası bir deneyeyim diyorum kaça kadar düşürecegim ortalama yakıtı diye ama çogunlukla 30-40 km sonra dayanamayıp yükseltiyorum hızı

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
Eğer hızlı gidip yakıt ekomisi düşünülmediğindeki fark?

sizin dediğiniz şeyi ölçmek mümkün değil.

Aynı yolu değişik sürücüler değişik biçimde katedebilirler.Bazıları çok iyi sürücüdür ortalama hızı 150 dir yakıt tüketimi başka olur,bazıları ondan da iyidir ama şansına trafik yoğundur,süratini koruyamaz onun tüketimi de başka olur.

gercekten sabir gerektiren bir iş hemde 1252 km ben her konya aksaray arası bir deneyeyim diyorum kaça kadar düşürecegim ortalama yakıtı diye ama çogunlukla 30-40 km sonra dayanamayıp yükseltiyorum hızı

Dediğiniz gibi yakıt tüketimi işinin özü araba da ekstra bir arıza yoksa,sabır sınırınızla çok ilgili.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence fark fazla olmazdı, yani yol elverişli ise 90-100km/h ortalama hızda da bu civarlarda yalması gerekir. tdci araçlarda max tork devrini en sona kadar kullanmak en iyi tasarrufu sağlar, ben 2.0 tdci S-max ile otoyolda 110km/h ortalama hızda 4.8lt/100km yakmıştım (klima hep açık), otoyol sürüşünde doğal olarak az yakar.

Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

hesap yapacak olursak 100 km de yğksek hızla gitsrydi ortalama 5 lt yaktığını varsayarsak. 5-4,2=0,8

1252/100=12,52

12,52 * mazotun litresi (2,4 sayarsak)=30 lira fark eder. ben ce iyi para :good1: , eğer benzindeyse

12,52* 3,2=40 lira fark eder. yaklaşık :unsure:

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
Bence fark fazla olmazdı, yani yol elverişli ise 90-100km/h ortalama hızda da bu civarlarda yalması gerekir. tdci araçlarda max tork devrini en sona kadar kullanmak en iyi tasarrufu sağlar, ben 2.0 tdci S-max ile otoyolda 110km/h ortalama hızda 4.8lt/100km yakmıştım (klima hep açık), otoyol sürüşünde doğal olarak az yakar.

Katılıyorum ve o yolda zaten aracın rahat gidebilmesi için 5. viteste belli bir tork ve hızda gidilmesi gerektiğini düşünüyorum yoksa motorun verimli çalışmıcağı ve kurum oluşma durumunun yüksek olduğunu biliyorum.. motor sağlığı için galiba 5.viteste 100-120km/h olmalı

hesap yapacak olursak 100 km de yğksek hızla gitsrydi ortalama 5 lt yaktığını varsayarsak. 5-4,2=0,8

1252/100=12,52

12,52 * mazotun litresi (2,4 sayarsak)=30 lira fark eder. ben ce iyi para :lol2: , eğer benzindeyse

12,52* 3,2=40 lira fark eder. yaklaşık :unsure:

Hesaplama konusunda bana yardımcı oldunuz teşekkürler fakat 600km küsür yolda da 30lira değer mi sizce :good1: ayrıca motor ömrü açısından bakıldığında 30lira hiç bir şey..

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Gaz pedalındaki her oynama yakıtta değişime neden olur. Yolculuk esnasında pedalı nekadar sabitlerlerseniz yakıt oranı okadar düşer. araçlar şehir içinde neden çok çok yakıyor. Gaz pedalı dur-kalkta kırmızı ışıkta v.s sürekli oynandığı için . şehir trafiğinde gaz pedalındaki değişimi engellemenin bir yöntemi icat edilmedi şimdiye kadar...

Yorum bağlantısı
Mustafa Akkoç
Katılıyorum ve o yolda zaten aracın rahat gidebilmesi için 5. viteste belli bir tork ve hızda gidilmesi gerektiğini düşünüyorum yoksa motorun verimli çalışmıcağı ve kurum oluşma durumunun yüksek olduğunu biliyorum.. motor sağlığı için galiba 5.viteste 100-120km/h olmalı

Hesaplama konusunda bana yardımcı oldunuz teşekkürler fakat 600km küsür yolda da 30lira değer mi sizce :unsure: ayrıca motor ömrü açısından bakıldığında 30lira hiç bir şey..

yani az yakalım derken benim motor mu gitti şimdi? :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

normal. sakin adamsınız.

5. viteste 120 gidin diyenler yanılıyor. 5 viteste 2000 devirde değil mi bu meret 90 ile giderken? maks tork 1750 değil mi?

öyle olsa gitmeyin demezler mi?

ne kurumu? ne peynir ne lahana? bence..

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Hız arttıkca rüzgar direnci hızın karesi kadar arttığı için yakıt tüketimide o oranda artar. 180 ile giderken boşa aldığınıda aracın hızı 20 km düşerek 160'a inmesi 5 saniye sürüyorsa 120 ile giderken boşa attığınızda yine 20 km düşerek hızın 100'e inmesi 10 saniye sürer.

90 ile gidiyorum 6 litre yakıyor 120 ile gideyim 8 litre yakar diye olmuyor.

En üst viteste max tork devrinde gitmek en ekonomiktir.

Anlamadığım nokta, fiestanın yakıt tüketimini şehir dışı 3.7 l olarak belirtirken 120 km hıza ulaşılarak denenmiştir diyor.

1.4 tdci fiestanın max torku 2000 devirde ama 120 km hızda devir 2700 civarı oluyor.

Testlerde hızlanıp hızlanıp boşamı atıyorlar acaba :D

normal. sakin adamsınız.

5. viteste 120 gidin diyenler yanılıyor. 5 viteste 2000 devirde değil mi bu meret 90 ile giderken? maks tork 1750 değil mi?

öyle olsa gitmeyin demezler mi?

ne kurumu? ne peynir ne lahana? bence..

1.6 tdci focus 90 ile giderken devir 1750 devir olması gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
....

Testlerde hızlanıp hızlanıp boşamı atıyorlar acaba :D

...

EC normlarına göre şehiriçi ve şehirdışı testlerin artık sabit hızda yapılmadığını biliyorsunuz. Bunların bir grafiği var standart. hızlanıp yavaşlıyor. şehiriçi olanı önce yapılıyor ve soğuk motorla başlıyor. şehirlerarası ise değişik hızlarda (önceden belirlenmiş) grafiğe göre ayrı ayrı sürülüp son ortalaması alınıyor. yani gerçekçi bir şehir dışı oluyor. tabi avrupa şehirdışı standardı muhtemelen. şehiriçi ise bizim avrupaya göre daha "hucumbot" modunda kullandığımız için tüketim yüksek çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Erhan Bulut
En üst viteste max tork devrinde gitmek en ekonomiktir.

Atmosferik 16V benzinliler max. torku genelde 4000 devir civarında üretirler. Şimdi 1.6 focusta veya 2.0 mondeoda ekonomik olması için 5. viteste 4000 devirde, yani yaklaşık 160 km/s hızda mı gideceğiz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Atmosferik 16V benzinliler max. torku genelde 4000 devir civarında üretirler. Şimdi 1.6 focusta veya 2.0 mondeoda ekonomik olması için 5. viteste 4000 devirde, yani yaklaşık 160 km/s hızda mı gideceğiz?

yok öyle bişey. vuruntu yapmayan yüksek viteste en düşük devir en az yakar. benzinlilerde bore-strok oranına göre 2000-2500 devir en az yakan noktadır. her araçta farklı noktadır. Bunların eğrileri vardır her vites için.

Bak şu grefikte en tepedeki nokta en az yakan yer. 1750 devire geliyor. 1.9TDI gerçi ama fikir verir sanırım. aşağı egrilere indikçe yakıt artıyor.

zamanım yok şu an arayıp bulun tdci için de vardır.

engine_map.jpg

Aşağıdaki aynı grefiğin düzenlemesinde, HP çizgileri renkli olarak gösterilmiş. Yani mesela 30 HP ile gidecekseniz (o an için o düz yolda) en optimum devri ve tork noktasını seçebilirsiniz. 90 hp çizgisinin 3750 devirden teğet geçtiğine dikkat çekerim. (90hp tdi motor)

BSFCVW19.jpeg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Atmosferik 16V benzinliler max. torku genelde 4000 devir civarında üretirler. Şimdi 1.6 focusta veya 2.0 mondeoda ekonomik olması için 5. viteste 4000 devirde, yani yaklaşık 160 km/s hızda mı gideceğiz?

Benzin dizel ayırımını yapmayı unutmuşum. Konu dizel focus olduğu için öyle yazdım.

Bazende yüksek viteste gidip gaza çok fazla basmak yakıt tüketimini arttırıyor.

En üst viteste en düşük devirde az yakar deyimi biraz eksik kalıyor.

Vites yolun eğimine, hızlanma ihtiyacına veya sabit hıza göre seçilmelidir.

Örneler vereyim

5. vites ile dip gaz 90'in üzerine çıkamadığın rampayı 4. vites 90 ile çıkmak daha az yaktırır.

50 ile giderken 5. vitese alıp, hızlanma ihtiyacı olduğunda gaza sonuna kadar basıp hızlanmayı beklemek, 4 vites ile hızlanıp 5. vitese almaya göre daha fazla yaktırır.

Eğimli yolda inişlerde yerçekimi bize hızlanmada yardım ettiği için düz yol gibi 3000 devirde ve seri vites değişimine gerek yoktur.

Eğer aracınız fabrika değerlerinde tüketiyorsa daha fazla ekonomi yapmaya çalışmayın. Belki daha düşük tüketim elde edersiniz ama motorunuza maliyeti yüksek masraflar açabilirsiniz. Tüketimde aractaki yük ve klima kullanımı önemlidir. Devamlı 3-4 kişi biniyorsanız fabrika değerlerinin 1-2 litre üzerinde bir tüketim çıkması normal.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...