İçeriğe Yönlendir

Yurt Dışından Araç Almak Hakkında!


Bünyamin Mehan

Recommended Posts

Yurtdışından Türkiye'ye Almancılar gümrük vergisinden muaf şekilde araba sokabiliyorlar. O da kesin dönüş yapıyor olma şartı var ve yalnızca 1 araba getirebiliyorlar.

 

6 aylık süre 2 yıla çıkarılacaktı ama çıkarılmadı. 2 yıl burada o kadar da serbestçe gezemiyorsunuz. Aracı ruhsat sahibinden başkasının kullanması yasak. Veya araba kullanılırken o da araç içerisinde olacak. Yani Almanya'da bir akrabanızın üzerine aldığınız arabayı Türkiye'de tek başınıza rahat rahat süremiyorsunuz.

 

6 ay geçtikten sonra giriş-çıkış yapılmıyor. 6 ay dolmadan o araba Türkiyeden çıkmak zorunda ve sonraki 6 ay Türkiye'ye giriş çıkışı yasak. Plakayı değiştirseniz de olmuyor. Çıkarken motor-şase numaranız işleniyor. Yani 6 ayda bir Bulgaristan'a girip 1 saat sonra döneyim mevzusu yok. 6 ay Türkiye'de sonraki 6 ay başka ülkede olacak.

 

Türkiye'ye yurt dışından ikinci el araç satışı yasak. Eskiden Ladalara binen Bulgarlar, dikkat ederseniz uzun süredir eski Alman arabalarına biniyorlardı. Çünkü Almanya'dan 2. el araç alımının önünü açtı. Almanlar da hurdaya verilecek arabalar için pazar bulmuş oldu. Sonra bu halen pek çok olumsuzlukların gırla olduğu Bulgaristan tuttu AB ye girdi. Gerisi malum.

 

Hatta siyasi arenada bizden çok daha basiretli oldular. "Hava çok sıcak asfalt bozulur" gibi bahanelerle Türk tırlarına zaman zaman zorluk bile çıkarıyorlar. 

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Sinan Kozan

bayramda bir akrambam Avusturyadan geldi orada galerisi var 2005 a6 yı 12bin euro ya X6 yı da 33 bin eura ya aldığını söylemişti.

gerçekten ülkemizde fiyatlar hem pahalı hemde donanım olarak fark var aralarında.

getirebilme şartı o ülkenin vatandaşı olursa oluyor bir de 6 ayda bir o ülkeye giriş yapması gerekiyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Bulgaristandan araba alsak, orada bir ikamet göstersek, 6 ayda bir girdi çıktı yapsak olurmu? :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Bayiler ellerinde olmayan(satışa sunmadıkları) özel donanımlı araçları siparişle getirebiliyorlar diye biliyorum ?


Bulgaristandan araba alsak, orada bir ikamet göstersek, 6 ayda bir girdi çıktı yapsak olurmu? :)

6 Ayda bir girdi çıktı değilde bir araba maksimum 6 ay kalabiliyor. 2 araba alsanız birini bırakıp diğerini getirseniz olur sanırım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bulgaristandan araba alsak, orada bir ikamet göstersek, 6 ayda bir girdi çıktı yapsak olurmu? :)

Araba orada sahibiyle beraber 6 ay kalması gerekiyor. 6 ayda Türkiye'de kullanabilirsin. Oradan birinin üzerine alıp vekaletle işi çözebilirsin ama yine arabanın orada 6 ay sahibiyle kalması şart. 2 araba alıp 6 ay birini, 6 ay birini getireceksin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Altan Berkman

ne yazık ki olmuyor

benim araba 20 eylül'e kadar çıkması gerekiyor(Bulgaristan'a)

bir yıl çok kısa bir zaman 

altı ay için :i-ih:  Lokman  abim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Olmuyor malesef. Bu yuzden TR-BG siniri les gibi olmus bir suru araba ile dolu malesef. :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Altan Berkman
(düzenlendi)

Olmuyor malesef. Bu yuzden TR-BG siniri les gibi olmus bir suru araba ile dolu malesef. :(

 

tarihinde Altan Berkman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Yurtdışından araç getirmenin ve Türkiye plaka takmanın prosedürü oldukça fazla.

Bildiğim kadarı ile yurtdışından ithal edilecek araçlar 3 ana grupta toplanıyormuş. (Donanım Haber de okumuştum)

1. Üç yaşa kadar olan araçlar

2. Klasik araçlar

3. Trafiğe çıkmayacak sadece pistte kullanılabilecek sportif araçlar.

 

Getireceğiniz araçların ülke ötv ve kdv si yanında ek vergiler ile Türkiye deki satış fiyatını geçiyormuş.

Yorum bağlantısı

Aracin afaki vergileri odenirse gir cik yapmasina gerek yok ama yurtdisindan ikinci el aracin ulkeye girmesi ve trafige cikmasi icin Ersel Bey'in dedigi gibi yas siniri var. Yurtdisunda gorev yapanlar bile arac getirmeyi biraktilar alinan ser onlemler yuzunden. Eldekilerle yatinmek lazim. Turkiyede olmayan opsiyonlarin ilerde ariza yapmasi daha sıkıntılı olabilir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı

Bir şehir efsanesi olan giriş-çıkış işlemine açıklık getirmek lazım. 

6 ayda 1 defa Bulgaristan'a girip, ertesi gün veya birkaç saat sonra tekrar Tüekiye'ye girmekle olmuyor.

Araç girdikten sonra 6 ay içerisinde ülkeyi terk edecek ve sonra ki 6 ay ülkeye hiç girmeyecek.

Yurtdışında plakasını değiştirip ülkeye geri sokmak da olmuyor. Motor ve şasi numaraları da kaydediliyor. 

Bu işi Bulgarlar iyi çözdü. İkinci el oto ithalatını serbest bıraktılar.

Siyah üzerine beyaz yazılı plakaya sahip, zor yürür durumda 20 yıllık Lada'lardan inip hepsi Alman arabalarına biner oldu.

Ama bu devlet otomobil sahiplerine "gıcık" oluyor. Her türlü vergi yükünü onlara yıkıyor.

Bir de 34 MA XXXX gibi MA plakalara sahip araçlar var. Onlar da yabancıdan tekrar yabancıya satılabilen arçlar. Vergisi düşük ama bankaya yüklü depozito yatırılıp, araç satılınca geri alınıyor.

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
(düzenlendi)

Bu konuyu baya bi araştırmıştım açıklamaya çalışayım bende sizin gibi düşüyorum çünkü, tr de aldığımız herhangi bir araç yurtdışında satılan aynı model araçla arasında dağlar kadar farklar oluyor malesef hemde burda yurtdışı fiyatının 2 katı fiyatla alıyoruz. Sebepleri araştırdığım kadarı ile şöyle; 

Yurtdışı araçları tr ye göre vergi sistemi daha az ve kıyaslama yaptığımız ülkeler usa-almanya vs gibi kendi araçları olduğundan ülkede araç üretimi konusunda sıkıntı yok ve kendi ülkeleri içerisine daha uygun verebiliyor-vergilerle daha uygun hala geliyor.

Canım Türkiyemin malesef para birimi bahsetmiş olduğumuz ülkelerin para biriminden 2-3 kat değersiz olduğundan alışımızda o denli artıyor yani 15bin dolara satılan bir araç burda vergilerle 70-80 bine çok rahat çıkıyor.

Boş olmalarının sebepleri ise Türkiyede araç nekadar dolu ise okadar fazla vergi yediği için dolayısı ile pazarda rekabet için üretici firmalar genelde bi çok sıtandart olan şeyleri Tr ye göre uyarlayıp o özellikleri ekleyemiyorlar.

Gelelim araç getirme konusuna ; şu yeni yasalar girmeden önce yani bi 5-10 sene öncesinden bahsediyorum araç getirmek hem daha kolay hemde az maliyetli iken devlet bu duruma el atınca şuanda yurtdışı araç getirim işi tr deki 0 araçtan daha pahalıya gelmektedir. Önceden sadece Kdv verilirken şuanda ötv ve daha isimlerini bilmediğimiz vergi,harç vs parası ödemen gerektiğinden en az 5-10 bin fazlasına geliyor ki hadi desen ordaki donanımlara değer bunun getirme sıkıntılarından bahsetmiyorum bile.Gümrükten araç çıkarmak başlı başına bir olay. Eskiden Perma hakkı denen bir olay varmış mesala güzel bi olay yurtdışında yaşamış ve Tr ye kesin dönüş yapacak kişilere tanının bi hak,tek sefere mahsus olarak getirdiğin araca ÖTV den muaflık vardı buraya oranla 25-50bin arası uyguna geliyodu ama artık o da yok. Yani şuanda bir ithalatcı fln değilsen,toplu bir alım vs yapıp indirimli fln getirme gibi bir durum yok ise, yada babadan zengin parayı har vurup harman savurmuyorsan bu işlere hiç girme dememin dışında hiç kafa bile yormamanı öneririm,keza ben çok yordum bi cacık açık vs hiçbirşey kalmamış durumda,Astarı yüzünün 2 katından fazla anlicağın.

Güzelim ülkemizde araç üretimi yapılmadığı,ötv denen lanet vergilendirme sisteminin kaldırılmadığı,paramızın birçok ülkenin parasından değersiz olduğu ve daha bir ton sebep olduğundan ancak yurtdışında 10bin Tr ye göre ise 25 bin olan araçları burda 70-80 bine kullanmaya devam edeceğiz MALESEF. Çok dertliyim ÇOK :D

tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Bu konuyu baya bi araştırmıştım açıklamaya çalışayım bende sizin gibi düşüyorum çünkü, tr de aldığımız herhangi bir araç yurtdışında satılan aynı model araçla arasında dağlar kadar farklar oluyor malesef hemde burda yurtdışı fiyatının 2 katı fiyatla alıyoruz. Sebepleri araştırdığım kadarı ile şöyle;

Yurtdışı araçları tr ye göre vergi sistemi daha az ve kıyaslama yaptığımız ülkeler usa-almanya vs gibi kendi araçları olduğundan ülkede araç üretimi konusunda sıkıntı yok ve kendi ülkeleri içerisine daha uygun verebiliyor-vergilerle daha uygun hala geliyor.

Canım Türkiyemin malesef para birimi bahsetmiş olduğumuz ülkelerin para biriminden 2-3 kat değersiz olduğundan alışımızda o denli artıyor yani 15bin dolara satılan bir araç burda vergilerle 70-80 bine çok rahat çıkıyor.

Boş olmalarının sebepleri ise Türkiyede araç nekadar dolu ise okadar fazla vergi yediği için dolayısı ile pazarda rekabet için üretici firmalar genelde bi çok sıtandart olan şeyleri Tr ye göre uyarlayıp o özellikleri ekleyemiyorlar.

Gelelim araç getirme konusuna ; şu yeni yasalar girmeden önce yani bi 5-10 sene öncesinden bahsediyorum araç getirmek hem daha kolay hemde az maliyetli iken devlet bu duruma el atınca şuanda yurtdışı araç getirim işi tr deki 0 araçtan daha pahalıya gelmektedir. Önceden sadece Kdv verilirken şuanda ötv ve daha isimlerini bilmediğimiz vergi,harç vs parası ödemen gerektiğinden en az 5-10 bin fazlasına geliyor ki hadi desen ordaki donanımlara değer bunun getirme sıkıntılarından bahsetmiyorum bile.Gümrükten araç çıkarmak başlı başına bir olay. Eskiden Perma hakkı denen bir olay varmış mesala güzel bi olay yurtdışında yaşamış ve Tr ye kesin dönüş yapacak kişilere tanının bi hak,tek sefere mahsus olarak getirdiğin araca ÖTV den muaflık vardı buraya oranla 25-50bin arası uyguna geliyodu ama artık o da yok. Yani şuanda bir ithalatcı fln değilsen,toplu bir alım vs yapıp indirimli fln getirme gibi bir durum yok ise, yada babadan zengin parayı har vurup harman savurmuyorsan bu işlere hiç girme dememin dışında hiç kafa bile yormamanı öneririm,keza ben çok yordum bi cacık açık vs hiçbirşey kalmamış durumda,Astarı yüzünün 2 katından fazla anlicağın.

Güzelim ülkemizde araç üretimi yapılmadığı,ötv denen lanet vergilendirme sisteminin kaldırılmadığı,paramızın birçok ülkenin parasından değersiz olduğu ve daha bir ton sebep olduğundan ancak yurtdışında 10bin Tr ye göre ise 25 bin olan araçları burda 70-80 bine kullanmaya devam edeceğiz MALESEF. Çok dertliyim ÇOK :D

Aa Mesut'çuğum, biz araba yapmıyor muyuz? :p Uçak bile yapıyoruz yahu! ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Durun yahu az kaldı AB ye girince sorun kalmaz..Az biraz daha dişinizi sıkıverin. Hesaplarıma göre 80 yıl sonra oradayız :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Durun yahu az kaldı AB ye girince sorun kalmaz..Az biraz daha dişinizi sıkıverin. Hesaplarıma göre 80 yıl sonra oradayız :D

Benim yaptığım hesaplara göre ise %99 ihtimalle ben 80 yıl sonra ölmüş olacağım.

 

Sonuç: Ben AB göremeyeceğim.  :D  :D  :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim yaptığım hesaplara göre ise %99 ihtimalle ben 80 yıl sonra ölmüş olacağım.

 

Sonuç: Ben AB göremeyeceğim.  :D  :D  :D

 

Durun yav Allah uzun ömür versin. En kötü ihtimalle ben sizin yerinize de giriş yaparım merak etmeyin :D:p

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
(düzenlendi)

Durun yahu az kaldı AB ye girince sorun kalmaz..Az biraz daha dişinizi sıkıverin. Hesaplarıma göre 80 yıl sonra oradayız :D

:D :D Şu AB olayına çok gülüyorum bizi alsalar ne kazanacak ki adamlar genç nüfus mu, yoksa herşeyin hep en ucuzuna,sinsiliğine,gaddarlığına,vurdumduymazlığına kaçan,çalışmayan,tembel bir nesil mi kazanacaklar.Kendim de dahil biz böyleyiz.Hala öle böleyiz diyoruz sokakda elimzdeki çöpü çöp tenekesine atmayı öğrenemedik.Elin turisti gelip yerdeki kendine ait olmayan çöpü alıp çöpe atıyor bizde çöpün yanından geçerken çöpü çöp tenekesinin dışına atıyoruz yada bulduğumuz yere.Adamlar böle bir nesli alıp napsın,şahsen ben AB olsam ben almazdım Tükiyeyi, ama nasıl olursa olsun alıştığımızdan mıdır toprağından mıdır suyundan mıdır seviyouz bu ülkeyi :)  Dipnot: Hep hayalimde AB kapıları açıldığında gözümün önüne şöyle bir gümrük kapısında oluşmuş insan kalabalığı geliyor. :D

Z2MzAV.jpg

tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

Yok ya böyle bir kalabalık olmaz bence..Bir kısım kenarda mangal yapıyor olur :D:p

pardon evet onu unutmuşum mangal :D bir Türk geleneği,üzerine filmler destanlar yazılır :D aylarca dumandan kimse AB ye giremez :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Durun yahu az kaldı AB ye girince sorun kalmaz..Az biraz daha dişinizi sıkıverin. Hesaplarıma göre 80 yıl sonra oradayız :D

 

AB nin adı artık değişti, İAB oldu, bu saatten sonra İAB ile işimiz olmaz artık.

80 yıl sonra AB diye bir şey kalacağını sanmıyorum

 

İAB, ihtiyarlamış avrupa birliği :D

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Yok ya böyle bir kalabalık olmaz bence..Bir kısım kenarda mangal yapıyor olur :D:p

 

Ukrayna AB'de miydi?  Diye soracakları unutmayalım  :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bir modelin donanım seviyeleri belirlenirken bence ithalatçı firma fiyatını rakiplere göre ayarlar, en donanımlısını getirip rakiplerle arasında 10 bin lira fark olursa katlanır ayna var ama Corolla 10 bin daha ucuz değer mi bir aynaya sorusunu gündeme getirmez.. Ayrıca tek çeşit motor demek tek çeşit motor yedek parça stoğu demek.. Aynı arabanın 3 değişik motor versiyonu ve 5 değişik donanım seviyesi daha fazla yedek parça temini daha fazla teknis servis eğitimi gerektirir.. Adamların zaten kendi üretimleri olduğu için böyle bir sıkıntıları olmadığından 10 yaşını gören araba sayısı da az olduğundan her donanımını satabiliyorlar... Türkiye' mizde 1.8 dizel focus dediğin zaman ikinci el müşterisi bile acaba diyebiliyor, 2 lt. Focus 1 var kaç kişi tercih ediyor.. Örneğin dört frende disk kullanılmış o arabalarda.. Önemli olan güvenlikse 1,6 olanları 25 bin lira ederken o arabalar neden 15 bin lira ?   :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...