İçeriğe Yönlendir

Lastik Ömrü Kaç Yıldır ? Lastiklerimi Kaç Bin Km'de Değiştirmeliyim ?


Sani Gerşon

Recommended Posts

Sani Gerşon

50.000km olduğunu birçoğumuz biliyoruz ama ben o kadar km yi tamamlamam için 5-6 yıl kullanmam gerekli arabayı. Normalde kaç yılda değişim ister?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yokta, arabaya bakmaya biri geldi, 2 sene olmuş lastikler değişmeli dedi. Ben değiştirmem dedim ama tutturdu eskimiş diye.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Bunun belli bi süresi olmaz bence, lastik dişleri hala iyi durumda ama lastikte çatlamalar meydana geldiyse değişmesi gerekir. Bu Durumda ortalama 4-6 yıl arası bir sürede ortaya çıkar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Mesleğimiz gereği, otomobil lastikleri konusundaki aldığımız eğitimlere göre; lastiğin ömrü; yaptığı km veya diş derinliğinden yanısıra, Lastik, üretiminden başlayarak, atmosfer yani oksijenle temasından itibaren kauçuk ömrü çalışmaya başlar. Normal şartlarda kauçuk oksijenle temas ettiği andan itibaren, erime reaksiyonuna başlar. Kauçuk yüzdesi 50 nin altına düşmeye başladığında, lastik kesitlerinde incelmeler başlar. Buda lasiğin seyir halinde patlamasına ve yarılmariskini arttırır. Sert fren , düşük ve yüksek hava basınçları altındaki kullanlar, patinaj, çakıllı yoldaki sürekli sürüş gibi yan etkiler bu ömrün kısalmasında etkendir. Dikkat ederseni lastikler, boşta iken, naylona sarılı olarak satılır ve bekletilir. Buradaki amaç lastiğin, yani kauçuğun oksijenle temasını kesmektir. Lastik üzerinde, kauçuk oran bilgileride vardır. Bu oran nekadar yüksek ise, Lastiğin ömrü okadarda yıl olarak artar. Birde önemli bir konu, aracın yük ve hız endeksine göre lastik seçimi yapılmalıdır. Lastiğin , tur dayanım endeksi düşük ve aracınızın devri veya km/h oranı yüksek ise, lastik dönerken merkez kaç kuvvetinden dolayı kauçuk zerecikleri etrafa savrulur. Buda kauçuğun erken tahrip olmasına ve lastik önrünün kısalmasına neden olur. Yağmurlu havalarda, asfaltın ortalarında, beyazlanmış köpük gibi su birikintileri görürsünüz. Bunlar, lastiklerden çıkan kauçuk maddeleridir. lastik içindeki kauçuk azaldığında, lastik çeperlerindeki tellerin dayanınıda azalır. Lastiklerdeki yarılma veya patlama, kauçuğun azalmasına bağlı olarak tellerin direnç kaybındandır. Binalardaki kolonun yapısını düşünün, Beton erimeye başladığında demirler ortaya çıkar. Demirler bir müddet sonra yamulmaya ve kolonun kırılmasına neden olur. Normal bir lastik beş sene veya 50,000 km'den sonra, risk grubuna girmektedir.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Serdar Arbaş
Yokta, arabaya bakmaya biri geldi, 2 sene olmuş lastikler değişmeli dedi. Ben değiştirmem dedim ama tutturdu eskimiş diye.

O nasıl alıcı öyle? :) Kendimi çok saf hissettim şimdi. Depoyu da fulle ver o zaman :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Yokta, arabaya bakmaya biri geldi, 2 sene olmuş lastikler değişmeli dedi. Ben değiştirmem dedim ama tutturdu eskimiş diye.

2 sene olduğunu neden söyledin ki, araba pazrında bir haftalık lastikle satılık dünya kadar araba var. Sende öyle söyle, geçen ay sıfır aldım dört lastiği daha taksitleri bitmedi diyeceksin... :)

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

gecen baska bir başlıkta yazmıştım ama cevap gelmemişti bir akrabadan 4 adet kışlık lastik geldi lastıikler 2003 üretimi 5000 km civarında yapmış kılcal çatlak falan yok dişleri iyi taktırayım mı diye sormuştum taktırdım 800 km civarı yaptım bir sorun yok gibi ama yıl sınırını doldurmuş oluyor o zaman

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
gecen baska bir başlıkta yazmıştım ama cevap gelmemişti bir akrabadan 4 adet kışlık lastik geldi lastıikler 2003 üretimi 5000 km civarında yapmış kılcal çatlak falan yok dişleri iyi taktırayım mı diye sormuştum taktırdım 800 km civarı yaptım bir sorun yok gibi ama yıl sınırını doldurmuş oluyor o zaman

İyi yapmışsın Nuri, hiç birşey olmaz...Dikkatli sürücüsün nasıl olsa, gözle arasıra muayene et lastikleri yeterli. Ben lastik değiştirirken Palio üstünde bir lastik gördüm, üretim tarihini boşver markası zor okunuyordu. Adam tek yön bileti cebinde geziyordu yani...

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
İyi yapmışsın Nuri, hiç birşey olmaz...Dikkatli sürücüsün nasıl olsa, gözle arasıra muayene et lastikleri yeterli. Ben lastik değiştirirken Palio üstünde bir lastik gördüm, üretim tarihini boşver markası zor okunuyordu. Adam tek yön bileti cebinde geziyordu yani...

tesekkür ederim serkan abi bugün balansa götürdüm lastikler michelin alpin di götürdügüm yer de aynı zamanda michelin bayisi adam lastikler çok iyi görünüyor dedi en kötü sertleşmiştir dedi bu kış bakarsın olmadı yazında kullanır bitirirsin dedi şimdilik fren mesafesinde falan sorun yok bakalım yagmurda-karda nasıl olacak

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
İyi yapmışsın Nuri, hiç birşey olmaz...Dikkatli sürücüsün nasıl olsa, gözle arasıra muayene et lastikleri yeterli. Ben lastik değiştirirken Palio üstünde bir lastik gördüm, üretim tarihini boşver markası zor okunuyordu. Adam tek yön bileti cebinde geziyordu yani...

Abi sertleşmeye başlamıştır o lastik. Allah korusun ıslak zeminde su kayağı gibi hareketler yapmasıda mümkün. Serkan abi cidden mi hi. bir şey olmaz dedin yoksa esprimi anlamadım :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Alpin' in en kötü hali ile Erzurumda köy yollarını diğer araçlar için açabilirsin, o kadar yani...Michelin lastikleri hiç sevmem ama Alpin sanırım good year üretimi, yoksa bu kadar iyi olamazdı... :) :)

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

lastikleri taktırdıgım yerde adam sıfır siena almış 2001 yılında hala orjinal lastikleri duruyor dedi 38000 deymiş araba bu kışı da atlatsın değiştirecegim dedi

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Lastik ömrü 5 yıl ile sınırlı değildir. Ancak üretim (kullanım değil) tarihinden itibaren 5 yılı dolduran lastiklerin daha sık kontrol edilmesi gerekir. Lastik ömrü çok iyi kullanım koşullarında (düşük hız, uygun hava koşulları ve bakım gibi) 10 yıla dek uzayabilir. Diğer yandan yıllar geçtikçe dışarıdan fark edilmese bile lastiğin yapısı bozulur. Hamur sertleşir ve yol tutuşu özellikle soğuk havalarda ve ıslak zeminde azalır. Daha kolay patlayabilir hale gelir. Tehlike sınırına gelmemiş olsa bile diş derinliği azaldıkça ıslak ve karlı zeminlerde yol tutuş azalır.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yanaklarda aşırı çatlak yada janta değdiği kısımlarda uzunca yarıklar (özellikle jantın iç kısmında) oluşmadıysa 7-8 sene dayanır, (taunusu ilk aldığımızda az kullandığımızdan lastik değişmedik tam 10 sene aynı lastiği kullandık fakat yanaklar full çatlak dolmuştu buna rağmen değişmeden önce boş yollarda zorlamama rağmen bişey olmadı lastiğe, pes artık demiştim, modeli goodyear p800 dü galiba, lastikçi görünce hem yuh hemde antika oldu abi bu lastikler demişti, ama dişleri 5mm vardı daha ;) )bu arada bayağı bir sertleşir ve ıslak zeminde kayabilir araba güvenemezsiniz, ama bu kadar yıl dayanır lastik az kullanım ve yavaş giderseniz dayanır.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Lastik ömrü 5 yıl ile sınırlı değildir. Ancak üretim (kullanım değil) tarihinden itibaren 5 yılı dolduran lastiklerin daha sık kontrol edilmesi gerekir. Lastik ömrü çok iyi kullanım koşullarında (düşük hız, uygun hava koşulları ve bakım gibi) 10 yıla dek uzayabilir. Diğer yandan yıllar geçtikçe dışarıdan fark edilmese bile lastiğin yapısı bozulur. Hamur sertleşir ve yol tutuşu özellikle soğuk havalarda ve ıslak zeminde azalır. Daha kolay patlayabilir hale gelir. Tehlike sınırına gelmemiş olsa bile diş derinliği azaldıkça ıslak ve karlı zeminlerde yol tutuş azalır.

Bu konuyuda yazmıştım.

Yok ömür meselesi biraz farklı,nüansları var.

Kullanım koşullarında 10 yıl değil.

Bakın bunun tam açıklaması şu;

5+5 yıl.

Yani uygun depolama-saklama koşullarında (bu koşul çok önemli ama) 5 yıl,kullanım ömrü ise üç aşağı beş yukarı 4-5 yıl.(burda tabi kullanım koşullarıda önemli,lastiğe bakmadan ezbere konuşmakta doğru değil.)

Bu saklama koşulları felan konusunda çok çok uzun konuşulabilir,ama kabaca zaman ömrü bu.

Km ömrü ise;

Yüksek seyir güvenliği açısından,normal koşullarda 40.000-50.000 arasında değiştirlmesini tavsiye ediyoruz.

Yani;

Lastik alırken,öyle tarihe felan çok fazla takılmayın.

Bakın takılmanız gereken daha önemli bir konu var,asıl ona takılın,zamandan ziyade nasıl istiflendiği... ( hah hadi bakalım,bir deli taş attı kırk akıllı çıkaramıyor olucak şimdi :lol: )

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Lastiklerin ömrü genelde km bazında ölçülür zaten gözlede lastiklerin aşınması tespit edilir, fakat az kullanılan lastikler iyide olsa 10 seneyi geçirmemek mantıklı olacaktır bu zaman içinde lastikler yol tutuş formunu özelliklerini kaybetmeye başlayacaktır bence en uzun 10 sene kullanılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Lastiklerin ömrü genelde km bazında ölçülür zaten gözlede lastiklerin aşınması tespit edilir, fakat az kullanılan lastikler iyide olsa 10 seneyi geçirmemek mantıklı olacaktır bu zaman içinde lastikler yol tutuş formunu özelliklerini kaybetmeye başlayacaktır bence en uzun 10 sene kullanılmalıdır.

Mehmet Bey,10 yıl olmaz.Çok riskli.

Dediğim gibi,4-5 yıl (kullanım koşullarına bağlı olarak )

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Peki kauçuğun sertleştiğini nasıl anlarız ve arayacağımız kılcal çatlaklar nasıl şeylerdir? Resimle görme imkanı var mıdır?

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Peki kauçuğun sertleştiğini nasıl anlarız ve arayacağımız kılcal çatlaklar nasıl şeylerdir? Resimle görme imkanı var mıdır?

Açıkçası onu normal kullanıcının anlaması nerdeyse imkansız.

Yorum bağlantısı
Rahim Sarı
(düzenlendi)

Benim aracı yeni aldığımda 14 yıllık sahibi "daha stepne kullanılmadı" demişti. Açıp bakınca aracın stepnesinin, 16 yıllık ve fabrikanın üzerine koyduğu Good Year Grand Prix olduğunu gördüm. İnanmakta zorlanmama rağmen lastiğin halen çok yumuşak ve hiç çatlaksız olduğunu da gördüm. Lastik patlayıp da kullandığımda lastikçi "abi bu lastiği ilk defa muhtemelen siz kullanmışsınız" dedi. Yeni lastik alırken stepneyi de kontrol ettirdim. Çok ilginç bir şekilde "Lastik çok iyi durumda stepne olarak bu kalsın" dediler. Hala o lastiğin o durumda nasıl kaldığına inanmakta güçlük çekiyorum.

tarihinde Rahim Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...