İçeriğe Yönlendir

Lastik Ömrü Kaç Yıldır ? Lastiklerimi Kaç Bin Km'de Değiştirmeliyim ?


Sani Gerşon

Recommended Posts

Osman Bilgin
4 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

95-98 arasında severek kullandığım bir araçtı. Sapanca civarında otoyolda 200 km.hızda giderken önüme orta şeritten brodway atladı resmen,

doğal olarak duramadım ve vurdum.Abs yoktu o zamanki araçların çoğunda olduğu gibi. Bir kaç aysonra 98 mondeo ghia ve ilk otomatik aracı aldım sırf güvenliği daha iyi diye. Ford ile tanışmam böyle başladı. Şimdi düşünüyorum o aracın kazasına (sol yanı bariyelere sürttüm komple boyalı sağ ön haşat, çamurlık ve sağ far değişti ön kaput boyandı) sahip bir aracı satmak için resmen göbeğim çatlardı yada pert olurdu.Bir günde sattım alana bak burası şöle böyle dedim ama kimin umurunda adam çok temiz bir araç dedi aldı gitti.1 sene sonra tesadüfen aracı gördüm adamda beni tanıdı ve aynen şöyle dedi :Allah razı olsun çok temiz ve çok güzel araç zevk ile biniyorum :)

2010 yıllarından sonra ne olduysa bir mantalite türedi ve millette boya takıntısı başladı hala garibime gidiyor araç boyalı olsa ne olur olmasa ne olur ? Şimdi merakla şöyle bir ilan bekliyorum sahibinden 3+1 2010 yapımı hiç sıva boya görmemiş ev :)

bu araba da 15-20 gün öncesine e kadar kazası yoktu, enistemin abd den gelen yeğeni arabayı çarpmış sol ön çamurluk değişti.. :=) araba lpg yüzü görmedi kazaya kadar da servis bakımlıydı, servis 3-4 bin civarında para isteyince dışarıda yaptırmış:=)
boya maalesef öyle, o tür insanlar yüzünden bizde boyasız kazasız bakmaya başladık, çünkü cüzamlı gibi kaçıyorlar arabadan, yoksa tirişkadan perte çıkmış bir çok güzelim araba var,  geçenlerde denk geldi 520i 2015 di sanırım ön kaput sol çamurluk arka sağ çamurluk az hasarlı değişmeden de halledilecek gibiydi, değerinin 30 bin aşağısındaydı, alacaksın 3-4 bine halledip bineceksin.. ama bizim milletimiz (affınıza sığınıyorum kendi yorumum) güneş yanığından gavlayan yılan gibi deri atmış solmuş ön kaputla gezer, boyatmaz, boyasız olsun diye, böyle olunca hakikaten de boyasız çirkin bir teneke gibi bir şey oluyor:=) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Filo araçları galeriye 1000adet toptan 1 günde gelince.. Fiyatlandırmayı en yüzeydeki boyadan yaptılar.. Mekanik ten anlamayınca.. Piyasada o yönde ilerledi.. 2000li yıllar öncesi filo yoktu. Traifk sigortaları da şişmemişti.. Filo yine yoktu

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Cihaner Öztürk

Dacia satıştaki arkadaş sıfır araçların orijinal üzerinde gelen lastiklerin kalitesine güvenilmemesi bunların çok ucuza fabrikalara verildiği için özel üretildiği ve piyasada satılanlarla aynı kalitede olmadığı nı söyledi. Katılan olur mu acaba. Yani diyelim continin piyasaya farklı otomobil fabrikalarına farklı lastik vermesi mümkün mü. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
26 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Sallamış. fabrika onu mu düşünecek :)

sallamamış hocam,fabrikaya özel lastik üretiliyor, merso larda hava atarlar mesela merso M B işaretli aldım diye. daha ucuz malum daha kaliteli olamaz. ford a yapar F harfi basar mesela.

ancak bu üretimler normalde markette satışa çıkmaz

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

sallamamış hocam,fabrikaya özel lastik üretiliyor, merso larda hava atarlar mesela merso M B işaretli aldım diye. daha ucuz malum daha kaliteli olamaz. ford a yapar F harfi basar mesela.

ancak bu üretimler normalde markette satışa çıkmaz

Niye kalitesiz olsun? Adam üretim hattını mı modifiye edecek? Yeniden bir sürü test yapması vs lazım.

3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

sallamamış hocam,fabrikaya özel lastik üretiliyor, merso larda hava atarlar mesela merso M B işaretli aldım diye. daha ucuz malum daha kaliteli olamaz. ford a yapar F harfi basar mesela.

ancak bu üretimler normalde markette satışa çıkmaz

Niye kalitesiz olsun? Adam üretim hattını mı modifiye edecek? Yeniden bir sürü test yapması vs lazım.

 

Lastiğin maliyeti o süreçler satış tasarım nakliye fabrika operasyonu. İçine konulan malzeme devede kulak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
22 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Niye kalitesiz olsun? Adam üretim hattını mı modifiye edecek? Yeniden bir sürü test yapması vs lazım.

1 milyon araçta, 4milyomn lastikte 10 dolar tasarruf fena para değil, fabrikaya özel üretim lastik mevcut, babasının hayrına yapmacağı da kesin. üretim prosesi aynıdır, kauçuğu %bilmem kaç farklıdır mesela.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Alman dergi testlerinde fren mesafesi önemli bir kriter ama. Sıradan araçlar bile 35metreye kadar düştü. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
54 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Sallamış. fabrika onu mu düşünecek :)

Bugattiye Maseratiye banttan çıkan lastik mi veriliyor zannediyordunuz. Aksi ile kanıttan hareket ederek Daciayı düşünelim bir 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

bugatti lastik ebadını kullanan başka araba var mı? Büyük ihtimal yoktur başka araç. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
7 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

20bin dolar diyor yağ lastik değişimine. 

lastik hava basıncı ölçümü yağ değişimi ve cam silme

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
30 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

bugatti lastik ebadını kullanan başka araba var mı? Büyük ihtimal yoktur başka araç. 

Bazı araçların üstün yol tutuşu maliyetlerden kaynaklanan markaya özel lastik üretimi (buna reklamsal olarak orjinal ekipman tedarikçisi deniyor) sebebiyle törpülenir bazılarında ise tam tersidir. OE kodu duydunuz mu hiç?

https://www.continental-lastikleri.com.tr/binek/neden-continental/orijinal-ekipman/orijinal-ekipman-lastikleri-icin-oe-kodu-

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

93bin dolar da lastikler 

2 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Bazı araçların üstün yol tutuşu maliyetlerden kaynaklanan markaya özel lastik üretimi (buna reklamsal olarak orjinal ekipman tedarikçisi deniyor) sebebiyle törpülenir bazılarında ise tam tersidir. OE kodu duydunuz mu hiç?

https://www.continental-lastikleri.com.tr/binek/neden-continental/orijinal-ekipman/orijinal-ekipman-lastikleri-icin-oe-kodu-

dacia için duymadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
9 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

93bin dolar da lastikler 

dacia için duymadım

İşin özeti şudur iyi arabaya iyi lastik kötü arabaya kötü lastik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

polo 100-0  fren 35 m civarı, fiesta, corsa vs de benzerdir. Ucuz lastik kullansalar bence bu kadar iyi duramazlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Testlerde farklı lastikler kullanılarak iyi sonuçlar alındığı hilesi ortaya çıkmıştı uluslararası basında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Firmalar için yol tutuşu, fren ve konfor önemli ve bunları ençok etkileyen unsurlardan biri lastik neden ucuza lastık ürettirip kaliteyi düşürsünlerki?

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
6 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Kalite önemliyse Duster neden güvenlikte hala üç yıldızlı?

o Yıldızları etkileyen unsuzlar çok farklı. Sadece aracın sağlamlığı değil aracın donanımı önemli ;)
Aynı aracın boşu ile full'ü arasında ciddi fark çıkıyot testlerde.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

E ne kadar ekmek o kadar köfte diyorum ben de 😊 Zamanında AB gümrük kurallarına göre 2 airbag+ABS olması mecburi iken bize sis farı reva görülüyordu donanım olarak. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...