İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Yağ filtresine yükseltme takılıyor yanda çıkışı var. Bir şey anlamazsın. Su sıcaklığı için ise boruları kesmeden uç kısmına bir boru daha ve aparat takılıyor. Ha istersen kesersin de :) 

 

Orjinali gibi olur sorun yok. 

 

https://www.ebay.com/itm/Universal-Oil-Filter-Temperature-Pressure-Gauge-Sensor-Adapter-Sandwich-Plate-BL-/271660437863

 

Obd2 uzatma kablosu buldum. Torque pro çalıştırcak ucuz bir eski telefon bulsam oda iş görcekmiş gibi geliyor

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Aytene 

arabanın sistemlerinden bağımsız

*voltaj göstergesi

*hararet göstergesi

 

Çok ucuz yollu çözüm varmıdır. 

 

Aracımdaki android multimedya programa gerek duymaksızın akü hararet fren gücü devir vs bilgileri gösteriyor. En orijinal çözüm multimedya olur ama biraz tuzlu olur.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Metin Akbal yazdı:

 

Aracımdaki android multimedya programa gerek duymaksızın akü hararet fren gücü devir vs bilgileri gösteriyor. En orijinal çözüm multimedya olur ama biraz tuzlu olur.

Fren gucu? 

Digerlerini, Bircok bilgiyi hatta enjektor zamanlamasina kadar "orjinal ekran" dan gorebiliyorum😎 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Fren gucu? 
Digerlerini, Bircok bilgiyi hatta enjektor zamanlamasina kadar "orjinal ekran" dan gorebiliyorum[emoji41] 
Sanirim ne kadar bastigimi gosteriyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Metin Akbal yazdı:
Alpay Sumer yazdı:
Fren gucu? 
Digerlerini, Bircok bilgiyi hatta enjektor zamanlamasina kadar "orjinal ekran" dan gorebiliyorumemoji41.png 

Sanirim ne kadar bastigimi gosteriyor.

Gormek isteriz🤔

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Zorlamanın manası yok. LPG geri döndüm :)

An itibari ile 96000 km :(

 

mnPpLaZ-NCotYVu2l3w0bA_LxRTSk3SbWv3EZsV7Quf6NnL2bBELlIDgY2E_BlEE1cRafYgv3xQfqEI-OY8uRTc0-pP-JsH4kMyW3O4jPPb5BewvFju8sVOzrBPYsEWxP-ujlWMqsJnLeW8Gh2NQIQpJbR2WwoxvUC72rvhuL1rahq42FMTlu_9dgFIllMs6dU7uudEcC11FkBfOQf_-HTH_rZAjxZhS0N9CAJpCemLas6r8Wg3ZC8i6bJDiRfKuBxGY13gYjLEQ6z064tjo1jmX4BWQek4fnzaDZj_SJOFkcNNZpeIbvX6SFt9ej1nA-sEDlkg_dR9CVKqc77rMJZy4tTx41ZrC-axJgcYPD6Ruo8Tkk9JzDFuCsQkej7sYtqGlla5fF3cksFwE5CkTFpNfQNtehg6aB_VbRAjUhbBadugIgJpC07HwDlmBeO93XdJK4o_o2r9C6EXac82_hRw4zFaEscoXzPHdnytfR-J4PBrTsFdqH0C8-rMOYWyLY6FJ7cxj

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Ayna ile kapi kollarini ne zaman boyatiyoruz?

 

Abi siyah iyidir. Siyah beyaz yakışıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

O günler de gelecek, inanıyorum :)

 

Aklımda olan şu vuruk tabanı düzelttirmek. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Ne güzel işte, beraber boyanırlar :good1:

 

Abi sene sonunda 2 kredi kartımıda makasla kesmeyi düşünüyorum. :) Her şeyi nakit halledeceğiz :) O nedendir ki. bütçeyi aşan uygulamalardan kaçınıyorum. Altaki vuruklari mini hasar sigortası ile çözecem :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın Open loop ve Close Loop döngülerini izledim. Hatta nasıl sesin değiştiğini duydum. O ses değişimi bana yepyeni bir strateji geliştirtti. Arabanın Openloop düşmesini minimale indirecek yeni bir strateji ile sürmeye başladım. 

Arabayı ekonomik kullanmak elektrik sistemine yük bindiriyor.

Arabayı devirli kullanmak ise yakıt tüketimini yükseltiyor. 

 

Aracın ömrünü uzatmak adına, yeni stratejim saate 88 km sürate kadar 2500 devirin üzerinde, 3500 devirin altında kullanmak temeline dayalı.

 

Gelelim lpg'de yaşadığı titreşime. Sadece rölantide soğuk iken derinden derinden gelen bir titreşim için artık canımı sıkmamayı öğrenmeliyim. Kendimi alıştırdım. Sonucat araba sürdükçe yaşlanıyor. Bir takım kayıplar trim bozuklukları oluşması beklenen bir şey. 

Gaza abanınca tekleme varmı , yok 

Seyir hızında anormal sarsıntılar var mı , yok 

Tüketimde yükselme var mı , oda yok. 

Liste böyle yok yoklarla dolu . 

 

X kişi oturup binse arabanın bozuk olduğunu bile anlamaz. İşte o benim hüsnü kuruntum oluyor. Yaşlanmış bir otomobil kullandığımı kabul edemiyorum. 

Mühtmel sorunların ne oldu zaten belli, "regülatörün sökülüp temizlenmesi gerekiyor" . O işide artık çok geniş bir zamanda kendim yapmak istiyorum :( 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kapinin altindaki siyah bantlar olmasa muhakkak boyanmali derdim ama su durumda kapi kollari cok siritmiyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Kapinin altindaki siyah bantlar olmasa muhakkak boyanmali derdim ama su durumda kapi kollari cok siritmiyor.

 

O bant kadar işlevli başka bişey yok. Kaç tane badireden atlattı bizi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
Aytene 
arabanın sistemlerinden bağımsız
*voltaj göstergesi
*hararet göstergesi
 
Çok ucuz yollu çözüm varmıdır. 
Ben çakmaklık yerine şöyle bir şey takmıştım .hem voltaj hemde iki adet usb şarj.
ac18d5dad9ba92d84ea0e986caf65c76.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Yaşlanmış bir otomobil kullandığımı kabul edemiyorum. 

 

 

Bugün benimki 257 bine yaklaştı, 16 yaşına girecek. Diyorum ki daha anca olgunlaştın. 

 

Yaşlanmıştan kast ettiğin motor ömrü mü ? 1 litre ve altı motorların lpg kullanımında ortalama ömürleri nedir ? Ömürden kastettiğim rektefiye yani. Motor rektefiye masrafı sıradan 1.6 1.4 motorlara göre daha mı ucuzdur ? Aklıma 1.0 vvt-i yarisi soktun, yılbaşındaki zama bi bakayım kredi çekeceğim büyük ihtimal. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bugün benimki 257 bine yaklaştı, 16 yaşına girecek. Diyorum ki daha anca olgunlaştın. 

 

Yaşlanmıştan kast ettiğin motor ömrü mü ? 1 litre ve altı motorların lpg kullanımında ortalama ömürleri nedir ? Ömürden kastettiğim rektefiye yani. Motor rektefiye masrafı sıradan 1.6 1.4 motorlara göre daha mı ucuzdur ? Aklıma 1.0 vvt-i yarisi soktun, yılbaşındaki zama bi bakayım kredi çekeceğim büyük ihtimal. 

 

Ben hypermiler oldyğum için milimetrik sapmaları hissediyorum. 32000 km aldımdan beri ilkez bu tip değişimler gözlemledim. Öyle rektifiyelik şeyler değil. Arabanın eski halini bildiğim için çok inceden rölanti sorunu yaşıyorum. Bunun cevabı belli. Regülatör temizlenecek. Sökmek takmak çok zor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben hypermiler oldyğum için milimetrik sapmaları hissediyorum. 32000 km aldımdan beri ilkez bu tip değişimler gözlemledim. Öyle rektifiyelik şeyler değil. Arabanın eski halini bildiğim için çok inceden rölanti sorunu yaşıyorum. Bunun cevabı belli. Regülatör temizlenecek. Sökmek takmak çok zor. 

 

Peki bir soru, 32.000 km nin tamamını benzin ile gitseydin ne olurdu ? O zaman da yaşlandı dermiydin ? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Peki bir soru, 32.000 km nin tamamını benzin ile gitseydin ne olurdu ? O zaman da yaşlandı dermiydin ? 

 

32000 km değil, 70000 km yol yaptım ben. Araç sahibinin titizliği ile ilgili birşey.  Örnek vereyim babamın cruze bana kalsa değişmesi gereken bir çok yeri var. Tampon bile değiştirmek istiyorum. İnsanların toleransları değişken. Benim toleransım yok. Ben arabada müzik dinlemiyorum. Arabadaki her şeyi dinlerim.

 

Benzinli i10 alsaydım, canımı ilk sıkacak şey mühtemelen zamanla geçikme yapmaya başlaran VIS sistemi oalcaktı. Onu kafaya takacaktım. 

 

Senin Transportter ilk sahibi değilsin. İlk sahibi olsan bir çok şeyin normal veya anormal olduğunu bulurdun. 

 

Showroomda sıfır km i10 testine çıktım, süspansiyonu ile benim süspansiyon arasında uçurum var.  Direksiyonun dönüş hissi bile değişik. Araba sanki tereyeağında kayıyor gibi süzülüyor. Trimlerinden hiç ses yok. Ama  bizim 5 yaşında 100 bin km de i10 çok daha vasat kalıyor. Bazı insanlar ikisi arasındaki farkı anlamıyacaktır. Ama işte huyum kurusun ben daha direksiyon koltuğuna oturunca anlıyorum. Kaportası bile daha katı , daha sıkı. 

 

50000 km de i10 kullandım . bir başkasına ait. Düz benzinli. Motoru çok fazla metalik ses çıkarıyordu. Debriyajı kavrarken porselen sürtmesini andıran sesler çıkarıyor. 

44000 km de i10 kullandım, onunde sıfır gibi vites kutusu vardı. Ama oda rampada çekişi benimkinden zayıftı. Gaza basınca gitmiyordu 

67000 kmde i10 kullandım , sıfır katalizör takılmıştı. daha motor çalıştırınca çok değişik bir motor sesi üretiyordu. Egzos borusu içi boşmuş gibi, sirkulasyon sesi duyuluyordu. 

 

Başka başka çok enteresan i10 lar gördüm duydum. Arabalar sahibine göre şekilleniyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

32000 km değil, 70000 km yol yaptım ben. Araç sahibinin titizliği ile ilgili birşey.  Örnek vereyim babamın cruze bana kalsa değişmesi gereken bir çok yeri var. Tampon bile değiştirmek istiyorum. İnsanların toleransları değişken. Benim toleransım yok. Ben arabada müzik dinlemiyorum. Arabadaki her şeyi dinlerim.

 

Benzinli i10 alsaydım, canımı ilk sıkacak şey mühtemelen zamanla geçikme yapmaya başlaran VIS sistemi oalcaktı. Onu kafaya takacaktım. 

 

Senin Transportter ilk sahibi değilsin. İlk sahibi olsan bir çok şeyin normal veya anormal olduğunu bulurdun. 

 

Showroomda sıfır km i10 testine çıktım, süspansiyonu ile benim süspansiyon arasında uçurum var.  Direksiyonun dönüş hissi bile değişik. Araba sanki tereyeağında kayıyor gibi süzülüyor. Trimlerinden hiç ses yok. Ama  bizim 5 yaşında 100 bin km de i10 çok daha vasat kalıyor. Bazı insanlar ikisi arasındaki farkı anlamıyacaktır. Ama işte huyum kurusun ben daha direksiyon koltuğuna oturunca anlıyorum. Kaportası bile daha katı , daha sıkı. 

 

50000 km de i10 kullandım . bir başkasına ait. Düz benzinli. Motoru çok fazla metalik ses çıkarıyordu. Debriyajı kavrarken porselen sürtmesini andıran sesler çıkarıyor. 

44000 km de i10 kullandım, onunde sıfır gibi vites kutusu vardı. Ama oda rampada çekişi benimkinden zayıftı. Gaza basınca gitmiyordu 

67000 kmde i10 kullandım , sıfır katalizör takılmıştı. daha motor çalıştırınca çok değişik bir motor sesi üretiyordu. Egzos borusu içi boşmuş gibi, sirkulasyon sesi duyuluyordu. 

 

Başka başka çok enteresan i10 lar gördüm duydum. Arabalar sahibine göre şekilleniyor.

 

Bende en ufak bi ses geldiğinde sanayiye koşan biriyim, tabiki sıfır haliyle arasında aşırı fark vardır, aldığımdaki haline göre şuanda çok daha iyi kondüsyonda.

200 bin km yapmış lpgli 998 cc bir arabadan ne beklemeliyim, fabrika verileri yakıtı aynı kalmayacaktır ? Senin tavsiye ettiğin 1.0 litre yaris ekonomik yürümeye devam ediyormudur ? 0 ile 200 bin km gitmiş araba arasında ciddi fark oluyor. Benimki gibi bir bütçen olsaydı ne alırdın ? Düşük hacimli motorların kilometre ömrü konusunda bazı endişelerim var. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...