İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Evren Erakçora
 
Hocam vites kutusundan motora kadar herşey aynı. 
Yağ pompası, segman vs farklı olabilir gibi geliyor bana.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

zaten dpf tıknamasın diye yağların koruyucu özelikleri azaldı da azaldı. Eski yağlardan  bulmak lazım

Mesela ben total quartz 9000 5-30 kullanıyorum. Son nesilden önceki yağ. Sarı kutu. En yeniler gri. Onlar Full teknolojik :) 

 

Eski denebilir yani. A5 spec sağlıyor ama api sn sağlamıyor. SL sağlıyor. Benim motor da bunu istiyor zaten. Full teknoloji yağa gerek yok bence. Vur geç. Hem uygun fiyat hem 8000Km çok yoğun şehir içi Trafikte 300gram eksiltme hem de motor çok rahat çalışıyor. Çok memnunum valla. Mobil’de, motul’da 120 ile giderken hafif zorlanma olurken total’de çok rahat araba. Daha da gaz istiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

SL sağlıyor. Benim motor da bunu istiyor zaten. Full teknoloji yağa gerek yok bence.

son teknoloci yağın motora zararı bile olabilir, testini yapan görmedim ama teknik mantık olarak böyle çıkar sonuç. Gereksiz pahalı olması zaten teste ihtiyaç duymuyor. Motul un vizkozitesinde bir numara olabilir o marka bende şüpheli konumda

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni i10 ile eski i10 motoru arasında 1 farklı unsur var. Oda soğuk hava emme kutusu. 

 

3 farklı manual şanzıman yapmışlar. 

Üç şanzımanda 1.0 model için. 

5 kişilik modelin şanzımanı mevcut i10 şanzımanı. 

4 kişilik eco modelde 4.06 dif var. 

4 kişilik modelde ise 3 ncü vtes oranı uzun. 4.4 dif var

5 kişilik modelde ise klasik i10 şanzımanı. 4.4 diff var. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

taşıma kapasitesi kaç kg bu arabanın? bir kişinin hesabını yapmışlar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

taşıma kapasitesi kaç kg bu arabanın? bir kişinin hesabını yapmışlar.

 

1 kişi demek saate +10 km hız demek. Aynı devirde 80 km yerine 90 km yapıyorsun. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

1 kişi demek saate +10 km hız demek. Aynı devirde 80 km yerine 90 km yapıyorsun. 

Otomotiv teknolojisinde tarihe geçersin bunu başarabilirsen

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Aynı devirde 80 km yerine 90 km yapıyorsun. 

Aynı devir olmaz da, aynı tüketim de diyebiliriz belki. Devir hız ilişkisi ağırlık ile değişmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

Otomotiv teknolojisinde tarihe geçersin bunu başarabilirsen

 

Abi vites oranı tablosunu kasteddim. 

4 kişilik i10 da 4.0 diff var. 

5 kişilikte 4.5 oranlı diff var. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Soğuk hava kutusu, seninkine olur mu acaba, yer vardı sanki. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Soğuk hava kutusu, seninkine olur mu acaba, yer vardı sanki. 

 

Arabanın parca listeleri çıksın. İnceleyip güncellemelerini kendim yapacağım. Tabi + bakiyede olunca. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi vites oranı tablosunu kasteddim. 

4 kişilik i10 da 4.0 diff var. 

5 kişilikte 4.5 oranlı diff var. 

CO2 special mi bizde satılşan?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın parca listeleri çıksın. İnceleyip güncellemelerini kendim yapacağım. Tabi + bakiyede olunca. 

intake girşine fleksi baca borusu tak , cold intake olsun

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın parca listeleri çıksın. İnceleyip güncellemelerini kendim yapacağım. Tabi + bakiyede olunca. 

 

Bende yapcak birşeyler arıyorum arabaya donanım eklemek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Darbaz yazdı:

1 kişi demek saate +10 km hız demek. Aynı devirde 80 km yerine 90 km yapıyorsun. 

Bu konuda yanlış ifadeniz var, şunu ekleyeyim, araç mekanik bir sistem hangi viteste giderseniz gidin, motor devri ve vitesiniz aynı ise hızda aynı olur. Sadece yüke bağlı olarak yakıt sarfiyatı değişir, şöyleki 90 km hız ile rampa çıkmak ve inmek arasındaki fark gibi.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu konuda yanlış ifadeniz var, şunu ekleyeyim, araç mekanik bir sistem hangi viteste giderseniz gidin, motor devri ve vitesiniz aynı ise hızda aynı olur. Sadece yüke bağlı olarak yakıt sarfiyatı değişir, şöyleki 90 km hız ile rampa çıkmak ve inmek arasındaki fark gibi.

 

4 kişilik ile 5 kişilik modeller arasındaki diferansiyel oranı farkından bahsediyor Ali abi. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

 

4 kişilik ile 5 kişilik modeller arasındaki diferansiyel oranı farkından bahsediyor Ali abi. 

Diferansiyel oranı değişirse iş değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

CO2 special mi bizde satılşan?

 

Çağlar abi Türkiyede mevcut i10ların hepsi 4.438 diff oluyor. 

Sadece lpg olanlar 4.600 diffli

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

4 kişilik ile 5 kişilik modeller arasındaki diferansiyel oranı farkından bahsediyor Ali abi. 

 

Benzin magazin Çakma fabrikasyon ( brcli eski motor) 1.4 fiorino ile izmire gitmiş. Videosu düştü. 2500 devirde 80 le gidipde 8.4 litre yakmış. Gariptir devir sayısının fazlasıyla şikayetciydiler. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Otomotiv teknolojisinde tarihe geçersin bunu başarabilirsen
3 ya da 5 sene once Passat B5.5 1.6 ya 1.8T 5. vites dislisi takildi, 3000 rpm de 100 yapan arac 120 yapti. Sorun sikinti yok. Vwturk forumunda paylasildi.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
Otomotiv teknolojisinde tarihe geçersin bunu başarabilirsen

3 ya da 5 sene once Passat B5.5 1.6 ya 1.8T 5. vites dislisi takildi, 3000 rpm de 100 yapan arac 120 yapti. Sorun sikinti yok. Vwturk forumunda paylasildi.

 

Bemim 4.6 dif ile tırmanma yeterince zayıf. 4.0 dife geçsem çok zorlanırım.  Bundan eminim. Çünkü topuk yaylasını cok zor tırmandım. İkide bile bayıldı. Korkmadım desem yalan olur. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Benzin magazin Çakma fabrikasyon ( brcli eski motor) 1.4 fiorino ile izmire gitmiş. Videosu düştü. 2500 devirde 80 le gidipde 8.4 litre yakmış. Gariptir devir sayısının fazlasıyla şikayetciydiler. 

 

Üzüldüm, 3.45 den alınsa 28 kuruş falan yakmış. Ama 80 le gitmiş tabi, ben hayatta 80 gidemem minimum 95.  Uzun yolda 80 ile 28 kuruş yakıyorsa şehir içi 40-45 kuruş civarı yakar, 80 ile 8 buçuk yakıyormuş şehir içi 12 13 civarı yaksa kilometrede 45 kuruş yapar, bu bayaa yüksek benim için, corsa ile şehir içi 4.5 litre, 1.9 doblo ile 5 litre yakıyorum, şehir içi 30 35 kuruş arası yakıyor yani hemen hemen. Dizel doblo ile arada 15 kuruş fark var, günde 50 km yol yapıyorum 50x0.15 toplam 7.5 tl eder günlük yakıt farkım, aylık hesaplarsam 225 tl eder. Aylık 225 tl benim için iyi para, şehir içi, kuruş olarak maksimum 5 litre motorin fiyatından fazla yakan araba almam şehiriçi binme arabası olarak.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

Otomotiv teknolojisinde tarihe geçersin bunu başarabilirsen


Boşta yokuş aşağı? Hep 750 RPM

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...