İçeriğe Yönlendir

Tiguan 5n Hakkında


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Arkadaşlar, aracı bazılarınız hatırlayacak, 125 bin km de aldığım aracın, aldığımın ilk haftasında, evin önünde marş basınca,trigger zinciri boşluk yapmış ve valfleri eğmişti.

Bu hayal kırıcı deneyimden sonra aracı 2000 km kadar kullanmışım. Kısıtlı da olsa deneyimlerimi buradan yazıyorum. Araç nasıldır nedir merak edenler belki fikir sahibi olur.

 

Bu araçlar 2007 de üretilmeye başlanıyor, sanırım TR de 2008 de satışa sunuluyorlar.

 

Temel olarak crossover, iki çeker olanları ve haldex kavramalı sürekli 4 çeker olanları var. Benzinli 1.4 ve 2.0 TSi ve dizel 2.0 motorluları satılmış. Bizim ülkemizde 2.0 Tsi sanırım getirilmemiş.

Donanım seviyeleri farklılık gösteriyor, sport modeli olsa daha geniş dodik ağızları oluyor, field and track olursa tamponun alt kısmı yassılaşıyor vs.

 

Bizim aracımız sport and style modeli orta seviye ayarındaki model. Cam tavanı yok. Düz 6 ileri vitesli. 1.4 motorlu super charger ve turbo kombinasyonlu 150 hp olan CAVA motor.

Aracın 0-100 verisi 10 sn ni altında, bu tip teknik detayları internette bulabilirsiniz zaten. Sadece kabaca bahsedip geçeyim. Aracın superchargeri alt devirleri beslerken turbo 122 hp lik iki çeker modelden farklı olarak Garret Ko3 modeli olup daha üst devirlerde gücünü gösteriyor. devir bandının ortalarında sadece turbo götürüyor aracı. Bu motor ve benzerlerinde, zincir gergisi kaynaklı benimde yaşadığım sente atlam aolayı görülüyor. Bu nedenle 125 bin olan tavsiye edilen zinvir değiştirme aralığı 80-90 bin km olmalı. Araç iki maf sensörlü,turbo ve supercharger için aki maf sensörü var ve bu iki sensör çok çabuk kirleniyor yağ buharı ile, forumlarda gördüğünüz tekleme hissini superchargerin maf sensörü kirlenince yapıyor. Ayrıca n75 valfi denen wastegati açıp kapatan penumatic valf arızası da çok görülüyor ve araç turbonun tam olarak devreye gireceği anlarda kesiklik yada güçten düşme yapabiliyor. Bujileri iridium tipte uzun ömürlü ve pahalı. Ateşleme bobinleri 100 bin km kadar dayanıyormuş, bu benim okuduğum bilgi. Bizim araçta zaten bunlar yenilenmiş idi. Bu motorda bir nedenden ötürü yağ kayıpları olabiliyor, ben yaşamıyorum ancak bunun sürekli gözlemlenmesi ve motorun yağsız kalmaması lazım, kötü ve yanlış yağ kullanımı, motorun vuruntu yapmaya başladığı alt devirlerde, piston kenarlarının aşınması ve hatta kırılması ile sonlanabiliyor ki 160 hp lik makyajlı modelde gözlemlenen kronik bir sorun. ( passat CC vs de ki gibi) Bu olaya erken detonasyon denir ve atmosferik araçlarda valf sesini duysanızda, bu motor ile ilerlerken bunu duymayabilirsiniz, bu nedenle araç nasılsa tork üretiyor diye 1500 devir altında gaza basıp motoru boğmamak lazım. DSG li m otorlar zaten kendisi bunu ayarlar ama manuel vitesin avantajı dez avantaja dönüşmesin.

 

Şanzıman karakteri sakin sürüşe daha uygun, vites yolları çok belirsiz ve çok keyifsiz. Sahip olduğumuz 150 hp lik araç 240 nm torku alt devirlerde üretiyor ve küçük motorlu bir dizel gibi hissettiriyor. Pek fazla vites değiştirmek gerekmiyor. Ancak ani hızlanma gerekince, 1 ve 2. vites bittiğinde 3. vitesi bulmak gerçek bir kabus. Vitesi ararsanız kesinlikle bulamıyorsunuz, aramazsanız devir düşüyor. Yani her türlü sinir bozucu. Aynı şekilde 6. vitesi de aramanız gerekiyor, 4 5 yapıp en sağ alta ittirmezseniz vites 4 e geçme eğiliminde. Aracı deneyen herkes aynı duruma düştü ve ancak 3 5 vites değişiminden sonra anladı. Debriyaj sistemi harika çalışıyor, epey yumuşak, tam yerinde kavrıyor ve anlaşılan uzun ömürlü. (aldığım kişi debriyajı değiştirmediğini söylemişti) aynı dönemin jettası gibi.

yumuşak ve sessiz. Sadece alt devirde vites değiştirip pedalı sert bırakırsanız yaylanmayı ayağınızda hissedebiliyorsunuz.

 

Aracın yakıt tüketimi 2000 km için 100km de ortalama 7.5 litre. Benim sürüşüm yüzde 30 trafik ve yokuş, yüzde 70 tamamen açık sabit hızlı yol. Sürüş hızın 100 km nin altında. Dümdüz yolda 5.2 litre günlük ortalam görebildim, fabrika verisi 5.4 demekki gerçek dünya koşullarında, 100 km sürati geçmedeni 6 ile 6.5 litre arası benzin yakacaktır. Bizim araçta LPG yok. Takanlar var ama bir fikrim  yok.

 

Aracın kabini o dönemin tipik VW si. Parçalar jetta ile b6 passat karışımı. Kalite bugüne göre düşük ama yeterli. Kabin çok sessiz, trim sesi yok, rüzgar sesi duymuyoruz, süspansiyon kullanılmış bir araç olsa bile çok başarılı, tam ayarında ve darbeleri iyi emiyor. Direksiyon hissi yeterli ve geri bildirim sağlıyor, dinamik şekilde değişen 4 çeker sistemi ile gocard gibi viraj dönüyor, 2 çeker jettadan daha iyi yol tutuşu var. Bana eskiden sahip olduğum e39 bmw nin viraj içi kaabiliyetini hatırlattı. Araç 16 jant ve 215 65 16 ölçüsünde lastik kullandığı için, Ankara nın bozuk ve büklüm büklüm yollarında kabin konforu yeterli oluyor. Fren performansı da ağır bir binek otomobil gibi.  Araç 1620 kg. Araçta elektrikli el freni ve müthiş çalışan bir hill holder var, hill holderi düğmeden açıyorsunuz, ve aracı yokuş aşağı yada yokuş yukarı tutabiliyor ki tam zamanında bırakıyor. Aracın dönüş çapı daha büyük araçlar gibi, bu park yerlerinde iki manevrayla dönmenize neden oluyor ancak çok ciddi bir sorun değil çünkü arkası önü çok kolay tahmin ediliyor.

 

Aracın kima sistemi yeterli, dijital ve çift bölgeli, sun roof olmadığı için tavan yüksekliği fazla ve içi ferah, klimada tepeden ısı gelmediği için hemen soğutuyor. Aracın arka koltuklarında yemek masası var, arka koltukarda öne arkaya kayıyor ve yatış ayarı var. Bagaj 450 litre civarında koltukları öne çekince bu artıyor. Ön koltukların altında saklama çekmeceleri var, torpido soğutmalı. ARacın ses sstemi bu modelde berbat ötesi. Bizim araçta fazladan hız sabitleyicei ve RNS310 navigasyon ünitesi olsa da, bence ses ssiteminin ses kalitesi çok daha iyi olmalıydı, dacia dokker ın iki hoparlörünün tonu bile daha iyi, insaf.

 

Aracın, ön park lambaları çok kötü konumlanmış küçücük ve çok az görünüyorlar, be VCDS ile sis farlarını gündüz sürüş ışığı haline getirdim ve yüzde 20 parlaklıkta yanacak şekilde ayarladım.

Aracın kısa farları, bu modelde halojen h7 ve çok yeterli, uzun farları da çok parlak. Stoplar bol ampullü, p21 ampullü ve çok parlak.

 

Makyajlanan modelde, iç mekanda beyaz göstergeler var, bazı aksesuarlar artıyor, otomatik park asistanı vs ekleniyor, motor değişiyor ve 160 hp oluyor, jantlar büyüyor, farlar değişiyor, LED gündüz farları ekleniyor vs. Cam tavanlı modeller var, tamponu farklı modeller var vs. Bu modelde, donanımlı bazı modellerde bixenon far var. Arka camlar koyu yeşil renk.

 

Benim gözlemlerime göre, herşeyden birazı çok iyi yapabilen bir araç, performansı yeterli, sürüş konforu ve dinamikleri iyi, ancak kötü vites yolları, aracın sportif sürüşünü kesinlikle engeliyor, tüketim bence makul, frenler ve yol tutuş harika, iç mekan ferahve sessiz ancak çok sıradan, monoton.  4 motion sistemin kışın da çok iyi iş yapabileceğini düşünüyorum kaldı ki düz vitesli modeli almamın yegane sebebi 4 çeker olmasıydı. Yine alırmısın derseniz ikinci elde bence alınabilecek arabadır, binek otomobil yerine tercih edilip binilir.  Son yorumum ego seviyesi düşük bir araç. Tazciz yok, yarışan yok, görülebilirliği yeterli olduğu için önüne pek atlayanda olmuyor. Bu boy bir crossover için şaşırtıcı oldu.

 

Bir kaç fabrikasyon foto ekleyelim, size kendi deneyimlerinizi yazarsınız. Jantlar 17 bu fotolarda.

 

VW_Tiguan_1.4_TSI_BlueMotion_Technologie

VW_Tiguan_1.4_TSI_BlueMotion_Technologie

21032009936_.jpg

post_5a283a4aadac5.jpeg

i?id=058bb9ce5387fd2fe8314fd069b1acdd&n=

exrktkcnhh3j2bu1qbjawq.jpg

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu bagaj fotoğrafında koltuk ileri yatırılmış.. 

Normalde nasıl bagajı.. 

 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Bu aracın aynısını 4 motion 2011 model kendi kendine park edebılme özelligi dahi vardı arkadasa almısdık manuel vıtes ondan önce honda crv test etmışdik 3 kişide hondaya bınıp sonra buna bındıkden sonra hepımız tiguanda karar kılmısdık  güzel araç yeterli arac yag eksiltme 1.4 tsi motorların hepsınde var ınanmayan kullanım kılavuzuna baksın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İlk nesil tsi motorlarda çok şikayet vardı. Blok çatlaması ve piston kolu kırma. Sonradan komple motoru yenilemişlerdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu bagaj fotoğrafında koltuk ileri yatırılmış.. 

Normalde nasıl bagajı.. 

 

sağdaki koltuk en geride. soldaki ileride o fotoğrafta. günlük kullanım için yeterli. küçük sedan araç gibi bagajın taban alanı.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İlk nesil tsi motorlarda çok şikayet vardı. Blok çatlaması ve piston kolu kırma. Sonradan komple motoru yenilemişlerdi. 

pek çok farklı tsi motor var. bu serideki motorlarda zincir problemi görülüyor. CAVA kodlu motor. 150hp. 1.4 tsi. birde bazı motorlarda pistonun kenarı kırılıyor. kolu değil. valf vs kırılıp içine düşerse kol eğrilebilir başka nasıl olabilir ki?

 

Erkan Işık yazdı:

Bu aracın aynısını 4 motion 2011 model kendi kendine park edebılme özelligi dahi vardı arkadasa almısdık manuel vıtes ondan önce honda crv test etmışdik 3 kişide hondaya bınıp sonra buna bındıkden sonra hepımız tiguanda karar kılmısdık  güzel araç yeterli arac yag eksiltme 1.4 tsi motorların hepsınde var ınanmayan kullanım kılavuzuna baksın 

aşırı yağ eksilttiği için satıcısıyla papaz olan çok insan olmuş zamanında. bizim araç eksiltmiyor belirgin miktarda. 2000 km için değişen bir miktar gözlemlemedim.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

2013 de sıfır 1.4  tsi cax 122  ps jetta almısdım 10000 kmde 1 lt yag eksiltiyordu hatta o bahsettıgınız turbo problemını de vermısdı garantıden yaptırıp 6 ay daha garantısı varken satmısdım 

 

 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

sağdaki koltuk en geride. soldaki ileride o fotoğrafta. günlük kullanım için yeterli. küçük sedan araç gibi bagajın taban alanı.

pek çok farklı tsi motor var. bu serideki motorlarda zincir problemi görülüyor. CAVA kodlu motor. 150hp. 1.4 tsi. birde bazı motorlarda pistonun kenarı kırılıyor. kolu değil. valf vs kırılıp içine düşerse kol eğrilebilir başka nasıl olabilir ki?

 

aşırı yağ eksilttiği için satıcısıyla papaz olan çok insan olmuş zamanında. bizim araç eksiltmiyor belirgin miktarda. 2000 km için değişen bir miktar gözlemlemedim.

ilk tsi motorlar fsi devşirmesi demir dökme bloklu motorlar. sanırım ea 111 kodlu motorlar. ödüller alsa da çok şikayet gelmişti. ödül almanın burada ne kadar değersiz olduğunu gösteriyor. aslında düşünce ödüllük ama motor ödüllük değildi. piston kolu eğme dolayısıyla kırma, blok çatlatma vs gibi çok şikayet geldi. bu motorlar 2011-2012^ye kadar kullanıldı. sonra vw hatasını anlayınca motoru komple yeniden tasarladı. ea 211 koduyla çıktı. bu kodla üretilen motorlar gerçekten çok sağlam. motor bloğundan şikayet eden yok. ama eski fsi devşirmeleri gerçekten sıkıntı. çoğu araç sandık motor değiştirdi, uğraştı aracı perte çıkardı vs.

 

güle güle kullanın. ea 111 kodlu motorları sürerken en önemli şey düşük devirde gaza yüklenmeme gerekliliği. piston ve blok çatlama sorunları bu yüzden olduğu yayınlanmıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ea 111 turbo kompresör olanların ilk olanları problemli. EA111 motor 122HP ve sonraki 150 ler sorunsuzdur. EA211 çok yeni çıkmıştır. 2012 de kullanılmaya belki golf ile başlanmış olabilir ama sonradan yaygınlaşmıştır. MQB ile kullanıma geçmiştir.

 

Blok çatlama felan yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Ea 111 turbo kompresör olanların ilk olanları problemli. EA111 motor 122HP ve sonraki 150 ler sorunsuzdur. EA211 çok yeni çıkmıştır. 2012 de kullanılmaya belki golf ile başlanmış olabilir ama sonradan yaygınlaşmıştır. MQB ile kullanıma geçmiştir.

 

Blok çatlama felan yok. 

140 ve 170’lik ea 111’lerde çatlama var hocam. Çokça şikayet kaydı internette var. Videoları da bol. Diğerlerine katılıyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tiguan 1 , bizim yeni tiguan 2 ye göre daha nitelikli.

 

misal önlerde iki amortisör var. Davlumbazlar geniş jantlar küçük yanaklar büyük tavan daha yüksek yaklaşma açıları ve yükseklik daha iyi içerde kontrollar ve panel arazi tipi.. tiguan2 daha otomobil..

Sürüşte de hissediliyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Tiguan olsun birde benzini dert etmesem o iş tamam [emoji16] Her ikisi de guzel kasa. Mavi olacak birde bixenon [emoji7]

f8c695ab778c34563a6445d2e3011807.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bixenon lular az sayıda denk geliyor.

Mehmet Göktürk yazdı:

Tiguan 1 , bizim yeni tiguan 2 ye göre daha nitelikli.

 

misal önlerde iki amortisör var. Davlumbazlar geniş jantlar küçük yanaklar büyük tavan daha yüksek yaklaşma açıları ve yükseklik daha iyi içerde kontrollar ve panel arazi tipi.. tiguan2 daha otomobil..

Sürüşte de hissediliyor

 

iki amortisörden kastınız ? sağda solda birer anlamında mı? :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

track and field modelinde olabilimi bu? bizimkinde tek.

Ben bi kontrol ettiğimde öyle görmüştüm ama pek mantıklı bana da gelmiyor. Yeniden kontrol etmem lazım. Bu arada şu doküman var.

 

 

SSP_Tiguan_2008.pdf

dokümanda tek.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
(düzenlendi)

Bu araçların 1.4 TSİ olan modellerinden hangisini tavsiye edersiniz? Özellikle yıl olarak?

En donanımlısı nedir?

Chrome Edition

White&Night

Sport&Style

Fun&Function

Mesela bu araç için ne düşünürsünüz?

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-volkswagen-sahibinden-temiz-tiguan-704895902/detay/

Ya da bu araç?

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-volkswagen-cam-tavan-led-far-full-plusfull-710563360/detay/

tarihinde Aydın Sert tarafından düzenlendi
Soru ekleme.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

bizde fun and function var. cam tavansız model. bence hepsi aynı. :) ancak model yılı yeni olanlarda, beyaz gösterge, otomatik park etme, bazılarında otomatik yokuş iniş yardımcısı var. bence bakımlı olan herhangi birisi alınır e binilir. ama bence twin charger olan çift aşırı beslemeli modelleri almak lazım çünkü alt devirde de tork geliyor ve ufak motor dizel araç gibi hissettiriyor. bizdeki 150 hp. 150hp olanlar 4 tekerden çekişli ayrıca. 122 hp olan sadece turbo takılı olanları önden iki çeker.

 

eğer makyajlı model alacaksanız kafadan 12-13 bin tl fazla ödüyorsunuz. ben bizimkini almadan önce bakmıştım makyajsız modellerde klay eskiyen araçlar değiller. değerlendirilebilir bu bakımdan. bizimkisi 2008 de üretilmiş. 2009 model araç. 125 bin km de aldım mayıs ayında.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
Dogan Arsiray yazdı:

bizde fun and function var. cam tavansız model. bence hepsi aynı. :) ancak model yılı yeni olanlarda, beyaz gösterge, otomatik park etme, bazılarında otomatik yokuş iniş yardımcısı var. bence bakımlı olan herhangi birisi alınır e binilir. ama bence twin charger olan çift aşırı beslemeli modelleri almak lazım çünkü alt devirde de tork geliyor ve ufak motor dizel araç gibi hissettiriyor. bizdeki 150 hp. 150hp olanlar 4 tekerden çekişli ayrıca. 122 hp olan sadece turbo takılı olanları önden iki çeker.

 

eğer makyajlı model alacaksanız kafadan 12-13 bin tl fazla ödüyorsunuz. ben bizimkini almadan önce bakmıştım makyajsız modellerde klay eskiyen araçlar değiller. değerlendirilebilir bu bakımdan. bizimkisi 2008 de üretilmiş. 2009 model araç. 125 bin km de aldım mayıs ayında.

 

Benim örnek olarak attığım makyajlı kasalarda dikkat etmem gereken motor tipi var mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sizin baktıklarınızda 160hp lik motorlarda piston problemleri gözlemlenmiş. bakımlarının tam ve doğru olduğundan emin olmak lazım. değilse alır almaz zincir ve gergisini değiştirmek lazım bence. ne olur ne olmaz. birde doğru tipte yeni nesil motor yağı şart.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...