İçeriğe Yönlendir

Tiguan 5n Hakkında


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Erkan Işık

Kullanmasını bilene sorun yok 20 bın kmde bende bu tür sorunlar cıkınca kızıp 25 bin üste verip dizel dsg passat almışdım ondada EA189 a yakalandık :)) 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

..

 

Bugün sahibinden de 200 bin km üstündeki tüm 1.4 tiguan’lar 32 adet. Ama ilandaki tüm 1.4 tiguan sayısı 1050 adet. Bir ipucu veriyor olabilir.  

 

Vermiyor,

Bir vw aracın kolaylıkla 500bin km görmesi mümkündür. Km bir motor için önemli bir parametre sayılmaz. Diğer araçlarda da çok değişen bişey yok.

tiguan çok kullanılan bir araç değil. 1.4 tsi km kontrolu için passat comfortline ilanlarına bakın km ye göre sıralayın

 

misal:

1.4 TSi Comfortline
 
2008 PASSAT 1.4 TSI İÇİ BEJ ÖZEL YAPIM GÖYCE ALIM SATIM
2008 400.000 Siyah
53.000 TL
02 Eylül 
2019
Hatay
Antakya
 
GERZ OTOMOTİV`DEN 2009 VOLKSWAGEN PASSAT 1.4TSi EXCLUSİVE #719971056 1.4 TSi Exclusive
 
GERZ OTOMOTİV`DEN 2009 VOLKSWAGEN PASSAT 1.4TSi EXCLUSİVE GERZ Otomotiv
2009 362.000 Gümüş Gri
41.500 TL
08 Ağustos 
2019
İstanbul
Bağcılar
 
Acil satılık 2009 passat 1.4 dsg #728552192 1.4 TSi Comfortline
 
Acil satılık 2009 passat 1.4 dsg
2009 324.000 Mavi
48.500 TL
31 Ağustos 
2019
Zonguldak
Ereğli
 
TEMİZ MASRAFSIZ #727708427 1.4 TSi Comfortline
 
TEMİZ MASRAFSIZ Cemur Otomotiv
2008 317.000 Kahverengi
48.500 TL
28 Ağustos 
2019
Ankara
Keçiören

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

1.4 tsi passat 300k üstü 8 adet ilan var. 

 

Atmosferik motorlarda bu sayı daha fazla. Bunun için çok fazla rakamlara bulaşmaya gerek yok. Bi sanayi sitesine uğramak yeterli. Ben, küçük hacimli güçlü motorların uzun ömür için üretilmediğini biliyorum. Amaç; ucuz motor, düşük emisyon, fazla servis ücreti, kısa ömür. Ve değişim. Artık işler eskisi gibi değil. 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Neden ucuz olsun onu anlamadım, 2.0 atmosferiktikten az mıdır üretim maliyeti?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1.4 tsi passat 300k üstü 8 adet ilan var. 

 

Atmosferik motorlarda bu sayı daha fazla. Bunun için çok fazla rakamlara bulaşmaya gerek yok. Bi sanayi sitesine uğramak yeterli. Ben, küçük hacimli güçlü motorların uzun ömür için üretilmediğini biliyorum. Amaç; ucuz motor, düşük emisyon, fazla servis ücreti, kısa ömür. Ve değişim. Artık işler eskisi gibi değil. 

 

 

Örnek verebilir misin 2009 model kaç tane atmosferik var?

Turbo kötü bişey değil ki? Traktörler hep turbo mesela

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Neden ucuz olsun onu anlamadım, 2.0 atmosferiktikten az mıdır üretim maliyeti?

Göreceli ucuzluk. Emisyon değerleri sağlamak için ya çok fazla arge yapacak. Ya da aşırı besleme kullanacak. Kolay olan aşırı besleme. Ki, vw’nin bu konuda sicili kötü. Resmen motorları adam gibi test etmeden kullanıcı üstünde denedi. 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Örnek verebilir misin 2009 model kaç tane atmosferik var?

Turbo kötü bişey değil ki? Traktörler hep turbo mesela

 Turbo kötü değil abi :) öyle bir şey demedim. Küçük hacimde, büyük araçlarda dayanıklı değil. Mesela vw kadar astra 1,6 atmosferik çok var piyasada. 300k’nın üstünde hatta daha da üstünde var. Ben 1,6 atmosferik de savunmuyorum ama 1.2 veya 1,4 turbolu passata göre daha dayanıklı. 

 

Ben araç konusunda her zaman japonları ve amerikalıları baz aldım. Değerlendirme kuruluşları hem bağımsız, hem de kullanıcılar her zaman dayanıklılık ve güvenliği ön planda tutuyor. 

 

Vw dünyada toyota ile zirve yarışı yaparken amerika gibi pazarda satış rakamlarında passat mid size kategorisinde 7. Sırada. O da 2.0tsi ile. 

 

İlk sıralarda passat’a göre daha düşük güçte 2,0 ve 2,5lt’lik japonlar geliyor. 

 

Ama konunun başına dönersek, küçük hacimli turbo motorlar üretilirken uzun yıllar dayansın diye üretilmiyor. 

 

Bizim ülkemizde araba pahalı. Biraz fazla yaksın ama uzun ömürlü olsun demek lazım diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Abd deki araçların daha sağlam olduğunu düşünüyorum.

Evren Erakçora yazdı:

ABD deki araçlar çok başka onları referans almayın. 

Abd de fusion olarak satılan araç mondeo olarak avrupada ve ülkemizde satılıyor 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Göreceli ucuzluk. Emisyon değerleri sağlamak için ya çok fazla arge yapacak. Ya da aşırı besleme kullanacak. Kolay olan aşırı besleme. Ki, vw’nin bu konuda sicili kötü. Resmen motorları adam gibi test etmeden kullanıcı üstünde denedi. 

 

 Turbo kötü değil abi :) öyle bir şey demedim. Küçük hacimde, büyük araçlarda dayanıklı değil. Mesela vw kadar astra 1,6 atmosferik çok var piyasada. 300k’nın üstünde hatta daha da üstünde var. Ben 1,6 atmosferik de savunmuyorum ama 1.2 veya 1,4 turbolu passata göre daha dayanıklı. 

 

Ben araç konusunda her zaman japonları ve amerikalıları baz aldım. Değerlendirme kuruluşları hem bağımsız, hem de kullanıcılar her zaman dayanıklılık ve güvenliği ön planda tutuyor. 

 

Vw dünyada toyota ile zirve yarışı yaparken amerika gibi pazarda satış rakamlarında passat mid size kategorisinde 7. Sırada. O da 2.0tsi ile. 

 

İlk sıralarda passat’a göre daha düşük güçte 2,0 ve 2,5lt’lik japonlar geliyor. 

 

Ama konunun başına dönersek, küçük hacimli turbo motorlar üretilirken uzun yıllar dayansın diye üretilmiyor. 

 

Bizim ülkemizde araba pahalı. Biraz fazla yaksın ama uzun ömürlü olsun demek lazım diye düşünüyorum. 

Amerikan fusion ülkemizde mondeo olarak satılıyor ve 2.el fiyatı da  emsallerinden uygun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

ABD deki araçlar çok başka onları referans almayın. 

Araçları değil, mantığı söylüyorum. İlk nesil aşırı beslemeli küçük benzinli motorlar, direkt enjeksiyonlu motorların revizyonu ile piyasaya çıktı. Sıkıntıları vardı. Sonradan daha sağlam yapıya büründüler. Fakat 1,5-2 tonluk araçlarda belli devirlerde aşırı besleme kabiliyeti var diye, beygiri torku yüksek diye küçük motor uygulanması hızlı yıpranma sorunlarını beraberinde getiriyor.

 

herkesin kendi fikri. Şahsen önüme servis bakımlı 200k’da 1.4tsi ve  2.0 atmosferik koysalar, atmosferiği tercih ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Fındık kadar cc den dünya nın gücünü alıp sonra uzun ömürlü olmasını beklemek bana da pek mantıklı gelmiyor.

Eski Mercedes 300d ler turbosuz ve azıcık beygirleri ile rekorlar kırdılar nerede şimdi öyle yeni nesil araçlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eski yeni ile turbolu turbosuz birbirine karışıyor ayrı düşünmek lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Hadi turbo olsun ama hacim mutlaka yüksek olacak benim düşüncem geçen otobüs ü olan arkadaşımla konuştum daha motor yaptıralı 1 milyon km oldu dedi

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sağlamlıktaki değişim ve maliyet ve emisyon düşürücü teknikler silindir hacmi ile karıştırılmamalı. 500cc motor yaparsınız ona göre yaparsanız uzun yıllar kullanırsınız.

Genellikle alüminyuma dönüş ile eski uzun yıllar hizmet verecek araçlar gündemden düştü. Zaten hiçbir araç motoru bitti diye çöpe atılmıyor. Pert olduğu için hizmet dışı kalıyor.

Turbo konulan aracın silindir hacmi düşük olabiliyor, bir sürü avantajı var. Ömür ile ilgili bir yorum genelde yapılmaz ancak yeni nesil tüm araçlar bir yığın sensör tarafından yönetildiği için en ufak bir eksikte toleransın dışına çıkar ve arıza moduna geçer. Eski motorlar ise normalde çalışabilecekleri sağlamlığın çok üzerinde imal edildiklerinden bazı şeyler yanlış gitse bile çalışmayı sürdürürler. Bu eski büyük hacimli motorların daha dayanıklı olduğu gibi yanlış bir algı yaratır. Oysa silindir çeperi sekman vb konularında sürekli gelişim yaşanıyor ve eskiye göre çok iyi araçlar yapılıyor. Euro6 ile 150bin km motor ayarı yapılmadan aynı emisyonun sağlanması isteniyor. Eski araçlarda bu mümkün değil. 

 

3.0 motor ile 1.4 motor arasında üretim maliyeti farkı çok fazla değilken yakıt harcaması bakımından önemli farklar var. O nedenle yakıtın pahalı olduğu ülkelerde motor hacmi küçülüyor küçülecek. Hiçbir yeni nesil turbo motor araç sahibi de motor bitti diye arabasını çöpe atmayacak. Atmaz,  Sağlamlık dersen km bazında Türkiye'de araçlar km yapmıyor zaten batıya göre.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

vectra A zamanında da 120 hp 2.0 motorun ömrü 200 250 bin km civarıydı ona bakarsanız. yani sadece atmosferik olması yada küçük ama turbolu olması birşey ifade etmiyor. ancak eski motorlardaki detayın azlığı ve zaten toleransların yükskeliği nedeniyle hor kullanmaya daha fazla dayanabilecekleri ortada.

 

beni "tiguan hakkında" konuma dönecek olursak...

 

bugün araçta 100 kg fazladan yük vardı. aynı yolu aynı şekilde geldiğim halde ortalama seyahat tüketimi 5.9 litre oldu. oysaki 5.5 litre civarında kalıyordu. demekki araçtan 100 km atmak mümkün olsa belki 0.5 litre az tüketecek. zaten yeni VW lerde ciddi bir hafifileme var dikkat edilirse. yeni tiguan herhalde 100 150 kg hafiftir daha büyük olmasına rağmen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

dün bi ticari taksiye bindim. lpg li accent blue 

 

700 bin km deydi ama çok iyi durumdaydı . dedim masraf açıyormu normal alt takım lastik vs dışında bi defa motor açıp 3 binlira harcadık daha 100 binde flandı sonra 2 kerede debriyaj değiştik başka önemli bişe olmadı dedi 

 

herşey hacim de değil

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Kerem Kurluva yazdı:

...

Yeti nin kullanma kılavuzunda, her 100 kg ağırlıkta, tüketimin yaklaşık 0.3 lt/100 km kadar artacağı yazıyor.

 

 

 

Dogan Arsiray yazdı:

...

 

bugün araçta 100 kg fazladan yük vardı. aynı yolu aynı şekilde geldiğim halde ortalama seyahat tüketimi 5.9 litre oldu. oysaki 5.5 litre civarında kalıyordu. demekki araçtan 100 km atmak mümkün olsa belki 0.5 litre az tüketecek. zaten yeni VW lerde ciddi bir hafifileme var dikkat edilirse. yeni tiguan herhalde 100 150 kg hafiftir daha büyük olmasına rağmen.

 

0,4 lt/100 km, 100 kg için makul görünüyor.

 

Rüzgar ve hava sıcaklığını da birer parametre olarak saymak gerekir.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

vectra A zamanında da 120 hp 2.0 motorun ömrü 200 250 bin km civarıydı ona bakarsanız. yani sadece atmosferik olması yada küçük ama turbolu olması birşey ifade etmiyor. ancak eski motorlardaki detayın azlığı ve zaten toleransların yükskeliği nedeniyle hor kullanmaya daha fazla dayanabilecekleri ortada.

 

beni "tiguan hakkında" konuma dönecek olursak...

 

bugün araçta 100 kg fazladan yük vardı. aynı yolu aynı şekilde geldiğim halde ortalama seyahat tüketimi 5.9 litre oldu. oysaki 5.5 litre civarında kalıyordu. demekki araçtan 100 km atmak mümkün olsa belki 0.5 litre az tüketecek. zaten yeni VW lerde ciddi bir hafifileme var dikkat edilirse. yeni tiguan herhalde 100 150 kg hafiftir daha büyük olmasına rağmen.

aynen katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

dün bi ticari taksiye bindim. lpg li accent blue 

 

700 bin km deydi ama çok iyi durumdaydı . dedim masraf açıyormu normal alt takım lastik vs dışında bi defa motor açıp 3 binlira harcadık daha 100 binde flandı sonra 2 kerede debriyaj değiştik başka önemli bişe olmadı dedi 

 

herşey hacim de değil

Atmosferik motor

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray

konuya dönersek...

4700 km ortalamam 6.8 litre oldu.

 

215 65 16 yerine ucuz bulup 225 60 16 ölçüsündeki kışlıkları aldım. emanet jetta jantına takmaya karar verdim.

 

kaputun içinde dönüşlerde yuvarlanan bir şey var. nasıl çıkartırım bilmiyorum.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dogan Arsiray yazdı:

kaputun içinde dönüşlerde yuvarlanan bir şey var. nasıl çıkartırım bilmiyorum.

 

 

Nereden girmiş :)

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sesi duyuyordum ve  aracın içinde sanmıştım, dün far ayarı yapayım diye kaputu açınca tıkırtıkır geri gitti. bilmiyorum nereden girmiş.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Tiguan 5n de kapı bandı yok, kapı eziklerini engellemek icin kapı cıtası aldım. İsuzu dmax icinmis. guzel malzeme. Yan danayi birsey aslıbda. Yumusak plastik. Dokulu. Orijinal de boyle olmalıymıs.

 

https://flic.kr/p/2hjAA41

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

Tiguan 5n de kapı bandı yok, kapı eziklerini engellemek icin kapı cıtası aldım. İsuzu dmax icinmis. guzel malzeme. Yan danayi birsey aslıbda. Yumusak plastik. Dokulu. Orijinal de boyle olmalıymıs.

 

https://flic.kr/p/2hjAA41

Cuk oturmuş :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...