İçeriğe Yönlendir

Tiguan 5n Hakkında


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Gecengun birtane gordum, dısarıdan gurultuluydu. Gerisi aynıdır.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

e tabi, tork yüksek. şehir içi tüketim de az olur. ama işte dizelin bakımı onarımı çok pahalı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

e tabi, tork yüksek. şehir içi tüketim de az olur. ama işte dizelin bakımı onarımı çok pahalı.

Çok değil..

 

tüketim de öyle az değil

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dodge journey ile şehir içinde 7.5 litre yakıyordum, tiguan ile aynı kullanımda 10 litre yakıyorum. sürekli yokuş dur kalk vs den bahsediyorum. uzun yolda aynı dodge ile 5.6  yakarken aynı hızda aynı koşullarda yine 5.6 yakıyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Dogan Arsiray yazdı:

dodge journey ile şehir içinde 7.5 litre yakıyordum, tiguan ile aynı kullanımda 10 litre yakıyorum. sürekli yokuş dur kalk vs den bahsediyorum. uzun yolda aynı dodge ile 5.6  yakarken aynı hızda aynı koşullarda yine 5.6 yakıyorum.

tiguan 4 motion oldugu ıcın yakıyor sanırım

Dogan Arsiray yazdı:

dodge journey ile şehir içinde 7.5 litre yakıyordum, tiguan ile aynı kullanımda 10 litre yakıyorum. sürekli yokuş dur kalk vs den bahsediyorum. uzun yolda aynı dodge ile 5.6  yakarken aynı hızda aynı koşullarda yine 5.6 yakıyorum.

tiguan 4 motion oldugu ıcın yakıyor sanırım gerçi Benim jetta vardı sehırıcı 8,5 dan aşagı ınmıyordu 1.4 tsi passat 1.6 tdi   de kısa kullanımda şehiriçi 7.5lardan aşagı ınmıyor 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tiguan da çekiş yüzde 90 oranında önde. bence doğası gereği öyle yakıyor.  benzinli araç sonuçta.

 

1.6 düz jetta ile de 7.5 yakıyordum. oda benzinli.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

Benimde transporter ıyı yakıyor 5 vites yetmıyor 550 km sanırım 350 lira cıvarı mazot yakmıs ama basdım 130-170 arası devamlı ustune bırde 350 radar gelırse tadı tuzu olcak :((   yüz km de 10 litre 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hava dirençi çok fazla o tip araçlarda. o nedenle çok yakması doğal hızlanınca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

süperşarj olan ile olmayan EA111 arasında 1 litre fark var.

superşarj olmayan EA111 ile EA211 arasında yine 1 litre fark var. Yeni nesil ea211 1.5 evo ile de EA211 arasında da 0.5 litre fark var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Aydın Sert yazdı:

 

Benim örnek olarak attığım makyajlı kasalarda dikkat etmem gereken motor tipi var mı?

 

122bg(euro5) / 125bg(euro6) ve 150 bg motorlar arasındaki en önemli fark, turbo boşluğudur.

 

122/125bg motorlarda, 1200-2000 d/dk aralığında, gaz pedalı hareketlerinin sertliği ölçüsünde, boşluğa dalınıyor. turbonun sağlığı açısından, bu hareketleri yumuşatmak, faydalıdır.

 

2000 d/dk dan sonra, her iki tip makina ile de, araçlar zemberek gibi.. pedal tepkileri,  sırttan hissediliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Öyle bir boşluk yok aslında.

 

150 lerde egzos kam mili de değişken zamanlamalı. 122 de sadece giriş. Turboların da boyu farklı. Piston ve krank kolları ve supaplar da bir sınıf daha sert. Hepsi o.

122 ve 125 tamamen ayrı motorlar bu arada... tamamen...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

150 hp kucuk bir dizel gibi ve dahası alt devirde bosluk yok. Bu acıdan keyifli ama 150 hp yeterli degil arac doluyken. Bir +20 hp istiyor. Belki remap yaptırırım sonra.

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Mehmet Göktürk yazdı:

Öyle bir boşluk yok aslında.

 

150 lerde egzos kam mili de değişken zamanlamalı. 122 de sadece giriş. Turboların da boyu farklı. Piston ve krank kolları ve supaplar da bir sınıf daha sert. Hepsi o.

122 ve 125 tamamen ayrı motorlar bu arada... tamamen...

 

Alt devirlerde, pedala basış sertliği ölçüsünde barizleşen ve ileri doğru hamle/darbe şeklinde hissedilen gecikmeli tork tepkisinin, turbo boşluğu dışında bir tanımı var ise, bilemiyorum. Tecrübem net. Zira, kullandığım araç da bu motoru taşıyor.

 

1,4 lt 122bg (EA111) ve 125bg (EA211) motorların her ikisi de tek aşırı besleme ünitesi taşıyor olmaları hasebiyle, tork karakterleri yönünden, aynıdırlar diyebiliriz.

 

https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=15224

http://wikimotors.ru/ea111-1-4-tsi-tfsi/

http://wikimotors.ru/ea211-1-4-tsi-tfsi/
 

Dogan Arsiray yazdı:

150 hp kucuk bir dizel gibi ve dahası alt devirde bosluk yok. Bu acıdan keyifli ama 150 hp yeterli degil arac doluyken. Bir +20 hp istiyor. Belki remap yaptırırım sonra.

 

Aracın 1500 kg a varan ağırlığı, kuzenlerine nazaran, tüketim ve çekiş konularında bir nebze handikap yaratıyordur.

 

Yeti nin kullanma kılavuzunda, her 100 kg ağırlıkta, tüketimin yaklaşık 0.3 lt/100 km kadar artacağı yazıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Kerem Kurluva yazdı:

 

Alt devirlerde, pedala basış sertliği ölçüsünde barizleşen ve ileri doğru hamle/darbe şeklinde hissedilen gecikmeli tork tepkisinin, turbo boşluğu dışında bir tanımı var ise, bilemiyorum. Tecrübem net. Zira, kullandığım araç da bu motoru taşıyor.

 

1,4 lt 122bg (EA111) ve 125bg (EA211) motorların her ikisi de tek aşırı besleme ünitesi taşıyor olmaları hasebiyle, tork karakterleri yönünden, aynıdırlar diyebiliriz.

 

https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=15224

http://wikimotors.ru/ea111-1-4-tsi-tfsi/

http://wikimotors.ru/ea211-1-4-tsi-tfsi/
 

 

Aracın 1500 kg a varan ağırlığı, kuzenlerine nazaran, tüketim ve çekiş konularında bir nebze handikap yaratıyordur.

 

Yeti nin kullanma kılavuzunda, her 100 kg ağırlıkta, tüketimin yaklaşık 0.3 lt/100 km kadar artacağı yazıyor.

1600 küsür kilo 4 çeker olanı. ekonomi beklentimden daha iyi sonuçlar ama sanki 2 litre motorlu araç gibi. zaten gücü de öyle.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Kerem Kurluva yazdı:

 

Alt devirlerde, pedala basış sertliği ölçüsünde barizleşen ve ileri doğru hamle/darbe şeklinde hissedilen gecikmeli tork tepkisinin, turbo boşluğu dışında bir tanımı var ise, bilemiyorum. Tecrübem net. Zira, kullandığım araç da bu motoru taşıyor.

 

1..

 

 

Tecrübeniz net olabilir ama yanlış bir net olabilir. 122/125 Bu araçlarda intercooler yok ufacık sulu intercooler var bu nedenle gecikme yok. Var gibi geliyor olabilir ya da pedal biraz sert olabilir. YETİ'de belki az yaksın diye remap olabilir onun etkisi olabilir ya da arıza ya da sensör değerlerindeki kaymalardan kaynaklanabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Tecrübeniz net olabilir ama yanlış bir net olabilir. 122/125 Bu araçlarda intercooler yok ufacık sulu intercooler var bu nedenle gecikme yok. Var gibi geliyor olabilir ya da pedal biraz sert olabilir. YETİ'de belki az yaksın diye remap olabilir onun etkisi olabilir ya da arıza ya da sensör değerlerindeki kaymalardan kaynaklanabilir.

 

net derken, hissetmeye bağlı, göreceli bir netliği değil, motor devrine bağlı bir netliği kast ettim. 1500 devir civarındaki ile, 2500 devir civarındaki tepkiler, bariz olarak farklılar.
 
bu tecrübenin yanlış olmasını, gecikmenin turbo boşluğundan farklı bir sebepten ötürü gerçekleşiyor olması olarak yorumladınız, diye anladım.

 

bunun da, verimsiz çalışan intercooler, remaping, pedal sertliği, veya arıza gibi nedenlerden kaynaklanabileceğini yazmışsınız, yine, doğru anlamış isem?

 

sondan başlarsam,

 

26bin km ye dayanmış, üç defa periyodik kontrolden geçmiş, ELM ile hata taraması pek çok kez tarafımdan yapılmış ve başlangıçtan beri aynı sürüş karakterinde olmuş bir araç için,  arıza seçeneği bence yoktur. Hatta başlangıcı, aracı almadan önce, sürüşe çıktığım test aracına kadar da uzatabilirim, çünkü, onun tepkileri de aynı idi.

 

pedal sertliği konusu da keza öyledir.. Gaz pedalının tüm açılarda homojen bir sertliği mevcut.. sürücüyü yanıltmayan bir ayak alışkanlığı kısa sürede oluşuyor.

 

remaping tarzı bir uygulama neticesinde, normal sürüş modunda, düşük devirler için pedal ve motor arasındaki tepkilerin cansızlaştırılmış olduğunu var sayar isek, bunun tersi olan ve gaz tepkilerinin kısaldığı spor sürüş modunda, bu farkın minimize olması, yada ortadan kalkması icap ederdi. Oysa, böyle olmuyor, kalkmıyor (Sadece, spor sürüş modunda iken, bu gözlemi yapabilme olanakları daralıyor, çünkü, spor sürüş modunda, sistemin, mümkün mertebe, 2000 d/dk. da kalmaya programlanmış olması gibi bir fark mevcut). Paralel gözlem, manuel kullanım için de geçerli ve en rahat olarak da, burada yapılıyor.

 

"Tek şarjlı TSI motorlarda, yüksek verimli ve düşük devirlerden itibaren etkinlik kazanabilen ve böylece minimum turbo boşluğuna sahip (turbo lag) bir egzoz turboşarjı kullanılmaktadır.

 

Sonuç olarak, yukarıda alıntıladığım ve öncesinde de linkini verdiğim, vw sözlük sayfasındaki pazarlama lisanını, "alt devirde az bi boşluk var, ama idare ediverin" olarak Türkçeleştirdiğimden kelli, inter cooler ın nicel etkisini akademik boyutta bilmesem de, üreticinin turbo boşluğu farkını kabul ediyor olmasını, kendi tecrübeme mutabık bir açıklama olarak aldım. 
 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Aslında herhalde atmosferik doğrusu ve güzeli ancak o güçlerde yakıt çok yüksek

72 hp 2300 cc 50 yaşındaki arabada çalıştırıp gaz verdiğinde aldığın tepki 2019 turbolu araçtan daha tatmin edici. Araç gitmiyor ayrı konu ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

Aslında herhalde atmosferik doğrusu ve güzeli ancak o güçlerde yakıt çok yüksek

72 hp 2300 cc 50 yaşındaki arabada çalıştırıp gaz verdiğinde aldığın tepki 2019 turbolu araçtan daha tatmin edici. Araç gitmiyor ayrı konu ;)

 

büyük atmosferik iyidir. ama herşeyi çok masraflı eskidiği zaman. 4.7 v8 vardı mesela, yaktığı kadar gitmezdi ama sesi güzeldi. ee sonra? yok gerisi. saçma yani. 1.4 motor devirlenince çıkan ses ve girdiği rezonans berbat, birşeyler fırlayıp gidecek sanıyorum, yokuş aşağı motor kompresyonu yok, ama az yakıyor ve yeterli... eh böyle ekonomide bundan böyle, böyle.

 

 

bu arada 2500 km ortlamam 7.3 litreye düştü. işe gelirken anlık seyahat ortlamam 5.5 litre eve dönerken 7 litre civarı oluyor. demekki 10 bin km sonra filan genel ortalamam 6.5 civarına düşmüş olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray

3000 km ortalamam 7.1 e dustu. Dedigim gibi herhalde 6.5 litre civarında uzun donem ortalama deger tutturabilecegim.  İse giderken seyahat ortalamam en dusuk 5.2, eve donerken en dusuk 6.7 litre oldu.  Genelde bu 5.7 6.9 seklinde. Yani iki degerin arasında biryerlere inmesi lazım.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Dogan Arsiray yazdı:

3000 km ortalamam 7.1 e dustu. Dedigim gibi herhalde 6.5 litre civarında uzun donem ortalama deger tutturabilecegim.  İse giderken seyahat ortalamam en dusuk 5.2, eve donerken en dusuk 6.7 litre oldu.  Genelde bu 5.7 6.9 seklinde. Yani iki degerin arasında biryerlere inmesi lazım.

Sanki 6.1. 6.2 ortalama yakalanacakmış gibi duruyor 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sürekli aynı şekilde kullanırsam olabilir belki... ancak aracın dinamiklerini öğrenmeye başladım ve limitlerini öğrenebilmek için bir miktar daha canlı sürmek lazım.

 

yeni artılar eksiler ve yapılan bazı şeyler.

 

-aracın yol tutuşu bir harika. gerçekten harika. adeta bir e39 bmw gibi yada astra G gibi dönebiliyor.

-aracın ses sisteminin yazılımını güncelleyince işe yarar hale geldi. bu derece fark etmesini beklemiyordum. RNS310 modeli navigasyon ünitesi var. Haritayı da yeniledim ve gayet işlevsel oldu.

-Aracın ince yedek lastiğini ve ara dolguları çıkartırsak zemin dümdüz. run on flat lastikler olsa bagaj hacmi yaklaşık 150 litre artabiliyor.

-Gündüz sürüş ışıkları için sis farlarını vcds ile kullandım ve ışık miktarını yüzde 20 ile sınırladım. Hiç olmamasından iyi bence.

-Arka büyük stop farlarının ışığını yüzde 19 a kıstım ve kapaktaki küçük stoplar ile aynı ayara getirdim.

-Ön tarafta ses yok ancak arka koltukta oturunca yol sesi geliyordu, yan döşemeleri söküp izolasyon yaptım, ayrıca bagaj tabanını da kapladım, iyileşme elde ettiğimi düşünüyorum, çünkü çamurluk içinde yalıtım koymamışlar. Premium arabalarda ise hep buralar kaplıdır sökenler bilir.

-Vites kutusu oranlarını öğrendim ve devir eşitleme yapıp vitesi küçültebiliyorum ancak hızlı şekilde kullanmak istersem 3. vitesin yolu iğrenç ötesi. Ararsanız kesinlike bulunmuyor.

-Arka koltuklar boşsa, kasislerde tıkırtı yapıyor, sırtlarda sallanan birşey var herhalde.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...