İçeriğe Yönlendir

Tiguan 5n Hakkında


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

1 adet bobin aldım. BREMI marka. aracın eski sahibi 3 bobin değiştirmiş. üzerlerinde tarihleri var. en zor yerdeki bobin aracın orijinal bobini idi. onu da değiştirdim. sadece bir bobin in bile gaz tepkisine etkisi çok şaşırtıcı oldu. demekki bozulmasa bile performansı azalıyor bobinlerin.

 

parça oem kodu.

036905715G

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Doğan Arşiray

iş yerinde hala pandemi kurallarından ötürü yarım dolu servis çalıştığı için berlingoyu vermek zorunda kaldım,  3 ay sonra tiguana biniyorum.

 

alt devirde bence yetersiz, alt devirde derken seyahat hızlarında yani, yoksa küçük hareketlerde süperşarj çok iyi çalışıyor. tabi alkolu alınmış yakıtında etkisi belli oluyordur.

bu aracı yakın zamanda satmaz isem, haram beygir yapmak yakışır. birde lift kit olsa, AT lastik ile adam olur sanırım.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Dogan Arsiray yazdı:

AT lastik

 

Asfalt da ses yapıyor fazladan.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Dogan Arsiray yazdı:

iş yerinde hala pandemi kurallarından ötürü yarım dolu servis çalıştığı için berlingoyu vermek zorunda kaldım,  3 ay sonra tiguana biniyorum.

 

alt devirde bence yetersiz, alt devirde derken seyahat hızlarında yani, yoksa küçük hareketlerde süperşarj çok iyi çalışıyor. tabi alkolu alınmış yakıtında etkisi belli oluyordur.

bu aracı yakın zamanda satmaz isem, haram beygir yapmak yakışır. birde lift kit olsa, AT lastik ile adam olur sanırım.


Tiguan icin niye lift kit ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

iş yerinde hala pandemi kurallarından ötürü yarım dolu servis çalıştığı için berlingoyu vermek zorunda kaldım,  3 ay sonra tiguana biniyorum.

 

alt devirde bence yetersiz, alt devirde derken seyahat hızlarında yani, yoksa küçük hareketlerde süperşarj çok iyi çalışıyor. tabi alkolu alınmış yakıtında etkisi belli oluyordur.

bu aracı yakın zamanda satmaz isem, haram beygir yapmak yakışır. birde lift kit olsa, AT lastik ile adam olur sanırım.

 

yapısı uygun mu bilemem. aksların uzatılması gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

einbach in boyle bir seti var. 3 cm yukseltiyormus 

 

gördüm. ama muhtemelen artikülasyon payını kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Yukseltmede en uygun amortisor ve yay ikilisi aslinda. Takozda bir sertlik vuruntulu oluyor surus zevki dusuyor bir miktar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

 

gördüm. ama muhtemelen artikülasyon payını kullanıyor.

aracı kaldırıp ne kadar aşağı sarktığını ölçmem lazım. tamamını kullanmıyorsa gayet güzel olur standart amortisörlere rağmen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Doğan Arşiray

aracı satarken altına baktığımızda, kullanmadığım 5 ay içinde bir miktar yağ terlemesi gördük. bu yağ terlemesi zincir kapağının yanından gelmekteydi, aradaki contanın değişmesi lazımmış kritik  birşey değildi. alan kişi isterse yağ bakımı için götürünce yaptıracak. bakan eleman radyatörün altında ufak bir antifriz kırmızısı lekesi gördü bu yoğunlaşmış taze olmayan bir kalıntı idi, bunun eskiyen radyatörün kenarından köşesinden sızdırmaya başlamasından ötürü olduğunu bu jenerasyon vw lerin hepsinde dikkat etmek gerektiğini, özellikle çift şarjlı modellerde bunu fark ettiklerini söyledi, bende radyatör fiyatını düştüm öyle verdim. değiştirecekler yine ilk bakımda. içim elvermezdi zaten.

 

şimdi gelsin w126 benz projesi... nasıl olacaksa artık . v8 w126 nız öldüm fiyata alınır.

Dogan Arsiray yazdı:

bu araç satıldı.

serdar beye hayırlı olsun yazmayı unutmuşum.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Doğan Arşiray

sattığım araç 160 bin km ye gelmiş. bir çalışanımız almıştı. severek biniyor hala.

 

araç düzcede geçen ay yolda kalmış. zaten bir süredir çekiş azdı dedi sahibi. sonra masmavi duman ile günü sonlandırmış. çekici ile ustaya götürmüşler. sekmanlardan birisi kırılmış meğerse. usta psiton kırılmıştır demesine rağmen tabi açınca çıkan parçalardan belli oluyor. hepsi tamamen sağlamdı. yanları da sağlamdı.  yağ sekmanları hasar almış meğerse. komple set alıp pistonları da yenilemişler ne olur ne olmaz diye. hazır girmişken yağlanan turboyu da yenilemişler. e zaten kapak yeniydi bir 150 bin km gider artık?! :)

 

bu nasıl bir motor teknolojisidir ki 150 160 bin de bitiyor?? umarım yeni tsi ler böyle değildir.

Doğan Arşiray yazdı:

.

 

şimdi gelsin w126 benz projesi...

GELEMEDI. 😛

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Birazdan “ben 300bin km’dir kullanıyorum hiç sorun yaşamadım. Bunlar bir takım sanal alem uydurmalarıdır” diyenler gelecek :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tamiratında mı? uygun olmasa ne olur fabrikasyonu bile kırıldıktan sonra.

turbo revizyonu, yağ bujiler vs dahil toplamda 12000 tl ödemişler. çıkan bujileri ben satmadan önce takmıştım. 50 bin de elektrodlar erimeye başlamış. torbadaki parçaları incelerken gördüm. demekki iridyum bujinin ömrü 40 50 bin km kadar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motor atmosferik olmalı. Gaz pedalına dokununca düşük devirde tork ve gücü vermeyecek. Millet 100m boş yol gördü mü gaz pedalından alıyor günün stresini. Hani dikkatli kullanılsa tasarım hesapları dahilinde sorun çıkarmayacak motor bu sefer cortluyor. 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Doğan Arşiray yazdı:

sattığım araç 160 bin km ye gelmiş. bir çalışanımız almıştı. severek biniyor hala.

 

araç düzcede geçen ay yolda kalmış. zaten bir süredir çekiş azdı dedi sahibi. sonra masmavi duman ile günü sonlandırmış. çekici ile ustaya götürmüşler. sekmanlardan birisi kırılmış meğerse. usta psiton kırılmıştır demesine rağmen tabi açınca çıkan parçalardan belli oluyor. hepsi tamamen sağlamdı. yanları da sağlamdı.  yağ sekmanları hasar almış meğerse. komple set alıp pistonları da yenilemişler ne olur ne olmaz diye. hazır girmişken yağlanan turboyu da yenilemişler. e zaten kapak yeniydi bir 150 bin km gider artık?! :)

 

bu nasıl bir motor teknolojisidir ki 150 160 bin de bitiyor?? umarım yeni tsi ler böyle değildir.

GELEMEDI. 😛

Araç CAV kodlu motora mı sahipti? Hani meşhur piston kıran motorlardan. Sonraki seride malzeme değişikliği ve birtakım ayarlamalarla bu sorunu çözmüşlerdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mert Gülkokan yazdı:
H.Cenk Bayrakçı yazdı:
Araç CAV kodlu motora mı sahipti? Hani meşhur piston kıran motorlardan. Sonraki seride malzeme değişikliği ve birtakım ayarlamalarla bu sorunu çözmüşlerdi. 

Cava yazılmış yukarıda

Tamam BWK, CAVA kodlu motorların kronik sorunu. Ancak tabi burada bakım ve kullanım önemli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor atmosferik olmalı. Gaz pedalına dokununca düşük devirde tork ve gücü vermeyecek. Millet 100m boş yol gördü mü gaz pedalından alıyor günün stresini. Hani dikkatli kullanılsa tasarım hesapları dahilinde sorun çıkarmayacak motor bu sefer cortluyor. 

ille aldıracan bize 1.8 motoru haa :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Tamam BWK, CAVA kodlu motorların kronik sorunu. Ancak tabi burada bakım ve kullanım önemli.

ne gibi bir bakım yapabilirsinizki önerilen yağı koymak dışında ve düşük devirde vites değiştirmemek dışında.

pistonu kırılmamış bunun, bir yada iki sekmanı kırılmış. tuhaf bence.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

ille aldıracan bize 1.8 motoru haa :)

hocam ne 1.8 i al şöyle bir 2.8 tamamdır.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ille aldıracan bize 1.8 motoru haa :)

 

Doğan Arşiray yazdı:

ne gibi bir bakım yapabilirsinizki önerilen yağı koymak dışında ve düşük devirde vites değiştirmemek dışında.

pistonu kırılmamış bunun, bir yada iki sekmanı kırılmış. tuhaf bence.

hocam ne 1.8 i al şöyle bir 2.8 tamamdır.


2.5 hybrid. Üff. Dört çeker. Üfff. Ön arka ayrı ayrı elektrik motorları. Üfff. 244v nominal voltaj. Üfff :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...