İçeriğe Yönlendir

Tiguan 5n Hakkında


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

ses yapan şey bagaj örütüsü olan tuhaf ince malzemeymiş. arasına birşey tıkıştırmak lazım herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Dogan Arsiray yazdı:

ses yapan şey bagaj örütüsü olan tuhaf ince malzemeymiş. arasına birşey tıkıştırmak lazım herhalde.

Bagaj örtüsünün koltuk arkasındaki girdiği kanala ve uçlara 3m veya würth bez bant tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

gri renk sünger yapıştırdım takoz niyetine. lastik takozu düşmüş.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray

petlas ın 4 mevsim lastiği var araç üzerinde. önceki sahibi almış 1.5 sene önce. eski değiller. ama berbat bir lastik. yumuşak konforlu,ancak çin malı motorsiklet lastikleri gibi ıslakta kayıyor. hankook kış lastikleri aldım erkenden.

 

korna nın sesi berbat. belki zamanında bozulunca eldekini takmışlardır. 2000 lerdeki renoların sesi çıkmayan kornası gibi sesi. tek bir korna var. "bip" yapıyor basınca.

"dzüüüüürt" diye çalan toyota nın kornasından alıp takmayı düşünüyorum. onlarda çift ton korna mı var tekmi? bilen varmı?

Dogan Arsiray yazdı:

gri renk sünger yapıştırdım takoz niyetine. lastik takozu düşmüş.

sünger de düştü iyimi... kauçuk takoz lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dogan Arsiray yazdı:

 

korna nın sesi berbat

 

Kornan orijinal değil muhtemelen ve ikili olan kornaların teki takılmıştır.  

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Valla VW nin cok guzel tok bir kornasi var. Borada da vardi benim kayinbiraderin 2012 kornasi da ayni ton idi. Lakin bunlar cift korna mi hatirlamiyorum.

Benim arkadas ben kaput acik arabayi kontrol ederken kornaya basti kafayi kaouta vuracaktim baya bi azarladim yav abi ne var ki dedi gel dedim bide sen dinle adam bekledigi halde iyi tirsmisti [emoji16]

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hayır duruyor. alabilirsiniz. işinize yarayacaksa, karşılığında bana lazım olan birşeyleri n11 den yada gittigidiyor dan alıp verebilirsiniz de.

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

1.4 tsi 122hp CAXA motorun genel bilgi kılavuzunu buldum.

 

https://www.picoauto.com/support/download/file.php?id=9541&sid=483c69f544d49c46e6da04db67660bd7

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kışlıkları sattım birisine. acaip memnun oldu görünce lastikleri. yeni aldığım 4 lastiğin birisini ödemiş olduk.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sağ aynanın ölü noktası çok kötü. bağlantı yolunda gelen araç kesinlikle görülemiyor. bende en dışına yuvarlak dış bükey ayna yapıştırdım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

4000 km sonra map sensörlerini ve n75 valfini yine temizledim. toplam 5 dk sürüyor. aracın alt devirdeki, aşırı sakin kullnımda belli olan, tutukluğu hemen düzeliyor.  aracı ilk kullanan fark edemez bile öyle diyelim. olay hep yağ buharı yüzünden oluyor. araçta ekislen yağ da yok belirgin şekilde. demekki yağ yakıyor bu diyenlerin araçları ya çok sıkştırıldığı için yağı aşırı şekilde buharlaştırıyor yada aşırı ısınan ortama dayanamayan  ucuz ve basbayağı yanlış yağ kullanıyorlar. aksi takdirde yağ katalitik konvertörü tıkardı egzostada mavi duman olurdu. forumlara göre 1000 km de yarım litre tüketeni varmış ki iki zamanalı motor gibi masmavi gezersin.

 

yakıt ortalamam 7.1 litreye düştü bu arada. şehir içine giriyorum daha hızlı düşüremedim o nedenle.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

4000 km sonra map sensörlerini ve n75 valfini yine temizledim. toplam 5 dk sürüyor. aracın alt devirdeki, aşırı sakin kullnımda belli olan, tutukluğu hemen düzeliyor.  aracı ilk kullanan fark edemez bile öyle diyelim. olay hep yağ buharı yüzünden oluyor. araçta ekislen yağ da yok belirgin şekilde. demekki yağ yakıyor bu diyenlerin araçları ya çok sıkştırıldığı için yağı aşırı şekilde buharlaştırıyor yada aşırı ısınan ortama dayanamayan  ucuz ve basbayağı yanlış yağ kullanıyorlar. aksi takdirde yağ katalitik konvertörü tıkardı egzostada mavi duman olurdu. forumlara göre 1000 km de yarım litre tüketeni varmış ki iki zamanalı motor gibi masmavi gezersin.

 

yakıt ortalamam 7.1 litreye düştü bu arada. şehir içine giriyorum daha hızlı düşüremedim o nedenle.

Dogan bey ben jettaya 1.4 tsi ye 10 bınde yag ısıgı yaktırmısdım yag yakıyordu kitapcıkda yazıyor zaten 1 litre normal diyor :)) ama ara ara kapardım arabayı 170-180 bsardım :)) valfleri temızlık yapdıysan bir makıneye bagla arıza kodu bırakmıs olabılır onlarıda sil, yakıt konusunda jetta otobanda 120-140 arası 6,6 lt  şehiriçi kısa mesafe 2+2 km gıbı 8,6-9 lt arası idi uzunyolda 80-110 arası 5--5,5 idi 

 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arabayı aldığımda evin önünde durup duruken sente atladığında yeni valfler takıldı zaten.  elimde VCDS var ve bir arıza kaydı oluşmuyor çünkü arıza durumu yok.

4000 km den fazla sürede yağın eksilmemiş olması neye dalalettir? bence diğer motorların yanlış yağ kullandığına. başka ne olabilirki?

 

tüketim değeri illaki jetta dan fazla olur. araç daha ağır. 1660 kg. ben uzun yol değerinin 6 litrenin altında kalacağını düşünüyorum bu motor kombinasyonu ile.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Dogan Arsiray yazdı:

arabayı aldığımda evin önünde durup duruken sente atladığında yeni valfler takıldı zaten.  elimde VCDS var ve bir arıza kaydı oluşmuyor çünkü arıza durumu yok.

4000 km den fazla sürede yağın eksilmemiş olması neye dalalettir? bence diğer motorların yanlış yağ kullandığına. başka ne olabilirki?

 

tüketim değeri illaki jetta dan fazla olur. araç daha ağır. 1660 kg. ben uzun yol değerinin 6 litrenin altında kalacağını düşünüyorum bu motor kombinasyonu ile.

Bendeki fabrika yagı idi sonrakide servisin koydugu yagdı 2 bakım sonrası turbo  kesıklıgı başlamısdı sonra servıse cekdım turbo da bir parcayı degıstırıp aracın motor yazılımını degıstırdıler yanı aracı kısdılar eskısı gıbı arac uzamıyınca kızıp satmısdım :((

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Dogan Arsiray yazdı:

...

4000 km den fazla sürede yağın eksilmemiş olması neye dalalettir? bence diğer motorların yanlış yağ kullandığına. başka ne olabilirki?

...

 

Aracı devirli kullanmıyorsanız, yağı pek eksilmiyor.

Devir yükseldikçe, turbonun dönüş hızı ve sıcaklığıyla birlikte, yağ eksiltmesi de artıyor.

Yüksek yağ sıcaklığına ulaşıldığında, turbo milinden buharlaşma olması normal sayılıyor TSI motorlarda.

 

Yağın markası da bir faktör olabilir. Ancak, şİmdiye kadar sadece üreticinin tavsiye ettiği yağı kullandığım için, bu konuda bir deneyimim olmadı.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Erkan Işık yazdı:

Bendeki fabrika yagı idi sonrakide servisin koydugu yagdı 2 bakım sonrası turbo  kesıklıgı başlamısdı sonra servıse cekdım turbo da bir parcayı degıstırıp aracın motor yazılımını degıstırdıler yanı aracı kısdılar eskısı gıbı arac uzamıyınca kızıp satmısdım :((

turbo nasıl davranıyordu bilmiyroum ama, bendeki çift aşırı besleme olduğu için denemeler yaparken ilk aldığımda, n75 valfini sökünce turbo kesiklik yapıyordu supercharger tam kapanırken. bir de turbo kesme valfi tam da bu tip kesikliklere neden oluyormuş ki n75 den sonra ona da bakmak lazımdı.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

turbo nasıl davranıyordu bilmiyroum ama, bendeki çift aşırı besleme olduğu için denemeler yaparken ilk aldığımda, n75 valfini sökünce turbo kesiklik yapıyordu supercharger tam kapanırken. bir de turbo kesme valfi tam da bu tip kesikliklere neden oluyormuş ki n75 den sonra ona da bakmak lazımdı.

degişen parçalar kayıtlıydı bulunca atarım size 

 

85f02b102ad411cad6413b9d1f6457d4.jpg

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

parça kodları var  orada bakarsın arabayı sıkıstırınca arabanın korumaya almasıydı kendını sorun ozamanlar ama bu parça degişiminden sonra yeni yazılım şart koşdulardı 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kafam zehir oldu tsi’ı okurken. Küçük motordan güç almak için o kadar fazla parça ve yazılım kullanılmış ki, bunları optimum olarak sunmak imkansız. 

 

Planlı eskitme konusunu da eklersek, bu araçlar uzun ömür için yapılmıyor. Kullan, 100-150 bin km sür, sonra hurda ya da sandık motor. Konuştuğum insanlar ikinci elde, küçük hacimli yüksek güçte araçları tercih etmek istemiyor. Çünkü arıza riski çok çok fazla ve her yerde okuyoruz problemleri. 

 

Bu furya yani kolaya kaçma veya günlük çözüm üretme furyası sonucu aşırı besleme gündeme geldi. Küçük hacimden fazla güç. Yakın bir nebze az. 

 

Ben bu konuda kullandığım marka diye savunmadan mazda’yı tebrik ediyorum. Skyactiv g ile 2.0 atmosferik motora 165 beygir ve 210nm tork sığdırdı. Gaz tepkileri pedalı kullanışı sürücü dostu, yine fazla elektroniği olmadan uzun ömürlü motor sundu. 

 

Peşine skyactiv-x yaptı. Düşük devirde ateşlemesiz çalışan benzinli, yüksek devirde ateşlemeli çalışan bir motor üretti. Ve yine kısmi atmosferik. Sıkıştırma oranı vakumla sağlanmadığı için mecbur supercharge koydu ama küçük boyutlarda. 

 

Vw vergi düşük diye tutturdu ama aslında sorunlara gebe, kısa ömürlü araçlar yarattı. 

 

Bugün sahibinden de 200 bin km üstündeki tüm 1.4 tiguan’lar 32 adet. Ama ilandaki tüm 1.4 tiguan sayısı 1050 adet. Bir ipucu veriyor olabilir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...