İçeriğe Yönlendir

Formula 1 2020 Sezonu ve Haberler


Sani Gerşon

Recommended Posts

Öner Kurukuz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Ferrari alabilirsiniz. Engeliniz yok ki? Gelirinizle alakalı bi durum :) 

 

Ben de ayni seyi soyluyorum iste.  Gelirim Ferrari almaya yetmedigi icin o ise girismiyorum. Sirf prestij kazanicam diye borc harc ferrari almaya calismiyorum. 

Formula 1 de boyle,  eger gelir durumu iyi degilse bu ise girme. 

Benim az param var,  ben fazla test yapamiyorum,  digerleri de yapmasin mantigi zaten yanlis ve bu spora ters. 

Benim param ford almaya yetiyor,  ferrari de fiyatlarini ford seviyelerinde tutsun gibi birsey bu. 

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Deniz
 
Ben de ayni seyi soyluyorum iste.  Gelirim Ferrari almaya yetmedigi icin o ise girismiyorum. Sirf prestij kazanicam diye borc harc ferrari almaya calismiyorum. 
Formula 1 de boyle,  eger gelir durumu iyi degilse bu ise girme. 
Benim az param var,  ben fazla test yapamiyorum,  digerleri de yapmasin mantigi zaten yanlis ve bu spora ters. 
Benim param ford almaya yetiyor,  ferrari de fiyatlarini ford seviyelerinde tutsun gibi birsey bu. 
Bu engeli yapmayınca seyir zevki kaçıyor. 2 araba hep önde. Diğerleri girmek istemiyor bu sefer. Sonuçta ticari bir iş. İzlenmesi lazım ki para kazansın organizasyon. Bu yüzden limit koyuyorlar.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

 

Ben de ayni seyi soyluyorum iste.  Gelirim Ferrari almaya yetmedigi icin o ise girismiyorum. Sirf prestij kazanicam diye borc harc ferrari almaya calismiyorum. 

Formula 1 de boyle,  eger gelir durumu iyi degilse bu ise girme. 

Benim az param var,  ben fazla test yapamiyorum,  digerleri de yapmasin mantigi zaten yanlis ve bu spora ters. 

Benim param ford almaya yetiyor,  ferrari de fiyatlarini ford seviyelerinde tutsun gibi birsey bu. 

Ama bu durumda Engin'in yazdığı gibi, kimse en üst seviyeye yetişemiyor. Evet, bu üst sıradakilerin çalışmasını traşlayacak ama, en azından birileri açık denizde yüzerken birileri bahçe havuzunda tıkılı kalmayacak.

Biz hayatta çok renkliyiz. Ford alan da, ferrari alan da aynı sokağa çıkabiliyor. Ama orada olmuyor işte :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Takımlar arası fark bu kadar açılmasın. Her yarış aynı terane : Hamilton Ferrari mi ("Mercedes mi Ferrari mi" bile değil, Hamilton mu ) Diğerlerini hepten geç. Ya kaza falan olacak SC girecek piste, ya büyükler bir talihsizlik yaşayacak ki onların ufak bir şansı olsun. Hiç zevkli değil 😒

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Önder Özcan yazdı:

Takımlar arası fark bu kadar açılmasın. Her yarış aynı terane : Hamilton Ferrari mi ("Mercedes mi Ferrari mi" bile değil, Hamilton mu ) Diğerlerini hepten geç. Ya kaza falan olacak SC girecek piste, ya büyükler bir talihsizlik yaşayacak ki onların ufak bir şansı olsun. Hiç zevkli değil 😒

 

Aslında uzun yıllardır  bu şekilde oluyor Ferrari ve Schumacher zamanında rekabetin artması için sıralama tur formatını bile değiştirmişlerdi rutine bağlamıştı sadece Alman Pilotun galibiyetlerini izliyorduk ara dönem sonrası Wettel ve egzoz beslemeli Difüzör sayesinde uzun yıllar hakimiyet kurdu V8 motorlardan sonra gelen döneme Mercedes çok iyi uyum sağladı Hamilton V6 Hybrid adeta yılları domine etti.

Ben şahsen çok uzun süredir 90'lı yıllardaki pilotajın daha bir önemli kriter olduğu yetenek gerektiren geçişlerin olduğu yarışlardaki tadı alamıyorum.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Önder Özcan yazdı:

Takımlar arası fark bu kadar açılmasın. Her yarış aynı terane : Hamilton Ferrari mi ("Mercedes mi Ferrari mi" bile değil, Hamilton mu ) Diğerlerini hepten geç. Ya kaza falan olacak SC girecek piste, ya büyükler bir talihsizlik yaşayacak ki onların ufak bir şansı olsun. Hiç zevkli değil 😒

 

Hamilton ve Mercedes bu hale gelene kadar kaç fırın ekmek yediler :) Hamilton çok iyi veya Mercedes takımı çok iyi olduğu için değil. Adam arabasıyla bütünleşti ikiyken bir oldular. Bir zamanlar Schumacher'in Ferrari ile olan bağı gibi. Sadece araba ve sürücünün iyi olması, ya da takımın zengin olması da yetmiyor gerçi. HAAS mesela o kadar emek harcıyor, parası da var ama hep ufak tefek hatalar yüzünden istenilen başarı bir türlü gelmiyor. Zavallı Günther'in çektiği acıyı doğum sancısı çeken kadın yaşamamıştır heralde :D Hatalar bir yandan, patron baskısı bir yandan.

 

Takımlar arası fark illa ki olacaktır ama görsel şov ve yarış heyecanı eskiye göre neredeyse hiç yok haklısınız. Mesela 10-15 tur boyunca bi Montoya-Schumacher benzeri çekişme göremiyoruz pek. Bazen geride kalan yarışmacılar arasında güzel çekişmeler olmuyor değil yine de :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Yurdaer Elay yazdı:

 

Hamilton ve Mercedes bu hale gelene kadar kaç fırın ekmek yediler :) Hamilton çok iyi veya Mercedes takımı çok iyi olduğu için değil. Adam arabasıyla bütünleşti ikiyken bir oldular. Bir zamanlar Schumacher'in Ferrari ile olan bağı gibi. Sadece araba ve sürücünün iyi olması, ya da takımın zengin olması da yetmiyor gerçi. HAAS mesela o kadar emek harcıyor, parası da var ama hep ufak tefek hatalar yüzünden istenilen başarı bir türlü gelmiyor. Zavallı Günther'in çektiği acıyı doğum sancısı çeken kadın yaşamamıştır heralde :D Hatalar bir yandan, patron baskısı bir yandan.

 

Takımlar arası fark illa ki olacaktır ama görsel şov ve yarış heyecanı eskiye göre neredeyse hiç yok haklısınız. Mesela 10-15 tur boyunca bi Montoya-Schumacher benzeri çekişme göremiyoruz pek. Bazen geride kalan yarışmacılar arasında güzel çekişmeler olmuyor değil yine de :)

:) evet çok fırın ekmek yediler ama paraları olmasa daha az yiyeceklerdi.

Çok çalışmayı emeği asla gözardı etmiyorum ama imkanlar da emek kadar önemli.

....

Şimdi start veriliyor 1-2 yur sıralama oturana kadar adrenelin, sonrasında lideri bir daha ekranda görmüyoruz :) O tek başına takılıyor. Biz de 5-6, 7-8... çekişmelerini izliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Arkadaşlar o halde GP2 izleyelim.

Araçlar hep aynı, fark pilotaj ile ortaya çıkıyor.

Ama ne işse o da pek izlenmiyor.

 

Ben de şu anki F1 den zevk almıyorum. Eskiden ne sıralama ne de yarış kaçırmazdım.

Düğün tarihimi bile F1 olmadığı hafta sonuna denk getirmiştim. 3 kez İstanbulpark'da yarış izledim.

Bir tutkuydu F1 benim için ama bu sorun "bütçe sınırlaması" ile çözülecek bir durum değil.

pastadan alınan paylar daha adil dağıtılsa bile küçük takımlar daha fazla maddi kaynak bulabilecek.

 

Şimdi oturup düşünelim.

Bir Ferrar veya Mercedes pastadan daha fazla pay alıyor. Sen bunların aldığı parayı kısıp ufak takımlara verirsen bu takımları kaybetmekten korktuğun ve izlenme sayın azalacağını düşündüğün için bunu yapmıyorsun.

Yani beni değil kendi cebini düşünüyorsun. Yarışmak, adrenalin, rekabet vs. hepsi göstermelik, asıl amaç büyük takımların gönlü olsun ben de cebimi doldurayım.

 

Hal böyleyken ben de o zaman derim ki neden parası olanın parasını harcamasına izin vermiyorsun?

Bırak gelişimini yapsın ve rekabetçi araç getirsin. Bn takımımın aracının kötü başlasa bile sezon içinde gelişmesini görmek isterim.

Para harcatmazsan ben nasıl gelişicem?

Neden sezon başında renault ayarında başladığımda sezon ilerledikçe rekabetçi sıraya çıkmayayım?

Sen bütçemi sınırladığında ben gelişemeyeceğim ve sezon başında iyi araç tutturan sezon sonuna kadar tek başına gidecek.

 

Gerçekten rekabet, adrenalin, vs isteyen yönetim çok daha farklı kararlar alır.

Bütçe sınırlaması bence çözüm değil. Pastadan verilen payı adil dağıtsınlar.

Araçlardaki gri noktaları biraz daha esnetsinler ki mühendisler yeni yeni şeyler icat etsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Kim geçerse geçsin, kim şampiyon olursa olsun.. Ben en çok çığlık atan V10 sesini özlüyorum :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
Kim geçerse geçsin, kim şampiyon olursa olsun.. Ben en çok çığlık atan V10 sesini özlüyorum [emoji4]

İstanbulparkta start düzlüğünde araçlar Tam gaz gittiğindeki seste tüğlerim diken diken olurdu. ilk yıl gittiğimizde kulak tıkaçları ile dolaşmıştık.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Kemal Korkmaz yazdı:


İstanbulparkta start düzlüğünde araçlar Tam gaz gittiğindeki seste tüğlerim diken diken olurdu. ilk yıl gittiğimizde kulak tıkaçları ile dolaşmıştık.

 

Ben İstanbul yarışlarına hiç gidemedim ama büyük bir şans eseri 2006 Monaco GP zamanı iş için Fransa'ya (Nice) gitmiştim. Soluğu Monaco'da aldım tabi. Yarışın olduğu bölgeye doğru yürürken araçlardan çıkan sesler tüyler ürpertiyordu. Biraz soluklanmak için bi kafeye oturup monitörden izlemeye başladım bi yandan da bilet fiyatlarını soruşturuyorum. Meğer çıkan sesler juniorların sesiymiş. Yarış izlemek için ayakta 60 veya 80 Euro gibi bi para istiyorlardı. Baktım kafedeki monitör büyük, start finiş düzlüğü de kafenin az ilerisindeymiş zaten hiç keyfimi bozmadım. Start anında çıkan o sesleri asla unutamam. Masadaki bardak yerinden oynuyordu desem mübalağa olmaz :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

En sevdiğim pist Monaco dar sokaklar zorlu dönüşler İnşaallah gitmek birgün kısmet olur..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Kemal Korkmaz yazdı:

En sevdiğim pist Monaco dar sokaklar zorlu dönüşler İnşaallah gitmek birgün kısmet olur..

 

Bence de en güzeli Monaco. GT5 play station oyununda da orayı çok seviyorum. 😊

Öner Kurukuz yazdı:

Arkadaşlar o halde GP2 izleyelim.

Araçlar hep aynı, fark pilotaj ile ortaya çıkıyor.

Ama ne işse o da pek izlenmiyor.

 

Ben de şu anki F1 den zevk almıyorum. Eskiden ne sıralama ne de yarış kaçırmazdım.

Düğün tarihimi bile F1 olmadığı hafta sonuna denk getirmiştim. 3 kez İstanbulpark'da yarış izledim.

Bir tutkuydu F1 benim için ama bu sorun "bütçe sınırlaması" ile çözülecek bir durum değil.

pastadan alınan paylar daha adil dağıtılsa bile küçük takımlar daha fazla maddi kaynak bulabilecek.

 

Şimdi oturup düşünelim.

Bir Ferrar veya Mercedes pastadan daha fazla pay alıyor. Sen bunların aldığı parayı kısıp ufak takımlara verirsen bu takımları kaybetmekten korktuğun ve izlenme sayın azalacağını düşündüğün için bunu yapmıyorsun.

Yani beni değil kendi cebini düşünüyorsun. Yarışmak, adrenalin, rekabet vs. hepsi göstermelik, asıl amaç büyük takımların gönlü olsun ben de cebimi doldurayım.

 

Hal böyleyken ben de o zaman derim ki neden parası olanın parasını harcamasına izin vermiyorsun?

Bırak gelişimini yapsın ve rekabetçi araç getirsin. Bn takımımın aracının kötü başlasa bile sezon içinde gelişmesini görmek isterim.

Para harcatmazsan ben nasıl gelişicem?

Neden sezon başında renault ayarında başladığımda sezon ilerledikçe rekabetçi sıraya çıkmayayım?

Sen bütçemi sınırladığında ben gelişemeyeceğim ve sezon başında iyi araç tutturan sezon sonuna kadar tek başına gidecek.

 

Gerçekten rekabet, adrenalin, vs isteyen yönetim çok daha farklı kararlar alır.

Bütçe sınırlaması bence çözüm değil. Pastadan verilen payı adil dağıtsınlar.

Araçlardaki gri noktaları biraz daha esnetsinler ki mühendisler yeni yeni şeyler icat etsin.

 

Kesinlikle katılıyorum. Arabalarla ilgili değil ama NBA'de bu böyle ve her zaman zevkli bir organizasyon.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Mercedes in başarısında sadece bütçe parametresinin yanında fabrika takımı olmasının avantajı var.Elindeki imkanlar , fabrikalarındaki yetişmiş personel ve bilgi birikimi gibi sağlam bir ek potansiyeli var ; F1 takımı bundan faydalanıyor büyük avantaj.Aynı durum Fiat destekli Ferrari içinde geçerli ancak hiçbir zaman bir Mercedes kadar olamaz.

Williams Redbull gibi eski şampiyon takımların bir yerlerden motor tedarik etmek zorunda olduklarını unutmamak lazım.

Şu an Padokta yer alan takımlara bakacak olursak McLaren de eklenebilir ancak Mercedes ve Ferrari kadar imkanları yok.Fabrika takımlarına ek  Renaulttan bahsedenler olacaktır haklılar onların geçmiş dönem başarıları vardı hala onun mirasını yiyorlar bence.Bir zamanlar  Bmw ve iddalı bir giriş yapan Toyota vardı  başarılı olamayıp çekildiler hatta Toyota büyük yatırımlar yapmıştı ama olmadı sadece motor değil paket önemli Şase Sürücü Motor ve takım herşey saat gibi işlemeli.

 

F1 değil ama buda benim çocukken izlediğim ilk yarış :) 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Yurdaer Elay

Albon'u çok başarılı buluyorum, umarım daha iyi yerlere gelir.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Güzel başladı beklediğimize değdi , en azından ilk yarışta.

 

Vettel kabullenmiş görünüyor , Hamilton Albona geçiş alanı bırakmadı bence ceza doğruydu.

 

Mc Laren yıllar sonra tekrar podyumda ,  Mercedes yine çok hızlı , Racing Point ile McLaren den süpriz yarışlar izleyebiliriz  podyumu bile zorlayabilirler.

 

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Kemal Korkmaz yazdı:

Formula 1 yeni podyumu
 

En soldaki kim?

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Sezon basladi ve ben ilk siralama ve yarışı kaçırdım... Harikayım yaa.  🤬

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Öner Kurukuz yazdı:

Sezon basladi ve ben ilk siralama ve yarışı kaçırdım... Harikayım yaa.  🤬

Bende kaçırmışım, tekrarı kaçta bilen var mı? 

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
En soldaki kim?

Kazanan takımın yarış direktörü olur orda Mercedes takım direktörü
Bende kaçırmışım, tekrarı kaçta bilen var mı? 

Ssport aynı gün gecesi veriyor genelde ama haftasonuna mutlaka verir
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...