İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Ali Gök

Vay maşallah mis gibi olmuş

bende yakın bi zamanda boşluk bulup gitmem lazım bakım geldi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Liqui Moly hakkındaki düşüncelerim demekki psikolojik değilmiş [emoji4] Rahat devirlenme ve devirden geç düşme olarak bende de fark etmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Hayırlı olsun güle güle kazasız binin. Amortisörler ve yaylar gümrüğe takılmıştı nasıl çözüldü?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hayırlı olsun. 9 litre yağ kapasite duyunca kafamda direk hesaplama yaptım :D  700 tl rakam çıkıyor :D

 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Hayırlı olsun. 9 litre yağ kapasite duyunca kafamda direk hesaplama yaptım :D  700 tl rakam çıkıyor :D

 

 


Eyvallah. Ben henüz faturayı görmedim. :) 

Mert Gulkokan yazdı:

Arabada kamyon motoru var
F max 45 lt yağ alıyor


Kamyon da biraz ayıp oldu sanki. 😄

Metin Uzunoğlu yazdı:

Hayırlı olsun güle güle kazasız binin. Amortisörler ve yaylar gümrüğe takılmıştı nasıl çözüldü?


Eyvallah. Cimer vs yazışmalar sonucunda oldu sanırım. Tam olarak hangi temas işe yaradı ben de anlamadım. 

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Selim merhaba motor yağın markasını ve özelliklerini yazarmısın olmazsa artık bende dışarda değiştireyim diyorum. Bir araştırayım senin yağı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Arda Bülent Güzel yazdı:

Selim merhaba motor yağın markasını ve özelliklerini yazarmısın olmazsa artık bende dışarda değiştireyim diyorum. Bir araştırayım senin yağı

 

Benimde kullandığım Liqui Moly 4200 kullanmış. Alman motor yağı. Özellikle BMW referansı ile bilinen bir yağ. Bende kendi aracımda bir üst ı modeli Liqui moly Top tech 4600 kullanıyorum. 

 

https://www.liquimolyturkey.com/5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-5-litre-8973

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Arda Bülent Güzel yazdı:

Selim merhaba motor yağın markasını ve özelliklerini yazarmısın olmazsa artık bende dışarda değiştireyim diyorum. Bir araştırayım senin yağı

 

Merhaba abi, Liqui Moly Top-Tec 4200 5w-30 olarak geçiyor. VW'nin senin ve benim araba için istediği 507 00 onayına sahip. Tavsiye ederim.

Dışarıda değiştireceksen iyi bildiğin servis ya da parçacı yoksa filtreyi servisten almanı öneririm bu arada, meşhur markaların kutusunda acayip sahte yedek parça dolanıyor piyasada.

Ali Darbaz yazdı:

 

Benimde kullandığım Liqui Moly 4200 kullanmış. Alman motor yağı. Özellikle BMW referansı ile bilinen bir yağ. Bende kendi aracımda bir üst ı modeli Liqui moly Top tech 4600 kullanıyorum. 

 

https://www.liquimolyturkey.com/5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-5-litre-8973

 

Detayına ve sebebine bakmadım ama 4600'de 504 00 ve 507 00 onayları yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

Merhaba abi, Liqui Moly Top-Tec 4200 5w-30 olarak geçiyor. VW'nin senin ve benim araba için istediği 507 00 onayına sahip. Tavsiye ederim.

Dışarıda değiştireceksen iyi bildiğin servis ya da parçacı yoksa filtreyi servisten almanı öneririm bu arada, meşhur markaların kutusunda acayip sahte yedek parça dolanıyor piyasada.

 

Detayına ve sebebine bakmadım ama 4600'de 504 00 ve 507 00 onayları yok.

 

4600 dexos 2 yağ. Vaga olmaz diye biliyom. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
 
Detayına ve sebebine bakmadım ama 4600'de 504 00 ve 507 00 onayları yok.

Ozaman ben 4200 serisini alacam anladığım kadarı ile
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gulkokan yazdı:

Lm ye sormak lazım bazı yağları neden 5 lt üretiyor sadece
Bu yağ e hdi için uygun olan ve 3.75 lt yağ kullanılan bir motor geri kalan 1.25 lt yi ne yapacağım ?

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4300-5-litre-2324

3.2 litre de benimki alıyor. Kalan 1.8 ne işime yarayacak? :) 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Arda Bülent Güzel yazdı:


Ozaman ben 4200 serisini alacam anladığım kadarı ile


Evet abi. 

Ali Darbaz yazdı:

 

4600 dexos 2 yağ. Vaga olmaz diye biliyom. 


Üst seri alt seri diye bir şey yok yani özetle. Specleri farklı. 

Mert Gulkokan yazdı:

Lm ye sormak lazım bazı yağları neden 5 lt üretiyor sadece
Bu yağ e hdi için uygun olan ve 3.75 lt yağ kullanılan bir motor geri kalan 1.25 lt yi ne yapacağım ?

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4300-5-litre-2324


4 litre Avrupa’da var ama TR’de sürüm az diye gelmiyor olabilir. Benim Alfanın yağı da (4100) öyleydi. 

Murat Sahın yazdı:

3.2 litre de benimki alıyor. Kalan 1.8 ne işime yarayacak? :) 


Ustalar onları birleştirip kullanıyor tekrar. :) 

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
 
Detayına ve sebebine bakmadım ama 4600'de 504 00 ve 507 00 onayları yok.

Teşekkür ederim iyi bildiğim ustam var. Elinde büyüdüm diyebilirim. Yağıda Mersin toptancı bayiden alacam. Diğer parçaları ustam neresi derse artık.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Selim Bilgin yazdı:

 

Daha önce kullanmış olan herkes aynısını söylüyor. :)Geçenlerde arkadaşın Passat'ına jant almak için benim arabayla Maslak'ta meşhur bir jantçıya gittik, muhabbet ederken arabayı görünce abi arabanı sakın satma, ben sattım sıfır A4 aldım, çok pişmanım dedi. :) Bana bunu satan arkadaş da gidip aynısının Allroad modelini aldı. Özellikle uzun mesafe kullanımlarında bağımlılık yapıyor kesinlikle, yol bitmesin istiyorsun.

 

Maslak'ta forumdaki bir çok kişinin de tanıdığı, Mekatronik servise gidiyorum, Akif usta ile 8-10 yıl önce Çağlar abi tanıştırmıştı, o zaman benim Jetta'nın DSG problemini çözmüştü. Her türlü konuda gözüm kapalı güvenirim. Akif, Recep ve Benal usta üçü de işinin uzmanıdır. Yukarıda bunu bana satan arkadaş diye bahsettiğim de Akif usta zaten. Abi bana böyle böyle bir araba lazım dedim, al bununla bir tur at dedi, dönünce tamam bunu bana satıyorsun dedim.

 

Diğer yandan benim araba 250 bine kadar Doğuş bakımlı, benden önce de 1-2 ay Akif ustada olduğu için o da bir kısım eksiklerini halletmişti. Ama ne de olsa 13 yaşında V6 bir premium olduğu için km. ve yaşa bağlı sorunlar çıkıyor, ben de fiyat/performans olarak rakipsiz gördüğüm için ne gerekiyorsa yapıp binmeye devam etmeyi düşünüyorum. Tabi bunların bazıları Ahmet hocamın dediği gibi benim ultra erkenden farkettiğim şeyler olduğu için bunu anlayacak ve gerekeni yapacak usta lazım, maalesef parasıyla bile iş yaptırmak zor oldu artık sanayide. O konuda çok şükür kafam rahat.

 

BT ile müzik dinlemek için Kufatec'in bir modülünü alıp taktım ben cd changer'a, çok güzel oldu. 7. CD olarak görüyor BT bağlantısını. Yukarıda Furkan'ın sorduğu o cihazdı.

 

Titremeye gelince, eğer yolda giderken titremeden bahsediyorsak öyle bir durum olmadı hiç, motorun doğal vibrasyonu dışında. O da biliyorsunuz belli bir devirden sonra hissedilmiyor. Bende rölantide bir tık titreme var, o da enjektörlerin artık miadını doldurmak üzere olmasından sanırım. Nasip olursa enjektörleri yenileyeceğim, o zaman arabanın çalışması bayağı değişir sanırım. Şu an kafamda kalan en büyük iş o oldu. Bir de 18 jant ve spor amortisör ile bir tık fazla sert oldu, şehiriçi yollar da bayağı bozuk İstanbul'da bu aralar, bilmiyorum o konuda ne yapılabilir bir bakacağım.

 

Aleti kurduktan sonra torpidonun arka tarafına bıraktım onun için göstermem zor ama izah edeyim kısaca. Alet şu: https://www.kufatec.com/en/car-hifi/music-in-car/aux-a2dp-bluetooth-plug-and-play-music-receiver-for-mmi-2g-43394?number=43394

 

CD changer'ın arka kablosunu çıkarıyorsun, bunun içinden çıkan kablo ile köprü yapıp takıyorsun, diğer kabloyla da yine changer'dan köprü yapıyorsun o kadar. Telefondan MMI ile birlikte buna aynı anda bağlanıyor zaten otomatik olarak. CD changer'dan 7. cd'yi seçiyorsun bir kere, bitti gitti. Ondan sonra media butonuna basınca arabada orjinal BT varmış gibi telefondan istediğini dinliyorsun. 

 

Bir de şu cihaz var: https://mr12v.com/the-products/ols/products/bluetooth-handsfree-adapter-for-audi-mmi-2g-high

Tel konuşma da olmayan bir A6'ya bundan aldık, bu da gayet başarılı.

 

Biraz eski bir alıntı olacak ama bizde bir 2011 a6 var 2.0 dizel bt modülü yoktur, Linkteki cihazı alsak işimizi görür mü acaba?

Sizin linkteki parçalar biraz tuzlu geldi :) 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
 
Biraz eski bir alıntı olacak ama bizde bir 2011 a6 var 2.0 dizel bt modülü yoktur, Linkteki cihazı alsak işimizi görür mü acaba?
Sizin linkteki parçalar biraz tuzlu geldi [emoji4] 
Sivastaysa ben bir göreyim Selçuk abi çok ucuz yollu halledebiliriz onu .
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mert Gulkokan yazdı:

Lm ye sormak lazım bazı yağları neden 5 lt üretiyor sadece
Bu yağ e hdi için uygun olan ve 3.75 lt yağ kullanılan bir motor geri kalan 1.25 lt yi ne yapacağım ?

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4300-5-litre-2324

 

Murat Sahın yazdı:

3.2 litre de benimki alıyor. Kalan 1.8 ne işime yarayacak? :) 

 

Biriktirin seneye üstüne ekleyin diğer yıl 3 litre sonraki yıl 4 litreden fazla yağınız olur, 3-4 senede bir yağ parası vermemiş olursunuz birşey olmaz korkmayın ben bir sene 5 diğer sene 4 litre alıyorum benim araba 4.5 litre alıyor :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

 

Biriktirin seneye üstüne ekleyin diğer yıl 3 litre sonraki yıl 4 litreden fazla yağınız olur, 3-4 senede bir yağ parası vermemiş olursunuz birşey olmaz korkmayın ben bir sene 5 diğer sene 4 litre alıyorum benim araba 4.5 litre alıyor :)

Yağ açıldıktan, oksijen ile temas ettikten sonra sağlıklı ömrü 1 yıl. O yüzden bakımlar ya xxxkm ya da bir yıl aralığında yapılıyor :) Kalan yağların bir dolum yapabilmesi için 3. bakıma geçmek gerek. 1. bakım ve 2. bakımdan kalanlar ancak bir dolumluk yağ ediyor. O da mevcut pandemi koşullarında 2 yıl eder benim için. 2 yıl önce açılmış yağı tercih etmem açıkçası. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

Yağ açıldıktan, oksijen ile temas ettikten sonra sağlıklı ömrü 1 yıl. O yüzden bakımlar ya xxxkm ya da bir yıl aralığında yapılıyor :) Kalan yağların bir dolum yapabilmesi için 3. bakıma geçmek gerek. 1. bakım ve 2. bakımdan kalanlar ancak bir dolumluk yağ ediyor. O da mevcut pandemi koşullarında 2 yıl eder benim için. 2 yıl önce açılmış yağı tercih etmem açıkçası. 

 

Anlatamadım. 5 litreyi aldın, 4 litresini kullandın, seneye motora direk önce o 1 litreyi sonra 5 litrenin 3 litresini kullandın, 2 litre yağ boşa çıktı o da 1 yıl bekleyecek. Üst üste ekleme biriktirme mevzusu değil yani sirkülasyon.

 

Forumda öğrendiğim güneş hava toz görmediği sürece birşey olmayacağı. Petrolcü yağcı arkadaşa soralım emin olalım @Hasan Karabekiroglu

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Furkan Bakırel yazdı:

Sivastaysa ben bir göreyim Selçuk abi çok ucuz yollu halledebiliriz onu .

Valla çok makbule geçer, aracında müsait olduğu zaman denk getirebiliriz İnşallah.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Anlatamadım. 5 litreyi aldın, 4 litresini kullandın, seneye motora direk önce o 1 litreyi sonra 5 litrenin 3 litresini kullandın, 2 litre yağ boşa çıktı o da 1 yıl bekleyecek. Üst üste ekleme biriktirme mevzusu değil yani sirkülasyon.

 

Forumda öğrendiğim güneş hava toz görmediği sürece birşey olmayacağı. Petrolcü yağcı arkadaşa soralım emin olalım @Hasan Karabekiroglu

Kimyası gereği oksijenle temasın oksidasyona uğradığını okudum yabancı forumlarda. O yüzden bir yıl ömür biçiliyormuş. Servis aralıkları markaya göre, hatta aynı marka model motora sahip araçlarda aracın satıldığı ülkeye göre değişse de bir yıl kuralı her ülkede uygulanıyor diye biliyorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Anlatamadım. 5 litreyi aldın, 4 litresini kullandın, seneye motora direk önce o 1 litreyi sonra 5 litrenin 3 litresini kullandın, 2 litre yağ boşa çıktı o da 1 yıl bekleyecek. Üst üste ekleme biriktirme mevzusu değil yani sirkülasyon.

 

Forumda öğrendiğim güneş hava toz görmediği sürece birşey olmayacağı. Petrolcü yağcı arkadaşa soralım emin olalım @Hasan Karabekiroglu

Bu arada, ilk cümleyi nedense anlamamışım. Ben arta kalan 2 tane 1.8 litre yağı birleştirmek olarak düşündüm hep :D Çok mantıklı geldi şu an. 

 

Kapağını açınca hava görüyor ama? Bahsedilen hava görmek bu değil mi? 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Metin Akbal yazdı:

e hdi için uygun olan ve 3.75 lt yağ kullanılan bir motor

Ben focus a 4 litre koydum hep, seviye çubuğu Max üstünde oluyordu doğal olarak. Bu bakımdan biraz bıraktım dibinde yine fazla... Anlamadım kaç litre alıyor bu motorlar.

OICSSQ.jpg

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Selim Bilgin

Amortisör değiştikten sonra adam akıllı yol yapamamıştım. Bugün yollar boş olunca biraz gaza dokundum. 

180-200'lü hızlarda viraja girerken spor amortisörlerin hissi çok daha iyiydi, şu an da tutuyor ama salınım daha fazla olduğu için bir tık daha fazla tedirgin ediyor. Tabi zemindeki dalgalanmaların da etkisi var. B6'larla aşırı stabildi yüksek hızda.

Sürekli böyle aksiyonlara girmediğimiz için bu kayıp mühim değil benim için ama farkı not düşmek istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)

Bu arada sakin sakin 80-90 ile gezince böyle bir tüketim olabiliyormuş, biraz kassam 5.5 filan da çekerdim.

 

khrfbiz.jpeg

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...