İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Furkan Bakırel
 
Sadece. okuduğumu paylaştım. Az önce bir video izledim. A5 modelinde 3.0 tdi zincir tertibatı volantın arkasında. Komple motoru indirip şanzımanı çıkarıp volantı söküyorlar. Acayip işcilik var. A6da zincir sistemi öndemi arkadamıdır. Sorular oluştu kafamda. 
 

Zincir arkada , önde kayışlar var , işçiliği çok zor bir motor rektefiyesi bir araba parası rahat tutar.
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Selim Bilgin yazdı:

Rodajın bitmesine 10K kaldı, maşallahları alalım. :nazar: 

 

290k.jpg

41x:nazar:

590K da tekrar görüşelim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Rodajın bitmesine 10K kaldı, maşallahları alalım. :nazar: 

 

290k.jpg

:nazar: maşallah allah nazarlardan saklasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

300.000 km bu aracın gençlik dönemi. Bakım yapıldıktan sonra 3.0 tdi motorun biteceğine inanmıyorum.
Ali darbaz bey gerçekten çok Araştıran ve bilgili bir kişisiniz buna lafım yok. Ancak konuya gelip 300.000 km motor biter, piston kırmış bir bir motor filan paylaşımı araç sahibini üzebilir bence. Piston kırmış arabanın önceki sahipleri nasıl kullandı aracı bakım yaptılarmı, kaç binde yağını değiştirdi.
Benim okuduğum forumlarda bu motorun çok iyi ve sağlıklı bir motor olduğu yönünde.

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Henüz gençliğinin baharında bu canavar. Maşallah:)

Bir akrabamda aynından var, sıfır almıştı. 730 bin km’de idi en son denk geldiğimizde..

1 kez turbo ile sorun yaşadı hatırladığım 600 binleri geçtikten sonra

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

Rodajın bitmesine 10K kaldı, maşallahları alalım. :nazar: 

 

290k.jpg

Rodaj sonrası motorun kendini bulması da 200 bin bulsa 500 binde kıvama gelir ancak. Maşallah :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İşçilik çok pahalı, İkinci el araçlar çok ucuz olduğu için Avrupa'da zincir değişimi arabadan pahalıya geliyordur , bu yüzden uğraşmıyorlar belki de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

yahu tek zincir 300 bin görmüş dahada gidecektir muhtemelen. 

 

kayışı araba olsa 3 kere en az kayış değişirdi zaten her triger değişmek 2500 kağıt nerdeyse 7500-8000 lira vermesi lazımken para hala cepte.

 

triger zincirini pahalı diye eleştirmek bana anlamsız gelir

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Rodajın bitmesine 10K kaldı, maşallahları alalım. :nazar: 

 

290k.jpg

otofaji dir o rodaj değildir. :)

Selim Bilgin yazdı:

Rodajın bitmesine 10K kaldı, maşallahları alalım. :nazar: 

 

290k.jpg

bu jenerasyonun iç mekanı harika. herşey olması gerektiği gibi. ekran vs de yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Maşallah delikanlıya. 290 bin km ye 290 km/h ile girmek çok güzel olurdu aslında. Alamanyada falan olsaydık 😛 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Maşallah diyelim. Nazara gelmesin.

V6 TDI iyidir. Şimdiye kadar memnun olmayan duymadım. Zaten bu yüzden de baya popüler. Allah kaza bela arıza vermesin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
Ali Darbaz yazdı:

 

Adamın birinin bozulan parcaların kronolojisini okudum. Audi a8 3.0 tdi için yazmış. 180 binde turbosu revize etmiş. 300 bin kmde zincir ses yapmaya başlayınca satmış. Yeni sahibi bu haliyle kullanmaya devam ediyormuş. 2500 euro istemişler. 

Ama şu anadek okuduğum en yüksek km 520 bin km. Dahada yğkseği yok. Audi a4 avant 3.0 tdi 520 bin kmde. 

İngiliz menşeili bir forumda en yükse 300k milage var. 

Aynı sendeki arabadan bir tane buldum. A6 3.0 tdi motoru 310 binde piston kırmış. Akıbeti yok. Yazmamışlar. 

Cruze ile uzun yolda 6 bilmem kaç litre tukettiniz diye bunu rekor olarak adlandiriyorsunuz ve diger forumlarda baslik acip paylasiyorsunuz ve malesef ki alay konusu oluyorsunuz fakat 290bin km yapmis bir araca da camur atiyorsunuz. 👎

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arda Bülent Güzel yazdı:

300.000 km bu aracın gençlik dönemi. Bakım yapıldıktan sonra 3.0 tdi motorun biteceğine inanmıyorum.
Ali darbaz bey gerçekten çok Araştıran ve bilgili bir kişisiniz buna lafım yok. Ancak konuya gelip 300.000 km motor biter, piston kırmış bir bir motor filan paylaşımı araç sahibini üzebilir bence. Piston kırmış arabanın önceki sahipleri nasıl kullandı aracı bakım yaptılarmı, kaç binde yağını değiştirdi.
Benim okuduğum forumlarda bu motorun çok iyi ve sağlıklı bir motor olduğu yönünde.

 

Tamamen yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum. Sadece merak ettim , araştırdım. Bu arabanın konusunda ilk alındığı günde araştırıp bir çok paylaşımda bulundum. Kimsenin malını kötüleyecek bir insan değilim. Bizim Cruze neler neler yazıyorlar, benim hiç kalbim kırılmıyor yada moralim bozulmuyor . Millet aramdaki samimiyete istinaden böyle yazdıklarına eminim. @Selim Bilginde aynı şekilde düşünmesini isterim. Hepinizin "işin teknik tarafıyla" ilgilendiğimin farkında olduğuna eminim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Sorun yok abiler. mevzu biraz fazla uzadı sadece.  Kırılma gücenme yok. 
 

Ben bu arabayı alırken komple boyatmayı ve ağır bakımlarını yaptırmayı göze alarak aldım zaten, almayı düşünenlere de aynısını söylüyorum. Yeni kasa Polo parasına bu performans ve konforu almak isteyenin bunu göze alması lazım. Sıfırı 1.7 milyon TL şu an.

Evren Erakçora yazdı:

İşçilik çok pahalı, İkinci el araçlar çok ucuz olduğu için Avrupa'da zincir değişimi arabadan pahalıya geliyordur , bu yüzden uğraşmıyorlar belki de. 


Uğraşıyorlar aslında, ben yabancı forumları takip ediyorum, hatta ikinci eli nispeten diğer modellere göre TR ile aradaki fark daha az. 
Özellikle aynı motoru kullanan A5’te modifiye ile uğraşan da çok. 

Dogan Arsiray yazdı:

otofaji dir o rodaj değildir. :)

bu jenerasyonun iç mekanı harika. herşey olması gerektiği gibi. ekran vs de yok.


İçini ben de beğeniyorum. Şahsen siyah olmasını tercih ederdim ama bu rengin de ayrı havası var. Ekran var da açılır kapanır değil, olması gerektiği gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

yahu tek zincir 300 bin görmüş dahada gidecektir muhtemelen. 

 

kayışı araba olsa 3 kere en az kayış değişirdi zaten her triger değişmek 2500 kağıt nerdeyse 7500-8000 lira vermesi lazımken para hala cepte.

 

triger zincirini pahalı diye eleştirmek bana anlamsız gelir


Biz de 300 binde 10 bin lirayı toptan vereceğiz işte. 😄

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yavaş yavaş mekanik sıfırlamaya alışacağız. tek parça boyanınca çöpe atıyorduk3 sene önce. uçsam 400 bine sıfırlasam A6 ya binerdim miss

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selim Bilgin yazdı:


Biz de 300 binde 10 bin lirayı toptan vereceğiz işte. 😄

10 bin tl böyle bir araba için bir şey değil.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Evren Erakçora yazdı:

10 bin tl böyle bir araba için bir şey değil.

 

Ortalama 5 bin zincir seti 5 bin de motor indirme ve inmişken değişen parçalar desek 10 bin işte.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sefa Çelik yazdı:

 

Selim zincir lifetime olabilir belki. Değişim periyodu olsa mühensisler bu kadar zor bir yer tasarlamazlardı. Bence servise bir sor. 

 

Şunun için böyle dedim. BMW 5 kasanın zinciri (ve şanzuman yağı) lifetime. Hem servis lifetime diyor, hem kitapcığında lifetime yazıyor. Üretici yağını suyunu koy devam et, fazla elleşme demiş. 

 

Fakat forumlara bakıyorum, herkeste bi zincir değişim sevdası, facebook'ta zincir değişim kampanyaları, reklamları vs.

Ve şunu gözlemledim, bir defa zincir değişince araba dikiş tutmuyor. Usta(!) milleti (ve yeni yetme saz arkadaşları) bir yeri yaparken 2 yeri bozuyor. Zinciri değişmiş fakat motoru dikiş tutmayan bir araçla başbaşa kalmak söz konusu. 

 

Bence araştır. Üretici 300 binde değişecek demişse değiş. Dememişse motoru indirtme. 

 

Şu km'de değişecek diye bir periyodu yok bildiğim kadarıyla, ancak 300 bin iyi bir dayanım, daha erken km'lerde ses uzama vs. sebebiyle değişen gördüm. Ben değişmesem belki 5-10 bin km. sonra sorun çıkıp değişmesi gerekecek. Onun için önleyici bakım olarak değiştirmek, motor inmişken kapsamlı bir bakım yapmak mantıklı geliyor bana.

 

Usta konusunda sıkıntım yok zaten, olsa hiç bulaşmazdım bu km'deki V6'ya. En iyi şekilde yapacaklarına şüphem yok, sürekli yapıyorlar zaten.

 

Şanzıman yağında mesela lifetime diyor Audi ama üretici ZF periyodik olarak değiştir diyor. ZF yetkili serviste bir sürü şanzımanı inen BMW var, periyodik yağ değişse bu kadar sorun çıkmaz bence. Borusan başedemeyince ZF ile anlaşmış, sen arabanı Borusan'a bırakıyorsun, onlar ZF'de yaptırıyor.

Mert Gulkokan yazdı:

Bisiklet zincirleri bile oluşan kuvvetlerin etkisi ile uzuyor ve ruble aynakol dişlilerine zarar veriyor
Triger zincirinin ömürlük olması gibi bir durum kesinlikle olamaz sanırım
Arkadaşımın 1.2 tsi zinciri dişli atladı maliyet 5800 tl
Üst kapak taşlandı subaplar değişti

 

TSI'larda peynir ekmek gibi zincir değişiyor, ne zaman gitsem zinciri değişen bir TSI var. Çok dayanıksız, kayış olsa en azından değişimi ucuz olurmuş. :) Ses yapınca uzatmadan değiştirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Tork konverterli şanzımanlar, vites geçişlerinde yumuşaklık sağladıkları için zincirlerin dayanma süresi bir hayli uzuyormuş. Ama dsg de zıp zıp devir değiştiği için yumuşak olmadan direk motora devir bindirdiğinden zincirler çok strese giriyormuş. 

O yuzden hipermil yapan arabada zincir uzamazmış. vites geçiş aralıklar 500 400 deviri aşmadığı için stresde minimuma iniyormuş. 

Hyundai i10 modellerinde 75000 km ye gelmeden zincir ve kayış değişimi yapılan çok okudum. 

Bir aralar zincir uzaması Hyundai tüm modellerinde kronik sorun hale gelmişti. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

W211 face grubunda zincir degistirenleri sıkca goruyorum. Bunlardan etkilenip 315. Bin km deki aracim icin (2 ayri zamanda) ustama "zincir degisimi?" dedim. İkisinde de, gunun birinde bu arabaya motor yaparsak o zaman degistiririz dedi. Peki zincir degismedigimiz icin motor yapmamiz gerekirse dedim, bugune dek oyle birseyle karsilasmadim dedi. Benden once degisip degismedigini bilmiyorum, bu sekilde devam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Önder Özcan yazdı:

W211 face grubunda zincir degistirenleri sıkca goruyorum. Bunlardan etkilenip 315. Bin km deki aracim icin (2 ayri zamanda) ustama "zincir degisimi?" dedim. İkisinde de, gunun birinde bu arabaya motor yaparsak o zaman degistiririz dedi. Peki zincir degismedigimiz icin motor yapmamiz gerekirse dedim, bugune dek oyle birseyle karsilasmadim dedi. Benden once degisip degismedigini bilmiyorum, bu sekilde devam.

Mercedes ama o. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

Peki zincir degismedigimiz icin motor yapmamiz gerekirse dedim, bugune dek oyle birseyle karsilasmadim dedi. Benden once degisip degismedigini bilmiyorum, bu sekilde devam.

stopajı kirası sgksı, nasıl ödesin adamcağız

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sefa Çelik yazdı:

 

Tersine, yağ değişiminden sonra dikiş tutmadığı için o şanzumanlar açılıyor. 

F10 grubuna değişim sonrası titreme geldi, birdaha mı tövbe yazdı bir arkadaş. 

Çalışan mekanizmanın kurcalanmaması taraftarıyım. Hele üretici elleşme işine bak demişse. 

diş fırçalarken kanayınca, diş dr na gidilip dolgu yapılması gibi. diş macunu mu dişi çürütmüş oluyor. manuel şanzımanda da baskı balata değişirken boşlaan yağ yenilenince uğultu başlayabilir, sorun yeni yağın girmesi değildir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...