İçeriğe Yönlendir

Scirocco 1.4 TSI İlk Marş Duman Atma


Nihat Palolu

Recommended Posts

Doğan Arşiray

bu gün ilginç bir gözlemim oldu. her zaman aldığım opet istasyonu yerine başka opetten aldım. araç 1.2 berlingo. turbo 109 hp. aracın yokuş yukarı çekişi arttı. hava aynı ısıda, nem de aynı sayılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Hep anlatmaya çalıştığım bu, marka değil istasyon önemlidir.

 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Nihat Palolu

Bu duman yine ortaya çıktı.

Dün köyden gelip connect’e yer açmak için çalıştırıp 2-3 metre geriye çektim, arkada göz gözü görmeyecek şekilde duman attı. Kapıyı açıp arkaya bakarak gaz verdim kesti.

O arada yukarıdan komşu seslendi, egzozun delik gibi ses geliyor diye. 5-6 kere gaz verdim, gazı bırakınca pofff diye ses geliyor, egzoz delik sesi değilde hava sıkışıp tahliye oluyormuş gibi bir ses. İndim egzoza elimi tutup elimi kokladım hiç koku yok. Bu arada egzoz çıkışını ve yeri ıslatmış. Motor düzgün çalışmasa egzozun hemen ıslanıp su atmaması lazım.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Fedai Özoğlu yazdı:

Yağ eksiltme oluyor mu? Dumanın rengi ne mavi mi gri mi?

 

2. sayfadaki ilk videoda mevcut dumanın rengi. Orada duman az ama pazar akşamı çok fazlaydı.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Turbo emiş borusunun yakınında yağ filtresi var, etrafına terleme yapmış, emiş borusunun dışı da yağlanmış.

Söktüm baktım emiş borusunun içindeki o-ring den parça kopmuş.

Acaba emiş borusunun çevresindeki yağı mı emip yakıyor araba ilk marşta.

 

OQ49MI.jpg

 

bmXTjx.jpg

 

Parçaları söküp takıp çalıştırıp yüklendim, hiç duman atmadı.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Nihat Palolu yazdı:

Turbo emiş borusunun yakınında yağ filtresi var, etrafına terleme yapmış, emiş borusunun dışı da yağlanmış.

Söktüm baktım emiş borusunun içindeki o-ring den parça kopmuş.

Acaba emiş borusunun çevresindeki yağı mı emip yakıyor araba ilk marşta.

 

OQ49MI.jpg

 

bmXTjx.jpg

 

Parçaları söküp takıp çalıştırıp yüklendim, hiç duman atmadı.

Emiste hic etkisi olmaz abi o kopan parcanin. Onla ilgili olamaz. Kulburtor kapgindan yag sizmiyor degil mi egsozun ustune

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Okay Kaygusuz yazdı:

Emiste hic etkisi olmaz abi o kopan parcanin. Onla ilgili olamaz. Kulburtor kapgindan yag sizmiyor degil mi egsozun ustune

 

Yağ filtresi ve yağ kapağı çevresi hariç hiçbir yerde sızıntı veya terleme yok.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Saniyorum bu turbolar hem yag ile hem su sogutmali. Su kanalinda isler karışıyor olmasin. 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Nihat Palolu

Bugün yıllık bakım için servise bıraktım arabayı. Duman şikayetimi de detaylı anlattım.

İşin ilginci ben ara ara baktığımda arabanın yağı fazlaydı, yağ fazla olduğu için mi duman atıyor dedim, yağın fazla olması mümkün değil, sistem pompa ile otomatik dolum yapıyor dediler.

İkna olamadım yağ pompasının yanına götürdüler, yağ çubuğunu da çekip baktılar yağ normal çıktı, şaştım kaldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Nihat Palolu yazdı:

Bugün yıllık bakım için servise bıraktım arabayı. Duman şikayetimi de detaylı anlattım.

İşin ilginci ben ara ara baktığımda arabanın yağı fazlaydı, yağ fazla olduğu için mi duman atıyor dedim, yağın fazla olması mümkün değil, sistem pompa ile otomatik dolum yapıyor dediler.

İkna olamadım yağ pompasının yanına götürdüler, yağ çubuğunu da çekip baktılar yağ normal çıktı, şaştım kaldım.

Muhtemelen kontrol edilirken eğim farkı vardır, seviye ondan farklı göstermiştir.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
(düzenlendi)
Selçuk Bakış yazdı:

Muhtemelen kontrol edilirken eğim farkı vardır, seviye ondan farklı göstermiştir.

 

Benim baktığım yer düz, serviste düz. Kafama takıldı bu, bakımdan sonra aynı yere gittiğimde yine bakacağım. Aradaki fark 5-6 milimetre.

 

 

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

ilk dolumdaki seviye artıyorsa, kompresyon segmanında kaçak başlamıştır

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Çağlar Bayur yazdı:

ilk dolumdaki seviye artıyorsa, kompresyon segmanında kaçak başlamıştır

 

Ben baktığımda yüksek, servis baktığında normal. Ben stop ettikten 24 saat sonra baktım. Servis stop ettikten 15 dakika sonra.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zemin falan farkıdır , bundan sonraki kontrolde şlimdiki seviye baz alınıp kontrole devam.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yağ rampadasınız diye değişik yerlerde birikiyor olabilir mi? Düz yerde hiç yaptı mı? Yine ben yakıt birikmesinden şüpheleniyorum.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Çağlar Bayur yazdı:

zemin falan farkıdır , bundan sonraki kontrolde şlimdiki seviye baz alınıp kontrole devam.

 

Aynen öyle abi arabayı teslim alma anında çubuğun resmini çekeceğim.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

Yağ rampadasınız diye değişik yerlerde birikiyor olabilir mi? Düz yerde hiç yaptı mı? Yine ben yakıt birikmesinden şüpheleniyorum.

 

Düz yerde bakıyorum hocam, vites boşta iken araba hareket etmeyecek kadar düz yerde.

Bana da bir valf arızası gibi geliyor. Daha önceden bir soketin plastik gövdesi değişmişti, eski parçayı servisten almıştım, kontrol ettim sapasağlam parçayı değiştirmişler.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Sabah servisten aradılar. Yokuşa park edip defalarca denemişler duman atmamış. Arabada herhangi bir arıza kaydı da yokmuş.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Arabayı servisten bugün aldım. Duman atma ile ilgili bir problem yokmuş.

Arıza kaydı da yokmuş. Motor yönetim sitemi ile ilgili yeni yazılım güncellemesi uyarısı çıkmış onu yüklemişler.

Arabayı yıkatırken egzozdan içeri su giriyorsa ondan yapabilir mi dedim, olabilir dediler.

Yani şüpheli yıkama sırasında egzoz giren su gibi görünüyor.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu yazdı:

Arabayı servisten bugün aldım. Duman atma ile ilgili bir problem yokmuş.

Arıza kaydı da yokmuş. Motor yönetim sitemi ile ilgili yeni yazılım güncellemesi uyarısı çıkmış onu yüklemişler.

Arabayı yıkatırken egzozdan içeri su giriyorsa ondan yapabilir mi dedim, olabilir dediler.

Yani şüpheli yıkama sırasında egzoz giren su gibi görünüyor.

Egzozdan giren su egzozun ısısına 10 sn de buhar olur gider onu eleyin bence

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bu motorlarda neden ise, hafif bir duman oluyor. 40 50 bin km sonra sekmanlardan birisi kiriliveriyor ve sebep ortaya cikiyor. İsin garibi o noktaya kadar ciddi bir eksilme hatta kompresyon kacagi da olmuyor. Sattigim cift sarjli tiguanda da aynisi oldu. Tum sekmanlari degistirmisler. Ne silindir nede pistondada hasar vardi. Parcalari gordum sonradan.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Ali Gök yazdı:

Egzozdan giren su egzozun ısısına 10 sn de buhar olur gider onu eleyin bence

 

 

Yanma odasıyla ilgili hiçbir problem yok diyorlar, geriye egzoz kalıyor.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Doğan Arşiray yazdı:

Bu motorlarda neden ise, hafif bir duman oluyor. 40 50 bin km sonra sekmanlardan birisi kiriliveriyor ve sebep ortaya cikiyor. İsin garibi o noktaya kadar ciddi bir eksilme hatta kompresyon kacagi da olmuyor. Sattigim cift sarjli tiguanda da aynisi oldu. Tum sekmanlari degistirmisler. Ne silindir nede pistondada hasar vardi. Parcalari gordum sonradan.

 

Yanma odasında bir problem olsa mutlaka arıza kaydı bırakır. Oradan bırakmasa rölantiden bırakır. Hepsinden kaçtı diyelim, gelir lambda sensöründe takılır geçemez mutlaka kayıt bırakır diyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Seri agresif kullanım varsa, motor da hassas olunca onun sonuçları olabilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...