İçeriğe Yönlendir

Scirocco 1.4 TSI İlk Marş Duman Atma


Nihat Palolu

Recommended Posts

Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

504 507 yazıyor. oluyordur herhalde.

 

3 tip yağımız var. 0-20, 0-30, 5-30, hepsinin dolum yerleri farklı, yanlış yağ veya eksik fazla dolum yapılması mümkün değil diyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Nihat Palolu yazdı:

 

Yazıda piston sekmanlar problemli olduğu için yakıtı 98 oktan tavsiye etmiş.

Depo kapağında en az 95 oktan kullanın yazıyor.

 

8np7fog.JPG

 

 

TR deki 95 aslında 95 çıkmıyormuş tam olarak. Bence torco katkı alıp biraz kullanın. Fark olacak mı bakın.

Nihat Palolu yazdı:

 

3 tip yağımız var. 0-20, 0-30, 5-30, hepsinin dolum yerleri farklı, yanlış yağ veya eksik fazla dolum yapılması mümkün değil diyorlar.

LM veya Motul kullanın bence. Özellikle yağ yakma problemi için Motul çözüm deniyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O motorda Mobil 0w40 ile çok iyi sonuç almıştık biz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Erdem Doğan yazdı:

TR deki 95 aslında 95 çıkmıyormuş tam olarak. Bence torco katkı alıp biraz kullanın. Fark olacak mı bakın.

LM veya Motul kullanın bence. Özellikle yağ yakma problemi için Motul çözüm deniyordu.

 

İstasyon pompalarında 95 okatn yazıyor ama gerçekten 95 mi bilmiyoruz tabi.

Yağ eksiltmiyor sadece ilk çalıştırıp gaza yükenince anlık duman atıyor, o da her zaman değil.

Selim Bilgin yazdı:

O motorda Mobil 0w40 ile çok iyi sonuç almıştık biz.

 

Servisin kullandığı yağın açıklamasında motor contalarına zarar vermediği test edilmiştir diye yazı okumuştum, farklı yağ kullanmaktan çekiniyorum. Hiç yağ sızıntısı yok motorda.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bugün 2 tane video çektim yine duman attı ama az attı birazdan yükleyeceğim buraya

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

eski araçta bu kadar olur. boşver.

 

Daha 81 binde hocam. Bazen göz gözü görmeyecek kadar duman atıyor, o yüzen kafama takılıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benim gördüğüm, mis gibi siyah duman atıyor. Enjektör, ateşleme sorununa işarettir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Nihat Palolu yazdı:

 

Daha 81 binde hocam. Bazen göz gözü görmeyecek kadar duman atıyor, o yüzen kafama takılıyor.

N80 valfi işine bakıldı mıydı? yakıt birikmesi silindirde..

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

N80 valfi işine bakıldı mıydı? yakıt birikmesi silindirde..

 

Yok hocam bakılmadı, hiç konusu geçmedi servisle aramızda. Bir aksesuar siparişim var geldiğinde haber verecekler.

Aksesuarı almaya gittiğimde bu videoyu gösterip N80 konusunu sorayım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile duman rengi artık eski motorlarda olduğu gibi ayrıcı özellik değil, doğalgazdan bile yağ üretiliyor, mazot beyaz duman çıkaraibliyor vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Nihat Palolu yazdı:

 

Daha 81 binde hocam. Bazen göz gözü görmeyecek kadar duman atıyor, o yüzen kafama takılıyor.

hocam aynısı tiguanda vardı. merak edip araştırıp sebebini bulamamıştım. santrifüjlü yağ buharı toplayan parçanın bu motorda olmamasına vermiştim. çünkü böyle konular vardı internette. arabayı nasılsa binmiyoruz diye 122 bin de sattım. alan kişi tanıdık zaten. kontoröl ettirip aldı. yağ tüketimi yoktu sürekli duman yoktu. 1.5 sene içinde, yaklaşık 45 bin km sonra sekmanlardan birisi kırılmış. tüm sekmanları ve girmişken pistonları değiştirdi yeni sahibi. olay bu şekilde olabilir sizde de. o aşamaya gelinmeden eğer imkan varsa söküp bakmak sadece sekmanları yenilemek bile önleyici faaliyet olabilir bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Doğan Arşiray yazdı:

hocam aynısı tiguanda vardı. merak edip araştırıp sebebini bulamamıştım. santrifüjlü yağ buharı toplayan parçanın bu motorda olmamasına vermiştim. çünkü böyle konular vardı internette. arabayı nasılsa binmiyoruz diye 122 bin de sattım. alan kişi tanıdık zaten. kontoröl ettirip aldı. yağ tüketimi yoktu sürekli duman yoktu. 1.5 sene içinde, yaklaşık 45 bin km sonra sekmanlardan birisi kırılmış. tüm sekmanları ve girmişken pistonları değiştirdi yeni sahibi. olay bu şekilde olabilir sizde de. o aşamaya gelinmeden eğer imkan varsa söküp bakmak sadece sekmanları yenilemek bile önleyici faaliyet olabilir bence.

 

Tüm bunların sebebi yakıt biliyorsun di mi abi. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ama zaten bu nedenle hasar başlamışsa önceden birşeyler yapmak lazım. diğer türlü pistonlardan olmak var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Doğan Arşiray yazdı:

ama zaten bu nedenle hasar başlamışsa önceden birşeyler yapmak lazım. diğer türlü pistonlardan olmak var.

 

Göktürk hocanın hatırlattığı N80 valfini araştırıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

2 sene önce vizeye giderken yolda abs lambası yanmıştı. Yolumun üstündeki servise lambayı söndürmeleri için uğramıştım.

Arabayı bırakın dediler vizeye geç kalacağım için bırakmayıp sanayiye götürmüştüm.

Sanayideki arıza tespit cihazına göre abs modülü arızalı çıktı. Biz yapamayız servise gidin demişlerdi. Cihazda iki arıza kaydı daha vardı.

Diğer arızaları sorduğumda önemli şeyler değil sileriz gider, her arabada çıkıyor demişlerdi.

Sonrasında servise gidip arabayı bıraktım, abs modülü arızalı değilmiş yeni yazılım güncellemesi yapıp turboşarj için bir adet elektrik soketi değiştirmişlerdi.

 

Sanayi abs modülüne bozuk, servis bozuk değil deyince diğer arıza kaydının üzerine düşmemiştim, aletleri düzgün okuma yapmıyor diye.

Bu N80 konusunu tekrar araştırınca acaba sanayideki tespit doğrumu diye aklıma geldi. Sanayi bu arızayı silip birdaha kayıt yapamayacak hale mi getiridi acaba?

P0441 arıza kodu N80 valfini gösteriyor.

 

6djamuw.JPG

 

 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bu N80 valfini hava emme/basma şeklinde kontrol ettim sağlam, kaçırma yapmıyor.

Servise de sordum valf bunu yapmaz, ya arabayı çalıştırmazsınız yada rölantiniz bozuk olur. Zaten arıza kaydı da yok dendi.

Arabayı düzenli kullanmadığınız için ilk marşta motora gönderilen fazla yakıt ile egzozdaki nem/kurum dışarı çıkıyor dendi.

Arabanızda hiç bir problem yok, biraz daha fazla kullanırsanız dumanı kesecektir dendi.

 

Servis dönüşü Karabağlar'da lambalarda en öndeyken utana sıkıla azıcık gazlayıp video çekeyim dedim, becerememişim. Parmağım değmiş yarıda kesmişim.

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hocam bence bir şekilde silindirlere ve sekmanlara bakmak gerekiyor artık. kalan birşey yok.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Doğan Arşiray yazdı:

hocam bence bir şekilde silindirlere ve sekmanlara bakmak gerekiyor artık. kalan birşey yok.

 

Piston sekman konusunu sordum açık ve net olarak hiçbir problem olmadığını söylediler. Sinsi bir şekilde orada durup pat diye karşıma çıkarsa dedim. Yok öyle birşey, öncesinde rölanti bozulur, rölantiniz düzgün. Sonuç olarak arabanızda bir problem yok, kullanın keyfinize bakın deyip gönderdiler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Nihat Palolu yazdı:

Arabayı düzenli kullanmadığınız için ilk marşta motora gönderilen fazla yakıt ile egzozdaki nem/kurum dışarı çıkıyor dendi.

en son ne zaman kurum temzliği yapıldı?

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Çağlar Bayur yazdı:

en son ne zaman kurum temzliği yapıldı?

 

Hiç yapılmadı. Susturucunun içindeki taşyününde zaman içinde biriken kurumdan bahsetti abi. Tamamı dışarı çıkamıyor susturucunun tavanında ve tabanda birikiyor diyor.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

en son ne zaman kurum temzliği yapıldı?

Carbon Clean dimi. Sanki tam zamanı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Nihatcım bin arabana takma kafaya.. bozulursa yapılır motordur. olmadı değişir herşey yapılır. Çıkması çıkmaması sandığı herşeyi bulunan bir motor bu. En kötü elektrik dönüşümü yaparsın 3-5 sene sonra zaten serbest olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...