İçeriğe Yönlendir

Scirocco 1.4 TSI İlk Marş Duman Atma


Nihat Palolu

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Nihat Palolu yazdı:

 

Yanma odasında bir problem olsa mutlaka arıza kaydı bırakır. Oradan bırakmasa rölantiden bırakır. Hepsinden kaçtı diyelim, gelir lambda sensöründe takılır geçemez mutlaka kayıt bırakır diyor.

Geciyor hocam. Hic bir sorun olmuyor. Tek tuhaflik surekli yag filmi ile kaplanan map sensorleriydi. Sattigim aracta yasadilar 45 bin km sonra. Kaldi ki ben verdiğimde peoblemsizdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Geçici ve bazen olan problemler yanma odasında başlangıçta iz bırakmaz. Zaten 1 dakikada herşey temizlenir yanma odasında.. kirli buji tak temizlenir.

Geleneksel enjektör sprey düzeni ve beklemede işemesi yönünde oyumu tekrarlıyorum. Zaten sekman sorununun da nedeni o.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Seri agresif kullanım varsa, motor da hassas olunca onun sonuçları olabilir

 

Düzgün normal kullanıyorum.

Mert Yeldan yazdı:

Bence turbo içeriye biraz yağ kaçırıyor 

 

Emme tarafını söküp bakmıştım, temiz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ee işte klasik mesele o zaman. yazıdaki doğru.

oktan artırıcı mı kullanmalı ki?

depo kapağında oktan bilgisi ne yazıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mert Yeldan yazdı:

Segman kaçırıyor olabilir mi

 

araç ilk çalıştığında katalitik ısınsın diye çift benzin püskürtüyor. bu hepsinde var. ama bu cayd motorda enjektör sprey deseni yana çok kaçık. silindir çeperindeki yağı alıyor yıkama yapıyor. Bu kez de yağ sekmanı sürtüyor kuru yüzeye. bi süre sonra kırılıyor ufak ufak. Kötü kırılırsa piston kırıldı deniyor.  Çözüm olarak bir sonraki seride enjektör sprey deseni değişti ayrıca sekman kalitesi de galiba artırıldı.

image.png.a46d7f0d48ad556a1969bb2c6ef388f8.png

 

 

 

bu aşağıda "olmaz" dediği ıslanma olayı aslında bu CAYD motorda oluyor işte..

 

 

 

 

dokümanın tamamı:   http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

image.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

ee işte klasik mesele o zaman. yazıdaki doğru.

oktan artırıcı mı kullanmalı ki?

depo kapağında oktan bilgisi ne yazıyor?

 

Yazıda piston sekmanlar problemli olduğu için yakıtı 98 oktan tavsiye etmiş.

Depo kapağında en az 95 oktan kullanın yazıyor.

 

8np7fog.JPG

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mert Yeldan yazdı:

Segman kaçırıyor olabilir mi

 

Kompresyon testi yaptırmıştım, normal çıkmıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim.

 

 

image.png.aeecc43908d8fbeb39df882838c88402.png

 

 

image.png.8b9f47787afd39ddcbcd7f8e37a1b86d.png

burada parantez içi min. yazmış.  

 

eski bora aracımda  95(91) yazardı.  sanırım cayd motorda da 98(95) yazıyormuş 98 olmadığı için bize gelen araçlara parantez içini yazmış geçmişler. min ibaresi ile.

Nihat Palolu yazdı:

 

Kompresyon testi yaptırmıştım, normal çıkmıştı.

yağ segmanı ile kompresyo segmanı ayrı galiba.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

araç ilk çalıştığında katalitik ısınsın diye çift benzin püskürtüyor. bu hepsinde var. ama bu cayd motorda enjektör sprey deseni yana çok kaçık. silindir çeperindeki yağı alıyor yıkama yapıyor. Bu kez de yağ sekmanı sürtüyor kuru yüzeye. bi süre sonra kırılıyor ufak ufak. Kötü kırılırsa piston kırıldı deniyor.  Çözüm olarak bir sonraki seride enjektör sprey deseni değişti ayrıca sekman kalitesi de galiba artırıldı.

image.png.a46d7f0d48ad556a1969bb2c6ef388f8.png

 

 

 

bu aşağıda "olmaz" dediği ıslanma olayı aslında bu CAYD motorda oluyor işte..

 

 

 

 

dokümanın tamamı:   http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

image.png

 

Dün servisten arabayı aldığımda birşey dikkatimi çekti. Marş süresi çok kısalmış. Gır gır trınnn diye çalışan araba gır trın diye çalıştı hemen.

Yazılım güncellemesi yaptıklarını söylediler, bu ilk marştaki benzini mi kıstılar acaba.

Yarın motor soğuken çalıştırıp deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Nihat Palolu yazdı:

 

Dün servisten arabayı aldığımda birşey dikkatimi çekti. Marş süresi çok kısalmış. Gır gır trınnn diye çalışan araba gır trın diye çalıştı hemen.

Yazılım güncellemesi yaptıklarını söylediler, bu ilk marştaki benzini mi kıstılar acaba.

Yarın motor soğuken çalıştırıp deneyeceğim.

olabilir valla. sürede felan bi hikaye yapmış olabilirler.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Mehmet Göktürk yazdı:

ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim.

 

 

image.png.aeecc43908d8fbeb39df882838c88402.png

 

 

image.png.8b9f47787afd39ddcbcd7f8e37a1b86d.png

burada parantez içi min. yazmış.  

 

eski bora aracımda  95(91) yazardı.  sanırım cayd motorda da 98(95) yazıyormuş 98 olmadığı için bize gelen araçlara parantez içini yazmış geçmişler. min ibaresi ile.

yağ segmanı ile kompresyo segmanı ayrı galiba.


evet ayrı. İki segman var. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Nihat Palolu yazdı:

 

Kompresyon testi yaptırmıştım, normal çıkmıştı.

kompresyon problemi olmuyor zaten kırılana kadar. ben kırılan sekmanları gördüm piston kenarı filan sağlamdı

sadece bir sekmanda kenarlarda tırtıklar vardı.

Mehmet Göktürk yazdı:

ilk gelenlerde 98 yazıyor diye bi eleştiri çıkmıştı. ilk tiguanlar geldiğinde. ben alacaktım hatta track & field para pazla geldiydi. yahut her zamanki gibi ellerinde yoktu istediğim.

 

 

image.png.aeecc43908d8fbeb39df882838c88402.png

 

 

image.png.8b9f47787afd39ddcbcd7f8e37a1b86d.png

burada parantez içi min. yazmış.  

 

eski bora aracımda  95(91) yazardı.  sanırım cayd motorda da 98(95) yazıyormuş 98 olmadığı için bize gelen araçlara parantez içini yazmış geçmişler. min ibaresi ile.

yağ segmanı ile kompresyo segmanı ayrı galiba.

benim gördüğüm piston kenarında yanlış hatırlamıyrosam 3 ayrı boşluk vardı sekmanlar için. paralel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

tahmin ederim yağ cinsi çok önemli. Yağ sağlıklı ise bu problem çok ama çok geç oluşur ya da oluşmaz. Özellikle magnatec denilen manyetik olanın belki faydası vardır. 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Yağ olayını bilemiyorum hocam. Servis benim arabaya Shell 0-30 dolduruyor.

Pek yaş tahtaya basmıyor servis. Alt takımı da komple kontrol edin demiştim.

Stepneden tutun blok not ve kaleme kadar ne varsa boşaltıp götürmüştüm arabayı.

Bir problem çıkmasın diye arka amortisörleri bile söküp bakmışlar. Bende kontrol ettim gerçekten sökmüşler, anahtar izleri vardı.

Alt takımda da hiç bir problem yok, viraj demir lastilerine kadar baktık dediler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

5-30  vw 505-507 uyumlu olması lazım. enteresan. yetkili servis değil mi bu?

5-30  vw 505-507 uyumlu olması lazım. enteresan. yetkili servis değil mi bu? kitabında ne yazıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

504 507 yazıyor. oluyordur herhalde.

504 olacak 505 yanlış yazmışım zaten.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Doğan Arşiray yazdı:

belki 10 30 konabilir denemek için.

 

Her zaman yapmıyor, Yapsa denerdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...