İçeriğe Yönlendir

Hypermile Projem - Yaris 1.3 VVT-İ


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Alptuğ Özcan
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi atmosferik yapacağım, kesicili, lift shiftli, launch yazılımlı beast ems beyin, headers, orjinal susturucular, boruları 51 lik, büyük gaz kelebeği, custom manifold falan filan. 950 kg den hafif olacak, koltuklar iptal içi sökük :) biraz acemiliği atınca da egzantrik üst kapak motor içi gireriz :) itb yapacak adam yok bizim sanayide, olaydı iyiydi :) marka alman, gerisi sürpriz kalsın. Yapılmayanı yapmaya niyetim vardı ama tam cesaretim yok, sade rolling koşacak her gün biyeri kırılırsa parça sorunu olmamalı. Farın biri sökük hava çıkışı için vs... Ama ilk önce fren, bilstein diskler, çelik fren hortumları, 5.1 hidrolik yağı. Biraz uzun oldu, bana nazar çok çabuk değiyor, inşallah aksilik çıkmaz :)

 

Görünüşe göre "aynasızlar" peşini bırakmayacak Ebrar Samsun sokaklarında:police::f1:. Güzel proje gibi görünüyor olacak hayata geçerse

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Alptuğ Özcan yazdı:

Görünüşe göre "aynasızlar" peşini bırakmayacak Ebrar Samsun sokaklarında:police::f1:. Güzel proje gibi görünüyor olacak hayata geçerse

 

Abi polis birşey yapamaz, Egzoz susturucuları ile oynamayacağım, arabada gaza yüklenmediğin sürece ses çıkmayacak, zaten yüklenince de intake sesi alır, egzoz yine aynı, sadece susturucular harici boruları daha geniş takacağım. :) Sokakta değilde otoyolda rolling geceleri için :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi polis birşey yapamaz, Egzoz susturucuları ile oynamayacağım, arabada gaza yüklenmediğin sürece ses çıkmayacak, zaten yüklenince de intake sesi alır, egzoz yine aynı, sadece susturucular harici boruları daha geniş takacağım. :) Sokakta değilde otoyolda rolling geceleri için :)

Sana susturucu değil zaten, bu kadar yüklemeden sonra  rollcage ve 4 nokta kemer de lazım :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Sana susturucu değil zaten, bu kadar yüklemeden sonra  rollcage ve 4 nokta kemer de lazım :) 

 

Yan koltuk dahi sökük olacak, bi rollcage bide yeşil takata kemer :) hava yastıklar iptal, alcantra direksiyon :)

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yan koltuk dahi sökük olacak, bi rollcage bide yeşil takata kemer :) hava yastıklar iptal, alcantra direksiyon :)

Ailene bize sen lazımsın ona göre takata kemer ona göre doldur aleti :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Ailene bize sen lazımsın ona göre takata kemer ona göre doldur aleti :) 

 

Forumun başını şişiriyorum bazen, belki sevinen bile olur, şaka tabiki 😛 Allah korusun :) Önce güvenlik. Motorun kaputunu açmadan direk fren ve hafifletme işlemlerini halledeceğim, sonra rüzgar direnci için yere yaklaştırma işlemi :) Aküyü de bagaja atarız,

 

Kafamda bi sistem var, kazadan değilde ölürsem havaya uçup falan ölürüm heralde. :D

Emme manifolduna nozul takacağım, arka bagaja hortum çekeceğim, bitane silecek suyu fışkırtma motoru, bitane ufak boy, sabitlenmiş su deposu. İçine koyacağım alkolü, direksiyonun üzerine düğmesini koyacağım. 4 ve 5. Viteste tam gaz giderken düğmeye basıp alkolü emmeden göndereceğim, şimdi araştırıyorum bunu yapmak için motor içine girmek gerekirmi diye :) ucu ayarlanabilen nozul alırım, stok motor içi varken buhar şeklinde olsa bile etkisi olur, motoru kırmadan ne kadar alkol basabileceğiz deneriz :D Gözler yoldan çok egt saatinde olmalı ama. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Forumun başını şişiriyorum bazen, belki sevinen bile olur, şaka tabiki 😛 Allah korusun :) Önce güvenlik. Motorun kaputunu açmadan direk fren ve hafifletme işlemlerini halledeceğim, sonra rüzgar direnci için yere yaklaştırma işlemi :) Aküyü de bagaja atarız,

 

Kafamda bi sistem var, kazadan değilde ölürsem havaya uçup falan ölürüm heralde. :D

Emme manifolduna nozul takacağım, arka bagaja hortum çekeceğim, bitane silecek suyu fışkırtma motoru, bitane ufak boy, sabitlenmiş su deposu. İçine koyacağım alkolü, direksiyonun üzerine düğmesini koyacağım. 4 ve 5. Viteste tam gaz giderken düğmeye basıp alkolü emmeden göndereceğim, şimdi araştırıyorum bunu yapmak için motor içine girmek gerekirmi diye :) ucu ayarlanabilen nozul alırım, stok motor içi varken buhar şeklinde olsa bile etkisi olur, motoru kırmadan ne kadar alkol basabileceğiz deneriz :D Gözler yoldan çok egt saatinde olmalı ama. 

Yok bunlara hiç gerek yok hiç Ebrar :D 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Yok bunlara hiç gerek yok hiç Ebrar :D 

 

Var abi var, yangın tüpünü el freninin yanına sabitleyeyim gerisi kolay iş :D :D

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Var abi var, yangın tüpünü el freninin yanına sabitleyeyim gerisi kolay iş :D :D

Yangın tüpünü yarış arabalarındaki gibi hatla motora doğru yapman lazım :D 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Yangın tüpünü yarış arabalarındaki gibi hatla motora doğru yapman lazım :D 

 

Ben alkol diye ona basarım yanlışlıkla :D hipermil arabasını hallettik, sırada öbür dünyaya kavuşma arabası var, yarisin lastiklere 33 psi bastım, lpg takmadan benzinle hipermil yapıp arttırdığım paralarla koşturmaca arabası yapacağım :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

4 ve 5. Viteste tam gaz giderken düğmeye basıp alkolü emmeden göndereceğim

eter daha iyi

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bütçem daha fazla olsa direk 1.8t alacaktım, maşallah benle yaşıt  a3leri 60 70 bin liradan veriyorlar. Ozaman çok fena olurdu işte, ama hepsi sırayla, atmosferiğinde turbonunda tadına bakacağım nasip olursa :)

Çağlar Bayur yazdı:

eter daha iyi

 

Servet abinin, dizel forklifte solvent koyup çalıştır demesi gibi mi, yoksa gerçekten mi daha iyi.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

VVT-İ sisteminin düşük devirde verdiği torktan dolayı, ve dizel araç alışkanlığından dolayı benzinli Yaris'i 2 hafta boyunca 2.400 deviri geçmeden kullandım. Bugün farkettim ki 4 ile çıktığım rampayı 3. Viteste devirden düşüyor 2 ye atıyorum. Bu kadar fazla fark etmesi normal mi yahu ? 

 

4 kişi klima açık bagaj dolu iken pelitköye tırmandım, ortalama hız 32 km. Ortalama tüketimim 7 litreye çıktı. Bu arabada ilk kez gördüğüm değerler. Birazcık rampa aşşağı gezmem lazım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ebrar Tüfek

Bayaadır yazmamışız, yakıt ile alakalı bilgi vereyim aracı full depo almıştım. Tamamen şehir içi ortalama 500 kilometreye yakın yol gittim, 20 km menzil kalınca 220 tl ye depoyu fulledim, katalizörü temizleyelim kurumu atalım dedik yapıştırdık, dağ tepe gezdik, klimayı kapatmadık, çeyrek depo kalana kadar 440 kilometre yol gittim. Hipermil ile alakalı hiçbirşey yapmadım, 2. Vites 105 de kesiciye dahi soktum tek kapı bi focus 1 ile biraz oynaşmıştık. Bu verilere göre eski sahibinden kalan benzinle beraber, 220 tl para ödeyerek tamamen şehir içi 940 km yol gitmişim 1 ayda. 

 

Şimdi düşünüyorum ne gerek vardı, hipermil yaptığım gün gibi 1 ay boyunca devam edip 5 litre civarı yakarak gitseydim kimbilir kaç km daha fazla yol gidecekti. Sonra diyorum ki amaaan, bidahamı gelecez :) Ama artık arabayı zorlamadan, hipermil yaparak, hem onarım maliyetini düşürüp hemde yakıttan arttırdığım parayı birikim haline getireceğim. Mantık, eğlenceden daha üstün geliyor malesef şu dönemde. 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Ebrar senin eline geçen araba ayrı bir havaya bürünüyor, inan kaç defa gördüm bu arabadan ama bu kadar dikkatimi çekmedi. At binenin, kılıç kuşananın diye boşuna dememişler. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Yanar yazdı:

Ebrar senin eline geçen araba ayrı bir havaya bürünüyor, inan kaç defa gördüm bu arabadan ama bu kadar dikkatimi çekmedi. At binenin, kılıç kuşananın diye boşuna dememişler. 

 

Abi çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için, ben galiba anlatırken sevdiriyorum insanlara arabayı.

Bide arabama temiz bakarım, fotoğraflarıda yıkadıktan sonra çekerim, güzel görünüyorlar bu yüzden :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Servet abinin, dizel forklifte solvent koyup çalıştır demesi gibi mi, yoksa gerçekten mi daha iyi.

hakkat iyi... pratikte zor tabii uygulaması

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

hakkat iyi... pratikte zor tabii uygulaması

 

Bi nozul, bi silecek suyu motoru, bagaja bi ufak tank, bide buton. Tabii motora giden hattı çekmek çok zor olmalı, ve tehlikeli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bi nozul, bi silecek suyu motoru, bagaja bi ufak tank, bide buton. Tabii motora giden hattı çekmek çok zor olmalı, ve tehlikeli.

çok çabuk buharlaşıyor, otoparkta beklerken patlar

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

çok çabuk buharlaşıyor, otoparkta beklerken patlar

 

Nitrojen kiti ciddi pahalı ve atmosferikte daha erken bitiyor, turbo gibi anlık güç gelmediği için daha fazla kullanıyor, tüpün basıncı bitince zaten işi bitiyor direk. Daha güvenli şekilde aynı sistemin içerisine ne koyabiliriz ? 

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Nitrojen kiti ciddi pahalı ve atmosferikte daha erken bitiyor, turbo gibi anlık güç gelmediği için daha fazla kullanıyor, tüpün basıncı bitince zaten işi bitiyor direk. Daha güvenli şekilde aynı sistemin içerisine ne koyabiliriz ? 

gazlar bana uzak, dereceli eksantrik mili candır

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

dereceli eksantrik mili candır

 

O zaten en baş sırada

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ebrar Tüfek

Bayaadır giremedim foruma, buraları boş bırakmışız :)

Foruma girmediğim sürede arabaya Apexi Coilover taktım, Amerikan park yaptım, görüntü tam istediğim gibi oldu. En düşüğün biraz üstünde çamurluğun iç davlumbazı tekere sürtüyordu, sopayla biraz çamurluğu genişlettik, şuan ön ek altından 1 parmak anca giriyor. Bugün plakalar dahil söküp yıkadım temizledim kapıda yatıyor :)9039a0e3899d5a8e7579ce9c0b2674ba.jpg86f5c0a63dcc142895950e808cb3bee5.jpg3a5c9a4e194c63adc09c4d6f043a7fb5.jpgc37ce9382651723bd69561762281dc2b.jpg5a0a4dbd6714717e8178a197bdb67f55.jpg62b7313f067224559ddbb2aa1c560dd9.jpg13a7aacf636a0b14c872220cea0e7c76.jpg22dd37a7684b04302c6ee4103498db93.jpg6aa59f043261f055d312a263f19d9220.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ebrar Tüfek

Bu arabayı alma amacımın biraz dışına çıkmıştım, amerikan park coilover falan. Artık asıl meseleye gelelim. Aracı hypermile projesi için aldım, çok fazla kullandığım için en az maliyet ile yolculuk yapabileceğim bi araba haline getireceğim, Multivan ile 1 yılda 30 bin km yol yapmıştım, buda hemen hemen aynı gibi olacak, amacım en düşük maliyet ile yolculuk yapmak, şuanda malum kış sebebi ile ve evimin konumundan dolayı çok fazla rampa çıktığım için 8 litre benzin yakıyorum, aracı hypermile dönüşümü yaptıktan sonra yakıt maliyetini hesaplayıp tüm bilgileri burada paylaşacağım, borç harç yüzünden satmazsam uzun yıllar bu konuyu okuyacaksınız :) bu dediğime pek inanmayacaklar ehliyeti alalı 4 yıl oldu 13 araba değiştirdim diye, ama artık en güzel birikimin daha az harcamak olduğunu öğrendim. Yıllarca sağlam şekilde kullanabileceğim, az yakan motoru sorunsuz bir araç istiyordum. Çok şükür nasip oldu aldım, şimdi sıra ufak tefek modifikasyonlarda. Arabayı tam istediğim hale getirdiğimde 400 500 bin kilometreye kadar binmeyi düşünüyorum. Götürgeç-at eşşek- market arabası diye tabir edilen birşey olacak. 

Kendime güzel bir proje arabası yapmadan bunu satmak istemiyorum, satarsam da 1.33 cvt yaris almak için satarım. Bu proje ile alakalı @Ali Darbaz abim ile çokca konuştuk, ona da burdan teşekkür ediyorum.

 

Şuanda arabaya yaptığım işlemler:

1-Kapı hoparlörleri dahil tüm müzik sistemi söküldü, araçta müzik dinlenmek istediğinde, kendim yaptığım güneş paneli sistemi ile doldurduğum aküden şarj edilen taşınabilir BT hoparlör kullanıyorum, hoparlörün şarjı güneşten geliyor ev elektriği kullanılmıyor.

Subwoofer dahil 30 35 kg arası bi ağırlıktan kurtulduk.

2-MDF bagaj pandizotunu söktüm, ağırlık hafiflemesi için. 

3- Lastik basınçları 36 psi olarak değiştirdim. 

 

Yapılacak işlemler:

1- Kış lastiği alınırken sac jant takılacak, üzerindeki çelik jantın ağırlığından kurtulacağız, jantın ağırlığı çok etki ediyor.

2- Lpg Takacağız :)

3- Bujiler lpg bujisi olarak değiştirilecek

4- Motor yağı 0w-20 yada 30 olarak değişecek

5- 175/65/R14 olan lastik ölçülerimiz 155/65/R14 olarak değişeceğiz.

6-Bagaj üstü spoileri sökeceğiz, rüzgar direnci için.

7- Tampon altı ızgarasını komple kaplayacağım, kaput kenarlarındaki kanalları bant ile kapatacağım.

8-Lastik basıncı 38 psi olacak

9- Lpg deposu simit tank olacak, ağırlık artışını dengelemek için benzin deposu %25 seviyede sabitlenecek. 

10- Hava yakıt karışımının daha sağlıklı olması için, akışmetre ve oksijen sensörü sökülüp temizlenecek.

11- Yağ karterinin altına ısıtıcı ped takılacak, kışın ısıtıcı çalıştırılarak motor yağının daha kısa sürede operasyonel sıcaklığa ulaşması sağlanacak. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

hayırlı olsun Ebrar , tam senlik ,istediğin gibi söküp takar istediğin gibi oynarsın. temizlik işinde zaten maharetlisin. vakit geçer hem bu sıkıntılı günlerde... 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...