İçeriğe Yönlendir

Hypermile Projem - Yaris 1.3 VVT-İ


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Haluk Şentürk yazdı:

hayırlı olsun Ebrar , tam senlik ,istediğin gibi söküp takar istediğin gibi oynarsın. temizlik işinde zaten maharetlisin. vakit geçer hem bu sıkıntılı günlerde... 

 

Teşekkür ederim hocam, can sıkıntısına çare oldu bi yandan. Evde hapis kaldık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ebrar arabayı ne kadar yüklü kullanıcaksın. 155 lastiği takarsa asfalta batabilir. Riske etmeyelim 175 kalsın. 

Lpg bujisi diye iridyum buji alma. Orjinal fabrika bujisi ne ise onu tak. Bobinleri bozarsın

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Spoileri sökme aksine orjinali değilse, orjinalıni tak. 

Ben cruze orjinali bulup takacağim yada kopyasını takacağim. 

Yağ ısıtıcı ped ile uğraşma. Norveçde değilsin. Onun yerine harcayacağin paraya yeni akü veya taşınıp evde şarj olabilir bir akü al. 

Hatta aküyü bagaja taşı. Sıcak soğuk etkilenmesin. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Ebrar arabayı ne kadar yüklü kullanıcaksın. 155 lastiği takarsa asfalta batabilir. Riske etmeyelim 175 kalsın. 

Lpg bujisi diye iridyum buji alma. Orjinal fabrika bujisi ne ise onu tak. Bobinleri bozarsın

 

Maksimum 3 kişi+market poşetleri azami yüküm oluyor abi, sen 155 demiştin, ozaman 175 de kalayım yeniden. Lpg için özel bujilerden düşünüyordum, orjinal buji benzin için, lpg yakıtı çok farklı. 

 

Ali Darbaz yazdı:

Spoileri sökme aksine orjinali değilse, orjinalıni tak. 

Ben cruze orjinali bulup takacağim yada kopyasını takacağim. 

Yağ ısıtıcı ped ile uğraşma. Norveçde değilsin. Onun yerine harcayacağin paraya yeni akü veya taşınıp evde şarj olabilir bir akü al. 

Hatta aküyü bagaja taşı. Sıcak soğuk etkilenmesin. 

 

Spoiler orjinal değil, sonradan takılma, bulunduğum bölge -2 oluyor, mavi su sıcaklığı işareti sönmeden kontak kapatıyorum, yağlama performansı yeterli gelmeyip motora zarar verebilirim sürekli kısa mesafeli sürüşlerde. 

Akü daha 1 yıl anca olmuş, garanti belgesi duruyor. Aküyü bagaja alma maliyetini bir araştırayım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Senin araban 4 kapı, macar adamın arabası 3 kapı. Onun arabası daha hafif, yolcusuz kullanıyor. Senin durumun farklı. Sen yüklü gezme potansiyelin var. 155 yanak lastik ağırlık ile esnerse çok fazla enerji tüketir. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Senin araban 4 kapı, macar adamın arabası 3 kapı. Onun arabası daha hafif, yolcusuz kullanıyor. Senin durumun farklı. Sen yüklü gezme potansiyelin var. 155 yanak lastik ağırlık ile esnerse çok fazla enerji tüketir. 

 

Bende ona dikkat ettim hem motor ufak hem ağırlığı az, ama bana hacim lazım rampa çıkıyorum. Bi dönem sonra arka koltukları sökücem ama ona daha 2 yıl var. Hb civiclere yapılan bagaj kapağı parçasından yapmak istiyorum ama bu arabayla uzun yol yapmıyorum o kadarına gerek yok diye düşündüm, maliyet de önemli. Bide benim arabanın altında karter koruma yok, olsa idi alttan gelen rüzgar direncini azaltırdık ne güzel. Olmaması bi yandan da iyi, önü komple kapatacağım motor yeterince soğuyamaz kapalı olursa. 

Benim priuslara takılan dümdüz jant kapaklarından bulmam yada kendim yapmam lazım. Materyali ney acaba

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Altı kapat. Motor havayı nerden emiyor. 

 

Ön farın yanında emme hortumu bitiyor. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

O hortumu yerinden çıkarıp, hava çekilen yeri tam motorun üzerinde bırakıp sıcak hava çekmesini sağlayarak warm air intake yapardım ama toyotalarda hyundai gibi faydalı olurmu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Temel toyota motoru. 

Şair demişki 1500 300 arası %70 gaz pedalına kadar basabilirsin.

 

Engine-BSFC-map-of-the-Toyota-2RZ-engine

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Temel toyota motoru. 

Şair demişki 1500 300 arası %70 gaz pedalına kadar basabilirsin.

 

Engine-BSFC-map-of-the-Toyota-2RZ-engine

 

Tam benim kullandığım devir aralığı, yarisin 2. Vites oranı daha kısa olsa daha iyi olurmuş. 2. Viteste limitör de 105 kilometre yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tam benim kullandığım devir aralığı, yarisin 2. Vites oranı daha kısa olsa daha iyi olurmuş. 2. Viteste limitör de 105 kilometre yapıyor. 

 

Limitörde ne işin var. Rampa çıkarken %70, e kadar basabilirsin gaz pedalına. 

 

İ10da bildiğin 20 liralık buji vardı. Fabrika bunu kullanmış. Nerden çıktı lpg bujisi işi. Elektrik sistemini hırpalarsın. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Limitörde ne işin var. Rampa çıkarken %70, e kadar basabilirsin gaz pedalına. 

 

İ10da bildiğin 20 liralık buji vardı. Fabrika bunu kullanmış. Nerden çıktı lpg bujisi işi. Elektrik sistemini hırpalarsın. 

 

Arada oyun oynuyor(dum) birileriyle. Ama senin i10 fabrikasyon lpg, arabadaki buji ona uygun takılmıştır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Arada oyun oynuyor(dum) birileriyle. Ama senin i10 fabrikasyon lpg, arabadaki buji ona uygun takılmıştır. 

 

Benzinli i10 ile lpg i10 bujisi aynı. Farklı olan subab ve katalizördü. 

 

Ateşleme sistemi dwel time var. Ecm şaşırtırsın. Sonra aracın bozulur. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Benzinli i10 ile lpg i10 bujisi aynı. Farklı olan subab ve katalizördü. 

 

Ateşleme sistemi dwel time var. Ecm şaşırtırsın. Sonra aracın bozulur. 

 

Ozaman orjinal buji kalsın, motor için başka yapmamız gereken birşey varmı ? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ozaman orjinal buji kalsın, motor için başka yapmamız gereken birşey varmı ? 

 

Şanzıman yağı mobil ile değişecek

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Şanzıman yağı mobil ile değişecek

 

Şanzıman yağı 2 ay önce değişti, markasını unuttum. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Obd 2 uymuyormuş, 1.5 wifi olanını alıp taktım, ön cama takınca yol görüşümü kısıtladı, dikiz aynasının üstüne konumlandırdım, mis gibi oldu. Bu arada 2 gün çalıştırmadık, marşa basınca akü 14.7 volt gösterdi. Şarjı azalmış.

Yarisde motor suyu sıcaklığı 58 dereceye geldi, hala mavi renkli su işareti göstergeden sönmedi, obd den kontrol ederek mavi ışığın tam olarak kaç derecede söndüğüne bakacağım, eve gelince aklıma geldi.
Sıcaklık 20 den 45 civarına gelene kadar gaz pedalı pozisyonu %15 idi ben basmadan. Otomatik jikle %15 seviyesinde gaz veriyormuş soğuk motorda. Yeni bilgiler öğrendim. 611103b6e24794e1ae55220c79684362.jpgd35c9bf36c2f99e3d09e16bf8705b9eb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Kalorifer en sıcak konumda iken, havalandırma çıkışlarının sağ ve solundakilerden soba gibi sıcak hava üfürüyor, ama ortadakilerden biraz daha ılık hava geliyor. Yine bi renault vakası değildir inşallah, yoksa petek temizliği ile uğraşmak daha çok işime gelir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ebrar Tüfek

Bugünüm tamamen sanayide geçti.

Sağ rot kolu

Sağ sol Alt tablalar

Viraj lastiği

Z rotlar

Amortisörler

Sağ aks kolu

Aks körüğü

Aks körük kelepçesi

Değişti. Coiloverları çıkardım, yeni ön amortisör taktım. Rahata kavuştum, amortisörler 2 tanesi 600 tl tuttu, geri kalan parçalara toplam 475 tl verdim. Toplam 1075, kış lastikleri de 1100 tl tuttu.

Parçaların işçilik ücreti 0 tl :)

Lassa snoways 4 lastik aldım. Yazlıkları depoya kaldırdım. 81320d105b34c05bd41d47ec2975980a.jpg0dc2ae6b774518ad4e0d51950c1c35e7.jpgb38fee24022a68a02756bb63764041dc.jpg589dfe19f18beb00313d7ef97b8e66c8.jpg25b2424a53e5032b09806609e0daae90.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Profilden iki resim çek, Tam önden , tam yandan. Arabanın duruşu nasıl olmuş bakalım. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Alptuğ Özcan yazdı:

Coiloverları neden çıkarttın tamamen konfor amaçlı mı?

 

Tamamen konfor amaçlı, bi kaç aylık coil macerasından sonra orjinal yayları s class gibi geldi :)

 

Ali Darbaz yazdı:

Profilden iki resim çek, Tam önden , tam yandan. Arabanın duruşu nasıl olmuş bakalım. 

 

Eski ve yeni hali olarak atacağım bugün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ebrar Tüfek yazdı:

- 175/65/R14 olan lastik ölçülerimiz 155/65/R14 olarak değişeceğiz

Böyle olmazdı zaten, 155/75R14 falan gerekirdi.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Böyle olmazdı zaten, 155/75R14 falan gerekirdi.

 

Lastikleri tekrar 175 aldım, konfor için coilleri söküp, konforsuz lastik almak mantıklı olmazdı. Şuan araba en rahat ve sessiz halinde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...