İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:


Regerenative Breaking system. Since by 1994 jungheinrich gabel stapler

tofaş zamanı şerefsizim aklıma gelmişti, imkan bulamadık

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yaris in motor bölümünde takviye için yer yok mu? aküsü bagajda olanlarda genelde takviye için hazırlanmış + ucu bulunur?

Hmm ona bakmadık tabi. Bakalım bi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

arka rejenerasyon deneyinde test için el freni çekip arka tekeri kitlerdim, drfit olarak satılıyor şimdi

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hmm ona bakmadık tabi. Bakalım bi

vesile ile böyle pilli rejenerasyonlu arabam olsa kaput mandalını kırar atardım, yolda klaırsam gelip çeksinler yapıp getirsinler. çarpar vallahi adamı

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
tofaş zamanı şerefsizim aklıma gelmişti, imkan bulamadık

Sanırım 1994 yılı. Tofaş arge mühendisi ile bende yüzyüze konuştum. Engin mi neydi adı. Kafamda olanları anlattım niyeyse güvenliği çağırdı.
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:


Sanırım 1994 yılı. Tofaş arge mühendisi ile bende yüzyüze konuştum. Engin mi neydi adı. Kafamda olanları anlattım niyeyse güvenliği çağırdı.

bi gürültü kopmuştu, ben yukarıda ceyo ile latte içiodum, rahatsızlık vereni dışarı atmışlardı? hangi ay idi :rofl:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:


Sanırım 1994 yılı. Tofaş arge mühendisi ile bende yüzyüze konuştum. Engin mi neydi adı. Kafamda olanları anlattım niyeyse güvenliği çağırdı.

Tofaş’ta çarpılma anları muhtemelen şöyle bir sahne olabilir miydi 😂😂

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

arka rejenerasyon deneyinde test için el freni çekip arka tekeri kitlerdim, drfit olarak satılıyor şimdi

vesile ile böyle pilli rejenerasyonlu arabam olsa kaput mandalını kırar atardım, yolda klaırsam gelip çeksinler yapıp getirsinler. çarpar vallahi adamı

Zaten takviye yaparken yok ona dokunma yok şunu bekle yok kapıları aç kapa yok yaklaşma yok şunu giy ayağına falan yazıyor. Hani yapacaksan ölmeyi göz al demenin kibarcası. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
bi gürültü kopmuştu, ben yukarıda ceyo ile latte içiodum, rahatsızlık vereni dışarı atmışlardı? hangi ay idi :rofl:

Mayıs ayı
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Zaten takviye yaparken yok ona dokunma yok şunu bekle yok kapıları aç kapa yok yaklaşma yok şunu giy ayağına falan yazıyor. Hani yapacaksan ölmeyi göz al demenin kibarcası. 

:rofl: süperrrrrmiş

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

biraz hidrolik fren sistemini araştırdım. tam anlamamakla birlikte şunları gördüm. bu grafik 2010'lu yıllardaki prius'un sistemi. değişmemişse mantık corolla'da da aynıdır. genel olarak kısa vadede tek sorun balata az kullanıldığı için paslanıyor. balata değişiminden sonra doğru adımlar uygulanmazsa uyumsuzluktan dolayı fren hata kodları ortaya çıkabiliyor.

 

10km/s gibi yavaşlamalarda sadece jeneratör ile yavaşlama yapılıyor. balatalar hiç kullanılmıyor yazılmış prius gen 2 için. 4. jenerasyonda durum ne bilmiyorum. bu hızın üstündeki hızlarda jeneratör + balata etkisi var sanırım.

 

fren servosu yok. dolayısıyla motordan emme basıncı da yok. pedala basınca hidrolik sıvı bir simulasyon modülüne girip bizim fren tepkimizi ölçüyor ve ona göre pedala geri şiddet uygulayıp geleneksel frenleme tepkilerini yaşatıyor. yani pedal ile fren kaliperi arasında direkt bağlantı yok. hidrolik basınç akü'den mi yoksa pillerden mi besleniyor bilmiyorum. ama prius forumlarında fren pompası veya fren aktüatörünün bozulduğu, bunun ciddi sorunlar oluşturduğu ve değişim ücretinin pahalılığı konuşuluyor. bu sorunlar için 150-200 mil öngörülüyor. fiyatların 1500-2000 dolar olduğundan bahsedilmiş.

 

tam olarak anlamadığım konu da ön arka fren olayı. farklı tipte mi yoksa aynı şekilde mi basınç uygulanıyor çözemedim. acil durumlar için acaba ön kaliperlere farklı sistem uygulanmış olabilir.

 

ADL1.jpg

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Şu an da Ali Darbaz 'ın teknik grafiklerini anladığımı farkettim [emoji16]

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Tansu Kalafatoğlu Epa sitesindeki Profesyonel Cotentleri incelersen çok fazla veriye ulaşabilirsin. Prius 4 ile Corollar neredeyse aynı.

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu Epa sitesindeki Profesyonel Cotentleri incelersen çok fazla veriye ulaşabilirsin. Prius 4 ile Corollar neredeyse aynı.

 

Kendi arama motorundan bulamıyorum. Google’da ararken epa linki çıkarsa bakıyorum ancak

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Hiç %100 göremedim ama e5’te bazen bu puanları görüyorum. Corolla’nın bana puanı 97 :) her kalkış ve duruşta sıfırlanıyor. Kalkış, sürüş ve durma olarak puanlıyor. Genelde dikkatli kullanımda 70-90 arası veriyor. 
 

2-A3752-DD-74-BD-4402-B987-905-A3-F62-AC

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bu arabanın bana göre tek eksikliği devir saati yerine charge eco power kadranı koyulmaması. Chr yada yarisdeki devir saati yerine koyulan güç göstergesi keşke bunda da olsa imiş. :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

Bu arabanın bana göre tek eksikliği devir saati yerine charge eco power kadranı koyulmaması. Chr yada yarisdeki devir saati yerine koyulan güç göstergesi keşke bunda da olsa imiş. :)

Yooo tamamen eksiklik olurdu bence. Devir saati olacak. Yoksa toros’a binerdim :) o bahsettiğin gösterge üst mesajdaki tablo işte. Charge-eco-sport modlar var. 97 yazan yerin üstündeki tüpte iki renk var. Biri gaz pedalı, biri olması gereken gaz pedalı simulesi. 
 

1-E180-D15-6-A5-F-43-D2-BF3-A-0-A581-EAA
 

0-FB7-BFC4-1-AF4-4-AAB-B504-278-E531-C43

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Haa pardon, orta ekranda varmış zaten, onu düşünmeden yazdım :) Kazasız beasız kullanmanız dileği ile :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Dun sabah 10 gibi çarşıya çıktım. Bilenler için söylüyorum Mevlana caddesinin başından tren garina kadar yaklaşık 2km nispeten düz sayılabilecek bir yolda önümde hibrit corolla vardı. Sıcaklık 4 c idi. Sakin kullanımda peşpeşe gittik benim gözüm hep egzozdaydı ve çıkan duman hiç kesilmedi. Aklima havanın soğuk olması nedeniyle akü akımının zayıflamasından dolayı şarj etmek için benzinli motorun çalışması geldi. Halbuki elektrik enerjisine geçtiğini görsem mutlu olacaktım. Niyeyse?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Barış AÇIL yazdı:

Dun sabah 10 gibi çarşıya çıktım. Bilenler için söylüyorum Mevlana caddesinin başından tren garina kadar yaklaşık 2km nispeten düz sayılabilecek bir yolda önümde hibrit corolla vardı. Sıcaklık 4 c idi. Sakin kullanımda peşpeşe gittik benim gözüm hep egzozdaydı ve çıkan duman hiç kesilmedi. Aklima havanın soğuk olması nedeniyle akü akımının zayıflamasından dolayı şarj etmek için benzinli motorun çalışması geldi. Halbuki elektrik enerjisine geçtiğini görsem mutlu olacaktım. Niyeyse?

Birkaç sebebi olabilir. O yol sanırım 1 km civarı. Öncesinde araba yeni çalışmış olabilir. Motor soğukken hem motoru hem pilleri ısıtmak için benzinli motor çalışıyor. Sizden önce pilleri tüketmiş olabilir. 
 

en olası seçenek ama şu; daha önce de anlatmıştım. Bu arabanın şehir içinde yarım saatlik hatta 45dk’lık düşük hızlardaki kullanımlarında motor ısınmıyor. Hele motor bloku hiç ısınmıyor. Sürücü içeriyi ısıtmak için kaloriferi açınca sıcak hava için motorun ısınması lazım. Eğer 4 derece gibi dış sıcaklıkta araba yarım saatten az sürede kullanılmışsa ve kalorifer açılmışsa benzinli motor, motor suyu 60-70 dereceye gelene kadar çalışıyor. O ana denk gelmiş olabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Barış AÇIL yazdı:

Dun sabah 10 gibi çarşıya çıktım. Bilenler için söylüyorum Mevlana caddesinin başından tren garina kadar yaklaşık 2km nispeten düz sayılabilecek bir yolda önümde hibrit corolla vardı. Sıcaklık 4 c idi. Sakin kullanımda peşpeşe gittik benim gözüm hep egzozdaydı ve çıkan duman hiç kesilmedi. Aklima havanın soğuk olması nedeniyle akü akımının zayıflamasından dolayı şarj etmek için benzinli motorun çalışması geldi. Halbuki elektrik enerjisine geçtiğini görsem mutlu olacaktım. Niyeyse?

Şoför üşümüş demek ki 😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Şoför üşümüş demek ki [emoji16]
Araba bozuk diyen çıkmadı henüz [emoji16]
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Metin Akbal yazdı:

Araba bozuk diyen çıkmadı henüz emoji16.png

Anlaşalım, şoför bozuk 😃

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

%99 şöför üşüdü. Adam donuyor. Acmış kaloriferi. Cayır cayır yanıyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Araba bozuk diyen çıkmadı henüz emoji16.png

Ne demek bozuk 😁

Ben çözümü buldum. Adaptif hız sabitleyiciyi açıp ayakları ısıtıyorum. En kötü kucağıma alıyorum 😁😁 arabanın liste fiyatı 315bin bu arada 😁😕🙁😥😭

 

images?q=tbn:ANd9GcQ1k9J-oomOdO17ORZRuEr

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...