İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Şu an pes ettim.

sen yoksa ogs falan da mı ödüyorsun?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
sen yoksa ogs falan da mı ödüyorsun?

Yarın hatırlat aylık HGS geçişim kaç TL bakayım
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

sen yoksa ogs falan da mı ödüyorsun?

 

Ödemeden olmaz, köpürtmesini seviyorum ben.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Keskin yazdı:


Yarın hatırlat aylık HGS geçişim kaç TL bakayım

beizim aylık yakıt parasından çoktur

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Fatih Keskin yazdı:


Yarın hatırlat aylık HGS geçişim kaç TL bakayım

Sanırım kutudan büyük çıkacak 😅

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

kutudan büyük

kutu nedir? konteynıra bir bağlanır

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL
Motorları paralel bağlamışlar. Seri bağlasalar öyle bir sorun olmazdı [emoji16]
Zamanin birinde bir toplantıda şehrin ileri gelenlerinden biri bu pistleri niye yanyana yapiyorlar ki uc uça ekleseler iniş kalkış için daha güvenli olurdu demişti. Onun gibi bir şey demek istediniz herhalde default_smile.png
  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Zamanin birinde bir toplantıda şehrin ileri gelenlerinden biri bu pistleri niye yanyana yapiyorlar ki uc uça ekleseler iniş kalkış için daha güvenli olurdu demişti. Onun gibi bir şey demek istediniz herhalde default_smile.png
Seçenekler çoğaltılabilir [emoji16]
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Barış AÇIL yazdı:

Zamanin birinde bir toplantıda şehrin ileri gelenlerinden biri bu pistleri niye yanyana yapiyorlar ki uc uça ekleseler iniş kalkış için daha güvenli olurdu demişti. Onun gibi bir şey demek istediniz herhalde default_smile.png

Aslında çok güzel yaklaştı konuya :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

ben e-cvt şanzımanı cvt gibi kayış kasnak ile sonsuz dişli oranı sanırdım. meğer alakası yokmuş. yani vizontele'yi hatırlarsak "arabada şanzıman yok" :) tek benzeyen tarafları sonsuz dişli gibi davranması. aslında bu kutu tam otomatiklere daha çok benziyor

 

daha önceden benzinli ve elektrik motorları sıralı dizilimle bağlanıyordu sanırım. tam da bilmiyorum. ama bir çok markanın hibrit arabalarında durum bu. bir aksa yerleştirilmiş motor ve şanzıman ekipmanları arasında geçiş yapılıyordu. ama toyota farklı bir tasarım yapmış. sanırım bu daha önceden ford tarafından yapılmış. daha başka üreticiler de yapmış olabilir, araştırmadım. benzinli ve elektrikli motorlar farklı akslarda olup planet dişli sistemiyle birbirine bağlanmış. toyota buna şanzıman demiyor. güç aktarım ünitesi diyor. power split device. 4. nesilde ismi p610 transaxle

 

kasnak veya dişli değiştirme olayı yok. vites oranları nasıl oluyor o zaman? 2 elektrikli ve 1 benzinli motor planet dişlilerle birbirine bağlı ve hepsi bir uyum içinde kontrollü dönebiliyor. benzinli motor dönerken elektrik motorları da destek olabiliyor. hem destek olup hem terse dönerek şarj yapabiliyor. sadece şarj yapabiliyor. tekerlere güç verebiliyor vs. vites olayı ise elektronik olarak kontrol edilen elektrik motorları ile yapılıyor. bu motorlar planet sistem üstündeki dişlilerin dönüş yönleri ve hızlarını kontrol ederek son dişli ile birlikte tekerleklere gönderiyor. böylece hızlanıp yavaşlama yapılıyor. benzinli motorun aktarım kutusuna bağlanmasının haricinde herhangi bir kavrama yok. kutu bana tasarımı itibariyle oldukça uzun ömürlü geldi. ben tam otomatik viteste de planet sistemini tam anlayamıyordum. bundan da anlayamadım. arabayı sürerken vites geçişi olmuyor fakat gaza basınca motor devri pedal konumuna göre belli kademelerde duruyor. mesela 1400-1600-3000-3500-4000 gibi sanki önceden belirkenmiş kademeler var. pedal basma miktarına göre devir kendi tanımlı konumuna sabitleniyor gibi.

 

benzinli motoru kutuya bağlayan debriyaj

 

 motor.jpg

 

kutu açıldığında üst dişli ve diferansiyel kısım. sağdaki küçük dişlinin altında mg2 var. en soldaki mg1'e bağlı. üstteki son dişli ve diferansiyel

 

ilk-k-s-m.jpg

 

diferansiyel.jpg

 

toyota dişli oranlarını modele göre değiştirebiliyor

 

oranlar-2.jpg

 

üstteki fotolardaki ilk kısımda bulunan dişliler sökülüp orta kapak açıldığında alttaki elektrik motoru rotorlarına ulaşılıyor

 

rotor.jpg

 

orta kapak çıkarılıp üst taraftaki planet dişlilerin rotorların üstüne koyulması ile son modelleme

 

Ekran-Al-nt-s.jpg

 

bu prof detaylı incelemiş şanzımanı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

yahu Tansu, arabanın animasyonunun izlemedinmi. Orda kabak gibi gösteriyor.  Bunu sana arabayı aldığın gün dedim . Cvtlik bişey yok arabada. Kaç nesildir bu böyle. 

 

Weber amcayı izlemişsin. 10 yıldır abonesiyim. Adam felc gecirdi , sandelyeye bağlandı. Bir süre ortalıkta yoktu, tekrar yutubeye vido koymaya başlamış. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

yahu Tansu, arabanın animasyonunun izlemedinmi. Orda kabak gibi gösteriyor.  Bunu sana arabayı aldığın gün dedim . Cvtlik bişey yok arabada. Kaç nesildir bu böyle. 

 

Weber amcayı izlemişsin. 10 yıldır abonesiyim. Adam felc gecirdi , sandelyeye bağlandı. Bir süre ortalıkta yoktu, tekrar yutubeye vido koymaya başlamış. 

Animasyonda adam gibi bir şey yok ki. Animasyon zaten. Bilgi amaçlı değil. Olayı biraz göstermek amaçlı. Ben yine de bi şanzıman var sanıyordum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Animasyonda adam gibi bir şey yok ki. Animasyon zaten. Bilgi amaçlı değil. Olayı biraz göstermek amaçlı. Ben yine de bi şanzıman var sanıyordum

 

Power Split Device 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Power Split Device 

 

 

Şuradaki olay ve vites geçişleri anlatılmıyor. Dolayısıyla vites neden kavram nasıl oluşuyor soru işareti kalıyor kafada

 

63-E4-FD44-90-C2-4338-ADAA-E1190-B113-C0

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu prof detaylı incelemiş şanzımanı.

wuuu bu şanzımanın parça satışı yokmuş, komple parça olarak alınıyor diyor prof

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

wuuu bu şanzımanın parça satışı yokmuş, komple parça olarak alınıyor diyor prof

Aynen abi. O noktayı kaçırmamışsın :) ama ileriki zamanda parça satışı başlar gibi bir şey dedi sanki

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aynen abi. O noktayı kaçırmamışsın :) ama ileriki zamanda parça satışı başlar gibi bir şey dedi sanki

başlasa da içinde servis parçası göremedim (yani değişebilir parça) zaten conta yok,gövde somunları sıkarken özel bir yapışkan ile yapışıtırlıyor diyor. içerdeki tüm vites işleri de elektriksel, gördüğüm. dışardan mekanik olarak tek giriş park freni...

çarpar bu adamı :f1:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

başlasa da içinde servis parçası göremedim (yani değişebilir parça) zaten conta yok,gövde somunları sıkarken özel bir yapışkan ile yapışıtırlıyor diyor. içerdeki tüm vites işleri de elektriksel, gördüğüm. dışardan mekanik olarak tek giriş park freni...

çarpar bu adamı :f1:

Bozulmasın diye her gece dua edeceğiz artık :) 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

wuuu bu şanzımanın parça satışı yokmuş, komple parça olarak alınıyor diyor prof

Hımm, burası çokomelli imiş 😃

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bozulmasın diye her gece dua edeceğiz artık :) 

 

yahu hiç şanzumanı bozulan prius duymadım. Varmı çok arıza. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu hiç şanzumanı bozulan prius duymadım. Varmı çok arıza. 

Detaylı bakmadım ama priuschat’de google aramasında bozulma konusu göremedim. İlk iki nesil daha farklı şemada psd tasarımında

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bozulmasın diye her gece dua edeceğiz artık [emoji4] 
Dsg ye kurban olacağız bu gidişle [emoji16]
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu hiç şanzumanı bozulan prius duymadım. Varmı çok arıza. 

weber videolarının altında efsane sohbetler dönüyor. toyota, ford chrysler gibi psd'ler daha basit daha uzun ömürlü olduğu konuşulurken volvo'nunkinin daha karmaşık ve turbo motorlu olduğundan bahsedilmiş. honda ve nissan'ın kullandığı aktarmalar daha büyük elektrik motorlarıyla fakat kavramalı sistemle tasarlandığı için sorun çıkarabilecek diye eleştirilmiş. toyota 2 elektrik motoruyla tekerlere güç verebilirken honda bunu tek motorla yapıp diğer motoru sürekli şarj için kullanıyormuş. bu da daha çok hibrit değil de elektrikli arabalar için daha iyi deniyor. sanırım phev'den bahsediyorlar. honda phev ve tam elektrikli araba konusunda belki daha öndedir bilemiyorum

 

Metin Akbal yazdı:

Dsg ye kurban olacağız bu gidişle emoji16.png

dsg'yi tamir etmeyeni dövüyorlar sanayide :) turbo motorlu dsg'li hibritler de var. ama japonlar kadar iyi değil. yani phev olarak tasarlanıyor daha çok. daha büyük piller daha güçlü elektrik motoru ile şehir içinde 100-150km sürüş imkanı veriyor. hem de çok güçlü beygir ve torkla. o yüzden şu an çok pahalılar. ayrıca geri dönüşüm enerjisini depolamadan diğerleri kadar iyi değiller tasarım olarak. zaten mantık olarak hibrit araçta turbo motor kullanmak daha çok sürüş dinamiklerini ön plana çıkarmak demek. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arabanın son hız denemesinde 190’ı geçemediğimi ama sanki bilerek bu hızda kaldığını hissettiğimi belirtmiştim. Sebebi belliymiş. Elektrik motorlarının devir sayısı. 17 bin devri geçmemesi sebebiyle son hız sınırlandırılıyor. Sadece benzinli motorla hızlanma gibi bir şey yok maalesef. Vites denen şey zaten 3 motorun kombine çalışmasıyla ortaya çıkıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...