İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Cihangiroğlu şanzıman yok diyorum inanmıyorsunuz :) e-cvt hayali bi kavram. Ne cvt  gibi tork konvertörlü kavrama var ne de kasnak kayış zincir var. Kavrama bile yok. Çünkü rölanti yok. Benzinli motor çalışınca direkt sisteme giriyor. Tekere direkt bağlı değil. Çalıştığı gibi en kötü jeneratörü çeviriyor. Kavrama, debriyaj, plaka olmayınca bozukma ihtimali de çok olmuyor. Ama @Mert Gulkokan toyota’nın çok ekmek yemesi lazım diyor :) tekerler elektrik motoruna bağlı. O yüzden hız da sınırlı. 19bin devre vurdu mu araba daha hızlanmıyor :) 

 

octavia 1.0 e-tsi sinan koç kaputu açtı. O kasnak kayışlı sistem tam arıza çıkarmalık. Zaten 48v destekli. Belki 1lt tasarruf ettiriyordur diyelim. 

hımm ilginçmiş valla, o zaman güzel e cvt olayı, yalnız gözüm Rav4 hibritte kaldı vallahi... oda böyle e-cvt

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Cvt ile e-cvt birbirinden acayip farklı üniteler. E-cvt, tork konverteri sökülmüş 4 ileri tam otomatik şanzımanmış gibi düşünün. 

 

planetaire-tandwielkast-principe.gif

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Cvt ile e-cvt birbirinden acayip farklı üniteler. E-cvt, tork konverteri sökülmüş 4 ileri tam otomatik şanzımanmış gibi düşünün. 

 

planetaire-tandwielkast-principe.gif

 

4 ileri tam otomatik gibi olması için galiba 2 planet dişli olmalı sanırım. Bir de tam otomatikte debriyaj plakaları var

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

4 ileri tam otomatik gibi olması için galiba 2 planet dişli olmalı sanırım. Bir de tam otomatikte debriyaj plakaları var

 

En kaba tabirle anlattım. Adı aslında Power Split Device ama ecvt demişler. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

En kaba tabirle anlattım. Adı aslında Power Split Device ama ecvt demişler. 

Benzinli motorla geri viteste gidememesi çok ilginç ama. piller boş, boşa yakın mesela, dik geri geri yokuş çıkacaksın. Çıkamayabilirsin :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Animasyonu varmış. 

 

 

 

Zincirli bir şeyler var. Eski jenerasyon galiba

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Mert Gulkokan yazdı:

Evet 1.5 e lovato takılıyor arge yapılmış hemen

 

Candan müh. sahibi eskiden yüzünü göstermiyordu videolarda :) 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Mert Gulkokan yazdı:

Aynen sesi değişik adamın bir anda ortaya çıkardı kendini
Hatta doğan kabak video çekti adamla yine yüzünü göremedik
Şimdide yaz kış güneş gözlüğü takıyor

Memnun kalan kadar arkasından sövende çok
1.6 vti pejo citroen motorları lpg li çok sorunlu birkaç kişi gidip adamla görüşmüş yapılan işlemlerden hiç memnun kalmamışlar
Videolarda ya da sosyal medyadaki gibi muamele göremedik dediler

 

İlgi görmek için aracın ya proje aracı olacak ya da kalantor bir araba olacak. VTi motorlu 308 kullandım, kesinlikle lpg ile uyumlu değil o motor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bir şey farkettim. Lavatonun "t" sini "b" yapınca lavabo oluyor. :D

 

Emme manifoldunun içine boru sokup türbilansını bozdular. Lpg yi bilmem ama benzinde asla eski performans alamıyacak. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

bu karma sistemler pahalı galiba. Kaç para bilen var mı?

Ali Darbaz yazdı:

Bir şey farkettim. Lavatonun "t" sini "b" yapınca lavabo oluyor. :D

 

Emme manifoldunun içine boru sokup türbilansını bozdular. Lpg yi bilmem ama benzinde asla eski performans alamıyacak. 

 


neresinden soktular acaba. Emme manifoldunu söküp başmışlar mı? Bir de bunlarda soğutulmuş egzoz gazını silindire gönderme olayı var. Fayda sağlar mı acaba

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
bu karma sistemler pahalı galiba. Kaç para bilen var mı?

neresinden soktular acaba. Emme manifoldunu söküp başmışlar mı? Bir de bunlarda soğutulmuş egzoz gazını silindire gönderme olayı var. Fayda sağlar mı acaba

İnternette 780 euro gibi fiyatlar gördüm

7-8 bin tl olsun. Bu karma sistemler %25-30 tasarruf yaptırıyor. Hadi %30 olsun. Yani 18 kuruş tasarruf ediyor. 
 

7500/0,18= 41600km amorti km. 
 

zerre gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
7-8 bin tl olsun. Bu karma sistemler %25-30 tasarruf yaptırıyor. Hadi %30 olsun. Yani 18 kuruş tasarruf ediyor. 
 
7500/0,18= 41600km amorti km. 
 
zerre gerek yok. 

İnternette %35 diyor candan ben arge yapıp yakıt lpg oranını kendim afr ile dah hassas yapıp en az %40 yaptırcam demiş videoda

Ben 5 sene lpg’li araba kullandım. Lpg ayarlarım da çok iyiydi. O videodaki ahmet denen kişi yaptı. Benzinden farksız gidiyordu. Sıralı sistemde %35 tasarrufu geçemedim. Çok uzun yol yapan %40 yapıyor tasarrufu. Ben şehir içinde kısa mesafe fazla start stop yaptığım için ayda 5lt civarı da benzin harcıyordum. Hem de lpg geçiş sıcaklığım 35derece idi. 
 

karma sistemde de en fazla %30 o yüzden dedim. Candan corolla gibi çok satan arabayı kaçırmak istemiyor. Yırtınıyor kısacası :) 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Darbaz yazdı:

Bir şey farkettim. Lavatonun "t" sini "b" yapınca lavabo oluyor. :D

 

Emme manifoldunun içine boru sokup türbilansını bozdular. Lpg yi bilmem ama benzinde asla eski performans alamıyacak. 

 

 

Candan müh. sahibi gibi sen de markayı doğru telaffuz etmiyorsun. Adam video boyunca bir kere bile Lovato demedi.. Hep Lavato diyor :D 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

karma sistemde de en fazla %30 o yüzden dedim. Candan corolla gibi çok satan arabayı kaçırmak istemiyor. Yırtınıyor kısacası :) 

 

Bu arabada hem atkinson hem otto döngüsü olduğu için min. %40 diyor sanırım.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Bir gün herkes benzine dönecek. emoji3.png 

Düşük hacim turbo benzinli varken zaten lpgli atmosferik benzin kullanmaya zaten gerek yok

Bir soru. Aynı vergiler dahilinde 1.5 turbo benzinli mi yoksa 2.0 veya 2.5 atmosferik benzinli mi tercih edersin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

80 km hızla giderken 4 litre benzin yakan her araba bana uygundur. Ama bolu tüneli rampasını 80 km hızla çıkmasınıda isterim.  3 ncü vitese kadar düşebilirim sıkıntı değil. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bir soru. Aynı vergiler dahilinde 1.5 turbo benzinli mi yoksa 2.0 veya 2.5 atmosferik benzinli mi tercih edersin?

 

V8 atmosferik.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

V8 atmosferik.

Siz ocak dışısınız :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Demem o ki; 2020’de toyota en çok araç satan marka olmuş. Alt marka sayısı da 2-3 tane. VW ise 7-8 tane markaya sahip. Audi, seat ve skoda gibi çok satan markalar da var. 
 

yani insanlar 2.0 veya 2.5lt hacimli motordan vazgeçmiyor. Neden vazgeçmiyor ki

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Asyada, Amerikada falan benzin ucuz. Toyota nın güçlü olduğu yerler. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Asyada, Amerikada falan benzin ucuz. Toyota nın güçlü olduğu yerler. 

Yakıttan gelen kazanç uzun vadede cepte kalıyorsa sıkıntı yok

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Demem o ki; 2020’de toyota en çok araç satan marka olmuş. Alt marka sayısı da 2-3 tane. VW ise 7-8 tane markaya sahip. Audi, seat ve skoda gibi çok satan markalar da var. 
 

yani insanlar 2.0 veya 2.5lt hacimli motordan vazgeçmiyor. Neden vazgeçmiyor ki

 

Amerikada Volswagen jetta 2.0 dandik bir motor ile satıldı. Okadar dandik motorki 1.2 tsi yanında teknoloji harikası kalıyor. Sırf American homogolojisi için hacmi büyük , kendisi vasıfsız bir motor. 

Belki 1.2 veya 1.4 tsi motorlar Amerikanın nevada çöllerinde düm düz 70 mil süratle gidemeyecek kadar zayıf olabilir. hakkını yemeyelim.  

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yakıttan gelen kazanç uzun vadede cepte kalıyorsa sıkıntı yok

vw avrupada çok güçlü, golf mesela yıllardır lider.

Ali Darbaz yazdı:

 

Amerikada Volswagen jetta 2.0 dandik bir motor ile satıldı. Okadar dandik motorki 1.2 tsi yanında teknoloji harikası kalıyor. Sırf American homogolojisi için hacmi büyük , kendisi vasıfsız bir motor. 

Belki 1.2 veya 1.4 tsi motorlar Amerikanın nevada çöllerinde düm düz 70 mil süratle gidemeyecek kadar zayıf olabilir. hakkını yemeyelim.  

trumpa oy veren insan 1.2 tsi e biner mi sence, 2.0 varken. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Amerikada Volswagen jetta 2.0 dandik bir motor ile satıldı. Okadar dandik motorki 1.2 tsi yanında teknoloji harikası kalıyor. Sırf American homogolojisi için hacmi büyük , kendisi vasıfsız bir motor. 

Belki 1.2 veya 1.4 tsi motorlar Amerikanın nevada çöllerinde düm düz 70 mil süratle gidemeyecek kadar zayıf olabilir. hakkını yemeyelim.  

E 2.0tsi’da satılmıyor. Ama 2.0 ve 2.5 atmosferikler satılıyor. 
 

Avrupalı amerikalı kadar yol yapmıyor. Amerikalıya sorunsuz miller lazım. Avrupa’da belli yaştan sonra araçların çoğu 3.dünya ülkelerine de satılıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...