İçeriğe Yönlendir

Blow Off


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Sercan Şengöz
Bende çok baktım bu komyonlarda var aslında bu sese benzer bir ses çıkıyor :p

farklı bir şeyden dolayı çıkıyor olmasın mesela belediye otobüslerinde olduğu gibi:D

:)

Peki izmirde yaptıran var mı beyler?

izmir de bir bilgim yok açıkçası ancak istanbulda yardımcı olabilirim malesef:(

Yorum bağlantısı
Tunahan Çınar
hayır arkadaşlar sadece p v nrt denilen basit fizik formulünden ibaret değil
P.V=nRT fizik değil kimya formülüdür saygılar
Yorum bağlantısı
Sercan Şengöz
P.V=nRT fizik değil kimya formülüdür saygılar

evet haklısınız kimya formülü ama orda kullandığınız ve konuyla alakalı olan kısmı olan P basınç oldugundan dolayı basıncın da fizik branşının konusu oldugundan dolayı o şekilde bir tabir kullandım..

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Eray Yılmaz

Yok mu blow off taktıran taktırmak isteyen yada "aman taktırmayın sakın" diyen? :D

Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez
Yok mu blow off taktıran taktırmak isteyen yada "aman taktırmayın sakın" diyen? :rolleyes:

Ben boş bir zamanda dinletirim blow off sesi :lol2:

Yorum bağlantısı
Sercan Şengöz

ben taktırdım ve kullanıyorum pek fazla bir detayı yok yanlız bizim araclarda yag atıyor.ama bir swicth yardımıyla istenildiğinde açılıp kapatılır bir şekle getirebilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez
ben taktırdım ve kullanıyorum pek fazla bir detayı yok yanlız bizim araclarda yag atıyor.ama bir swicth yardımıyla istenildiğinde açılıp kapatılır bir şekle getirebilirsiniz..

Araya bir filtre yada oil catcher bakın isterseniz.

Yorum bağlantısı
Sercan Şengöz

Öneri için teşekkür ederim araştıriyim biraz yapılabilceğini zannetmiyorum ama uydurulabilirse çok iyi olur..

Yorum bağlantısı
Onur Dursun

bence blowoff dizel araclarda gereksiz

96 impo gc8 vardı bende 1.5 barda ses inanılmaz.

dizellere yaparsanız kesinlikle ıslık sesinden başka birşey duyamazsınız.

Yorum bağlantısı
Sercan Şengöz

Onur bey o konuda size bir nebze katılıyorum evet ıslık sesine benzer bir ses fakat gayet yüksek bir ses alınıyor..ayrıca açıp kapatma tuşu koyabiliyorsunuz..pedaldan seleniode giden ve selenoidi aktif ve pasif yapan kabloya bir anahtar eklerseniz acma kapama tuşunuz olur. :)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Osman Ateş
(düzenlendi)

Peki Bu blow off Lpg li araçlarda Oluyo mu ;) :lol2:

tarihinde Osman Ate? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bayram Bekman
(düzenlendi)

ben connect'e taktırmıştım kısa sure sonra sıkıldım cıkarıp satmıştım. bıryerlerde konusu olmalı formda. bence de gereksız bır ekleme. harcanan emek ve para karsılıgını vermıyor denebılır.

seçim sızın yınede..

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Connect-e-...onnect+blow+off

tarihinde Bayram Bekman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Tan
Yok mu blow off taktıran taktırmak isteyen yada "aman taktırmayın sakın" diyen? :)

taktıran ve memnum kalmayan bir sürrrüüüü arkadaşlarım var diyebilirim.

nedeni ise herkes arabasını günlük kullanıyor ve günlük kullanmada ise çüff sesi bir süre sonra insana bayağılık katıyormuş ki bende

takıp takmama konusunu uzun süre düşündügümde bu kanıya vardım ;) bana sorarsan kesinlikle takma ;)

Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz

Tek neden buysa onun çözümünü zaten yapıyorlarmış. İçeriye bir düğmeyle blow off u devre dışı bırakıyormuş. (Nasıl oluosa?)

Ama dersen ki çekiş düşüyor, motor ömrünü azaltıyor veya bütün kızlar hayran kalıyor arabanın önüne atlıyor ozaman taktırmamak lazım :lol2:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yasin Şimşek Eski
Mantıksız,gereksiz ama güzel çufluyor :)
tamamen mantıkla alakalı ve turbo için muhteşem bir önem taşıyan parça.turbonuzu kucağınıza almak istemiyorsanız ve turbo sürekli bana soğuk hava verip aracımı atağa kaldırsın diyorsanız olmazsa olmaz bir parça.bende taktıracam ama çuflamayanını istiyorum :) çünkü çuflaması sadece subaruya yakışıyor fabrika çıkışı oldugu için sanırım yada ilk subaruda duyduğum için :bravo:
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benzinli turbolarda gerekli dizel turbolarda gereksizmiş. Dizelde gaz kelebeği olmadığı için..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kadıoğlu
arkadaşlar ben sise anlayabileceğiniz gibi anlatayım.

arkadaşlar tdci yani turbo dizel araclarımızda bulunan ve dier araclarda bulunan tüm turbolar aynı görevi yapmaktadır. turbolar motora hava basmaktadır.devir yükseldikce bastığı havanın basıncı yani bar ı artmaktadır. gaza bastığımızda motora hava basar durumda olan turbo pervaneleri vtes deiştireceğimiz zaman veya başka bir nedenden dolayı gazı kestiğimizde bu pervaneler aniden duramayacağı icin havayı hala basmaya devam etmektedir.ancak biz gazı kestiğimiz icin ve motorda devir düştüğü icin bu hava gidecek yer bulamaz ve doğal olarak hava gidemediği ve pervanelerde döndüğü icin pervanelere yük binecektir ve yatakları aşınacaktır.(turbo araclarda seri vtes deiştirin demelerinin sebebide budur.pervaneler zorlanarak durana kadar vtes deişip gaza basılsın die)

gelelim blow off 'a.. blow off ayağımızı her gazdan cektiğimizde yada vtes deiştireceğimizde turbonun bastığı gidecek yer bulamayan havayı atmosfere bırakır. ve dolayısıyla turbo pervaneleri dönmeye devam eder. dönmeye devam etttiği icin tekrar gaza pastığımızda pervaneler döndüğü icin turbonun pervanelerinin tekrar hızlanıp tam güc vermesi icin beklememiş oluruz.yani turbo lag sorunumuz olmaz(turbolag=gaza bastığımızda turbonun tam basıncı vermeye başlamasına kadar gecen zaman)

turbo atmosfere verdği bu hava aynı zamanda turbo icindeki sıcak havadır. yerine gelen fazla ısınmamış hava ile daha iyi performans elde edilir..turbonun ömrü uzar..

basit anlayacağınız şekilde anlatttım. tabiyki daha teknik olarak anlatılabilir..

kazandırdığı artı beygir gücü yok. fakat mevcut olan beygir gücünden daha iyi yararlanmaya katkısı var.

turbonun bastığı havayı bir valf gibi gerektiğinde atmosfere vererek pervaneler devamlı döner sıkışma olmaz.gaza tekrar bastığımızda tam güc icin beklemeyiz..

kesinlikle doğru araştırdığımda bende bu bilgiyi aldım... turboda bulunan havanın çıkışı.. ve ben taktırmayı düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Güzel kardeşim, dizel araçta gazı kestiğin zaman hava girişlerine süpaplara müdahale yapmıyorsun benzinlideki gibi. hava yine içerden akıp gidiyor. sadece mazot püskürtmüyorsun.

Bak bu golf kaz kelebeği. BU yok dizelde. o yüzden hava akışı kesilmiyor.

169c65d7b54339fca8beedd6eacd1791.jpg

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Turbo lag olmaması için vites değişiminde ara gaz vererek değişirseniz sorun olmaz, mesela 4 ten 5 e alırken ayağımı gazdan çekip vitesi boşa alıp 5 e takarken devri 2000 civarında tutarak takıyorum, hem kaymak gibi vitese geçiyor hemde lag olmuyor, vites küçültürkende aynısını yaparsanız gayet güzel olur, hem daha seri duraksamadan rahat vites geçer araç yığılmaz yolcular vites değişimini hissetmez :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Guest Serdar H

turbonun atamadıgı yada atmakta zorlandıgı fazla havayı boşaltıyo en büyük yararı bu aslında takılmadındaki amaç bu bizim insanlarımız ses amaçlı takıyolar:D

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Eray Yılmaz

Arkadaşlar konunun eski olduğunu biliyorum ama yeni konu açmak istemedim. geçen haftasonu aracıma HKS Blow off taktırdım fakat aletten ses gelmiyor. Aracına taktıran yada bu konuda detaylı bilgiye sahip olan arkadaşlar tesisatın tamamını anlatabilir mi?

Bendeki sistem şu şekilde:

Motora giden orjinalinde olan yaklaşık 4 mm lik bir vakum borusu kesilip T aparatı takılıyor. oradan aynı boru çapında bir boru selenoide gider. selenoidden de blow off a bağlanır. (blow off a giden bu ince boruda vakum var doğru mu?)

Blow off ise intercoolerdan çıkan boruya T boru yapılıp oraya montajlanır.

Selenoidin elektrik devresi de gaz pedalının oraya yerleştirilen bir swich ile çalıştırılır. Swich pedalın üst tarafında bulunmakta. Yani gaza basınca çıt diye bir ses çıkarıyor. Sonra gaz pedalını bırakıca tekrar çıt diye ses çıkarıp selenoidi açıyor.

Bu anlattığım düzenek doğru mu? Var ise düzeneğin şemasını rica ediyorum.

O ince borudaki vakum bence çok az o yüzden blow offu açmıyor olabilir mi? Çünkü blow offun içi çok sert geldi bana.

Konu hakkında tecrübeli arkadaşlar yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ali Çukur

Arkadaşlar geçenlerde bi ilanda gördüm elemanın birisi tüm aparatlarıyla 2010 fiestaya uygulamış şimdi de satmak istiyor.

Sizce artısı ve eksileri ne olur?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...