İçeriğe Yönlendir

LPG kaynaklı motor arıza lambası


Hasan Koç

Recommended Posts

Şehit Mustafa Yaman
Merhabalar arkadaşlar 2008 yeni kasa 1.6 115ps benzinli sedan ford focus trend sahibiyim, LPG korkusunu yenmek istiyorum, yardımcı olurmusunuz.

saygılarımla

Yani lpg taktırmak mı istiyorsunuz? Eğer böyle düşünüyorsanız durmayın hemen taktırın. Lpg ile ilgili korkularınız nedir?

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik
Yani lpg taktırmak mı istiyorsunuz? Eğer böyle düşünüyorsanız durmayın hemen taktırın. Lpg ile ilgili korkularınız nedir

merhaba ilginize teşekkürler

en büyük endişem güvenlikle ilgiliydi, şimdi bir de bu forumda okuduğum kadarıyla arıza lambası yanması olayı var; sürekli LPG servisine gitmek zorunda kalmak hoş birşey olmaz sanırım

Ayrıca Bodrum'da ikamet ediyorum burada LPG servisi yetersiz diye biliyorum

önerileriniz varsa memnun olurum

Yorum bağlantısı
Akan Belen

5 bin oldu benim takılalı bir kere bile arıza lambası yanmadı daha.Araca biraz daha rahat binmek istiyorsanız durmamalısınız iyi usta iyi kit rahat nesef :flowers:

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik
5 bin oldu benim takılalı bir kere bile arıza lambası yanmadı daha.Araca biraz daha rahat binmek istiyorsanız durmamalısınız iyi usta iyi kit rahat nesef :)

sağolun ama bodrumda yaşıyorum; iyi usta iyi kit burada çok zor

Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman
(düzenlendi)
merhaba ilginize teşekkürler

en büyük endişem güvenlikle ilgiliydi, şimdi bir de bu forumda okuduğum kadarıyla arıza lambası yanması olayı var; sürekli LPG servisine gitmek zorunda kalmak hoş birşey olmaz sanırım

Ayrıca Bodrum'da ikamet ediyorum burada LPG servisi yetersiz diye biliyorum

önerileriniz varsa memnun olurum

Güvenlikle ilgili buradaki http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-cin-....html&st=40 Semih'in iletisini okursanız ikna olabilirsiniz belki. ;) Arıza ışığı için ise iyi kalibrasyon bu sorunu ortadan kaldıracaktır. :D

tarihinde Mustafa Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kulaç

merhaba. kumaş isterse hint kuması olsun terzi işi bilmedikten sonra o elbise size yakışmaz. Aynı durum lpg kitleri içinde geçerli. Ustanız iyi olacak. Bodrumda bu iştan anlayan yok diyorsan izmir 2,5 saat. Kafaya koyduysanız izmirde bu işi uzun zamandır yapan ve işinin ehl-i insanlar var. bu arada lpg uygulamaları bolumunda ki açtığım konuyu da okumanızı tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Hakan Özçelik
merhaba. kumaş isterse hint kuması olsun terzi işi bilmedikten sonra o elbise size yakışmaz. Aynı durum lpg kitleri içinde geçerli. Ustanız iyi olacak. Bodrumda bu iştan anlayan yok diyorsan izmir 2,5 saat. Kafaya koyduysanız izmirde bu işi uzun zamandır yapan ve işinin ehl-i insanlar var. bu arada lpg uygulamaları bolumunda ki açtığım konuyu da okumanızı tavsiye ederim

Teşekkürler Murat bey

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Bugün bende yaktım arıza ışığını yuppii:)))

5 km kadar yol yapmıştım şehir içi

3 ay önce hego sensörü değişmişti,lamba yanınca canım sıkıldı ,aküyü söktüm taktım söndü,ama yeniden yanar sanırım

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

300 kmyol yaptım 150 km si benzinli geri kalanı lpgile yanmadı şükür :)

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

Oksijen sensörü sağlamsa ve kalibrasyon düzgünse arıza lambası yanmaz diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
Oksijen sensörü sağlamsa ve kalibrasyon düzgünse arıza lambası yanmaz diye biliyorum.

O 300 kilomtre üzerine 200 km daha yaptım Allaha şükür yanmadı bir daha :)

Yorum bağlantısı
Başar Mert

ya arkadaşlar bu arıza ışığı kalibrasyondan kaynaklı değilmi bende taktırdım gazı 4000 km yaptım hiç yanmamıştı babam geçen taktırdığımız yere götürdü klimayı açınca gazdan atıyordu ayar yapmışlar birde elektrik kablolarını değiştirmiler heralde ama onu yapalıda bayağı olmuştu cuma günü sabah işe giderken arıza ışığı yandı birden canım sıkıldı hiç durmadan direk bir fordcu buldum makinaya taktı gazdan kaynaklı sistem zengin hatası vermiş önemli değil dedi sildi amam ben ayar yaptıramadığım için hala bugün yine yandı. Sistem zengin olunca çokmu gaz gidiyor demek?

Yorum bağlantısı
Balkan Akın
Teşekkürler Murat bey

Milas Koruköy Küçük San.Sitesi Taha Mühendislik Levent Usta iyi bir ustadır. Ben de arabama İzmir'de Atiker taktırdım. Bir süre sonra Motor yakıt ikaz ışığı yanmaya başladı. Kiti takan servis halledemedi. Levent Usta Atiker Servisi olmamasına rağmen 2 dakikada olayı çözdü. 8 aydır maşaallah nazar değmesin bir sorun yok. İzmir'e kadar gitmenize gerek yok . Bu arada Atiker'den memnunum ustamı da buldum.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
ya arkadaşlar bu arıza ışığı kalibrasyondan kaynaklı değilmi bende taktırdım gazı 4000 km yaptım hiç yanmamıştı babam geçen taktırdığımız yere götürdü klimayı açınca gazdan atıyordu ayar yapmışlar birde elektrik kablolarını değiştirmiler heralde ama onu yapalıda bayağı olmuştu cuma günü sabah işe giderken arıza ışığı yandı birden canım sıkıldı hiç durmadan direk bir fordcu buldum makinaya taktı gazdan kaynaklı sistem zengin hatası vermiş önemli değil dedi sildi amam ben ayar yaptıramadığım için hala bugün yine yandı. Sistem zengin olunca çokmu gaz gidiyor demek?

Kalibrasyonu düzgün yapmamaışlar kalibrasyonu düzgün yapılırsa sorun kalmaz. Birde kitte hata olup olmadığı kontrol edilmeli lpg den gaza geçişin bir değil birçok nedeni olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Yunus Karslı

herkese iyi akşamlar...uzun zamandır foruma uğrayamamıştım...Motor arıza lambası ve LPG ilişkisi ile ilgili tecrübe ve çözümlerimi anlatmak istedim,umarım herkese faydası olur...

öncelikle doğru yapılmış bir lpg kalibrasyonu ve ince ayarı sonucunda hava-yakıt karışımından kaynaklı arıza lambası yanmaz,birkaç bin kilometre kullanımdan sonra yanarsa bilin ki ya enjektörler kirlenmiş yada filtreler tıkanmaya başlamıştır.Tek lambda sensörlü araçlarda zirkonyum dioksit malzemeden yapılmış narrow band lambda sensörü vardır,ideal karışım olan 14.7/1 AFR de (benzin-lpg farketmez) 450 milivolt gerilim üretir,fakir karışımda ürettiği voltaj düşer,200 mv ve altında(AFR yaklaşık 17/1) arıza lambasını yakar,karışım zengine geçtiğinde voltaj yükselir,800 mv ve üzeri(AFR yaklaşık 12/1) voltajda arıza lambasını yakar,600 mv ve üzeri zengin karışımdır...karışım hep 450 mv da kalmaz elbet,hızlanma ve yüksek yük konumlarında 600 mv ve üzerine çıkar ancak ecu yük konumunu algıladığından arıza lambasını yakmaz.normal koşullarda karışım tutmuyorsa lambayı yakar.Çift lambda sensörlü araçlarda ilk sensöre ilaveten katalizör çıkışında titanyum lambda sensörü vardır,ısıya duyarlı çalışır,ecu dan aldığı 5 voltu ısı miktarına göre 1-5 v arasında ecu ya geri gönderir,karışım fakire düştüğünde katalizör soğuyacağından ecu ya dönen voltaj düşer,zengine geçtiğinde yükselir ve yine birinci sensör gibi değerler norm dışına çıktığında arıza lambasını yakar.Bazı ecu larda karışım normale geldiğinde arıza lambası söner,bazılarında bir defa yanarsa sönmez,arıza tesbit cihazıyla söndürmek gerekir...

Hemen hemen her lpg ayar programında lambda diye bir bölüm vardır ama kimse montajda lambda sensörüne bağlantı yapmıyor,ayar yaparken sadece otomatik kalibrasyon yapıp tamam diyor ama o motor herhangi bir yük-devir bandında mutlaka hatalı karışıma düşüyor.bunun tek çözümü aracın lpg otomatik kalibrasyonu yapıldıktan sonra lap top ile yola çıkıp lambda sensörünüde takip ederek her yük-devir bandında norm dışı bölgeleri ince ayar ile düzeltmektir.dükkandan çıkmadan rastgele map ile oynamak tesadüfen bir çözüm olabilir,çoğu zamanda olmaz.

Lambda voltajını basit bir voltmetre ile takip edebilirsiniz,önceki aracımda sensörden içeriye iki kablo çekmiştim,voltajı istediğim zaman takip edebiliyordum ve LPG servisinin başına ekşiyip yol ayarına çıkıyorduk,voltmetre önümde tabi...6500 devire kadar her yük konumunda aracı kullanıp karışım voltajına göre ince ayar yaptık ve arıza lambası diye bir sorun kalmadı...istediğim zaman voltmetreyi bağlayıp son durumu izleyebiliyordum. sonuç olarak lambda sensörü takip edilmeden yapılan ayar tesadüfi ayardır,arıza lambasını yakmasa bile yanlış yerlerde biraz fakir veya zenginde kalarak performans ve yakıt kaybına sebep olur...

İyi akşamlar benim araç 2004 c-max LPG li servis bu ışığa alışacaksın dedi. Bu durum beni rahatsız ediyor. Bahsettiğiniz konu hakkında bilgi sahibi olan ve mümkünse İzmir de verebileceğiniz adres varmı? Vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Samet YILDIZ

Benim aracımda gen hafta yaktı motor arıza lambasını servise götürdüm söndürdüler aradan 200 km gecmedi yine yandı tekrar söndürttüm lpg den dediler 15o  km sonra tekrar yandı yarın lpg ustasına götüreceğim artık servislerin bişeyle ilgilendiği yok bilgisayardan söndürüyor lpg den diyor basından salıyorlar. canımı sıkıyo yalnız bu arıza ışığı artık . umarım lpg ustası halleder landirenzo takılı bu arada...

Yorum bağlantısı
Mesut Dumlupınar
(düzenlendi)

Valla ben 30 liraya elm 327 aldim yandikça kendim söndürüyorum lpgden kaynakli olunca :)

tarihinde Mesut Dumlupınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benim aracımda gen hafta yaktı motor arıza lambasını servise götürdüm söndürdüler aradan 200 km gecmedi yine yandı tekrar söndürttüm lpg den dediler 15o km sonra tekrar yandı yarın lpg ustasına götüreceğim artık servislerin bişeyle ilgilendiği yok bilgisayardan söndürüyor lpg den diyor basından salıyorlar. canımı sıkıyo yalnız bu arıza ışığı artık . umarım lpg ustası halleder landirenzo takılı bu arada...

Samet bey arıza kodu büyük ihtimalle fakir veya zengin karışımdan kaynaklı galiba. Bunu da arıza kodundan okuyabilirsiniz.

Bu arıza koduda LPG kalibrasyonu bozuk demektir. İyi bir LPG ayarı yapılırsa sorununuz çözülür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...