İçeriğe Yönlendir

LPG kaynaklı motor arıza lambası


Hasan Koç

Recommended Posts

Bahtiyar Aydoğdu

bende atiker taktıralı yaklaşık 45,000 km oldu, şimdiye kadar hiç yanmadı, umarım bundan sonra'da yanmaz arcımı almadan önce bi araca bakmıştım, adam arıza lambasından bıkmış olacakki gösterge paneline yuvarlak bi etiket yapıştırmıştı.. :)

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Arıza lambasını sildirmek demek grip olan hastaya ilaca gerek yok 1 hafta sonra geçecek nasılsa demek gibidir. Lambanızın neden yandığını mutlaka tespit ettirip o sorunu çözün.

Yorum bağlantısı
Faruk Yener

Bizimkisi bu aralar ben grip değilim diyor öksüre tıksıra gidiyor :) Arıza lambası kendiliğinden yine gazdayken söndü onu anlayamadım

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Semih Köseler

Arkadaşlar bu sorunla bende cok ugraştım arza lambası ıle artık alışmıştım yanmasına ama sonunda çözdüm gaz flitrelerini değiştirin düzeliyor

Yorum bağlantısı
İnan Karacan

Merhaba.

Formu inceledim Motor İkaz Lambası ile alakalı konu açılmış fakat benimki farklı olacağını düşündüğümden yeni konu açıyorum.

İncelediğim konuda lambanın lpg den kaynaklanan bi sorunmuş gibi algıladım O bakımdan olayı baştan anlatayım.

Benim 2005 Focus Comford aracım var. LPG li. Yaklaşık 1 ay önce yakıtı fazla yakıyor diye Lgp servisine gidip bilgisayarda ayar yaptırdım. İlk çalışırken veya araç giderken frene basıp durdurduğumda devir saati durması gereken yerden biraz düşüyor ve hafif tırr gibi bi ses çıkarıyor. 1 sefer falan yapıyor sonra olması gereken yere geliyor. (Devir saati bazen düşüyordu fakat sesi daha önceden yapmıyordu sanırım yeni dikkatimi çekti.)

Adınıda yanlış söylemeyim yana ışığın resmi budur.

Eşimde yeni ehliyet alacak ona araba sürmesi için aracımı verdim. 10 dk bi yerde gidip geldik. Bir yerde kalkmaya çalışırken 2 sefer aracı boğar bigi fazla gaz verdi. Daha sonra dönüp gidiyordukki aracım motor ikaz lambası yandığını gördüm. İlk etapta panik olup aracı durdurdum. Kaputu açıp baktım bişey gözükmüyor. Eve gelip parkettim. Opel astrası olan komşumunda öyle bi sorunu olmuştu. Ona sorduğumda kendinin sonradan söndüğünü aracın yakıt değerlerinin yüksek çıktığından yanacağını söyledi. Bi çok araçta yandığını söyledi. Bende eşimin aracı kullanırken fazla gaz verdiğinden kaynaklandığını düşündüm.

Fakat içim rahat değil. Yana ışık gözüme batıyor zararsız deselerde. İşe gelirken benzinde geldim. Hala sönmedi.

Acaba sorun tam neden kaynaklanabilir?

Nasıl bir yol izlemeliyim?

Bilgilendirirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Arıza tespit cihazına bağlattırın hata kodu çıkar. Dün benimde yandı P0171 hatası verdi. Fakir yakıt karışımı. Tahmin de etmiştim 20 tl lik bir yerden gaz almıştım çok kötüydü.

Yorum bağlantısı
İnan Karacan
(düzenlendi)

Benzide'de çalıştırdım hala düzelmedi.

Ford servisinemi yoksa LPG servisinemi göstermem gerek?

Yada hiç göstermesem düzelecekmi?

tarihinde ?nan Karacan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eşinizin bir hatası yoktur.. gaza basmakla arıza lambası yanmaz...

Arıza lambasının çeşitli sebepleri vardır...

Ancak; araç lpg'li ise büyük ihtimal lpg kaynaklı yanmıştır ve yine büyük ihtimal fakir karışım sebebiyle yanmıştır..

Kısa süreli benzinde kullanımlarda sönmez...

60-70 kilometre kullanmalısınız ki, fakir karışım sebebiyle yandıysa sönsün...

Sebep fakir karışım yada lpg'nin sebep olabileceği bir sorun ise, bu şekilde kullanmanız uzun vadede motora zarar verecektir..

Ford servisine gidip arıza kodunu görmeli, Fakir yada zengin karışım sorunu var ise lpg'ciye gidip yeniden kalibrasyon yaptırmalısınız...

Açmış olduğunuz konu ve bahsettiğiniz sorun diğer okuduğunuz sorunlar ile aynıdır... Bu sebeple konu diğer konularla birleştirilecektir...

Yorum bağlantısı
İnan Karacan

Araç LPG li. Sadece gaza basma değil aracı kaldıramamıştı. Gaza yüklenmişti ve debriyajı bırakamamıştı. Oda yakıtın çiğ atılmasına yolaçtı sanırım.

Servisten şimdi geldim. Bilgisayara takıp baktılar. Zengin karışımdan kaynaklanıyor dediler. Hatayı temizlediler. Fakat LPG li araçlarda hep yapıyor sürekli yanar dediler. Tekrar yanmamasını garanti edemeyiz dediler. Bi süre bezinde kullanın temizlensin dediler.

Aracın zorlanmasından kaynaklanmış.

Bişeye kafam takıldı bazı araçlarda ara sıra yanıp sönüyor dediler. Ben servise sorduğumda bilgisayarla söner ancak başka türlü sönmez dediler.

Focus larda kendiliğinden sönmezmi acaba. Bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fakiri de zengini de zararlıdır... arıza ışığını tekrar yanarsa lpg'cinize gidin...

Fakir yada zengin karışımda servisin yapacağı bir şey yok... doğru söylemişler.. Yanmamasını da garanti edemezler, çünkü sorunu çıkaran genelde lpg'dir...

Temiz yakıt almaya gayret sarfedin...

Lpg kaynaklı yandıysa, benzinde kullanıldığında arıza ışığı sönebilir... Ancak zaman alacaktır...

Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Akpınar
Araç LPG li. Sadece gaza basma değil aracı kaldıramamıştı. Gaza yüklenmişti ve debriyajı bırakamamıştı. Oda yakıtın çiğ atılmasına yolaçtı sanırım.

Servisten şimdi geldim. Bilgisayara takıp baktılar. Zengin karışımdan kaynaklanıyor dediler. Hatayı temizlediler. Fakat LPG li araçlarda hep yapıyor sürekli yanar dediler. Tekrar yanmamasını garanti edemeyiz dediler. Bi süre bezinde kullanın temizlensin dediler.

Aracın zorlanmasından kaynaklanmış.

Bişeye kafam takıldı bazı araçlarda ara sıra yanıp sönüyor dediler. Ben servise sorduğumda bilgisayarla söner ancak başka türlü sönmez dediler.

Focus larda kendiliğinden sönmezmi acaba. Bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim.

Benim Focusta bir yandımı daha sönmüyor

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Nafiz Çetin

Merhaba

Size bir sorum olacak ama lütfen yardımcı olun buradaki ustalara güvenmemeye başladım. Trabzonda ikamet ediyorum 1 hafta önce atiker sıralı taktırdım. 1 gün sonra arıza lambası yandı ama yandıktan sonra motor çekiş gücündede kayda değer bir düşüş olmaya başladı hem gaz hem benzinde. Bujiler-Buji kabloları-benin pompası servis parası derken dünyanın parasını verdim. Motor arıza ışığı yandıktan sonra moto çekişinde bir düşüş olurmu olursa nasıl çözdürmeliyim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Saygılar

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erkan Öcal

bende ne yapsam ne etsem makinayada soksam 50 km sonra yine yanıyordu katalizör iptalide var en sonunda kadranın arkasındakı ampulu sökmekte buldum çareyi..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Peki o makina, arıza koduna ne diyordu.. ?

Bir elektronik mühendisi adayı olarak bu yaptığınızı ne kadar doğru buldunuz :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

işi elektronik olarak halletmiş ya abi. lamba yanmıyor :D hatayı gidermek daha sağlıklı olur. bu ara eklediğinz motor resminide (arabam kısmında) ben mafı pek göremedim. açık filitreyi mafsız kullanmıyorsunuzdur heralde

Yorum bağlantısı
Erkan Öcal

lpg taktırdım ilk başta neden dedım benı buluyo sorunlar tekleme yaptı gaz yemez oldugitmez oldu gittim bobin sanırım tam hatırlamıyorum onu değiştirdiler sorun halloldu sonunda arada bır ani gaza basınca patlama oluyor oda gaza yüklenınce sıkışma yapıyor sanıırm geri tepme yapıyor sorun teşkil etmiyor kırk yılda bir oluyo neredeyse :D hava filtresine gelince normalde hava filtresi yukarda akunun üstünde ama ben sıcak hava aldıgını ve performans kaybı oldugunu tespit ettim gerekli araştırmalar sonucu kaucuk borular sayesinde sol ön tekerın önüne kadar uzattım bende mükemmel oldu hava gaz karışımı orantılı biçimde oldugu için performansında baya bi değişiklikler oldu..yani mustafa abicim hava filtrem gözükmüyor sol tekerın oraya sakladım..

Yorum bağlantısı
Erkan Öcal
Peki o makina, arıza koduna ne diyordu.. ?

Bir elektronik mühendisi adayı olarak bu yaptığınızı ne kadar doğru buldunuz ;)

eger teknik bilgilere dayanarak sorarsanız asla doğru değil..aracım 126 binde bu zamana kadar agrıza ışıgı vermedı..ağrıza ışığım lpg sistemi ve en önemlisi katalizör iptali oldugu için sensör arıza ışığını yakmakta ben herhangi bir problem yaratmıycağını bildiğim için aldım tornavidayı ampulü söktüm en azından yolda giderken kadranda parlayan sarı gıcık bir ışık yok,tabi benzin ışığını saymıyorum..ama benzin ışıgınada bir çözüm ulıcam :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

motorun üzerinde zetec-s m yazıyor zetec -se mi? eğer hegonuz yaktıysa katla alakası olmayada bilir.

Yorum bağlantısı
Erkan Öcal
onceki cozum gibi olmasin ama, sonra parayi cekicilere baglarsin :good1:.

oişin gırgırı tabiki öğle bişey olmıycak ama izmir nem ve sıcaklıgıyla meşurdur..lpg aldım bu zmana kadr lpg yanında 2 depoya yakın benzin harcadım..harcadım denmez aslında buharlaşıp gitti belki 2 deponun yarısını ben kullandım geri kalan noldu mechul..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Adem Tarı

Konuyla ilgili olarak Atiker ve Zavoli'ye endişelerimi e-posta yoluyla gönderdim. Mesajı, iletişim bilgilerimle ilgili birkaç yerini kırparak aşağıda veriyorum.

Merhaba; 2001 model Ford Focus 16 subapli 1.6 lt Zetec-S motorlu sedan araç sahibiyim. Aracim 230.000 km'de ve buna ragmen her 6 ayda bir bakimlari yetkili servisinde düzenli olarak yapilan aracimin motoru çok iyi durumda ve hiç bir problem çikarmiyor. Aracim ile ilgili tek sikintim fabrika verilerine uzak olmamakla beraber yükselen yakit fiyatlari ile beraber bulundugum bölgede ortalama 8 lt/100km yi bulan tüketimim (Balikesir'in Sindirgi ilçesi, bölgede yollar dar, virajli ve inis-çikislari çok). Bu sebeple aracima LPG kit montaji yaptirmayi düsünüyorum. Fakat bu konuda da kafamda çok sayida soru ve süphe var. Öncelikle benim aracim için Atiker marka önerilen ürününüz (fast, safefast, multifast ve bunlar içinde de 4 silindirli modeller için super seçenekleri) nedir? Zira sirali sistem LPG kitleriniz çok çesitli ve bunlar arasindaki farklari web sitenizi inceleyerek anlayamadim. Sonrasinda ise yine benim gibi Focus kullanicilarinin LPG hususundaki sikayetleri, özellikle montaj hatalari ve kalibrasyonun dogru yapilamamasi sonrasinda motor ariza lambasi uyarisi, hararet problemleri beni fena halde korkuttu. Tasarruf amaciyla yüzlerce TL ödeyip de yilda 5000-6000 km arasi yol ile ancak 2 yilda kendini amorti edebilecek bir sistemde, bugüne kadar hiçbir problem yasamadigim otomobilimde tasarruf etmek söyle dursun servislere ödeyecegim ücretler ile astarinin yüzünden pahaliya gelme korkusu beni su an tüm LPG kiti montaji yapan bayilerden uzak tutuyor. Bunun yaninda memnun kalmayip sistemi söktürmem halinde aracimda açilacak delikler ve manifoldun enjektörler için delinmesi ile orijinalliginin bozulmasi da cabasi. Kafami karistiran bu hususlarda en dogru cevabi en yetkili agiz olan sizlerden alabilecegimi düsündüm.

Bu mesajım üzerine Atiker Müşteri Hizmetleri aynen kopyalayıp yapıştırdığım aşağıdaki yanıtı gönderdi.

Sn;adem bey mailiniz için teşekkür ederiz

Aracınıza sıralı sistem uygundur

Performanstan kayıp yaşanmaz

%40 tasarruf sağlarsınız

2 yıl garantili

Aracınıza uygulanacak olan lpg ürünlerimiz fast 4 cyl –multifast 4 cyl –safefast 4 cyl uygulana bilir ürünlerimizin arasında program farkı bulunmaktadır yakıt ve performans anlamında değişiklik bulunmaz

saygılarımızla

Sanki ben aracımın sıralı sisteme uygun olup olmadığını bilmiyordum ve herhangi bir araştırma yapmadan bu mesajı kendilerine yazdım, çok daha ciddi bir yanıt bekliyordum. :) Tatmin oldunuz mu? Açıkçası ben olmadım... :)

Zavoli'ye ise gönderdiğim mesajda ise yukarıdakinden farklı olarak Atiker'in ürün yelpazesi yerine BRC'de de kullanılan "PIPO" tekniğini sormuştum. Onlar cevabı telefon ile verdiler ve uzun sayılabilecek bir görüşmede tüm sorularıma cevap vermeye çalıştılar.

İlk olarak Zetec-S motorlara en uyumlu kitin kendilerininki olduğunu ifade etmekle beraber zaman zaman sıkıntı yaşayabildiklerini, ancak bununla ilgili olarak da İtalya'da yeni bir yazılım üzerinde çalışıldığını söylediler.

Ardından "PIPO" ile ilgili olarak bu uygulamayı geçmişte kendilerinin de kullandıklarını ancak iyi geribildirimler almadıkları için kullanmaktan vazgeçtiklerini belirttiler.

Fiyat olarak bayilerine önerilen miktarın 10 taksit ile 1.450 TL olduğunu, 2 yıllık garanti kapsamında tüm sorun ve arızaların bayilerde ücretsiz olarak giderilmesi için herşeyi yapacaklarını, buna rağmen üründen memnun olunmaması durumunda bu süre içinde müşteri talebi ile kitin araçtan sökülerek ücret iadesi yapılacağını söylediler.

Peki ya sonuç? Benim kafam hala karışık. On yıldan uzun bir süredir kullanılan bir motora beş yıldan fazla kullanılan bir sistem için uygun bir yazılımın hala oluşturulma aşamasında olması manidar.

Ben kararsız kaldım arkadaşlar... :)

Yorum bağlantısı

tatmin oluncak bilgi sunulmamış.bu cevaba tekrar soru yöneltin burda yazdıgınızı direk yazın.bakalım ciddiyet neymiş ögrenilir bence.

Yorum bağlantısı
Adem Tarı
tatmin oluncak bilgi sunulmamış.bu cevaba tekrar soru yöneltin burda yazdıgınızı direk yazın.bakalım ciddiyet neymiş ögrenilir bence.

Tekrar soru yöneltmeyi düşünmüyorum Oktay bey. İlk yazdığım mesajdaki ciddiyetimi anlamayıp (ya da anlamazdan gelip) böyle sığ bir cevap vermeleri, bu markayı alternatifler listemden sildi...

Yorum bağlantısı
Halil Bebek

Ankarada, lovato lpg sisteminin takılı olduğu focusII aracının Arıza lamsını söndürecek kalibrasyon yapabilecek servis tavsiyesi verebilirmisiniz.

gittiğim bir çok LPG ustası kalibrasyon yapmayı ya bilmiyor yada yapmak işine gelmiyor.

Bu problemi çözen veya çözebilecek arkadaşlar

Lütfen yardım!

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

Bu lpg ayarının en doğrusu nasıl yapılır? Bunu üretici, montajcı bir firma yanıtlayamaz mı ? Her kafadan bir ses çıkıyor, bayiler bile bir birine laf söylüyor. Ya da biz her şehirde bir servis bulamazmıyız ayarları güzel yapacak ? Site yönetimine duyurulur?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...