İçeriğe Yönlendir

LPG kaynaklı motor arıza lambası


Hasan Koç

Recommended Posts

Tekrar soru yöneltmeyi düşünmüyorum Oktay bey. İlk yazdığım mesajdaki ciddiyetimi anlamayıp (ya da anlamazdan gelip) böyle sığ bir cevap vermeleri, bu markayı alternatifler listemden sildi...

forumda bi arkadaş pipo tabir edilen yeni lpg montajı olan kit taktırmış onu okuyun ve irtibata geçin isterseniz.okumuşta olabilirsiniz belki.

lpg ayar konusunda bende çok meraktayım araştırmaya devam ediyorum.kendimce veri topluyorum ama bakalım.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakkı Taşcı

Arkadaşlar;biz tamirciyle kafakafaya verip 2.oksijen sensörünü yerinden söküp boşluğa klipsle sabitledik.Çıkardığımız yerede açık kalmasın diye işlevsiz bir sensör taktık.Daha önce 6 ay içinde iki farklı yere 10 defa ayar için götürdüğüm,aynı gün ışığı yanan aracıma bir haftadır biniyorum ışık yanmadı.

Eğer erken sevinmiyorsam sorunu çözdük sanırım.Yada daha büyük sorunlar çıkarmaz umarım,ama ben bir haftadır arıza ışığı yanmayan LPG'li araca binmekten çok mutluyum.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Arkadaşlar;biz tamirciyle kafakafaya verip 2.oksijen sensörünü yerinden söküp boşluğa klipsle sabitledik.Çıkardığımız yerede açık kalmasın diye işlevsiz bir sensör taktık.Daha önce 6 ay içinde iki farklı yere 10 defa ayar için götürdüğüm,aynı gün ışığı yanan aracıma bir haftadır biniyorum ışık yanmadı.

Eğer erken sevinmiyorsam sorunu çözdük sanırım.Yada daha büyük sorunlar çıkarmaz umarım,ama ben bir haftadır arıza ışığı yanmayan LPG'li araca binmekten çok mutluyum.

Hakkı bey aynı sorun bende de var.Oksijen sensörünü iptal etmenin herhangi bir zararı var mı?

Yorum bağlantısı
Hakkı Taşcı
Hakkı bey aynı sorun bende de var.Oksijen sensörünü iptal etmenin herhangi bir zararı var mı?

Biz sensörü iptal etmedik Fatih Bey;

Sadece sensörü dışarıya aldık.Yani beyne gönderdiği yanmış yakıt durumu verilerini,katalitik konvertör çıkışından değil atmosferden alıyor.Ayrıca belkide daha önce denenmiştir.Ama sonuç nedir bilmiyorum.Eğer tamircinizin veya servisinizin aklına yatmadıysa uygulamamanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Biz sensörü iptal etmedik Fatih Bey;

Sadece sensörü dışarıya aldık.Yani beyne gönderdiği yanmış yakıt durumu verilerini,katalitik konvertör çıkışından değil atmosferden alıyor.Ayrıca belkide daha önce denenmiştir.Ama sonuç nedir bilmiyorum.Eğer tamircinizin veya servisinizin aklına yatmadıysa uygulamamanızı öneririm.

Anladım,teşekkürler. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Egzos manifoldundan sonraki 1. Hego sensörü, karışımın ayarlanması için sinayl yollar, 2. sensör de katalitiğin sıhhatini belirler, 2. sensör havadaki okisjeni ölçtüğünden karışım anlamında sorun çıkmaz, ama bu yüzen yanan lamba sönmüş ise, kat da ömrünü tamamlamış demektir, yani tıkanıklık iyice artmış demektir, kat değişmesi gerekmektedir.

Yorum bağlantısı
Serhat Keles

arkadaşlar 2008 model focus titanyum aracım var, araçta en üstteki kırmızı küçük lamba sürekli yanıyor ( araç kilitlendiginde yanıp sonen ışık ) bilgisayara baglattım herhangi bir hata kodu vermedi. yetkili servise telefon ettim motor arıza ikaz ışığı dediler fakat aşşağıdaki asıl motor arıza lambası diye bildiğim lamba ikaz vermiyor.

aarçta bi anormallikte yok, araçta atiker takılı. Taktırdığım yere gittim her sey normal sorun gözükmüyor dediler ne yapıcağımı bilemiyorum şu an yardım edebilirseniz sevinirim. ( bu arada arkadaşımda 2010 modeli var onun aracında motor çalıştırdıktan sonra ışık sönüyor )

Yorum bağlantısı

araç çalışırken ve stop halde iken hego soketini çıkarttıogımızda degişiklik hissedilirmi maksat hegonun nasıl çalıştıgı anlamak.yoksa sadece km yapıncammı anlaşılıyor?

Yorum bağlantısı
Hakkı Taşcı
Egzos manifoldundan sonraki 1. Hego sensörü, karışımın ayarlanması için sinayl yollar, 2. sensör de katalitiğin sıhhatini belirler, 2. sensör havadaki okisjeni ölçtüğünden karışım anlamında sorun çıkmaz, ama bu yüzen yanan lamba sönmüş ise, kat da ömrünü tamamlamış demektir, yani tıkanıklık iyice artmış demektir, kat değişmesi gerekmektedir.

Katalitiği değiştirmezsem bana ne gibi olumsuzlukla geri döner?.Parasal ve güvenlik anlamında.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Eyüp Döngel
Merhaba arkadaşlar. Benim 2002 model focus hb arabam var. 6 ay önce bedini sıralı sistem lpg taktırdım. Ancak geçenlerde arıza lambası yanmaya başladı. Lpg beynini tekrar proglamlattım, servise gittim. Makinaya taktılar ve herhangi bir sorun olmadığını lpg li olduğu için olduğunu söylediler. Ben orada lambayı söndürttüm ama 3 gün sonra yeniden yanmaya başladı. Bu durumdan nasıl kutulabilirim? ( sonuçta gerçek bir arızayı da anlayamayacağım şimdi.) ve ben urfadayım tavsiyelerinizi ona göre yapınız çünkü burada herşeyi bulmak kolay değil.

Linki inceleyin isterseniz.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-cin-...ya-t198261.html

Yorum bağlantısı
Murat Ogan
Yaklaşık 4000 km önce Milano marka kit taktırdım.İlk gün arıza ışığı yandı.Usta ayar yaptıktan sonra bir daha yanmadı.

Arkadaşlar 2004 focusuma 5 ay önce brc taktırdım.8000 km de arıza lambası yandı. lpg takan servise gittim arabanın içinden sokete bir cihaza taktı. sonra motor kaputunu açtı cihaza bağladı ve söndü dedi. Sonradan dikkat ettim normalde kontağı çevirdiğimizde(Çalıştırmadan) motor ikaz ışığı devamlı yanıyor(Normalde 1-2 sn sonra sönmesi lazım) ama arabayı çalıştırdığımda sönüyor. Bana da usta karışım ayarından dedi yanıyordu biraz açtım ondan söndü dedi. Ama ilk önce yanıp arabayı çalıştırdıktan sonra sönmesi acayibime gitti

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Eyüp Döngel
Arkadaşlar 2004 focusuma 5 ay önce brc taktırdım.8000 km de arıza lambası yandı. lpg takan servise gittim arabanın içinden sokete bir cihaza taktı. sonra motor kaputunu açtı cihaza bağladı ve söndü dedi. Sonradan dikkat ettim normalde kontağı çevirdiğimizde(Çalıştırmadan) motor ikaz ışığı devamlı yanıyor(Normalde 1-2 sn sonra sönmesi lazım) ama arabayı çalıştırdığımda sönüyor. Bana da usta karışım ayarından dedi yanıyordu biraz açtım ondan söndü dedi. Ama ilk önce yanıp arabayı çalıştırdıktan sonra sönmesi acayibime gitti

Benim arıza lambasıda öyle kontak açıkken yanıyor marşa tam basıp motoru çalıştırınca sönüyor. Senin ışık makineye bağlanmadan önce kontağı açtığında marşa basmadan yanıp geri sönüyormuydu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kontak II konumunda arıza lambası dediğiniz "motor check" lamabası yanar marşa basınca söner.

Yorum bağlantısı
Guest Metin Arer

bende 2001 focus sw aldım yeni 1 aydır kullanıyorum gazda v.s. sıkıntı yok ama bu akşam yolda giderken arıza lambası yandı ilk ke zoluyor korttum arabayı alırken bilgisayara bağlattım bi sıkıntı yok dediler usta arkadaşım kendine alır gibi test etti baktı birden yandı şimdi ne yapacam bilmiyorum forumda lpg kaynaklı sorun olduğu yaygın baktım bi hortum yırtılmış hava kaçırıyor kendim birazekleme yaptım taktım hortumu arabayıda soğusun diye bekliyorum eğer ondansa yanmaz yada beyinden arızayı sildirmek gerekiyomu bilmiyorum.....

Yorum bağlantısı
Taygun Mertcan

arkadaşlar merhaba aracım focus 2010 motor arıza lambası dediğiniz hangisi yanıyor? arabayı kapatınca yanıp sönen kırmızı ışık mı? altındaki bilgi lambası olan İ 'mi? sabah aracı çalıştırdım iyice ısındı lpg ye gecti hiç sorun yok, sonra arac şarzından telf. şarj ediyordum kalorifer acık, arka resisdans düğmesine bastım bir süre sonra İ lambası yanıp sönmeye başladı ama belli belirsiz sonra kontağı actım kapattım kapıları tekrar ac kapat yaptım sonra yanmadı, ilk defa böyle görünce şaşırdım, aracımda brc takılı, daha 250km oldu.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)
arkadaşlar merhaba aracım focus 2010 motor arıza lambası dediğiniz hangisi yanıyor? arabayı kapatınca yanıp sönen kırmızı ışık mı? altındaki bilgi lambası olan İ 'mi? sabah aracı çalıştırdım iyice ısındı lpg ye gecti hiç sorun yok, sonra arac şarzından telf. şarj ediyordum kalorifer acık, arka resisdans düğmesine bastım bir süre sonra İ lambası yanıp sönmeye başladı ama belli belirsiz sonra kontağı actım kapattım kapıları tekrar ac kapat yaptım sonra yanmadı, ilk defa böyle görünce şaşırdım, aracımda brc takılı, daha 250km oldu.

Abi göstergenin alt sağ tarafında sarı renkli motor şeklinde bir lamba var işte o motor arıza lambası. o lamba bendede hiç yanmadı daha. ama kontak açıkken yanıyor marşa basınca sönüyor ben herkeste böylemi onu öğrenmek istemiştim. Çoğuda diyor kontağı açınca yanıyor 2-3 sn. sonra lamba sönüyor diyorlar kafam karışmıştı ama bilmeden yazıyorlar heralde çünkü kontak açıkken yanıyor marşa basar basmaz sönüyor bence doğru olan bu ve her araçta aynı.

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taygun Mertcan
Abi göstergenin alt sağ tarafında sarı renkli motor şeklinde bir lamba var işte o motor arıza lambası. o lamba bendede hiç yanmadı daha. ama kontak açıkken yanıyor marşa basınca sönüyor ben herkeste böylemi onu öğrenmek istemiştim. Çoğuda diyor kontağı açınca yanıyor 2-3 sn. sonra lamba sönüyor diyorlar kafam karışmıştı ama bilmeden yazıyorlar heralde çünkü kontak açıkken yanıyor marşa basar basmaz sönüyor bence doğru olan bu ve her araçta aynı.

bende de öyle marşa basınca araba çalışınca sönüyor, ben o bilgi ekranındaki İ yazılı lambanın yanıp sönmesine takıldım, belli belirsiz yandı bir daha yapmadı.

Yorum bağlantısı
İsmet Aydın
arkadaşlar merhaba aracım focus 2010 motor arıza lambası dediğiniz hangisi yanıyor? arabayı kapatınca yanıp sönen kırmızı ışık mı? altındaki bilgi lambası olan İ 'mi? sabah aracı çalıştırdım iyice ısındı lpg ye gecti hiç sorun yok, sonra arac şarzından telf. şarj ediyordum kalorifer acık, arka resisdans düğmesine bastım bir süre sonra İ lambası yanıp sönmeye başladı ama belli belirsiz sonra kontağı actım kapattım kapıları tekrar ac kapat yaptım sonra yanmadı, ilk defa böyle görünce şaşırdım, aracımda brc takılı, daha 250km oldu.

Meslektaşım panik yapma sendeki ikaz lambası bişeyleri açık unutmuşun galiba bu bahsettikleri yanarsa bariz belli olur göstergede sarı renkli içi boş motor şeklinde senin araçta yanacağını zannetmem :nazar:

Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu

2 lpg ustası bir ford ustası birde elektrikçi elinden geçtikten sonra aracıma oksijen sensörü arızası teşhisi kondu.Geçtiğimiz cumartesi günü 120 tl sensöre 20 tl'de ustaya para ödedim.Tam herşey yolunda derken bugün motor arıza ışığı tekrar yandı.Dellenmeme az kaldı. :D

Bu konuda fikir verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Talip Eren

herkese iyi akşamlar...uzun zamandır foruma uğrayamamıştım...Motor arıza lambası ve LPG ilişkisi ile ilgili tecrübe ve çözümlerimi anlatmak istedim,umarım herkese faydası olur...

öncelikle doğru yapılmış bir lpg kalibrasyonu ve ince ayarı sonucunda hava-yakıt karışımından kaynaklı arıza lambası yanmaz,birkaç bin kilometre kullanımdan sonra yanarsa bilin ki ya enjektörler kirlenmiş yada filtreler tıkanmaya başlamıştır.Tek lambda sensörlü araçlarda zirkonyum dioksit malzemeden yapılmış narrow band lambda sensörü vardır,ideal karışım olan 14.7/1 AFR de (benzin-lpg farketmez) 450 milivolt gerilim üretir,fakir karışımda ürettiği voltaj düşer,200 mv ve altında(AFR yaklaşık 17/1) arıza lambasını yakar,karışım zengine geçtiğinde voltaj yükselir,800 mv ve üzeri(AFR yaklaşık 12/1) voltajda arıza lambasını yakar,600 mv ve üzeri zengin karışımdır...karışım hep 450 mv da kalmaz elbet,hızlanma ve yüksek yük konumlarında 600 mv ve üzerine çıkar ancak ecu yük konumunu algıladığından arıza lambasını yakmaz.normal koşullarda karışım tutmuyorsa lambayı yakar.Çift lambda sensörlü araçlarda ilk sensöre ilaveten katalizör çıkışında titanyum lambda sensörü vardır,ısıya duyarlı çalışır,ecu dan aldığı 5 voltu ısı miktarına göre 1-5 v arasında ecu ya geri gönderir,karışım fakire düştüğünde katalizör soğuyacağından ecu ya dönen voltaj düşer,zengine geçtiğinde yükselir ve yine birinci sensör gibi değerler norm dışına çıktığında arıza lambasını yakar.Bazı ecu larda karışım normale geldiğinde arıza lambası söner,bazılarında bir defa yanarsa sönmez,arıza tesbit cihazıyla söndürmek gerekir...

Hemen hemen her lpg ayar programında lambda diye bir bölüm vardır ama kimse montajda lambda sensörüne bağlantı yapmıyor,ayar yaparken sadece otomatik kalibrasyon yapıp tamam diyor ama o motor herhangi bir yük-devir bandında mutlaka hatalı karışıma düşüyor.bunun tek çözümü aracın lpg otomatik kalibrasyonu yapıldıktan sonra lap top ile yola çıkıp lambda sensörünüde takip ederek her yük-devir bandında norm dışı bölgeleri ince ayar ile düzeltmektir.dükkandan çıkmadan rastgele map ile oynamak tesadüfen bir çözüm olabilir,çoğu zamanda olmaz.

Lambda voltajını basit bir voltmetre ile takip edebilirsiniz,önceki aracımda sensörden içeriye iki kablo çekmiştim,voltajı istediğim zaman takip edebiliyordum ve LPG servisinin başına ekşiyip yol ayarına çıkıyorduk,voltmetre önümde tabi...6500 devire kadar her yük konumunda aracı kullanıp karışım voltajına göre ince ayar yaptık ve arıza lambası diye bir sorun kalmadı...istediğim zaman voltmetreyi bağlayıp son durumu izleyebiliyordum. sonuç olarak lambda sensörü takip edilmeden yapılan ayar tesadüfi ayardır,arıza lambasını yakmasa bile yanlış yerlerde biraz fakir veya zenginde kalarak performans ve yakıt kaybına sebep olur...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Misafir

Benim lamba 2 defa yandı.İkisinde de Lpg filtresini değiştirince kirlenene kadar bir daha yanmadı.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Taygun Mertcan

Arkadaşlar merhaba, benim aracta brc takılı daha 2 gün önce 10bin bakımını yaptırdım filtre tertemiz cıktı gazımı hep shell den almıştım, az miktarda 1 kere total 1 kerede podan aldım, dün ailemle yola cıktık cıkmadan önce konya yolundaki opetten aygaz aldım tam doldurdum, 150-160 km sonra arabadan yüksek sesle motor arıza diye uyarı cıktı, tabi büyük panikle hemen arabayı sağa çekip durdurdum, sonra benzine aldım 10km gittikten sonra lpg aldım tekleme yapmaya başladı, bu arada ankarada bulunan bayiyi aradım ( lpg dönüşüm yaptığım yeri) sağolsunlar bazı tavsiyeler sorulardan sonra devam edin dedi, lamba yanmadı sonra tekleme geçti, bu arada shellden aldığım gaz ile 110km hızla genelde uzun yolda 475km gidiyorum, bu aygazda 430 gibi bitti ve 100ü gecmediğim halde, depoyu doldurduğumda gazım tam bitikdi 39lt gaz almıştım ( 45lik simit), yol bilgisayarı ort. 6,4 dü %15 fazla yaksa lpg de yine gaz erken bitti, sonuç olarak kendi adıma söylüyorum o kampanyalarıda olsa lpgnin içine altında koysalar aygaz benden uzak olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aygaz başlayıp aygaz devam ederseniz sorun yok..

Daha önce başka gazlar alıp sonra aygaz aldığınzda aygazın içindeki katkı, depo ve borulardaki pislikleri çözüp, götürüp filtreye yada enjektörlere tıkıyor...

Bunu bizzat kendileri bu şekilde ifade ediyor..

İnşallah sorununuz devam etmez..

Yorum bağlantısı
Taygun Mertcan
Aygaz başlayıp aygaz devam ederseniz sorun yok..

Daha önce başka gazlar alıp sonra aygaz aldığınzda aygazın içindeki katkı, depo ve borulardaki pislikleri çözüp, götürüp filtreye yada enjektörlere tıkıyor...

Bunu bizzat kendileri bu şekilde ifade ediyor..

İnşallah sorununuz devam etmez..

inşallah devam etmez bir daha şuan gaz bitti ama yeni gaz almadım, 1 gün öncesinde yine az miktarda aygazdan almıştım 1 gün sonta 10bin bakım yapıldı filtreler değişti, yolda böyle olunca gercek anlamda korktum, eşim hamile ve 18 aylık bebekle yol ortasında kalacam diye, belki istasyonun gazında vardı vardı birşey detayını bilemiyorum tabiki, herşey bir yana Allah uzun yolda kimseye arac arızası vermesin.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hakan Özçelik

Merhabalar arkadaşlar 2008 yeni kasa 1.6 115ps benzinli sedan ford focus trend sahibiyim, LPG korkusunu yenmek istiyorum, yardımcı olurmusunuz.

saygılarımla

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...