İçeriğe Yönlendir

LPG kaynaklı motor arıza lambası


Hasan Koç

Recommended Posts

Ceyhun Yilmaz

parçanın resmi yok ama iki tarafı geçmeli içi boş bir küçük boru şeklinde yani bana satanın sölediği susturucda bulunan parçayı yerinden çıkararak bu aldığım parçayı oraya takacağız sonra çıkardığımız parçayı tekrar bu aldığım parçanın üstüne takmamı söledi bakalım henüz denemdim.

emmi abi bana arkadaki sensör deliğine takmamı söledi demekki çift..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sanırım, hegonun okuyucu kafasını biraz geri çekerek takılmasını sağlayan bir ara boru gibi birşey bu, geçen gazı tam algıyamayacğı için, birinci hegodan düşük değerli atık gaz okuyacak ve Ecu katalitik çalışırmış gibi sanacak.

Makanik 3 kağıt.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Yilmaz

sanırım dediğiniz gibi çağlar bey henüz taktırmadım ama sonuç ne olacak çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Valla V6 lar üzerine de çalışma yapılsın, katalitiklerim dolunca 1000 ytl verecek halim yok.

Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak
Arkadaşlar bende bayramdan önceki cumartesi taktırdım.

Brc seq 24

herşeyden gayet memnundum çekiş-yakıt-ses falan hepsi beklentimden iyiydi.

Ama 700-800 km oldu olmadı bugün sabah önce bir zorlanma oldu motor soğuktu ve sabah 07:00 falan gibi havada çok soğuktu geç kalmayım diye bastım biraz.zorlanma olunca hafif titreme gibi benzine aldım iş yerine kadar benzinle gittim.

akşam dönerken normal gaza aldım derken 3-5 km gittim gitmedim """efsane ışık yandı sonunda""":)

konuyu okudum ;

kimileri biraz kullanınca geçer diyor kimileri alış diyor ne yapacaz şaşırdım.

2-A mühendislik İZMİR de taktırdım

tamam giderim söndürürler ok.

AMA tekrar yanarsa gerçekten zıvanadan çıkarım.Çünkü bana yanmayacak dediler...

Bu ışık bir şekilde yanıyor, bizim araçta montajdan yaklaşık 7-8 bin km sonra yandı, sonra söndü kendiliğinden..Bi süre sonra sonra tekrar yandı, söndürttüm, 700-800km sonra tekrar yandı.Bu süreç bu şekilde dvm ediyor..Yanması kanun, yanmaması istisna gibi birşey oldu..

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Arkadaşlar bende bayramdan önceki cumartesi taktırdım.

Brc seq 24

herşeyden gayet memnundum çekiş-yakıt-ses falan hepsi beklentimden iyiydi.

Ama 700-800 km oldu olmadı bugün sabah önce bir zorlanma oldu motor soğuktu ve sabah 07:00 falan gibi havada çok soğuktu geç kalmayım diye bastım biraz.zorlanma olunca hafif titreme gibi benzine aldım iş yerine kadar benzinle gittim.

akşam dönerken normal gaza aldım derken 3-5 km gittim gitmedim """efsane ışık yandı sonunda""":)

konuyu okudum ;

kimileri biraz kullanınca geçer diyor kimileri alış diyor ne yapacaz şaşırdım.

2-A mühendislik İZMİR de taktırdım

tamam giderim söndürürler ok.

AMA tekrar yanarsa gerçekten zıvanadan çıkarım.Çünkü bana yanmayacak dediler...

Zaten ilk 1000 km sonrası çağırıyorlar 2a'da. Işık yanmışsa da son kalibrasyonu yapıp çözüyorlar. Benimkinde aracı bilgisayara bağlayıp o halde teste çıkmışlardı kalibrasyon yapmak için.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2
Bende bir yıl önce KME (akme) sıralı takdırdım. Bu markayı kulanan varmı öncelikle? Ben tadırdıktan bir iki gün sonra arıza lambası yandı. O gün bu gündür yanıyor daha doğrusu defalarca ustacık kalibrasyon yaptı yine yandı.. Fakir yakıt tüketimi kodu veriyor. Birde abicim bu usta enjektörleri matkap ile genişletiyo. Benim araca 1.9 mm lik enjektör taktı. Kayseride bir ustaya sordum 2.2 mm olması lazım bunu bilen varmı 2.2 mm lik enjerktör takarsam daha çok yakıt mı gider arıza halolur mu? BAzıları lambayı söktürüyor ama kesinlikle bu çözüm değil. Lütfen yardım?

Merhaba;

Kme Ankara bayisi olarak arabanızın modelini net belirtirseniz

Fikir ve yorumlarımı sizinle paylaşabilirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2
sanırım dediğiniz gibi çağlar bey henüz taktırmadım ama sonuç ne olacak çok merak ediyorum.

Merhaba;

Aldığınız o parça lamda sensörünün eksozdan çıkan çiğ gaz oranını ölçmemeye yarayacaktır.

Bu parçanın araca ve lpg cihazına hiçbir zararı olmaz.

Çiğ gazı ölçemediği için arıza lambası bu sebepten dolayı yanmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2
parçanın resmi yok ama iki tarafı geçmeli içi boş bir küçük boru şeklinde yani bana satanın sölediği susturucda bulunan parçayı yerinden çıkararak bu aldığım parçayı oraya takacağız sonra çıkardığımız parçayı tekrar bu aldığım parçanın üstüne takmamı söledi bakalım henüz denemdim.

emmi abi bana arkadaki sensör deliğine takmamı söledi demekki çift..

Aslında bu çözüm Türk usulü bir çözüm,

Bu problemler için Lpg üretici firmaları Lamda emisyon emilatörleri üretmektedir.

Fiyatı da 200 € civarındadır. Parça pahalı olduğundan dolayı, ne montajcı ne de araç sahibi tarafından tercih edilmemektedir. Sıralı sistemlerin ilk çıktığı dönemlerde, bu parçalar standart montajda takılıyordu ama zamanla fiyatı düşürmek ve son kullanıcıyı çekme amaçlı elektronik parçalarda kısıtlama yapılıyor.

Zaten; ilk çıkmasında ki pahalılık ve şuan ki fiyatlarının düşük olmasının nedeni budur.

Yorum bağlantısı
Murat Aldağ
Merhaba;

Kme Ankara bayisi olarak arabanızın modelini net belirtirseniz

Fikir ve yorumlarımı sizinle paylaşabilirim.

Aracım 2001 model focus GİHA Hb 1.6i. İlginiz icin şimdiden tşk ederim. Bilgilendirirseniz sevinirim. Ayrıca bu motor arıza lambasının genelde focus araçlarda sorun olduğunu söylüyorlar ne kadar doğru. Problemi nasıl çözebilirim. Enjektörler kaç mm olmalı. İyi günler..

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

motor arıza lambası + hego denen o zıkkım parçası olan tüm modellerin ortak sorunudur.

yani focusa özgü değildir.

internet ortamı belki focusçularla dolu veya piyasada lpg li focus çok o yüzden internette sık rastlanılan bir durum halıne gelmiş 'motor uyarı ışığı'.

bence yansada yanmasada dert değil, arkadaşın cliosunda da , başkasının civicinde de yandığını ben gördüm.

Yorum bağlantısı
Guest Ak?n Atakan

5250 km.dir yanmayan lamba yeniden yanmaya başladı..En son ayarı yapan ustayla irtibatım kesildiğinden bilgisiz ustacıkların eline düştüm bunlar da bilg. ile sözde ayar yapıyorlar ama 3-4 gun sonra yeniden yanıyor ışık ne yaptıklarını kendilerinin de bildiğini sanmıyorum yok mudur bunun bir formulu??

Yorum bağlantısı
D.Bükay Yıldırım
Merhaba arkadaşlar. Benim 2002 model focus hb arabam var. 6 ay önce bedini sıralı sistem lpg taktırdım. Ancak geçenlerde arıza lambası yanmaya başladı. Lpg beynini tekrar proglamlattım, servise gittim. Makinaya taktılar ve herhangi bir sorun olmadığını lpg li olduğu için olduğunu söylediler. Ben orada lambayı söndürttüm ama 3 gün sonra yeniden yanmaya başladı. Bu durumdan nasıl kutulabilirim? ( sonuçta gerçek bir arızayı da anlayamayacağım şimdi.) ve ben urfadayım tavsiyelerinizi ona göre yapınız çünkü burada herşeyi bulmak kolay değil.

merhaba... aynı arıza bende de oldu lpg hortumlarına baktırın..

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
merhaba... aynı arıza bende de oldu lpg hortumlarına baktırın..

Doğrudur, hortumlar bende de sorun yaratmıştı. Gelişigüzel geçirildiği için biri bir yere sıkışsa, enjektöre az gaz gelse ışığı yakabiliyor. Teker teker enjektörün arkasından çıkarıp kontrol etmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2
Aracım 2001 model focus GİHA Hb 1.6i. İlginiz icin şimdiden tşk ederim. Bilgilendirirseniz sevinirim. Ayrıca bu motor arıza lambasının genelde focus araçlarda sorun olduğunu söylüyorlar ne kadar doğru. Problemi nasıl çözebilirim. Enjektörler kaç mm olmalı. İyi günler..

Merhaba Murat Bey,

Sizin aracınıza 2,00 mm enjektör ucu takılmalıdır.

Ama enjektör ve manifolt arasındaki hortum mesafesi mümkün olduğunca kısa ve eşit olmalı.

Bu tarz sorular için, diğer araçlarda kullanılması gereken enjektör novzıllarının mm'ini de ekteki dosya ile belirttim

Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2
Araca bal gibi zararı olur. Eğer O2 sensöründen gelen veriyi dikkate almazsanız, hatta dikkate almamayı da geçtim bir de üstüne üstlük ECU ya bu konuda yanlış veri göndertirseniz başınıza herşey gelebilir.

Benim arabam 40 bin km de. 7 bin km de LPG takıldı. 10 bin km de iken kendi yaptığım kalibrasyonu yükledim. Hala lamba falan yanmıyor. Aklıma gelmişken bir ara gidip bakımını yaptırayım bari.. Yakıt filitresi bile değişmedi hala..

Ülkemizde otogaz ucuz olduğu için tercih nedeni,

Yurt dışında ise çevreye verdiği karbon oranının daha az olmasından dolayı tercih edilmektedir.

LPG'nin çiğ gaz oranı, benzinin çiğ gaz oranına göre %20,4 daha azdır. Dolayısı ile Lpg'ye geçtiğimiz andan itibaren,

Arabanın Ecu'sündeki kayıtlı normal karbon oranından daha az bir oran meydana gelir.

Bu nedenden dolayı, hassas lamda sensörü bulunan araçlarda arıza lamba ışığı yanar.

Diagnos cihaza bağlandığında Fakir karışımı arızası verir. Bunun çözümü ya LPG oranını arttırmaktır, ya da emilasyon emilatörlerini kullanmaktır. Ama hiçbir şekilde aracın ECU'süne arıza lambası yansın veya yanmasın, bu nedenden dolayı zarar vermez.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2
Mehmet bey, sorun emisyon falan değil. Lambanın yanmasının sebebi emisyonda değil. Yanlış kalibrayson. Lamba nasıl yanar önce onu iyice anlamak lazım.

Aracın ECU su closed looptayken sürekli olarak emisyon ve karışım oranlarını denetler. Gerekirse püskürtme süresini uzatır yada kısaltır. Bu uzatma kısaltmayıda üzerinde default olarak gelen mappinge kısa ve uzun vadeli ayarlar ile müdahale eder. Yani LPG sonrasında eğer enjektörlerin hacimleri birebir aynı ise önce kısa vadeli ayarı %5 lik dilimler ile %40 a kadar uzatır. Eğer kalibrasyonda herhangibir sorun yok ise bu uzatma sizin ifadeniz ile %20.4 diğer teknik kaynaklara göre %17 lik farktan sonra zaten kalkacaktır. Yanı kısa vadeli ayarlama (STFT) sonucu %20 lik değerin emisyon değerlerini karşıladığı saptanıp bu değer kademeli olarak uzun vadeli yakıt süresi (LTFT) ayarına yansıtılarak sorun çözülecekir. Ve bu durumda uzun vadeli ölçümde %40 lık fark değerine kadar kadar yanmaz. Yani sizin belirttiğiniz %20 lik değer (doğrusu %50 - 50 karışımda %17)

Eğer lamba yanıyor ise bu %40 lık değerin zerine çıkılmış demektir. Bu zenginde %40 fakirde %20 olarak çalışır. Dolayısı ile lambanın yanması sorunun varlığının teyididir. Lamba yandıktan sonra ECU aracın değerlerini emisyon gözetmeksizin en güvenli noktaya çeker. Dolayısı ile sizin sorununuz ötelenmiş olur. Zarar vermesi orta vadede ancak gerçekleşebilir. Bu duruma performans düşmesi ve aşırı yakıt tüketimi ile karşılaşırsınız. Ancak sorun geçmemiştir.

Eğer O2 sensörü emülatörü takıp ECU nun bu kontrolünü devredışı bırakırsanız, ECU asla fakir yada zengin karışım olduğunu anlayamayacak ve base map ile hayatına mutlu mesut bahtiyar devem edecektir. Eğer araçta fakir karışım sorunu var ise bunuda algılayamayacağı için püskürtme sürelerini uzatmayacaktır. Ve bir süre sonra özellikle aluminyum kapaklı motorlarda sübapların yuvalarında deformasyon ile başgösteren sorun size silindir kapağına mal olacaktır. Bu elbetteki 3-5 günde olmaz ama mutlaka olur.. LPG ile 400 bin km kullanacağınız aracınıza 100 bin km de silindir kapağı almak zorunda kalırsınız. Eğer fakir karışımın oranı ciddi boyutlardaysa, silindir içı hararet aşırı artacağından detonasyona kadar giden süreç işlemeye başlar ve sadece kapak ile kurtaramayabilirsinizde.

Getirin hassas dediğiniz arabayı, beraber ayarlayalım, eğer lambası yanarsa istediğinizi söylersiniz. 115 lik focuslar ve 125 lik mondeoların emisyon kontrolleri en az Honda'lar ve X5 ler kadar hassastır.. Ben 34bin km dir lambam yanmadan mondeo kullanıyorum. Performans düşüşü değil artışıda var. Ki bu dinamometre ölçümleri ile ispatlıdır.

Mertol Bey, sorunun emilasyondan olmadığını söylüyorsunuz ama verdiğiniz değerler lamda sensörünün Ecu'ye göndermiş olduğu emilasyon değerleri. Beş çeşit lamda sensörü vardır, 0-1 volt, 1-0 volt, 0-5 volt, 5-0 volt, 0.8-1.6 volt olarak ayrı ayrıdır. Bazı arabalarda 1, bazı arabalarda 2, bazı arabalarda ise 4 adet lamda sensörü vardır. Verdiği veriler araca göre değişiklik gösterir. Benim söylediğim %20.4 fakir karışımı uydurma bir oran değil, aksine kanıtlanmış Türkiye ve Dünya'da bu veriler göz önüne alınılarak hesaplamalar yapılmaktadır.Türkiye'de 2 adet Otomotiv Anabilim dalı bulunan Üniversite vardır, bunlardan birisi de Ankara Gazi Üniversitesi'dir. Resmi sitelerdinden de bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Arabanın kalibrasyonu ne kadar iyi olursa olsun karışımdan dolayı bu tarz arıza ışığı yanabilir ki araç benzinliyken bile yandığı görülmektedir. Özellikle 2002 ve üzeri Ford grubu araçlarda

Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Akpınar

2004 focus 1.6 collection Zetec SE otomatik vites arabama şubatta tüp(Lavato) taktırdım.10 ayda 10'larca defa motor lambası yandı.Defalarca tamircilerde lambayı söndürdüm yine yandı ve hala da yanıyor.Aksaray'da taktırdığım yerde gaz ayarı yaptırdım yine olmadı.Şu an İstanbul'dayım.Forumda okuduğuma göre sorun kalibrasyon ayarından kaynaklanıyormuş.Ayar yaptırırken püskürtme değerini ne kadar arttırmam gerekiyor?Bir de bu işi İstanbul'da tam anlamıyla yapacak yerin adresini verebilir misiniz?

Emeği geçen herkese binlerce teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg kullanıpta arıza lambası yanmayan azdır. Çok özel bilgi-beceri ile söndürebilenler olmuştur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...