İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Tdci Fiestaların Genel Sorunu


Serkan Toker

Recommended Posts

Haluk Erener
İsofix zaten o kancalar, koltuğu oturtup itince o kancalara kilitleniyor.

Sağol arkadaşım teşekkürler ama benim bahsettiğim kancalar senin eklediklerine benzemiyor. Ama yinede sağol.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Koltuğun tabanı sende sabit değilmi, arka kısmı aytırdığında sac kısımda, sacdan yapılmış kancalar var sanırım, neyse kısaca fiestada isofix yok ve takılamıyor, emniyet kemeri takılan tipte çocuk koltuğu alacaksın, şimdi aklıma geldi, bizim fiestalarda bende bakmıştım, ne yazıkki bu donanım bizde kemere takılan koltuklar için düşünülmüş, yani bu bağlantı yok.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdurrahman Pehlivan

arkadaşlar bu cuf cuf sesi motor ısınınca mı geliyor? benım arabada sogukken bi ses yok, ısınınca alttan bi yerden "sır sır çır çır" gibi bi ses geliyor. ustaya gösterdim enjektorler değil, enjektor kacagı sesi bole olmaz "çuf çuf" eder dedi. bu ne sesi o zaman deyince başka bir gun gel bakalım dedi, şimdi bekliyorum karın erimesini.

Motor yağınızı ve kaç numara yağ kullanıyorsanız kontrol edin.sanırım sibop liftleriniz doldurmuyor gibi gözüküyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Fatih Afsar
(düzenlendi)

merhaba... haziran 2011 de 89bin Km deyken aldığım 2006 model 1.4 tdci fiestam var... ilk arabam ve malumunuz arabadan hiç anlamam... neyse...

arabayi aldıgımda trigger değişip değişmediği konusunda emin olamadıgım için değiştirmek istedim o da 98bin km ye nasip oldu. Bu arada havalandırmadan araç içine mazot kokusuna benzer bir koku da geliyordu (2 numara ) trigger için gittiğimde usta ya soyledim - motoru dinledi ve motorun tıs tıs sesini çıkardiğini soyledi... (ben pek duyamadım gerçi :) bunun sebebinin enjektör oldugunu ve kecesinin değişeceğini söyledi ! eee yok demedim elbette! (+100 TL) bunu pompaciya yaptirdı !

trigger değişti- polen hariç tüm filtreler değişti, yağ değişti ,(5W-30) - keçe değişti aynı gün... (500 küsür TL ödedim)

( bu arada bunu yapan sanayide bir usta . yetkili servisi aradım sadece trigger değişimi için bana 550- 600 arası tutar artada bilir beyefendi dediler kendileri(Trigger komple seti baska bir ilde yetkili serviste calısan arkadasa sordum 175 TL idi ) )

aksiyon bundan sonra başladi zaten... arabada farklı bir ses hissetmeye basladim... özellikle vites geçişlerinde arac devir alırken motordan çok farklı bir ses geliyordu eskiye göre. anlatması güç ama o devirlenme esnasında sankı motordan lalalala gibi boguk bir ses duydum ve işkillendim. Gittim triggeri değiştiren ustaya, geçti koltuga dönduk dolastik sakaryada ve usta , o sesin motorun normal calisma sesi oldugunu ve benim enjektorun o arızalı halındeki sese alıstığım için bunu yadırgadığımı söyledi bana ... tatmin oldum mu ? pek sayılmaz ama yapacak birsey yoktu !

sonrakı surecte aracın egzozundan cıkan dumaın kokusundan rahatsız olmaya basladık! garaja girip- çkma esnasında çıkan dumanın kokusu ve yogunlugu adam bogacak sekıldeydi! ve arttı ! geçen haftalarda ışıklardan hareket ettiğimde arkadamda duman kütlesini masmavi net br sekılde gorebilir olmustum. 10- gün kadar once yine bir yolculuk sonrası dedim su arabanın yağına bakayım! baktım cubugun işareti yerinin epey bi uzerinde 1-2-4 denedim hep aynı. sonra dedim simdi ben yoldan geldim motor sıcak bu olsa olsa bu sebeple yağ sıcak sallandı vs gibi bahaneleri dzidim kafamda ve kapattim. :)

duman harici aracta titreme de vardı. özellikle aracı ilk çalıştırdıgımda yada boşta oldugu zamanlarda araçta olağandışı titreme vardi.

2 gun once sakarya merkezde işim vardi ... gittim epey bi dolastım. donuste de en iyisi ustaya danisayım dedim ve beni direk keçeyi değiştiren pompacıya gonderdi kendisi bulamayınca problemi !

pompacıda usta aracı çalıştırdı ve gaz verip dumana bakıyorlar ! derken araç kendiliğinden başladı bağırmaya ! tam gazda kilitlendi araç ve bana sorarsan motor kaputtan çıkıp gidecek diye uzaklaştım arabamdan- acaip korktum valla - hemen usta atladı koltuğa ugrastı falan 6-8 saniye içinde stop etmeyi başardı aracı ! yağ cubuğunu cektiler benim baktıgım gibi kertinin 10 cm falan üstünde yağ hizası ! motor uzerinde duratork ford TDCİ yazan (alttakı resimde ) parcayi cıkardı usta ve içinden yağ aktı .

yağ çubuğunun deliğinden yağı cektiler ve 7.5 litre civarı yağ çıktı :)

usta bunun %90 ihtimal enjektör memesinden kaynaklandığını soyledi! ve bunun pahalı bir şey oldugunu soyledi (750 civarı )

arac sıcak oldugundan acamayiz, yarına kaldı artık dedi bende sabah erkenden gittim araç yapılmıs :s

usta ne yptın ? = enjektor memeleri değiştirdim+ yağ koyduk... araç saat gibi oldu ...

söylediğine gore 4 memeden 2 si artık sadece akar haldeymiş. 2 si düzgün çalışıyormus ve usta takım olarak değiştirmiş 4 ünü. aktar çevir 750 Tl ye anlastik yaptiği iş için.

bu arada keçe değişimi oncesi yağda ne artma ne de eksilme yoktu + duman atma durumu hiç yoktu ! 3700 KM yol yapmısım keçeden sonra . sordum ustaya neden olur bu bozulma diye . tek suçlunun yakıt oldugunu soyledi. baksa hiç birsey oraya ulasamaz dedi. ( aracı aldım alalı OPET müsterisiyim son 3700 KM de sadece 1 depo kadar (son depo) SHELL den aldım ve oncesinde de duman problemi vardi.)

ikilemde kaldım... gercekten yakıtta mi problem yoksa usta mı kecede hatalı birseyler yapti..

Fazla uzun oldu ! kusura bakmayın..

değerli tavsiyelerinizi bekliyorum.. teşekkürler

tarihinde Fatih Afsar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Fatih Bey triger değişimindeki bahsettiğiniz ses değişimi aynısı kendi aracımda yaşandı. Arkadaşım değiştirdi 2008 tdci aynısı onda da yaşandı o ses değişikliğini takmayın önemli değil. Bir ara bende bu konunun forumda üzerine gidilmesini istiyorum.

Aracı aldığınız kişiyi tanıyormusunuz. Aracın kilometresinin değiştirilmiş olma ihtimali var mı? Bu kilometrede enjektörlerin bu duruma gelmesi ilginç. Kızartma yağıyla mı çalışmış. Konuyu aslında ayrı bir başlıkta açsak iyi olucak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Afsar

valla aracı sahibinden değil ankarada al-sat yapan vatandasın tekınden aldım... tam ismini bilmediğim araç test cihazına soktuk aracı (ön lastikleri bir platforma çıkarıp -aracı sabitleyip motoru test eden) 73hp civarı çıktı araç...(ruhsat degeri 68hp iken ) genel görünüm itibari ile de temiz bir araçtı... kafamıza yatınca da aldık...

son yaği 5-30W full sentetik shell koyduk 98binde ... aynı gün trigger+ enjektör keçesi+ tüm filtreler de değişti... zaten olanlar ondan sonra oldu... aşırı duman ve boğucu koku... gerisini yukarda anlattım zaten... OPET e gittim dedim böyleyken böyle ... eleman sikayet etmem halinde benden arızanın yakıttan olduğuna dair rapor isteyeceklerini söyledi...simdi özel servis olunca o rapor verse bile (ki vereceğini sanmıyorum) onu kabul edeceklerini sanmıyorum... kaldı ki son fullememi Shell den yapmıstım...

tamirci topu yakıta gönderiyor--- > yakıtı satan vatandas da senin tamircin daha once onun kecesini değiştirmiş sana benim sucum der mi diyo! sonra madem yakıttan oldugunu soyledi neden deponu temizleyip artık baska yerden al yakıtı demedi diyo!!!

herkes kendince haklı... anlamadım gitti:)

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Allah yardımcınız olsun Fatih Bey. Konuyu baştan sona okudum. Yarın Sabri Ustama rica ederim konuya bakar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

fatih kardeşim senin iş cem yılmaz'ın gora filminde dediği gibi : aşçı şöförü,

şöför uşağı,

sonra hepsi uşağı olmuş. :D

şaka bir yana paranla rezil olmak böyle birşey olsa gerek. insanın aracı düzelse aldığı keyiften, verdiği para aklına bile gelmez. sen özen gösterip ilgileniyorsun türlü zorluklarla kazandığın paradan feragat ediyorsun sözde tamirciler işi çözemiyor + sorumluluk da almıyor. Allah sabır versin ben olsam başımdan dumanlar çıkmaya başlamıştı. :rtfm:

Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

benim arkadaşın fiesta da birgün benzer bir duruma düştük:

çocuğun aracı yolda giderken stop ediyor, araç viteste olduğundan tekrar çalışıyor. birkaç km yolda 10 kere falan yapıyordu. biri burdan dedi yaptı birşeyler ver 100 TL, öteki olur mu şurdan dedi ver 150TL 4-5 kere fuzuli paralar verildi. aynı yere gösterince adam ben buna bakmıştım falan demiyor yine para alıyor. çıldırdık artık. bir tavsiyeyle özel bir servise gittik adamlar şak diye buldu olayı: krank okuyucu sensörün kablosu motorun alt kısmından sıyrılmış ince bir tel kalmış tutan ve bu arızayı bir bakmada buldular tesisatı söküp onardılar çiçek gibi oldu.

ben adam iş yapsın para almasın demiyorum tabi. araca bakmışsın paranı almışsın ama adamın sıkıntısı düzelmemiş. o zaman tekrar bakarsın parça kullanırsan parça parasını alırsın. tekrar işçilik yazmazsın bana göre işin doğrusu budur. ben de makine tamircisiyim başıma böyle durum gelince kesinlikle tekrar işçilik yazmıyorum ayıptır + esnaflığa sığmaz...

Yorum bağlantısı
Fatih Afsar

Valla yapacak pek fazla şey yok benim açımdan malesef... yetkili Servise gitsem muhtemelen özelde verdiğim paranın 3 katını falan isterlerdi heralde. Böyle de olunca mecburen özel servis. Bir de şu var ki özel serviste de vatadası tanıma durumum yok. hani olur ya komsudur- akrabadır gibi...etrafta esnaf tamam iyi ustadır diyor ama bozacının şahidi şıracı vakası olmadığı ne malum!

paranoya yaptığımıi hissediyorum bende:) ama işte insan şüpheleniyor...

aracı 10 gündür kullanıyorum 400 km ye yakın yol yaptım. Titreme yok, duman yok, Seste biraz azalma var gibi...

ama eskiye göre değişiklik var sanki... 4. viteste 3000 devirde 110km hız yapıyordu diye hatırlıyorum eskiden simdi 100 de kaldığını gördüm. 5. viteste 3000 de tam 130km/h hız yapıyordu simdi de aynı gibi... takıntılı mısın diye soranlar vardır bunu okuyup ta; biliyorum :) ...

bu sefer acaba turboda bir oynama mı oldu demeye basladım (sebebi turbo mu olur bilmiyorum gerçi ama:)

şu an için problemim yok çok şükür...

araca tamir masrafı vs yapmayı elbette istemeyiz ama can taşıyoruz içinde gerekeni yapmak durumundayız...

parayı vermekten çok acaba farklı yerler kurcalanmıs ve yeni problemlere zemin oluşturulmuş mudur diye şüpheleniyorum...Keriz yerine konulmaktan korkuyorum!!! bir oncekı mesajımda yazdıgım tamirci- benzinci göndermeleri tuz ekti bu duruma...

Allah kerim...kim ne derse inanıyoruz birsey bilmeyince... varsa helal olmayan birsey elbet çıkar bir yerden..

sizlerin de başını ağrıttım... kusura bakmayın...

:)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aynı viteste, aynı devirde yapılan hız, değişmez, şanzıman aynı kaldıkça

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Caglayan Celiker
aynı viteste, aynı devirde yapılan hız, değişmez, şanzıman aynı kaldıkça

Şöyle bi genelleme yapabilrimiyiz? (fiesta 2006 tdci tipronik vites araç için)

5. viteste 2 devirde araç 90 km hızla gidiyorsa araçta verim kaybı yoktur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

sizi anlamadım ama şöyle diyeyim. 5. viteste 2000 devirde yaklaşık 88 yapar. Her zaman her hızda her koşulda bu bellidir. Ancak araç pati çekerse motor devri ile hız devri tutmaz. ya da debriyaj kaydırıyorsa gibi.

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

başka başlık altında sormayayım dedim.

aracın radio-teyp code una ihtiyacım var bunu nerden temin edebilirim. ücret veriliyormu?

gelelim bu duruma nasıl geldiğime;

aracın lastiği patlamış, iş dönüşü sitenin çocukalrı gösterdi. lastik yerde sürünüyodu, dolayısıyla lastikçiyede gidemedim. kendim değiştireyim dedim, lastikte alyanlı bijonlar var. çıkardım alyan anahtarını çevirmeye çalışıyorum banamısın demiyor. baktı olamaycak gibi, krikoyla kaldırıp altına tuğla koydum ki lastiğe basınç azalsın. 3-4 gün sonra arkadaştan şu çakmaktan çalışan mini kompresörlerden aldım. şişrdim idareten attım kendimi bi lastikçiye. adam benden alyanı istedi, (salak kafam, senden alyan isteyen lastikçiden ne hayır beklersin ki diye jeton düşmedi) verdim alyanı taktı, ama bir türlü gevşetemedi. bunun öncesinde kompresörlü anahtarla denedi oda açamamıştı. derken boru aldı bijon anahtarına taktı üstüne çıktı, ve alyanı bijonun içinde kırdı.

ondan sonra dönüp pişmiş pişmiş bunu bi demirciden filan gidip çıkartman lazım demesinmi. deedim bijonun anasını sattın bari lastiğe hava basta kendimi bi yere atayım. neyse bir ferforjeciye gittim yakındaki adam uğraştı uğraştı yapamadı ve bijonun yuvasınıda yapısınıda bozdu. tüküreyim sizin ustalığınıza deyip eve geçtim. 5 gün filan lastik hiç inmedi, hafta sonu yaparım diye saldım. hafta sonu geldiğinde bi baktım lastik inmeye başlamış. hemen bi benzinciye gittim hava basıp, michelin bayiine gittim hikayeyi anlattım bana bi tornacı tarif etti ona gittim. adamı bulamayınca başka bi tornacıya gittim adam halletti işi ama. canta çekiç vurması gerektiğinde akü başını çıkarttık hava yastığı açılmasın diye. ve radyo resettledi. şimdide şifresi lazım.

Yorum bağlantısı
Ertem Sertçe

benımde bı sorum olacak oncelıkle aranıza yenı katıldım benımde 2005 fiestam var bende kı sorun ıse belkı sorun bıle degıl yanı arabam 2000/2500 devirde iken bı ufleme tabırınde bulunacam ama sankın turbo sesıni yuksek bı sesle duyuyorum bu bı sorun ola bılır mı benı bıraz rahatsız edıyor ama :)

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

aracın teyp kodu için torpidoyu kanırtıp yerinden çıkarın, bir el feneriyle teybin yan tarafına doğru bakın torpidonun olduğu kısımdan, M ile başlayan bir kod olacak, o kodu alıp google da fiesta teyp code gibilerinden aratınca çıkıyor sonuç

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
hakan çeçen

Merhaba,

2004 Fiesta TDCI (ASM) aracım var. Bununla ilgili bir kaç soru sormak istiyorum:

1-) Motor'a normal su mu konur yoksa antifirizli su mu?

2-) Ankara'da mazotu nereden alıyorsunuz genelde? Ben lukoil denedim, opetten farkını göremedim. Ancak bu forumda okuduğum kadarıyla 45 lt'lik benzin deposuna 46-47 lt mazot parası verenler olmuş. Dolayısıyla düzgün bir benzin istasyonu bulmak bana şart.

3-) İyi ve fiyat giydirmeyecek bir usta bulmam lazım. Arkadaşımın ustası var ama karşılaştırmak için bir iki usta daha denemem lazım. En azından fiyat ve el işçiliği düzgün biri lazım.

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

1- eksilme varsa saf su konur ve sadece uzun ömürlü kırmızı-pembe vs. antifiriz kullanılır.

2- BP-Total-Shel gibi sağlam olan bayileri tercih et.

3- no comment :)

Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu

Benim motordan fıs fıs ses geliyor. Usta enjektör pulu kaçırıyor dedi. Pullar ucuz ama işçilik biraz zor dedi. Motor inecek, şöyle olacak böyle olacak anlatı durdu. 20 lira verdim 4 pula. İşçilik ne kadar verilirse mantıklı olur? Hazır motor inecekse baskı balatayı da değiştireyim diyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

kandırılıyorum sanırım :s

İşçiliği var da o kadar değil. enjektörü sökücek üstten sadece :) en fazla bi kaç saat ama işçiliği biraz oluyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...