Eser Atalas 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Pullar okadar para tutmaz. Sadece işçilik parası almalıydı. 4 pul toplam 30 TL, o problem değil. Bahsettiğim bozuk enjektör konusuna ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 (düzenlendi) ..... Sonra herşeyi söktü ve enjektörleri komple çıkardı. Çıkarıp da inceleyince bir enjektörün hiç çalışmıyor dedi. ..... 4 pul toplam 30 TL, o problem değil. Bahsettiğim bozuk enjektör konusuna ne dersiniz? Enjektör hiç çalışmıyor denemez. Siyah olmasının sebebi kurumdan kaynaklanıyor. Enjektör memesi bozulmuş ve püskürtme yerine damlatma yapmaya başlamış. Normalde buhar şeklinde püskürtmesi gerekir. Damlattığı için mazot tam yanamayıp siyah dumana dönüşüp kurum yapmış. Pompacı basit bir işlem olan enjektörün ucundaki memeyi değiştirdi. Zor bir işlem değil, %90 o usta kendi değiştirdi. Bu gibi sorunlarda direk pompacıya gitmeniz daha iyi olur. Böyle durumlardan daha iyi anlarlar. Maliyette daha düşük olur. Tüm bunların maliyeti fazla fazla işçilikle 100-150 TL arasında olmalıydı. 4 pula 30 TL deyip 70 TL'de işçilik aldıysa pompacıya verdiği 30 TL'yide size 150 olarak söylediğinde şüphem yok. Bence o ustaya birdaha uğramayın. İyi bir pompacı bulun. Vaktiniz olursa arıza olmasada iyi bir pompacı bulun, konuşun, danışın, durumu anlatın. Güvenirseniz ileride bir problem olduğunda onun yanına uğrayın. 27 Ağustos 2010 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Enjektördeki sorun enjektör memesinden olmayadabilir. Enjektör komplike bir parça. Üzerinde birçok incik boncuk parça var. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Enjektör hiç çalışmıyor denemez. Siyah olmasının sebebi kurumdan kaynaklanıyor. Enjektör memesi bozulmuş ve püskürtme yerine damlatma yapmaya başlamış. Normalde buhar şeklinde püskürtmesi gerekir. Damlattığı için mazot tam yanamayıp siyah dumana dönüşüp kurum yapmış. Pompacı basit bir işlem olan enjektörün ucundaki memeyi değiştirdi. Zor bir işlem değil, %90 o usta kendi değiştirdi.Bu gibi sorunlarda direk pompacıya gitmeniz daha iyi olur. Böyle durumlardan daha iyi anlarlar. Maliyette daha düşük olur. Tüm bunların maliyeti fazla fazla işçilikle 100-150 TL arasında olmalıydı. 4 pula 30 TL deyip 70 TL'de işçilik aldıysa pompacıya verdiği 30 TL'yide size 150 olarak söylediğinde şüphem yok. Bence o ustaya birdaha uğramayın. İyi bir pompacı bulun. Vaktiniz olursa arıza olmasada iyi bir pompacı bulun, konuşun, danışın, durumu anlatın. Güvenirseniz ileride bir problem olduğunda onun yanına uğrayın. Yıkıldım...:-( Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Yıkıldım...:-( Boşverin okadar önemli değil. 100 lira kadar fazla olmuş. En azından sorun çözülmüş. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Boşverin okadar önemli değil. 100 lira kadar fazla olmuş. En azından sorun çözülmüş. Hayatta en gıcık olduğum şey kazık yemek veya birşeye başka yerde daha ucuzken bir yerde daha fazla para ödemektir. İnsan kendini kötü, kandırılmış, saf hissediyor. Benim tamirci, pompacının 80 TL parça bedeli ve 70 TL de işçilik vb. aldığı söylendi bana. Merakımdan soruyorum, sizce bir enjektörün içinde 80 TL lik değişecek bir parça veya parçalar var mıdır? Bir de bu enjektör 2 saat boyunca böyle büyük bir makine olan bilmem ne makinesine bağlanmış ve birşeyler yapılmış-denenmiş orada. Ne olabilir ki bu ya? Teşekkürler Eser Atalas Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Ultra sonik temizleme cihazı var, tam bilmiyorum ama olabilir, siz kime götürdüğünü öğrenip çaktırmadan fiyat srabilirsiniz, ayrıca size tavsiyem 15000 de bir süreklli olarak enjektör ve yakıt sistemini temizleyen kurumları halldeden wurth mazot katkısı kullanmanız, performans hep aynı kalıyor. Fısfıs sesi varken kullanmak pekte zarar vermez merak etmeyin, hafif kompresyon kaçağı çok azda kurumlanma yapmıştır o kadar. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Merhabalar,Yarıyıl tatilinin gelmesiyle beraber aracımı sonunda servise götürebildim. Yapılanları kısaca analatayım; Şikayetim başlıkta da daha önce belirttiğim gibi, ustalarımın da açıklmarıyla paralel olan kompresyon kaçağı idi. Sabah 9:00 itibariyle Afyonkarahisar Budan Otomotiv FORD OTOSAN servsinde işlemlerim başladı ve öğleden sonra 15:00 gibi aracımı teslim aldım. Aracın yanından 1 sn bile ayrılmadım ve yapılanları tek tek gözlemledim,resimlerini çekme imkanım da oldu. Serviste müşteri memnuyetini üst seviyedeydi ve ne merak ettiysem, herşeyi sordum ve her istediğimi de sorunsuz bir şekilde yaptırma fırsatım oldum. Afyon'daki servisle yakından uzaktan hiçbir bağlantım yok, yanlış anlaşılmasın ama gerçekten ustaların, servis elemanların göstermiş olduğu ilgi beni çok etkiledi ve herkese tavsiye ederim. Gönül rahatlığıyla aracınızı bırakabileceğiniz biryermiş(ilk kez gittim), burdan tekrar teşekkür ediyorum. Yapılanlar; - 4 enjektör sökülerek temizlendi - 4 adet sızdırmazlık, sabitleyici bakır pullar değişti. - 4 adet oring değişti.( 1 ay önce değişmişti zaten ama kaçaktan dolayı yıpranmaya başlamışlar bile maliyeti düşük olması nedeniyle değişdirttim) - 4 adet burj değişti. - MAF sensörü temizlendi. ( 500 mililitrelik bir kutu balata spreyi verdiler ) - EGR Borusu temizlendi-Origleri yenilendi. - Motor Koruma Uygulaması yapıldı. (motor yıkandı,kurutuldu ve ilaçlandı - yaklaşık 2 saat sürdü.) - El freni ayarlandı. - İç-dış temizlik yapıldı (autowax) Kompresyon Kaçağı � 27 Ocak 2009 � Afyon Budan Otomotiv FORD OTOSAN -FATURA Açıklama / Adet - Fiyat /Toplam Fiyat 2.El Araç Temizliği / 1 - 10 ytl /10 ytl S/T tüm yakıt enjektörleri /1,80 - 43 ytl /77.40 ytl Motor koruma / 1 - 30 ytl /30 ytl Fren balata temizleme spreyi / 1 - 5 ytl /5 ytl Pul-Yakıt enjektör pompa pulu /4 - 4,31 ytl /17,24 ytl O ring- Enjektör hattı geri dönüş / 4 - 0,37 ytl /1,48 ytl Plastik Kelepçe / 2 - 0,11 ytl /0,22 ytl Burç / 4 - 8,79 ytl /35,16 ytl İşçilik Toplam : 117,40 ytl /İşçilik İndirimi : 40,96 ytl /KDV Matrahı : 130,13 ytl Parça Toplam : 59,10 ytl /Parça İndirimi : 5,41 ytl /Toplam KDV : 23,42 ytl TOPLAM: 176,50 ytl İndirimli FATURA TOPLAM: 153,55 ytl Aracı teslim aldıktan sonra 60 km civarında kullanma fırsatım oldu. Motor çalışma sesi normale döndü ve teşbih de hata olmassa saat gibi çalışıyor fakat öğrenmek istediğim bir konu var. Servise gitmeden önce özellikle 2. viteste 2000 d/dk dan sonra araç da hissedilir dercede, keyif verici bir fırlama, serileşme vardı, şimdi ise birden fırlama yerine düzgün bir şekilde ivlenme, hızlanma var. Eski seriliği, atik olması şu an için söz konusu değil,yavaş yavaş hızlanıyor. Acaba bunun sebebi motor korumayla(yıkama) mı ilgili, yoksa diğer yapılan işlemlerle mi? Yani motor yıkandıktan sonra açılması falan mı gerekiyor eski haline dönmesi için veya bunun nedeni ne olabilir? Eskilerden şöyle bir mesaj buldum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Kapalı garajda zehirlenmeyin eksoz gazından. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 EGR yi iptal etmeyi kesinlikle unutmayın, yazıyı okuyunca aklıma geldi. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Yıkıldım...:-( Pul 30 lira değildir zaten.Ayhan buldğu konuya bakın.Enjektör pulu-geri dönüş o-ringleri-enjektör sabitleme plastikleri-balata spreyi.Bunlar 30 liraya yakın tutar zaten. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Ayhan bey sorununuzu çözdünüzmü? Yorum bağlantısı
Nejdet Vatansever 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 Yunus beyin konu başlığından bulduğum motor resmin de turbo hortumlarının hangileri olduğunu izah edermsiniz, Numaraları ben yazdım, (tahmini) 1,2 ve 3. numralı hortumlar triger seti değişirken sökmüşlerde ordan biliyorum ve içinde kurum olduğunu, temizlendiğini söylemişlerdi ayrıca 1. viteste çok az gaza dokununca bile padanaj çekmeye başlamıştı, çok hoşuma gitmişti, yani daha da bir serileşmişti. Forumdan okuduğum kadarıyla yakıt hava alıyor olabilir demişler, fakat problemi çözenlerin çözüm yollarını ben de denedim ,sorun çözülmedi. Sizce de böyle bir sorun var? hortumlarda delik,kaçak olma ihtimali?Serkan bey, ayrıca 6. madde için açıklamalarınız içimi rahatlattı, korkulacak birşeyin olmaması güzel teşekkürler serkan bey merhaba, tıs tıs hava kaçırma sesi benimde başıma geldi ve yetkili serviste enjektör contalarının değişmesi ile kesildi yaklaşık 4 ay önce 270 tl ye yaptırdım Yorum bağlantısı
Uğur Metin 5 Eylül 2010 Paylaş 5 Eylül 2010 6. maddenın aynısı bendede oluo otomatık cam motorları kapalı konumda iken dugmeye bastıgında da calısıo buyuk ıhtımalle ve elektrık gucu cekıo o yuzden motora mı yuklenıo ne yapıo ben anlamam ama aynı sorun benım arabadada var arkalardada olsa onlarıda kapatmaya çalıssak demekkı arabayı stop ettırecek Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 14 Eylül 2010 Paylaş 14 Eylül 2010 fist fist sesi bendede vardi uzun zamandir enjektorlerin bakir pullarindan yapiyor arkadaslarin dedigi gibi ama enjektorleri bozmaz sadece guc kaybi gurultu aracin dengesiz calismasi ve kirlenmesine yol acar degirtirmekte epey zaman alir 4-5 saat calisma gerektirir 6. sorun ise sorun degil butun fiestalar yapiyor ayni seyi Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 14 Eylül 2010 Paylaş 14 Eylül 2010 fist fist sesi bendede vardi uzun zamandir enjektorlerin bakir pullarindan yapiyor arkadaslarin dedigi gibi ama enjektorleri bozmaz sadece guc kaybi gurultu aracin dengesiz calismasi ve kirlenmesine yol acar degirtirmekte epey zaman alir 4-5 saat calisma gerektirir 6. sorun ise sorun degil butun fiestalar yapiyor ayni seyi Aksine bu pul erimesi çok büyük sorunlara yol açar. Tam yanamayan mazotun bıraktığı sert yapıda bi kurum var bizim araçta enjektörün kenarından dışarı akmış. Ustanın anlattığına göre benden önce bi arkadaşın bu kurum pistonun yuvasına doğru akıntı yapmış ve piston başını doldurmuş bu da vuruntulu çalışmasına sebepmiş. Dokunulmazsa daha müyük hasarlarda açabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 15 Eylül 2010 Paylaş 15 Eylül 2010 Aksine bu pul erimesi çok büyük sorunlara yol açar. Tam yanamayan mazotun bıraktığı sert yapıda bi kurum var bizim araçta enjektörün kenarından dışarı akmış. Ustanın anlattığına göre benden önce bi arkadaşın bu kurum pistonun yuvasına doğru akıntı yapmış ve piston başını doldurmuş bu da vuruntulu çalışmasına sebepmiş. Dokunulmazsa daha müyük hasarlarda açabilir. ben bir yil kullandim o sekilde yaklasik 10-15 bin km yaptim aynen dedigin sekilde cok sert kurum kapliydi enjektorler ve motorun uzeri 2 enjektorde sorun cikti diger ikisi saglam cikti son zamanlarinda iyice sapitmaya baslamisti devirde dengesizlik sarsintili calisma asiri guc kaybi gibi simdi canavar desene ben tam zamaninda degistirmisim Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 17 Eylül 2010 Paylaş 17 Eylül 2010 Evet tam zamanında değiştirmişsiniz. Şanslısınız Bu işi ertelememekte fayda var. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Eylül 2010 Paylaş 17 Eylül 2010 Düzenli enjektör temizliği kurum temizliği yapmakta fayda var, 15000 de bir wurth gibi temizliyiciler kullanın arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 21 Eylül 2010 Paylaş 21 Eylül 2010 linkte enjektor pullarinin degistilisinin resimli anlatimi var ama yazilar fransizca kendi becerilerinizle degistirmek tamirciye paravermemek isterseniz tercumede ederim yada googledan tercume ettire bilirsiniz ben kendim degistirdim canavar oldu http://www.auto-technique.fr/fiche-techniq...hdi-p1-236.html Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 21 Eylül 2010 Paylaş 21 Eylül 2010 linkte enjektor pullarinin degistilisinin resimli anlatimi var ama yazilar fransizca kendi becerilerinizle degistirmek tamirciye paravermemek isterseniz tercumede ederim yada googledan tercume ettire bilirsiniz ben kendim degistirdim canavar oldu http://www.auto-technique.fr/fiche-techniq...hdi-p1-236.html Keşke gözüktüğü kadar basit olsa.Bazı işlemleri araç sahipleri kendileri yapabilirler ama.Bu biraz daha teferruatlı bir iş.Resimle olucak iş değil.Bir kere ya yapıcaksın,yada yapanın yanında bulunacaksın ki yaparken cesaretin olucak ya elimde kalırsa ya takılırsam.Bi aklın karıştımı bitti bütün iş Yorum bağlantısı
Mustafa Özer 26 Eylül 2010 Paylaş 26 Eylül 2010 Merhaba arkadaşlar.. 2006 makyajlı kasa tdci sahibiyim.Bahsi gecen bu fıslama(bende çıt çıt) sesi olayını uzun süre yaşadım ama ben önemsemedim.En son durduğum bir mola yerinde dumanlar içinde kalarak cezasını çektim.Çekici vs işlemlerinden sonra özel serviste enjektörlerin içinde bulunan plastik burgular erimiş denddi ve 2 sini değiştirttim. Bundan sonra biraz çekiş problemleri yaşadım ancak benima sıl sıkıntım su.Okul ev arası 5 dk ancak okuldan eve varıncaya kadarki sürede bile eve varır varmaz eşim gene kokumuşsun diyor.Ya kanser olcaz heralde sürekli bu mazot kokusuna benzeyen egzosmu desem neyse.Sizlerdede varmış bu olay ancak benim değiştirdiğim burgu ile (usta oyle bahsetnişti) sizin bu enjektör pulları aynısımı.Mazot kokusuyla ilgili en son servise gittiğimde enjektörün altındaki keçeler var onlar eskimiştir dendi 160 lira istediler.Düzelcekse hemen yaptircam ama sizin burada bahsettiğiniz duurmlar o-ring ve pullar söz konusu.Ayrıca birazda fazla yakıyor sanırım ş dışı 150 şiçi 180 ile 222 arası değişiyor.. Yol gösterebilirseniz menun olurum.. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 26 Eylül 2010 Paylaş 26 Eylül 2010 Değişen parçalar, Enjektör O ringleri ise 2 tanesinin değiştirilmesi yetmez sonuçta bi kaç ay sonra o değişmeyenlerde aynı arızayı verecektir. Değiştirildimi 4 ü değiştirlir. Ayrıca O ringin deforme olması dumanla sonuçlanak bir son olmaz gibi geliyor bana. "Enjektör burgusu" nu biliyorum desem yalan olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Özer 26 Eylül 2010 Paylaş 26 Eylül 2010 (düzenlendi) Enjektör Kapaklarının plastik burgusu eridi demişti bana.Çok da anlamıyorum işin açığı ama 2 sini değiştirdiğini söylediği aklımda.Burada okuyunca 2 3 durum var.O-ring, pul vede mazot geri dönüşüm.En kısa zamanda gidicem bu kokuya dayanamaz olduk artık.Birde bu keçeden bahsedince özel servis iyice kafam karma karışık.. 26 Eylül 2010 tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts