İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 - Direksiyon ile İlgili Sıkıntılar...


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Ayhan Onaran

Bu gün iki farklı ustaya götürüp sesi dinlettim.Ses , motor yeni çalışıp rolanti 1000 üzerinde iken yok , motor biraz ısınıp rolanti 900 seviyesinde iken direksiyonu hareket ettirdiğimde blop blop sesi geliyor. Ancak sürekli değil sesi çıkartıp hemen kesiliyor.Ustaların ikiside sesin direksiyonla alakasının olmadığını , motordan güç çektiği için geldiğini söylediler.Ancak tam olarak nerden geldiği belli değil.Hava filtresi içi , hortumu , boğaz kelebeğicivarından bir yerden geliyor. Zaten direksiyonda yağ eksiltme yok.Bu ses galiba forumdaki arkadaşların sıklıkla bahsettiği rolantide gelen blop blop sesi :) Bakan ustalar focuslarda genellikle bu ses var dediler. Zararsız olduğunu söylediler. :)

Peki bu ustalar şimdiye kadar merak edip bu sesin kaynağını araştırmamışlar mı? Madem bu kadar çok şikayet varsa.Bana kalırsa genellikle bu ses vardır ve zararsızdır demek ''biz bunu anlayamadık şu an başka işlerle uğraşmak zorundayız'' demenin öz Türkçesi :)

Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir

Maalesef servis araç lpg'li olduğu için bizi kapıdan içeri almıyor.

nasıl yani servisler lpg li araclara bakmıyormu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

filitre kazanını kontrol edin yerinden oynamış mı yada alttan filitre kazanına giren şnorkel çıkmış mı diye. emiş sesi ise blop blop diye tarif edilen ses oradan gelebilir.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Peki bu ustalar şimdiye kadar merak edip bu sesin kaynağını araştırmamışlar mı? Madem bu kadar çok şikayet varsa.Bana kalırsa genellikle bu ses vardır ve zararsızdır demek ''biz bunu anlayamadık şu an başka işlerle uğraşmak zorundayız'' demenin öz Türkçesi :)

Araştırmamışlar anlaşılan , gösterdiklerim focuslarda bu ses var zaten zararsız deyip kaputu kapattı.

nasıl yani servisler lpg li araclara bakmıyormu?

Burdaki yetkili servise bir defa gittim lpg'li diye içeri almadılar bir dahada girmedim.

filitre kazanını kontrol edin yerinden oynamış mı yada alttan filitre kazanına giren şnorkel çıkmış mı diye. emiş sesi ise blop blop diye tarif edilen ses oradan gelebilir.

Görünüş itibari ile filtreden veya gaz kelebeğini takiben hortumdan geliyor.Büyük ihtimalle emiş sesi.Bir ustanın dediğine görede emme manifoltu plastik değilde metal olsaymış bu ses olmazmış.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hava filitresi vs değişti mi yakınlarda? o sesi filitre kazanı yapıyor bence.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

hava filitresi vs değişti mi yakınlarda? o sesi filitre kazanı yapıyor bence.

LPG tesisatı değişmişti 15-20 gün önce , hava filtresi kutusunu komple yerinden çıkarıp yeniden takmışlardı.Acaba yerine tam oturtmadılarmı.Müsait bir zamanda kontrol edeyim onu da.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kazanın karosere geçtiği yerde contalar var onlar kazanı sökerken yırtılıyor. kazan yerinde oynuyor. şnorkelin kazana geçen kısmını da kontrol edin tam oturuyor mu diye.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

kazanın karosere geçtiği yerde contalar var onlar kazanı sökerken yırtılıyor. kazan yerinde oynuyor. şnorkelin kazana geçen kısmını da kontrol edin tam oturuyor mu diye.

Tamam kontrol edicem.Kazanı elle hareket ettirdiğimde sallanıyor zaten.galiba anormallik filtre kazanında.

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

direksiyonla alakası da şudur abi.

pompaya yük binnice araç hafif bir gaz veriyor.

sesin bir test yöntemide kazanın etrafına bez sıkıştırıp iyice sabitlemek :D

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

direksiyonla alakası da şudur abi.

pompaya yük binnice araç hafif bir gaz veriyor.

sesin bir test yöntemide kazanın etrafına bez sıkıştırıp iyice sabitlemek :D

Bez mez denicez artık :D

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

Hava filtresi kazanının emiş hortumunu söküp baktım resimde işaretli yer benimkinde yok , muhtemelen sökerken kırdılar , hortum (şnorkel) kazana gevşek geçiyordu.Hortumun kazana geçen kısmını koli bandı sardım ve sıkı geçmesini sağladım.Ses mes kalmadı.bloop bloop artık yok :)

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Karagöz

herkese merhaba;

1 aydan beri direksiyonun alt kısmından özellikle çukurlara girdiğimde garip bir ses geliyor. Sanki boşlukta bir şey sallanıyormuş gibi ses geliyordu. İlk önce salıncak veya rot sorunu olabilir diye düşünmüştüm fakat ustama götürdüğümde direksiyon kutusunda boşluk olduğunu ve bakım yapılması gerektiğini söyledi. ilk önce sormak isteğim;

1- bakım yapılması durumunda kalıcı bir çözüm olabiliyor mu (bazı arkadaşlarım verim alınamadığını söyledi)

2- direksiyon kutusunun sökülmesi için 100 tl bakımı içinde 150-180 tl arası bir rakam istiyorlar. Sizce makul bir fiyat mıdır.

Şimdiden herkese teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Teşhisi nasıl koydu usta bilemem.Bence başka bir tükana götürün ön takım kontrol ettirin siz sadece ses geliyor diyin.Direksiyon kutusunu karıştırtmayın işin içine.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Eğer direksiyon kutusundan ses geliyorsa en az 250 tl gözden çıkarmalısınız.Ayrıca buna rağmen çok iyi bir sonuçta alamayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

direksiyon kutusu bellii km sonrası ses yapıyor ama asıl sesi salıncaklar yapıyor. eski aracımda o sesler için çok usta gezdim. hepsi ayrı bir yer söyledi. kutuda boşluk vardı ama asıl sesi dediğim gibi salıncaklar yapıyor. alt takımda takım olarak değişin önce. kutu en son masraf yapılacak yer. zaten kısa sürede tekrar arıza yapıyor deniyor. ben izmitteyim söküp sakaryaya yolluyoruz diyorlardı orada kutu tamiri yapan bir yer varmış

Yorum bağlantısı
Gökhan Karagöz

direksiyon kutusu bellii km sonrası ses yapıyor ama asıl sesi salıncaklar yapıyor. eski aracımda o sesler için çok usta gezdim. hepsi ayrı bir yer söyledi. kutuda boşluk vardı ama asıl sesi dediğim gibi salıncaklar yapıyor. alt takımda takım olarak değişin önce. kutu en son masraf yapılacak yer. zaten kısa sürede tekrar arıza yapıyor deniyor. ben izmitteyim söküp sakaryaya yolluyoruz diyorlardı orada kutu tamiri yapan bir yer varmış

evet bu işi sakarya da yapan bildiğim kadarı ile 1-2 kişi var. Baktırdığım usta salıncak probleminide söylemişti. fakat sesi yapan direksiyon kutusu diye ısrar edince ortada kaldım. ben en iyisi başka bir yere daha göstereyim.

Yorum bağlantısı
Murat Erdoğan.

Benim direksiyon konfor modunda olmasına rağmen bazen çok sertleşiyor,ve direksiyonu tam tur sağa ya da sola çevirince bir kütürtü sesi geliyor bunlar neyden kaynaklanıyor olabilir ? Direksiyon kutusu 3 ay önce değişmişti.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
KADİR NERGİZ

merhaba yeni aranıza katıldım..focus 2001 hb aracım var direksiyonda titreme vardı servis jantlar eğri dedi gittim çelik jant aldım rot balans yapıldı...ama hala titreme ve sola çekme var...yetkili arkadaşların fikrini almak istiyorum

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Fren yaparken değilse seyir halinde sola çekme varsa rot ayarı olmamış...Titreme 4 lastikten da olabilir ve muhtemelen balans ayarı da olmamış...Lastikleri de değiştirdiniz mi jantlarla birlikte yoksa onlar kaldı mı ve tahminen bile olsa kaç km. kullanılmış lastikler ?

Lastikler yeni mi alındı eski lastikler mi takıldı... ?

Önce ben sordum ama uzun oldu gönder tuşuna geç kaldım...:p

Yorum bağlantısı
KADİR NERGİZ

Rotlara, ön takımlara vs. bakılmadı mı?

bakıldı bakıldı abim..

Yorum bağlantısı
KADİR NERGİZ

Lastikler yeni mi alındı eski lastikler mi takıldı... ?

yeni lastikler...10 günlük toyo marka jantlRD sıfır çelik jant ama hala aynı

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yakup Başaran

yeni lastikler...10 günlük toyo marka jantlRD sıfır çelik jant ama hala aynı

Araçta sola çekme olayı bende de vardı. Rot balans son 2 yılda 4 defa yapıldı. Serviste 2 kez yapıldı ama şikayetim bitmedi. Halen sola doğru çekme vardı. Şöyleki; Aracı sağa doğru döndürünce direksiyon toplaması ile, sola doğru döndürünce direksiyon toplaması aynı performansta değildi. Direksiyon sola doğru döndürünce nerdeyse yarım topluyordu. Tam düz şekle yaklaşık 30 derece açıda kalıyordu. O farkı el ile toplamak gerekiyordu. Uzun yolda ölüm gibi. Lastik dediler, değiştirdim. Jantlar bozuk dendi,düzeltildi, amortisör rulmanı dendi değiştirdim. Öndüzenler felan her rot - balans ayarında tekrar kontrol edildi. Ancak sonuç aynıydı. Hatta serviste senin araç normal diyip sanki problem benmişim gibi, bir tavır bile takındılar. Kıl oldum. Neyse... Direksiyon kutusu dendi!! ama servis uçuk rakamlar isteyince, bende servise güvenmeyince değiştirmedim. Elletmedim bile. Hatta servise dedimki, tamam değiştirelim, ama düzelmezse geri sökersiniz. Ancak soruna bile inanmadıkları için garanti veremediler. En son bir lastikçiye gittim. Geçen cumartesi. Sorunu anlattım. Önce ön düzenleri kontrol etti. Usta bir test etti arabayı. Geldi, alttaki rotları felan tekrar kontrol etti. Bunun sıkıntısı rot ayarı felan değil dedi. Sonra amortisörleri sökmeden sadece sadece üstteki somunlarıyla bir şeyler yaptı. Tekrar test sürüşü. Sonuç; Bu sıkıntı eski bir ford modeli söyledi ama hatırlamıyorum. Onlarda vardı dedi. Amortisörler patlak olmasa da, tekrar aynı yerine gelmediği için direksiyonda sıkıntı oluşturur dedi. Sende de bu sıkıntı var dedi. Araba tam anlamıyla düzelmedi ama eskiye nazaran %80 düzelme var şimdi.

Biraz uzun oldu ama, bence amortisörleri bir kontrol ettirin. Ben şimdi amortisörleri değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak servis buna da garanti vermiyor. Düzelir demiyor. Zaten 2 amortisöre %18 KDV indirimi ile 500 TL istedi. Garantisi olmayan bir şeye bu kadar para vermem. O yüzden sanayide sadece sol amortisörü değiştireceğim. Sorun tamamen düzelirmi bilmem. Ama aracı satmadan sanırım amortisörleri de bir değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Amortisörü tek değiştirirseniz sorunlarınız farklı bir boyutla devam edebilir..

Bence çift değişmelisiniz, çünkü mevcut amortisörleriniz epeyce yumuşamıştır..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...