İçeriğe Yönlendir

Devirde Dalgalanmalar Ve Stop Etme


Yasin Çelik

Recommended Posts

Ahmet Öztürk
(düzenlendi)
Bu forumdaki deniz arkadasa tesekkürler.Diğer forumdada 2 arkadada devir sorunu kesınlıkle yokmuş.Test ettiler.Diğer arkadaşta da sorun 20000 den sonra çıktı bendeki 13000 den sonraki sorun gibi.Artık kesin eminim her diesel yeni kasa fiestada bu sorun yok.Demekki yazılım sorunu değil kesın emınım.Servisin yazılım sorunu demesi yada bana dedikleri gibi bu doğaldır demeleri yanlış bilgidir.Bi parça kimi arkadasımızda(Yasın bey) 1000 km de kimilerındede(bende) 13000 den sonra bozuluyor.Bu parçanın ne olduğunu bir servis bulsa hepimizin sorunu otomatikman düzelecek

Ayhan şentürk kardeşimiz çok bilgili.İşte altın değerinde bir saptamamı daha Ayhan kardeşimize iletiyorum.Kim bilir belki aklına bir püf noktası gelir.Ayhan kardeşim

1)1200 devire yükselme düz yolda oluyor.Ama

2)300 devire düşme(başımızın belası) düz yolda olmuyor özellikle yokuş aşağı inişlerde oluyor.....

Çünkü ilkini avm otopark girişinde yaşadım.Diğer stop etmeleride yokuş aşağı caddelerde.. ilginç değilmi?

Merhaba Volkan Bey,

Benim de 4 stop etmemden 3'u yokus asagi veya hafif meyilde 1'i ise kisa mesafede sıkısık trafikte kalkıp yavaslarken oldu. Ilginc bir durum.

Bu arada belirtmeliyim, bu sorun ben de satin aldigim ilk gunden beri var..

tarihinde Ahmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

gazetelere televizyonlara haber verin" yarın aracımı servis önünde yakacam" diye (yakmayın ama :) ) sonra bir bidon gazyağı alın (ki arabaya dökerseniz boyaya iyi gelir) .sonra da pazarlığa başlarsınız. sıfırını isterim deyip bu konuda ısrarcı olun.hadi bakalım o zaman da çözmesinler de görelim...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Bu forumdaki deniz arkadasa tesekkürler.Diğer forumdada 2 arkadada devir sorunu kesınlıkle yokmuş.Test ettiler.Diğer arkadaşta da sorun 20000 den sonra çıktı bendeki 13000 den sonraki sorun gibi.Artık kesin eminim her diesel yeni kasa fiestada bu sorun yok.Demekki yazılım sorunu değil kesın emınım.Servisin yazılım sorunu demesi yada bana dedikleri gibi bu doğaldır demeleri yanlış bilgidir.Bi parça kimi arkadasımızda(Yasın bey) 1000 km de kimilerındede(bende) 13000 den sonra bozuluyor.Bu parçanın ne olduğunu bir servis bulsa hepimizin sorunu otomatikman düzelecek

Ayhan şentürk kardeşimiz çok bilgili.İşte altın değerinde bir saptamamı daha Ayhan kardeşimize iletiyorum.Kim bilir belki aklına bir püf noktası gelir.Ayhan kardeşim

1)1200 devire yükselme düz yolda oluyor.Ama

2)300 devire düşme(başımızın belası) düz yolda olmuyor özellikle yokuş aşağı inişlerde oluyor.....

Çünkü ilkini avm otopark girişinde yaşadım.Diğer stop etmeleride yokuş aşağı caddelerde.. ilginç değilmi?

Ekonomikleştirelim diye yazılımı ve ve ecu'yu baya karıştırmışlar.

Sorun çözülene kadar araba yavaşlayana kadar vitesten çıkarmayın. Hareket halinde stop etmesi tehlikeli.

Motor common rail sistem ve elektronik enjeksiyon. Enjeksiyonlar elektronik kontrollü. Bunu kontrol eden elektronik ünite var yani ecu. Sorun onda. Beyin değişecek ve sorun tamamen çözülecek. Enjeksiyonları kontrol eden kartta sorun var. Motor rolantide yüke binsede, yük kalksada deviri sabit tutmak zorunda. Yük kalktığında devir fırlayabilir yada düşebilir. El firenini çekip 1. viteste rolantide yarım debriyaj ile yüke bindirip deneyin, yükte deviri sabit tutuyormu, yük kalkınca devir fırlıyormu.

Deviri sürekli sabit tutması gerekiyor. Arabayı bilgisayara bağlasanızda tüm sensörlere baksanızda sorun yok gözükecek ve sensörlerde sorun yok.

Dediğin gibi sorun enjektörleri kontrol eden kartta. Beyin değişmesi gerekiyor.

Kolay gelsin.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Özkan

Volkan bey bugun denedim.40 km hızla giderken vitesi boşa aldım..Frene bastım,devir 900-1000 aralığındaydı.. Ne yükseldi nede cok fazla düştü..

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk
Ekonomikleştirelim diye yazılımı ve ve ecu'yu baya karıştırmışlar.

Sorun çözülene kadar araba yavaşlayana kadar vitesten çıkarmayın. Hareket halinde stop etmesi tehlikeli.

Motor common rail sistem ve elektronik enjeksiyon. Enjeksiyonlar elektronik kontrollü. Bunu kontrol eden elektronik ünite var yani ecu. Sorun onda. Beyin değişecek ve sorun tamamen çözülecek. Enjeksiyonları kontrol eden kartta sorun var. Motor rolantide yüke binsede, yük kalksada deviri sabit tutmak zorunda. Yük kalktığında devir fırlayabilir yada düşebilir. El firenini çekip 1. viteste rolantide yarım debriyaj ile yüke bindirip deneyin, yükte deviri sabit tutuyormu, yük kalkınca devir fırlıyormu.

Deviri sürekli sabit tutması gerekiyor. Arabayı bilgisayara bağlasanızda tüm sensörlere baksanızda sorun yok gözükecek ve sensörlerde sorun yok.

Dediğin gibi sorun enjektörleri kontrol eden kartta. Beyin değişmesi gerekiyor.

Kolay gelsin.

Ayhan Bey merhaba,

"Ekonomikleştirelim diye yazılımı ve ve ecu'yu baya karıştırmışlar." sozunuzden bunun genel bir sorun oldugunu mu anlamaliyiz? Ki eger oyle ise beynin degismesi sorunun devami anlamina gelmez mi? Sonucta yeni taktiklari da sorunlu olmayacak mi?

tesekkurler

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ayhan Bey merhaba,

"Ekonomikleştirelim diye yazılımı ve ve ecu'yu baya karıştırmışlar." sozunuzden bunun genel bir sorun oldugunu mu anlamaliyiz? Ki eger oyle ise beynin degismesi sorunun devami anlamina gelmez mi? Sonucta yeni taktiklari da sorunlu olmayacak mi?

tesekkurler

O anlamda değil. Yazılımsal bir problem olabilir anlamında dedim. Beyinin içindeki yazılımda bir karışıklık oluşmuş olabilir. Beyindeki yazılım C++ türünde yada onun gibi bir yazılımdır. Komutlarda satırlarda karışıklık olmuş olabilir.

Yazılım yükleme ile çözülmüyorsa demekki yazlım doğru ve kartta bir arıza var ve elektronik kontrollü olan enjeksiyonlar doğru kontrol edilemiyor. Common rail sistemde elektronik enjeksiyonlar var ve bobin-selenoid kontrollü. Enjeksiyon kontrol ünitesinde arıza olduğunda genelde devirde dalgalanmalar olur. Motor stop devrinin çok düşmesinden dolayı stop edebilir. Bilgisayara bağlandığındada hiç bir arıza göstermez.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Deniz arkadaşım test ettiğiniz için teşekkürler.Eğer aracınızı motor soğukken test ettiyseniz ve 1000 devri gördüyseniz sorun yok ama ısındıktan sonra 900-1000 devri gördüyseniz bence sizinkide sorunlu

Yorum bağlantısı
Deniz Özkan

Aracı çalıştırdıktan birkaç dakika sonra denedim..devir boşa aldıgımda o rakamlardaydı ama frenle birlikte rölanti devire düşmeye başladı.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Bakmaya yada test etmeye gerek yok hepsinde var kiminde çok az kiminde hissedilir derecede

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Arkadaşlar herkese merhaba.Dünde stop etme ve el frenini çekerek zar zor durma sorunu yaşamam üzerine servise mail attım.Servis müdürü çok hassas bir bayan teşekkür ederim aracımı istedi.Sabah erkenden aracımı teslim edeceğim.Ayhan beyden(kendisine teşekkür ederim) yazılarından okuduğum ve edindiğim bilgiler doğrultusunda 4 enjektörüm sökülüp temizletilecek.Maf sensörü açılıp içikurum bağlamışmı bakılacak.....Yakıt pompasını sökmeyelim dediler.bU SIKINTILAR ORDAN OLMAZ DEDİLER.bU ARADA fORD OTOSAN yetkilileride bu forumları okuyorlarmış arkadaşlar........

Her ne olursa olsun 2 gun boyunca aracıma bılgısayara takma (herkese bu yapılıyor) farklı bir işlem yapılacak.Forumdaki herkezin duasına ihtiyacım var inşallah benimki düzelirde sizinkilerde duzelır.

Not:Ayhan bey gece 00:00 da son kez gireceğim foruma.Bır daha bakamayacagım.Maf sensoru ve 4 enjektor dısında neyi söküp bakmalarını tavsiye edersiniz bana ? hazır bu ımkanı sundular bana

butun arkadasların son kez fikirlerini i,stiyorum.Başka neleri sökup baksınlar

Hepinize saygılar sevgiler

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

enjektör ihtimali düşük.

Yakıt pompasını kontrol ederlerse iyi olurdu.

Bence herşeyden önce imkan var ise beyini söküp sorunsuz bir arabanın beyni ile deneseler daha iyi olur. 4 enjektör sökmekten daha kolaydır.

Ben olsam ilk beyni söküp farklı normal çalışan bir arabanın beyni ile denerdim,

Sorun yine devam ederse pompayla beraber maf sensörünü kontrol ederdim.

En son enjektörleri temizler kontrol ederdim.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Teşekkür ederim Ayhan bey.Pek yakıt pompası(vakumla aynı şeymi ?) pek onu ellemeyelim dediler.Ben o zaman yakıt pompası diye direticem.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yakıt pompası motorun ihtiyac duyduğu yakıtı sağlar. Yakıtı alıp yollaması için evet vakum yapar.

Önce beyine bakılıp sorun devam ediyormu diye kontrol edin.

Sonra enjektörlere ve pompaya baktırın.

Stop etmesi çok tehlikeli. Hele klimayı açtığınızda devir düşer düşmez stop edecek.

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk
Arkadaşlar herkese merhaba.Dünde stop etme ve el frenini çekerek zar zor durma sorunu yaşamam üzerine servise mail attım.Servis müdürü çok hassas bir bayan teşekkür ederim aracımı istedi.Sabah erkenden aracımı teslim edeceğim.Ayhan beyden(kendisine teşekkür ederim) yazılarından okuduğum ve edindiğim bilgiler doğrultusunda 4 enjektörüm sökülüp temizletilecek.Maf sensörü açılıp içikurum bağlamışmı bakılacak.....Yakıt pompasını sökmeyelim dediler.bU SIKINTILAR ORDAN OLMAZ DEDİLER.bU ARADA fORD OTOSAN yetkilileride bu forumları okuyorlarmış arkadaşlar........

Her ne olursa olsun 2 gun boyunca aracıma bılgısayara takma (herkese bu yapılıyor) farklı bir işlem yapılacak.Forumdaki herkezin duasına ihtiyacım var inşallah benimki düzelirde sizinkilerde duzelır.

Not:Ayhan bey gece 00:00 da son kez gireceğim foruma.Bır daha bakamayacagım.Maf sensoru ve 4 enjektor dısında neyi söküp bakmalarını tavsiye edersiniz bana ? hazır bu ımkanı sundular bana

butun arkadasların son kez fikirlerini i,stiyorum.Başka neleri sökup baksınlar

Hepinize saygılar sevgiler

Guzel haberlerinizi bekliyoruz Volkan Bey, kolay gelsin. Ayhan Bey'in dedigi gibi ilk olarak baska bir aracin beynini denemeniz daha mantikli gibi.

Ben de bu hafta bir aksilik olmaz ise goturecegim tekrar.

En buyuk tesellim bu stop etmenin yuksek bir hizda olmamasi, sanirim elimin, ayagimin altindaki tum kontrolleri kaybederdim.

Selamlar

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Guzel haberlerinizi bekliyoruz Volkan Bey, kolay gelsin. Ayhan Bey'in dedigi gibi ilk olarak baska bir aracin beynini denemeniz daha mantikli gibi.

Ben de bu hafta bir aksilik olmaz ise goturecegim tekrar.

En buyuk tesellim bu stop etmenin yuksek bir hizda olmamasi, sanirim elimin, ayagimin altindaki tum kontrolleri kaybederdim.

Selamlar

Devamlı viteste olsun, boşa atmayın, yavaşlarkende viteste olsun, yavaşlarken vites düşürün. Yüksek hızda stop etmesin.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Arkadaslar hepinizin iyi dilekleri için teşekkür ederim.Sabahtan gidemedim şimdi gideceğim.Gitmeden bişey saha eklemek istiyorum.Bendeki arıza gelişti.Şöyleki artık sadece bu olayın boşta olmadığını farkettim.2.vitesteyken hiç ayağımı debriyaja basmadan birazcık frene basıncada devir düşmeye başladı.Ayrıca dün akşam 2 kere ayak debriyaja basılıykende düştü.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Arkadaslar hepinizin iyi dilekleri için teşekkür ederim.Sabahtan gidemedim şimdi gideceğim.Gitmeden bişey saha eklemek istiyorum.Bendeki arıza gelişti.Şöyleki artık sadece bu olayın boşta olmadığını farkettim.2.vitesteyken hiç ayağımı debriyaja basmadan birazcık frene basıncada devir düşmeye başladı.Ayrıca dün akşam 2 kere ayak debriyaja basılıykende düştü.

Çok Tuhaf bi olay bu bi anlam veremedim .Servise gösterdikten sonra sonuçları paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Merhaba arkadaşlar şimdi aracımı servise teslim ettim geldim...

1)Başka bir aracın beynini benimkiyle değitiremeyeceklerini söylediler.Bu durumda araç anahtarının kodu bile değişiyormuş.

2)Enjektörler sökülüp temizletilip yanlış anlamadıysa otosana inceletilmeye götürülecekmiş.

3)Maf sensörü sökülüp temizletilecek.

gitmişken 2 koltuğumdada sorun vardı o koltuklar sökülüp tamire götürülecek.Geriye her yaslanışımda gacır gucur ses gelıyordu

4)on 2 dıregin altındakikelebek camlarından ses geliyordu onlarıda düzeltecekler.

Yakıt pompası için malesef ikna edemedim.ordan olsa araç boşta dururkende devir yükselip azalır dediler.

Ayrıca sevgili ayhan kardeşimin değerli önerilerini isim belirtmeden (sırf bilgi kısmını) servis müdürüne okudum ve verdim.Akıl akıldan üstündür lutfen göz atın dedim.

Yine herzamanki gibi ilgiden memnun oldum.Ama bide sonuca gidebilsek keşke....................

Eğer arkadaşlar aracım düzelmezse en azından 2 şıkkı eleyeceğiz.Maf sensörü ve 4 enjektör

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Valahi bende dört gözle sonucu bekliyorum bakalım ne olacak. Bende sonuca göre hareket edeceğim

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Arkadaşlar herkese günaydın.Dun 30 dakika bu sabahta 15 dakika (cep telım aranarak)benimle servis görüştü.Aracımda yapılan şeyler en ince detayına kadar anlatıldı.(Bu devirde kim yapar???)Bu forum başlığıyla ilgili olmayan konularıda yazmak istiyorum affınıza sığınarak.

salı gunu saat 15:00-18:00 arası 4 enjektörüm temizlenmiş ve maf sensörüm temizlenmiş.

çarşamba saat 09:00-17:00 arası mekanik ve ses sorunlarım çözülmüş aracımın nerdeyse 20 noktasından ses geliyordu.

on direklerdeki kelebek camlarının altından gelen sesler,üst tavan lambasından gelen sesler,torpidodan gelen sesler kesilmiş.Frene bastığımda araç dururken arkalardan sankı 30 yıllık bir arac kullanıyormuşum gibi gelen garç sesi kampanalar ayarlanarak giderilmiş.

Ön 2 koltuğumdada arkaya yaslandığımda gelen gacır gucur sesler duzeltılmış.Burada bırşey belırtmek istiyorum.Koltuk tamirini seviste yapmıyorlar.Anlaşmalı bostancı sanayi sitesinde bir koltukçuda yapıyorlar.Aracı oraya götürceklerdi.Bende doğal olarak tedirgin oldum orada bir kaza olabılır dıye bu endişemi dile getirmiştim.Onlarda servis aracı ile koltukçuyu bostancıdan alıp servise getirmişler.....

Açıkcası bu gelişmeler beni çok memnun etti.

Araçte devir düşmesinin olmadığını söylediler.....

Daha aracımı almadım ama yinede bu kadar alaka beni çok mutlu etti sizlerle paylaşmak istedim...

Aracımı almaya ya yarın yada cumartesi gideceğim.İçimden bir his devir sorununun çözülemediğini söylüyor ama nedense ben diğer sorunların gitmesine çok mutlu oldum.

Not :good1:ış temizlik zaten default yapılıyor.Lakin çok detaylı iç temizlik benim ricam üstüne yapılmış...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arabayı alıp kullanın bakalım gerçekten devirde dalgalanma yokmu.

Yorum bağlantısı
Volkan Han

Arkadaşlar merhaba dün aracımı aldım.Malesef devirdeki dalgalanmalar aynen devam ediyor.4 enjektör ve maf sensörü temizliği sadece çekişimin artmasına neden oldu.Yani araba eskisinden daha atik.Ama 1200 devir ve 500 e düşme devam.Servis müdürü bir süre kullanın olmazsa otosandan 2 mühendis kontrol edecek.Yine olmadı arabayı kartaldaki otosana alıcaklarmış.Servis müdürü geriye sadece beyin kaldı dedi.Suçlu muhtemelen beyin.Bu arada sorunla ilgili kayıtda açıldı.

Diğr tüm trim şikayetlerim düzeltilmiş.Açıkcası arabamda ses sorunları kesildi.Gerçekten servisin ilgi alakası çok iyiydi.Şimdi 1 ay kadar daha kullanıp tekrar servise başvurmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Öztürk
Arkadaşlar merhaba dün aracımı aldım.Malesef devirdeki dalgalanmalar aynen devam ediyor.4 enjektör ve maf sensörü temizliği sadece çekişimin artmasına neden oldu.Yani araba eskisinden daha atik.Ama 1200 devir ve 500 e düşme devam.Servis müdürü bir süre kullanın olmazsa otosandan 2 mühendis kontrol edecek.Yine olmadı arabayı kartaldaki otosana alıcaklarmış.Servis müdürü geriye sadece beyin kaldı dedi.Suçlu muhtemelen beyin.Bu arada sorunla ilgili kayıtda açıldı.

Diğr tüm trim şikayetlerim düzeltilmiş.Açıkcası arabamda ses sorunları kesildi.Gerçekten servisin ilgi alakası çok iyiydi.Şimdi 1 ay kadar daha kullanıp tekrar servise başvurmayı düşünüyorum.

Merhaba Volkan Bey,

Ayhan Bey'in soyledikleri dogru cikti gibi gibi o zaman. Aslinda sorunun her zaman olmamasi, sadece mekanik bir konu olmadigini zaten gostermiyor mu? Bastan beyine bakilmaliydi. tabi bu arada beynin mekanik bir sorun nedeniyle kendi kendine cozum bulmaya calisirken sacmalamasi da olabilir, sizin sorununuzun sonradan ortaya cikmasi bu nedenle olabilir.

Birkac farkli parametre ustuste binince(hangileri oldugunu bulamiyoruz iste; yokus asagi, debriyaja basma-ayagını cekme zamanı, bosa atma vb), birkac farkli konu cakisinca olan bir sorun, en azindan bendeki oyle. Ama ben kesfettim ki, yogun trafikte, diyelim 10-15 mt ileri alacaksiniz araci, kaldiriyorsunuz araci, ondekine yaklasinca da bosa aliyorsunuz ve hafif frenle yavaslarken, %90 devir 300-400 seviyesine iniyor.

umarim bir an once hepimize bir cozum bulunur.

selamlar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...