İçeriğe Yönlendir

Lpg Sıralı Gaz Hakkında Genel Bilgiler


Mehmet Özenç

Recommended Posts

Mehmet Özenç

Arkadaşlar Merhaba;

Lpg sıralı otogaz sistemleri hakkında bir çok forum sitesinde bilgimiz ve tecrübemiz dahilinde bilgiler vermeye çalışıyorum.Bundan sonra FORD Clup TR'de de lpg sıralı sistemleri hakkında bilgiye ihtiyaç duyan ya da soru ve sorunları olan forum üyeleri ile bilgi paylaşımında bulunmak üzere burdayım.Herkese iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

hoşgeldiniz. forumda lpg danışmanları artıyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Hoşbulduk Mahmut Bey ;

Bir honda sevdalısı olarak forum merakım tuning ve motor modifikasyonları ile THTR ile başladı ve daha sonra diğer forum sitelerinde LPG konularında arkadaşlara yardımcı olmamla devam etti.Artık Ford kullanıcılarının aklına takılan LPG ile ilgili konularda bilgimiz ve tecrübemiz oranında yardımcı olacağız.Selamlar...

hoşgeldiniz. forumda lpg danışmanları artıyor sanırım.
Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Arkadaşlar Merhaba;

Lpg sıralı otogaz sistemleri hakkında bir çok forum sitesinde bilgimiz ve tecrübemiz dahilinde bilgiler vermeye çalışıyorum.Bundan sonra FORD Clup TR'de de lpg sıralı sistemleri hakkında bilgiye ihtiyaç duyan ya da soru ve sorunları olan forum üyeleri ile bilgi paylaşımında bulunmak üzere burdayım.Herkese iyi forumlar.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
Arkadaşlar Merhaba;

Lpg sıralı otogaz sistemleri hakkında bir çok forum sitesinde bilgimiz ve tecrübemiz dahilinde bilgiler vermeye çalışıyorum.Bundan sonra FORD Clup TR'de de lpg sıralı sistemleri hakkında bilgiye ihtiyaç duyan ya da soru ve sorunları olan forum üyeleri ile bilgi paylaşımında bulunmak üzere burdayım.Herkese iyi forumlar.

Merhaba hocam benim de bir sorum var,

Geçenlerde 10 bin km dolmuş Atiker sıralı sistem uyarı verdi, servise gittim gaz filitresi değişecek dedi 40-50 lira gibi dedi, bende çok olduğunu söyledim, sesi kesti bakım zamanını 5 bin km daha öteledi. Acaba doğrumu yaptık yoksa bir zararı olurmu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Sadettin Bey ;

Lpg bakımları minimum 10.000 km maksimum 15.000 km de bir yapılmalı diye düşünüyorum ;tabi bunda kullandığınız gazın kalitesi de etken.Fakat lpg bakımlarını sadece gaz flitresinin değişimi olarak düşünmemek gerek.Bu bakımda gaz flitesinin değişimi ,gaz kaçak kontrolü ,su ve diğer bağlantı ekipmanlarının kontrolü ve en önemlisi lpg gaz ayarının kontrol edilmesi gerekir.Tavsiyem havaların ısınmasını bekleyip servisinize bakım için gitmeniz yönünde olacak.Selamlar...

Merhaba hocam benim de bir sorum var,

Geçenlerde 10 bin km dolmuş Atiker sıralı sistem uyarı verdi, servise gittim gaz filitresi değişecek dedi 40-50 lira gibi dedi, bende çok olduğunu söyledim, sesi kesti bakım zamanını 5 bin km daha öteledi. Acaba doğrumu yaptık yoksa bir zararı olurmu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu konuyu tanışma bölümüne taşıyacağız arkadaşlar..

Mehmet Bey Hoşgeldiniz..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg distribütörleri, neden ortak veri bankası kullanmaz da, her montajcı kalibrasyon yapmaya uğraşır acaba?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Lpg distribütörleri, neden ortak veri bankası kullanmaz da, her montajcı kalibrasyon yapmaya uğraşır acaba?

Çağlar abi tek bir kalibrasyon aynı marka ve model araçta aynı sonucu vermiyor ki...Her araç için ayrı ayrı yapılmak zorunda.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Her araçta, üreticisi aynı beyni, programı kullandığına göre, lpg deki montajdaki işçilik standart değil demektir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Çağlar Bey ;

Lpg sistemleri benzin işletim sistemlerinden farklı çalışır.Benzin ecüsü aracınızdaki bir çok sensörden veri alarak yakıt düzenlemesi yapar.Örneğin hava sıcaklı sensörü ,motor ısı sensörü ,manifolt basınc sensörü ,oksijen sensörü vs vs aracınızın benzin ecüsüne veri gönderir ve benzin ecüsü de bu bilgilere göre araca yakıt gönderir.Lpg sistemleri stabildir ,değişken verilere göre araca yakıt gönderemez bu sebeble muhakak lpg kalibrasyonun yapılması gerek.Fakat bilinenin aksine oto kalibrasyon bu işin %20 si dir yapılması gereken aracın tüm yüklerde yolda tek tek ayarlanmasıdır.Selmalar...

Lpg distribütörleri, neden ortak veri bankası kullanmaz da, her montajcı kalibrasyon yapmaya uğraşır acaba?
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Araç üreticisi aynı beyin ve programı kullanıyor fakat burdaki program yukarda söylediğim gibi stabil değil ;yukarda belirttiğim gibi bir çok sensörden veri alıp yanmayı belirliyor.Yani siz focusa benzin ecüsünü takın içine program yükleyin ve bu sensörleri koymayın.Sonuç ne olur ? Lpg de yaşanan tüm sorunlar benzinde de yaşanacaktır.

Burdaki konu işçilik değil ;sonuçta lpg'de motordaki yanmayı etkilyen önemli unsur montaj işçiliği değil.Tabiki nozzle girişleri ve enjektör hortum mesafesi burda etken ama bunları da standartında yapsanız yine aynı araçlarda standart lpg programı kullanmazsınız.Muhakak yakıt ayarı yapmalısınız.

Her araçta, üreticisi aynı beyni, programı kullandığına göre, lpg deki montajdaki işçilik standart değil demektir.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg den pek anlamam da, lpg enjektörlerine, ne kadar açık kalacağı bilgisi, OEM beynin, benzin enjektörlerine yolladığı sinyal baz alınıp, üstübe çarpan konarak hesaplanmıyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar Onur Bey ;

Nazik karşılamanız için teşekkür ederim,hoşbulduk.

Bosch marka enjektörü bildiğim kadarıyla sadece Landi renzo kullanıyor.Lpg enjektörleri sıralı sistemin en önemli parçasıdır.Çünkü yakıt ve performansı belirleyen en önemli parçadır.

Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.

2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.

3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.

4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.

5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.

6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.

7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.

8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.

9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.

10) Uzun ömürlü olması.

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.

Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.

Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.

Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.

Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.

Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

lpg dönüşümünden sonra oksijen sensörünüzü değiştirmenize gerek yok ;yapılacak doğru ayar ile oksijen sensörünüz yine sorunsuz şekilde benzin ecüsüne sinyaller gönderecektir.Fakat bilinen bir yanlıştır bu lpg oksijen sensörünü bozmaz ;yurt dışında oksijen sensörleri belli bir km sonra değiştirlir ,biz de ise tamamen bozulana kadar değiştirilmez.Selamlar...

Güven Ekşioğlu'ndan sonra sizinde foruma katılmanız çok iyi oldu bence,hoşgeldiniz Mehmet bey...Bende aracıma lpg taktırmak istiyorumda,geçen gün bir arkadaşım bana,lpg kitini ne taktırırsan taktır ama enjektörleri mutlaka Bosch olsun dedi,bu konuda ne düşünüyorsunuz? Birde lpg taktırdıktan sonra mutlaka oksijen sensörünüde değiştirmek gereklimi?

Evet Çarpandan kastınız nedir?

Lpg den pek anlamam da, lpg enjektörlerine, ne kadar açık kalacağı bilgisi, OEM beynin, benzin enjektörlerine yolladığı sinyal baz alınıp, üstübe çarpan konarak hesaplanmıyor mu?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Benzin enjektörlerine 3ms açık kal komutu ile A miktar benzin püskürtme talimatını algılayıp A x 1.25 miktar lpg püskürtmesi komutu yollanıyor gibi midir? (mesela cinsinden)

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar ;

Evet BRC bölge bayisi ve teknik destek merkeziyiz.Sorularınıza şu şekilde cevap verebilirim ;

1) Uzn yolda 100km /8 lt lpg ideal bir tüketimdir.Bu durumda 1lt ile 12 km yapabilirsiniz.

Şehir içi yakıt ölçümünü çok sıhhatli bulmadığım için sadece uzun yol verisi paylaşmak istedim

2)Yaklaşık 2 yıldır pipolu montajlar yapıyoruz ;hemen belirtmek isterim ki her marka araç pipolu montaja uygun değil ;ford araçlarında takılan pipolarda bugüne kadar olumsuz bir geri dönüş olmadı.Zaten piponun tek dezavantajı benzin enjektör girişlerinde hava alma ihtimalidir;yapılacak doğru montaj ile böyle bir sorunla karşılaşılmaz.

3)Sadece focus modellerinde değil diğer marka araçlarda da lpg de yüksek devirde araç kullanmanın bazı dezavantajları olabilir.Atmosferik motorlu araçlar rolantide yaklaşıkm 2.0 ms ile 4ms arasında ve 250mbar ile 400 mbar arasında çalışır bu süreler gaza yüklendiğiniz zaman 20 ms ile 1000 mbara kadar yükselir.Benizn işletim sisteminde bile motor yüksek devirde open loopa geçip yakıt ayarı yapmaz bu döngüde LFT değerini kullanır ;LPG de yüksek devirlere çıktığımızda Özellikle selenoıd valflı enjektörlerlü sistem kullanıyor isek bu yüksek devirlerde muhakak lpg enjektörü o hıza yetşemeyeceği için açık kalacak ve yanma odasına yanlış bir yakıt gidecektir bu ise subablara uzun vadede sıkıntı verecektir. Oysa elektronik lpg enjektörleri(kheine ,ino3 ,bosch) yüksek devirlerde optimum lpg yi yanma odasına göndercektir.Fakat iş sadece enjektörde bitmiyor ,lpg ayarı da bu işte çok önemli faktör.Malesef ustalarımız sadece rolantide ayar yapıp müşteriyi gönderdiği için bu devirlerde yanmanın nasıl olduğu tam bir muallak (otokalibrasyonun hata oranına kalmış)

Sonuç olarak iyi bir sistemin doğru şekilde ayarlarsanız yüksek devirlerde de aracınızı kullanabilirsiniz fakat ucuz kalitesiz ürünleri tercih ederseniz yüksek devirlere fazla çıkmanızı önermem.

Mehmet bey bildiğim kadarıyla BRC servisisiniz.

Bir kaç sorum olacak size:

1-Bizim focuslarda şehir içi /şehir dışı 1 lt lpg ile kaç km gitmeli araç?

2-Pipolu montajın ileride getireceği dezavantaj olur mu?

3-Bu 115 lik focuslarda 4000 devri geçmeme olayına ne diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar Hoşbulduk Vedat Bey ;

Pipo sistemli araç %20 daha performanslı %20 daha tasarruflu demek değil.Fakat lpg sıralı gaz sistemlerinde gaz girişlerinde amaç nedir ? Lpg gazını en yakın noktadan en doğru açı ile yanma odasına göndermektir.FSİ teknolojisinde benzin enjektörleri neden yanma odasına bu kadar yakın ;bir nedeni de yakıtı en kısa mesafeden yanma odasına göndermek için değil mi .Lpg yi yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile göndereceksek pipo sistemi bu işin son noktası (panomatik hortum ile de aynı şey yapılabilir) .Bu sebeble uygun araçlarda pipoyu tavsiye ediyorum.

Ayrıca pipolu montaj ile araçların emme manifoltu delinmiyor ;plastik ya da döküm çoğu manifolt çoğu lpg servislerinde sökülmeden deliniyor ve ne kadar özen gösterseniz de bir miktar çapak her zaman içeriye gider ;bundan sonrası malum... !

mehmet bey hoşgeldiniz foruma.bu pipolu sistemin diğerlerine göre avantajları nedir? misal daha az yakıt tüketimi gibi biz kullanıcıların da fark edebileceği noktalar var mıdır?
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Evet.... ?

Benzin enjektörlerine 3ms açık kal komutu ile A miktar benzin püskürtme talimatını algılayıp A x 1.25 miktar lpg püskürtmesi komutu yollanıyor gibi midir? (mesela cinsinden)

Hoşbulduk Efendim ;İyi forumlar...

Bu konuyu tanışma bölümüne taşıyacağız arkadaşlar..

Mehmet Bey Hoşgeldiniz..

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

hoşgeldiniz. Zavolli hakkındaki görüşleriniz nelerdir ? malum birçok Ford da zavolli takılı durumda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Fatih Bey

Zavoli ithal segmentte kaliteli ürünler arasındadır Fakat gerek mekanik enjektörleri , gerek yazılımından dolayı benim çok sıcak bakmadığım bir üründür.Aslında AEB yazılım montajcıya bir çok imkan sağlayan gelişmiş bir programdır ; fakat otokalibrasyonu iyi değildir ,her zaman hata oranı yüksektir .Bu program ile aracın mapping işlemi yapılırken işi bilen bir usta AEB yazılım ile aracın yakıt haritasının her noktasına müdehale edebilir fakat o işi bilen usta sayısı malesef çok fazla değil.Gaz ayarını bir tuşa basarak otokalibrasyonu başlatıp,kalibrasyon bitmiştir ikazını alan usta ; Abi gaz ayarın 10 numara oldu gidebilirsin diyor, oysa yola çıkıp yakıt haritasını baştan sona ta ki open loop a kadar hatta open loop ta bile tek tek ayarlaması gerekiyor.Bu şekilde kalibrasyon yaptırıp kullanılırsa gayet güzel sonuçlar alınabilir.

hoşgeldiniz. Zavolli hakkındaki görüşleriniz nelerdir ? malum birçok Ford da zavolli takılı durumda.
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Foruma hoşgeldiniz. Size birkaç sorum olacak.

1. Ben aracımda Teleflex GFI lpg dönüşüm sistemini kullanıyorum. Hem sistemi daha yakından tanımak hem de gerekirse kalibrasyonumu kendim yapmak istiyorum. Teleflexin kalibrasyon programını ve kablosunu temin etmem mümkün mü, nereden bulabilirim?

2. Özellikle vw grubunun araçlarında kullanılan ama gün geçtikçe de yaygınlaşan motor tipine ((FSI), TSI, TFSI, Ecoboost vs.) lpg takılabiliyor mu? Takılabiliyorsa mevcut sistemlerden farklı mı?

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

Mehmet Bey, foruma lpg konusunda ayrı bir zenginlik kattığınız aşikar. öncelikle bu sebeple size teşekkür ederim. benim aracım 1996 model Mersedes w210 kasa e200. bildiğim ve internetten, çeşitli forumlardan okuduğum kadarı ile en iyi lpg kiti prins ve telflex. ve kısmet olursa benim niyetim bir iki ay içerisinde arabama gerekirse Ankara'ya kadar gidip yetkili servisinde prins lpg kiti taktırmak. merak ettiğim nokta; bu prins lpg kitinin enjektörü nasıldır? yazılımı nasıldır? gerçekten en iyi lpg kiti midir? tavsiye eder misiniz? yanıtınız evet yada hayır ise sebepleri nelerdir acaba? yada tavsiye edeceğiniz başka bir lpg kiti var mıdır? yanlış anlamaz iseniz varsa alternatifiniz bunun sebebini de belirtebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Mahmut Bey ;

Prins lpg sıralı gas sistemlerinin atasıdır.Kullandığı enjektörler kheine markadır ;bu enjektör Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Piyasadaki en kaliteli enjektördür.Ürünün kalitesine söylenecek söz yoktur.Benim en iyi lpg sistemini belirlerken basit bir methodum vardır.Aracınızda lpg markası tercih ederken 3 özelliğin aynı anda o markada buluyorsanız o marka sizin için en iyi lpg markasıdır.

1)Kalite : Ürün herşeyden önce kaliteli olacak ,arıza yapmayacak ,garantili de olsa iki de bir parça değişimi yaşatmayacak,istikararlı yakıt tasarrufu sağlayacak

2)Yaygın servis ağı : Taktırdığınız sistemin ülke genelinde servis ağı olmalı çünkü ufak bir arızada hizmet almalısınız.Örneğin siz Ankaraya montaj için gideceksiniz dönüş yolunda ya da bulunduğunuz ilde bayisi yoksa ya da olmasına ragmen hızmet veremeyecekse sıkıntı yaşarsınız.

3)Üretici ya da Distiribütör Güvencesi : Her ne kadar ürün kalitelide olsa ,her ilde servisi de olsa ithalatcısı ya da uretıcısı güçlü değilse ilerde bu markadan hızmet alamayabilirsiniz ,bırakın garantiden hizmeti parasıyla bile sorununuzu gideremeyebilirsiniz.Türkiye'de LPG sektörüne 50 nın uzerınde marka gırmıştır bunların çok azı şuan hızmet verebilmektedir.

Bu 3 özelliği hangi markada buluyorsanız o marka ıyıdır ,markanızı belirledikten sonra bu markayı bulunduğunuz ilde en ıyı kım montajını yapar ,kım sıze hızmet eder o servisi bulun ve montajını yaptırınız.Selmlar...

Mehmet Bey, foruma lpg konusunda ayrı bir zenginlik kattığınız aşikar. öncelikle bu sebeple size teşekkür ederim. benim aracım 1996 model Mersedes w210 kasa e200. bildiğim ve internetten, çeşitli forumlardan okuduğum kadarı ile en iyi lpg kiti prins ve telflex. ve kısmet olursa benim niyetim bir iki ay içerisinde arabama gerekirse Ankara'ya kadar gidip yetkili servisinde prins lpg kiti taktırmak. merak ettiğim nokta; bu prins lpg kitinin enjektörü nasıldır? yazılımı nasıldır? gerçekten en iyi lpg kiti midir? tavsiye eder misiniz? yanıtınız evet yada hayır ise sebepleri nelerdir acaba? yada tavsiye edeceğiniz başka bir lpg kiti var mıdır? yanlış anlamaz iseniz varsa alternatifiniz bunun sebebini de belirtebilir misiniz?
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar ;

1)Bugüne kadar yazılımını inceleyemediğim nadir ürünlerdendir Teleflex GFİ , yazılımı ve program kablosunu Tunalı Motordan bulabilirsiniz fakat verirler mi bilemiyorum : )

2)FSİ ,TSİ ,TFSİ motorlara lpg dönüşümü mümkündür ,bu motor tiplerine kendi servisimde montajlar yaptım ;mevcut sistemlerden farklı bir yapısı yok;mantık aynı mantık fakat bu araçlara montaj yapılabilmesi için motor çalışma prensibini iyi kavramak gerekmektedir ,yanlış montajlar sorun çıkartabilir.ecoboost henüz incelemediğim ford'un yeni direkt enjeksiyonlu motoru ;bu araçlara uygun henüz lpg sistemi yok diye biliyorum.

Foruma hoşgeldiniz. Size birkaç sorum olacak.

1. Ben aracımda Teleflex GFI lpg dönüşüm sistemini kullanıyorum. Hem sistemi daha yakından tanımak hem de gerekirse kalibrasyonumu kendim yapmak istiyorum. Teleflexin kalibrasyon programını ve kablosunu temin etmem mümkün mü, nereden bulabilirim?

2. Özellikle vw grubunun araçlarında kullanılan ama gün geçtikçe de yaygınlaşan motor tipine ((FSI), TSI, TFSI, Ecoboost vs.) lpg takılabiliyor mu? Takılabiliyorsa mevcut sistemlerden farklı mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Bu arada İtalya'yada BRC fabrikasına yaptığım ziyaret sırasında yeni teknoloji olan sıvı lpg sistem takılmış tsi seat aracını da inceleme fırsatım oldu ,resmi sizinle paylaşmak istedim.Çok yakında bu teknolojiyi Türkiye'de göreceğiz.

Merhabalar ;

1)Bugüne kadar yazılımını inceleyemediğim nadir ürünlerdendir Teleflex GFİ , yazılımı ve program kablosunu Tunalı Motordan bulabilirsiniz fakat verirler mi bilemiyorum : )

2)FSİ ,TSİ ,TFSİ motorlara lpg dönüşümü mümkündür ,bu motor tiplerine kendi servisimde montajlar yaptım ;mevcut sistemlerden farklı bir yapısı yok;mantık aynı mantık fakat bu araçlara montaj yapılabilmesi için motor çalışma prensibini iyi kavramak gerekmektedir ,yanlış montajlar sorun çıkartabilir.ecoboost henüz incelemediğim ford'un yeni direkt enjeksiyonlu motoru ;bu araçlara uygun henüz lpg sistemi yok diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...