İçeriğe Yönlendir

Lpg Sıralı Gaz Hakkında Genel Bilgiler


Mehmet Özenç

Recommended Posts

Mehmet Özenç

Beni güzin ablaya ,forum üyelerinizi de Güzin Ablalarına yazan sorunları olan kişilere benzetiyorsanız ben daha fazla bir şey söylemem.KAPATIN KOYU GİTSİN.

Mehmet Bey, o başlıkların hiç birini ben açmadım..

Hepsi ihtiyaçtan ve zamanla açılmıştır..

Üyeler tarafından açılmıştır..

Forumda kurallar çerçevesinde ve forum içeriği doğrultusunda üyeler her şeyi konuşabilir.

Siz de bir üyesiniz ve üyeler ne konuşuyorsa ve nerede konuşuyorsa orada konuşmalısınız..

Mesleğiniz bu forumda yöneticilik olmadığına göre yöneticilerin işine karışmayın lütfen Mehmet Bey..

Forum formatı doğrultusunda size tavsiye edildiği gibi yazmalısınız..

Eğer amacınız paylaşım ve faydalı olmaksa, açılmış olan 100 lerce konuya gelen sorulara cevap vermelisiniz..

Mevcut konulardaki cevapları beğenmiyorsanız, yanlış cevaplar verilmiş ise doğrusunu yazarsınız..

Bu konu Sıralı sistemin yapısı, teknolojisi, yenilikleri ile ilgili soru ve yorumlarla ilgili devam edecekse etsin..

Güzin abla köşesi gibi, sorun söyleyeyim tarzı bir konu istemiyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Bey size olması gerekenleri yukarda düzgünce anlattım. Gayet de kibar bir üslup kullandım..

Neden forumun yapısına göre hareket etmiyor da, kafanızdaki formatı buraya taşıyorsunuz, bunu da anlamıyorum..

Güzin ablalık ayıp bir şey değil, güzin ablaya soru sormak ta ayıp bir şey değil.. Ben bunu bir aşağılama olarak kullanmadım..

Sadece formatı ona benzettim..

Hala da aynı fikirdeyim..

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
(düzenlendi)

Açıkçası bu tartışmada ben çelişkide kaldım. Muhtemelen diğer üyelerde benzer durumdadır. Bir yanda yaşar usta örneği var. Sorunları okuyup herhangi bir başlıkta cevap yazıyor ki tüm üyelerin takdirinide kazanmıştır. Diğer yanda mehmet bey ve güven bey. onlarda kendilerince haklı olabilirler. Sonuçta çok fazla bu işlere vakit ayırmadan sorunu olana ve bilgi ihtiyacı olana tek başlıkta ulaşmak isteyebilirler. Eğerki işin içine reklam kaçarsa o bölüme zaten yöneticiler müdahale ediyorlar. Forumda ki bu durum doktor hasta ilişkisi gibi oldu sanki. Tabi isteyen üyeler ayrıca başlıkta açabilirler çünkü kimi zamanlarda doktorların teşhisi ve reçetesi uygun olmazken arkadaş ve eş dosttan öğrenilen bilgiler hastalığa çare olabiliyor.

tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Ben de bu konuyla ilgli tartışmaya girmeyeceğim.Kendi başlığımda ve BRC Sorunlar -sorular ... başlığında kullanıcılara yardımcı olmaya çalışacağım.

Reklam konusunda ise ; inanın burda insanlara yardımcı olmak için gün boyu ayrılan zamanın değeri reklam ile ölçülemez.

Açıkçası bu tartışmada ben çelişkide kaldım. Muhtemelen diğer üyelerde benzer durumdadır. Bir yanda yaşar usta örneği var. Sorunları okuyup herhangi bir başlıkta cevap yazıyor ki tüm üyelerin takdirinide kazanmıştır. Diğer yanda mehmet bey ve güven bey. onlarda kendilerince haklı olabilirler. Sonuçta çok fazla bu işlere vakit ayırmadan sorunu olana ve bilgi ihtiyacı olana tek başlıkta ulaşmak isteyebilirler. Eğerki işin içine reklam kaçarsa o bölüme zaten yöneticiler müdahale ediyorlar. Forumda ki bu durum doktor hasta ilişkisi gibi oldu sanki. Tabi isteyen üyeler ayrıca başlıkta açabilirler çünkü kimi zamanlarda doktorların teşhisi ve reçetesi uygun olmazken arkadaş ve eş dosttan öğrenilen bilgiler hastalığa çare olabiliyor.
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba arkadaşlar ;

Başlığımızın konusu LPG sıralı gaz hakkında genel bilgiler olduğu için farklı bir başlıkta yazdığım konuyu buraya da taşıyorum ki ilerde başlığı okuyan arkadaşlarımız faydalanabilsin. LPG DÖNÜŞÜMÜ SONRASI BENZİN İBRESİNİN DÜŞMESİ genelde Fransız gurubu araçlarda yaşanırken son dönemde yeni model ford focus araçlarında da bu şkayetleri duymaya başladık bu sebeble aşağıdaki yazım ilgilelere yardımcı olabilir.

Lpg dönüşümü sonrası Ford Focus yeni modellerinde lpg ile giderken benzin ibresi düşer.Ford gurubunda yaşanan bu olayın tam olarak teknik nedeni bilmemle beraber bu sorunun nedeni yol bilgisayarı ile alakalı olduğu çok açık.Örneğin Fransız gurubu araçlarda (Peugeot,Citroen ,Renault) lpg dönüşümünden sonra bu problem yaşanır ; Araç lpgde gitmesine rağmen sanki benzin tüketiyormuşcasına benzin ibresini düşürür ve tekrar bu ibre kalkmaz.Bunun açıklamasını şu şekilde yapabiliriz;

Günümüz araçlarında yakıt göstergesi ,yakıt deposu içerisindeki şamandra koluna bağlı olan değişken değerli rezistans elemanın ürettiği elektiriksel sinyallerin gösterge paneline yansıtılmasıyla çalışır.Fakat Fransız gurubu araçlarında bu durum farklıdır ;Bu araçlarda şamandra yakıt ikmali yapıldıktan sonra 1 defa depodaki yakıt miktarını ecüye bildirir ,bundan sonra ecü aracın devir sinyallerine ,benzin enjektör sinyallerine göre aracın yaktığı yakıtı hesaplayıp ;şamandranın ilk başta gönderdiği değerden harcadığı değeri çıkararak kalan yakıtı hesaplar.Bu durumdfa lpg li araçtada devir ve enj sinyalleri çalıştığı için araç benzin tükettiğini zannederek benzin seviyesini gösterge panelinden aşağı doğru indirir, fakat benzin harcanmaz.

Fordun şamandra çalışma prensibini incelemedim fakat sanırım yine bu fransız gurubu araçlarda olan bir çalışma prensibi olabilir.Fransız gurubunda lpg takılı araçlarda bu sorunu kısmen ortadan kaldırabiliyoruz (psa modulu ile) fakat ford için henüz bir gelişme yok ,olursa sizi bilgilendiririm.Selamlar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Bey, Arkadaşlar...

Rahatsızlığımı ve istemediğim olayı tekrar yazmak istiyorum...

Forumun 1. amacı bilgi paylaşımını sağlamaktır.. Bu amaca ulaşma için forum yönetimi gerekli tedbirleri alır.

Deneyimlerimiz ve gördüklerimiz kadarı ile, bölümleri tek konuya, sorun söyleyelim tarzına dönüştürmek, bizi bir kısır döngüye düşürür..

Bu tarz bir konuda, bugün cevabını alan alır, bir hafta sonra benzer sorun tekrar sorulmak zorunda kalınır. Çünkü aynı başlıkta yüzlerce farklı konu konuşulmuş olur.

Mehmet Bey bugün buradadır, sorulara cevap vermektedir, ancak yarın yazmıyorum dediği an bölüm çöker.

Kimse aradığını bulamaz, kimse geçmişe dönük, geçmiş tecrübelerden faydalanamaz..

Eğer bu tarz devam etmeye karar verirsek,

Lpg için tek konu : Mehmet Bey.

Sigorta için tek konu: Mehmet Özyürek

Lastik için tek konu : Erkan Baydemir

Navigasyon Bölümüm tek konu : Bülent Tekcan

Sağlık Bölümüm Tek konu : Doktorlarımızdan birisi. gibi..

Forumu 10 konuya düşürmüş oluruz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Mehmet Bey ;

Sizi çok iyi anlıyorum ,belirttiğiniz gibi olsun.Ben de işlerimden fırsat buldukça diğer başlıklarda arkadaşlara yardım etmek için konulara göz atmaya çalışacağım.Kendi başlığımda da lpg sıralı gaz hakkında genel bilgiler vermeye devam edeceğim.Selamlar...

Mehmet Bey, Arkadaşlar...

Rahatsızlığımı ve istemediğim olayı tekrar yazmak istiyorum...

Forumun 1. amacı bilgi paylaşımını sağlamaktır.. Bu amaca ulaşma için forum yönetimi gerekli tedbirleri alır.

Deneyimlerimiz ve gördüklerimiz kadarı ile, bölümleri tek konuya, sorun söyleyelim tarzına dönüştürmek, bizi bir kısır döngüye düşürür..

Bu tarz bir konuda, bugün cevabını alan alır, bir hafta sonra benzer sorun tekrar sorulmak zorunda kalınır. Çünkü aynı başlıkta yüzlerce farklı konu konuşulmuş olur.

Mehmet Bey bugün buradadır, sorulara cevap vermektedir, ancak yarın yazmıyorum dediği an bölüm çöker.

Kimse aradığını bulamaz, kimse geçmişe dönük, geçmiş tecrübelerden faydalanamaz..

Eğer bu tarz devam etmeye karar verirsek,

Lpg için tek konu : Mehmet Bey.

Sigorta için tek konu: Mehmet Özyürek

Lastik için tek konu : Erkan Baydemir

Navigasyon Bölümüm tek konu : Bülent Tekcan

Sağlık Bölümüm Tek konu : Doktorlarımızdan birisi. gibi..

Forumu 10 konuya düşürmüş oluruz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Bey ;

Sizi çok iyi anlıyorum ,belirttiğiniz gibi olsun.Ben de işlerimden fırsat buldukça diğer başlıklarda arkadaşlara yardım etmek için konulara göz atmaya çalışacağım.Kendi başlığımda da lpg sıralı gaz hakkında genel bilgiler vermeye devam edeceğim.Selamlar...

Teşekkür ederim Mehmet Bey..

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Mehmet Bey ;

Başlığın ismini ve içeriğini değiştirdiniz ne gelen var ne giden : )

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

kolay gelsin;

biraz bakdım bu konuya, bir seyi merak ediyorum (insallah tekrar yapmıyorumdur)

hangi marka/model araca hangi marka lpg takilmali? "x marka arac için y sistemi en uygundur" diyebilmek mümkün müdür?

mesela mondeo 2 :=)

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar ;

Hangi marka araca hangi marka lpg takılmalı sorusuna vereceğim cevabı bugün itibariyle değiştirebilirim.Bu soru daha öncelerde sorulduğunda ;

Böyle bir sınıflandırılma yapılamaz ,araca göre lpg sistemini belirleyemezsiniz derdim fakat motor teknolojileri geliştikçe ve piyasada euro 5 motorlar çoğalmaya başladıkça ve hatta 2012 için euro6 motorların çıkacağını bildiğimiz için artık her araca her marka sistem olur diyemeyiz.Emisyon oranları için araçların çalışma prensipleri daha hassaslaşıyor ,bu hassaslaşan araçlara lpg takılırsa çok daha hassas gaz ayarı yapılması gerekiyor ve her lpg sistemi bu emisyon oranlarını tutturacak ne lpg enjektörüne sahip ne de lpg yazılımına.Bu sebeble ilerleyen dönemlerde sadece kaliteli lpg sıralı gaz markalarının ayakta kalacağını ve müşterilerini memnun edebileceğini düşünüyorum.

Sizin aracıız için yine üst sınıf lpg sistemleri önereceğim :) Selamlar...

kolay gelsin;

biraz bakdım bu konuya, bir seyi merak ediyorum (insallah tekrar yapmıyorumdur)

hangi marka/model araca hangi marka lpg takilmali? "x marka arac için y sistemi en uygundur" diyebilmek mümkün müdür?

mesela mondeo 2 :=)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Bey ;

Başlığın ismini ve içeriğini değiştirdiniz ne gelen var ne giden : )

Ara sıra güncel bilgiler ile güncellemek işe yarar :kutlama:

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
Aaah ah yaramıza tuz basmayın.Nerde öyle aracı bilgisayara bağlayıp aracı test edecek servis :)

Zafer Bey merhaba.Hatırlarsanız benimde problemim benzerdi sizinkiyle.Açık konuşmak gerekirse Mocan iyi hoş ama kalabalıktan ötürü ilgi az.Mavidenizler'i tek geçerim hem ilgi alaka hemde bilgi konusunda.Benim aracımdaki arıza regülatör kaynaklı çıktı ve yol testi yapılarak anlaşıldı.Regülatör ve üzerindeki ısı müşürü değişti ve problem çözüldü.Regülatörün tamir takımı var ama onca yapılan işlemden sonra onunda kısa sürede bozulma ihtimali olabileceği için hiç böyle bir işe girişmedim açıkçası.Ama fiyatı epeyce tuzlu...

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

+1

Zafer Bey merhaba.Hatırlarsanız benimde problemim benzerdi sizinkiyle.Açık konuşmak gerekirse Mocan iyi hoş ama kalabalıktan ötürü ilgi az.Mavidenizler'i tek geçerim hem ilgi alaka hemde bilgi konusunda.Benim aracımdaki arıza regülatör kaynaklı çıktı ve yol testi yapılarak anlaşıldı.Regülatör ve üzerindeki ısı müşürü değişti ve problem çözüldü.Regülatörün tamir takımı var ama onca yapılan işlemden sonra onunda kısa sürede bozulma ihtimali olabileceği için hiç böyle bir işe girişmedim açıkçası.Ama fiyatı epeyce tuzlu...
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar,hoşbulduk Levent Bey ;

Benzinin bayatlamaması için konulan herhangi bir katkı maddesi hakkında bilgim yok.Fakat lpg li araçlar için geliştirilmiş subab koruma maddelerinin benzin deposuna atıldığı hakkında bilgim var , acaba siz de bunu mu sormak istediniz ?

Kusura bakmayın biraz geç oldu ama Hoş geldiniz :nazar:

Benim Size bir sorum olacak bazı forumlarda lpg li acarlarda benzinin bayatlaması durumu için benzine katkısı kullanılması öneriliyor bu konu hakkında fikriniz ne acaba ?

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar

mehmet bey; daha önce soran oldu ise kusura bakmayın. sizin herhangi bir marka öneriniz var mı lpg için. bana montaj yaptırdığım yerden hangi markadan alırsanız alın ama sürekli aynı markadan alın demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
Merhabalar ;

Hangi marka araca hangi marka lpg takılmalı sorusuna vereceğim cevabı bugün itibariyle değiştirebilirim.Bu soru daha öncelerde sorulduğunda ;

Böyle bir sınıflandırılma yapılamaz ,araca göre lpg sistemini belirleyemezsiniz derdim fakat motor teknolojileri geliştikçe ve piyasada euro 5 motorlar çoğalmaya başladıkça ve hatta 2012 için euro6 motorların çıkacağını bildiğimiz için artık her araca her marka sistem olur diyemeyiz.Emisyon oranları için araçların çalışma prensipleri daha hassaslaşıyor ,bu hassaslaşan araçlara lpg takılırsa çok daha hassas gaz ayarı yapılması gerekiyor ve her lpg sistemi bu emisyon oranlarını tutturacak ne lpg enjektörüne sahip ne de lpg yazılımına.Bu sebeble ilerleyen dönemlerde sadece kaliteli lpg sıralı gaz markalarının ayakta kalacağını ve müşterilerini memnun edebileceğini düşünüyorum.

Sizin aracıız için yine üst sınıf lpg sistemleri önereceğim :police: Selamlar...

yani prins yada teleflex mi? :=) teknik olarak diil de bizim anliyacagimiz sekilde ifade edecek olsaniz prins/teleflex diger lpg sistemleri karsisinda; performansi daha iyi olur, "ozelikle yakıt bakımından daha tasaruflu/cimridir" diyebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç
(düzenlendi)

Benim düşüncem Telflex gfi o kadar para vermeye gerek yok.Ürün kaliteli bir ürün fakat ürünün hakkı o para değil.Madem 2.000 tl yi gözden çıkardınız Prins tercih edebilirsiniz ; 1.500 - 1.300 tl gibi bir bütçe ayırdıysanız BRC - Landi renzo Omegas-Zavolli tercih edebilirsiniz. Daha alt segmentte ürünleri kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Yakıt bakımından hangi sistem daha tasarrufludur sorusu güzel soru ,cevaplayalım; Hiç bir lpg markası benim cihazım diğerlerinden daha az yakar ,daha tasarrufludur diyemez .LPG ile benzin farklı karakteristikte yakıtlardır. LPG' nin volumetrik verimi benzinden daha düşük olduğundan LPG' li araçlar benzine göre litre bazında daha fazla yakıt harcarlar.

Örnek olarak Benzin- LPG hesaplaması şöyle yapılır:

Benzin Alt kalorifik Gücü: 32.3 MJ/Dm3

LPG Alt kalorifik Gücü : 25.60 MJ/Dm3

Teorik yakıt eşdeğerlilik Katsayısı : 32.3/25.6= 1.26

Çıkan Rakam verimlilik katsayısı ile çarpılır (1,26x0,95=1,20)

Buradan 100 Km de 10 Litre benzin tüketen bir aracın LPG' de volumetrik olarak %20 daha fazla LPG tükettiği görülür. Bu durumda 100km - 10 lt benzin yakan araç maksimum 100km - 12 lt lpg tüketecektir.Tabi bu yazdıklarımız işin teorik boyutu peki pratikte ne oluyor ?

Aynı modelde iki araçtan birisine piyasanın en kalitesiz ürününü diğerine ise kaliteli bir ürün takalım ve her ikisini de ben ayarlayayım :blink: Emin olun her iki araçta aynı yakıtı tüketecektir!!! Peki ne zamana kadar ? İşte burda kalite devreye giriyor.Özellikle selenoıd valflki enjektörler belli bir süre sonra ilk günki özelliklerini yitiri ,açma kapama süreleri değişir ,debileri değişir bu durumda benim yaptığım ayar ecüde değişmez ama mekanik parçalardan dolayı o aracın yakıtı değişecektir.Bu sebeble ucuz ürünlerde montajcı müşterisine bir kaç depo sonra gel ayarları tekrar yapacağız der çünkü lpg ecüsündeki ayar değişmese de enjektörlerden dolayı aracın yanma oranları değişecektir ve tekrar ayara ihtiyaç duyacaktır.Ayrıca daha uzun sürelerde regulatör basınçlarındaki değişimler de aracın yakıtını etkileyeceklerdir. Prins BRC gibi ürünlerin elektronik enjektörlerinin debisi ,süreleri değişmez ,regulatör basınçları artmaz ve bu sistem takılı araçların yakıtları stabil şekilde devam eder.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ,Hiç bir marka diğerinden daha az yakıt tüketir diyemeyiz fakat kaliteli ürünlerin ayarları ve yakıt oranları istikrarlı şekilde devam eder diyebiliriz. Selamlar...

yani prins yada teleflex mi? :=) teknik olarak diil de bizim anliyacagimiz sekilde ifade edecek olsaniz prins/teleflex diger lpg sistemleri karsisinda; performansi daha iyi olur, "ozelikle yakıt bakımından daha tasaruflu/cimridir" diyebilir misiniz?
tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar ;

Herhangi bir gaz markası önermiyorum ; şu marka diğerinden kalitelidir diyemem ,bunu ben bilemem fakat şunu çok açık bir şekilde size ifade edebilirim ; bu işin hilesi İstasyon sahibinde ve iki hilesi var ;

1)Dispenserlein sayaçlarında oynayarak ;siz 30 lt lpg aldığınızı zannediyorsunuz fakat aslında 28 lt gaz alıyorsunuz

2)İstasyon sahibi dökme gaz kullanarak aracınız için uygun olmayan işlenmemiş gazı size satıyor ve siz aynı litre ile 100 km gitmeniz gerekirken bu gaz 80 km de bitiyor ; bu sebeblerden dolayı güvenilir istasyonlardan ikmal yapmakta fayda var diye düşünüyorum.Selamlar...

mehmet bey; daha önce soran oldu ise kusura bakmayın. sizin herhangi bir marka öneriniz var mı lpg için. bana montaj yaptırdığım yerden hangi markadan alırsanız alın ama sürekli aynı markadan alın demişlerdi.
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Tomasetto lpg sisteminde kaç tane filtre var arkadaşlar ? Ve fiyatları nedir ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Engin Bey ;

Sıralı gaz sistemlerinde ana flitre ve gaz valfinin içinde olan toplam 2 filitre vardır ; ana filitre yaklaşık 15.000 km de bir , gaz valfinin çindeki filitre 25.000 de bir değiştirilmelidir.Fiyatları yaklaşık 20tl ile 30 tl arasında değişmektedir.Slamlar...

Tomasetto lpg sisteminde kaç tane filtre var arkadaşlar ? Ve fiyatları nedir ?
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Başlığın bu formatta olmasını ben de isterim. x konudaki sorum hakkında araştırma yaparken "lpg hakkındaki herşey" adı altındaki ve sayfalarca uzunluktaki başlığı okumak yerine, x hakkındaki sorunlar adındaki başlığı okumak çok daha kolay olur. Bu hali daha iyi olmuş.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Merhaba Engin Bey ;

Sıralı gaz sistemlerinde ana flitre ve gaz valfinin içinde olan toplam 2 filitre vardır ; ana filitre yaklaşık 15.000 km de bir , gaz valfinin çindeki filitre 25.000 de bir değiştirilmelidir.Fiyatları yaklaşık 20tl ile 30 tl arasında değişmektedir.Slamlar...

Beni iyi kazıkladılar ozaman :D) Gaz filtresi+gaz enjektörlerinin yer değişimi (sözde konulduğu yer yanlışmış ve silindirlere giden hortumların kimi uzun kimi kısaymış) 100 TL para aldılar. Fiyatı fazla bulduğumu söylediğimde ise sadece filtrelerin fiyatının 75 TL olduğu söylendi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...