İçeriğe Yönlendir

Lpg Sıralı Gaz Hakkında Genel Bilgiler


Mehmet Özenç

Recommended Posts

İlker Selimoğlu
(düzenlendi)

Mehmet bey aracım düşük viteslerde ve yokuş çıkarken tekleme yapıyordu,gaz basınç oranını artırdık düzeldi,yanlız gaz basınç oranını usta çok arttırdı,bu bir sorun teşkil eder mi?

Araçta egas milano kit var,usta mimgas enjektörün bu kite uygun olmadığını söyledi, matrixe alternatif uyumlu enjektör hangisini önerirsiniz?İlginize çok teşekkür ederim..

tarihinde ?lker Selimo?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Çok
(düzenlendi)

Arkadaşlar

tfsi motorlara lpg uygulaması çok karlı olmadığı konusunda açıklık getirilmişti.

teknoloji değişti bir güzel insan birşeyler buldu üretti de tfsi motorlar içinde güzel uygulamalar başladımı ?

saygılarımla

tarihinde Serkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar ;

Atmosferik motorlu araçlarda fark basıncı ortalama 1.000 mbar ile 1.200 mbardır. Daha yüksek basınçlar enjektörün açma kapama sürelerine etki eder.

Matrixe uygun marka enjektörden ziyade kaç ohm luk enjektör takılmalı sorusuna cevap aramalıyız.Ustanız bunu daha iyi bilir ,üzerindeki matrixler 3 ohmluk ise yine 3 ohmluk waltek ya da rail apachi takılabilir. Selamlar...

Mehmet bey aracım düşük viteslerde ve yokuş çıkarken tekleme yapıyordu,gaz basınç oranını artırdık düzeldi,yanlız gaz basınç oranını usta çok arttırdı,bu bir sorun teşkil eder mi?

Araçta egas milano kit var,usta mimgas enjektörün bu kite uygun olmadığını söyledi, matrixe alternatif uyumlu enjektör hangisini önerirsiniz?İlginize çok teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Serkan Bey ;

Yaklaşık 1 yıldır tsi araçlara dönüşüm yapılabilmektedir.Fakat bu sistemlerin tek dezavantajı rolantide belli bir süre benzin ile çalışmasıdır.Bu sistemler ile %40 yakın bir tasarruf söz konusu fakat şuan İtalyanların sıvı gaz enjeksiyon sistemi üzerinde testleri devam etmektedir.Bu sistem ile araç %100 lpg ile çalışmakta aracın performansı da (abartmıyorum ) benzine göre belli oranda artacaktır.Geçen yıl on ikinci ayda İtalya'da bu sistemi görme şansım oldu.Nisan ayında tekrar İtalya'ya BRC fabrikasına gidip bizzat test edeceğim ,gelişmeleri burdan paylaşırım.Selamlar...

Arkadaşlar

tfsi motorlara lpg uygulaması çok karlı olmadığı konusunda açıklık getirilmişti.

teknoloji değişti bir güzel insan birşeyler buldu üretti de tfsi motorlar içinde güzel uygulamalar başladımı ?

saygılarımla

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Mehmet bey merhaba sıralı sistem lpg kullanıyorum. Aklıma takılan küçük bir sorunum var şöyle ki 50tl benzin alıyorum çok kısa sürede bitiyor. Mesela bir depo gaz ile (34lt) şehir içi çok dur kalk yapmam sabah işe giderken ve gelirken kullanırım. Git gel 15km. Acaba diyorum aynı anda da benzinde mi yakıyor benzin yaksa nasıl anlaşılır. Birde bu röleler var araç lpgye geçtikten belli bir süre sonra benzin pompasını durduran bu sistemi tavsiye edermisiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba ;

Sıralı sistemde araç her iki yakıtı aynı anda yakma ihtimali çok düşüktür ,bu siz anlayamazsınız fakat lpg servisiniz enjektör sinyal tetiklemelerini ölçerek bunu anlayabilir fakat dediğim gibi iki yakıt aynı anda yakma ihtimali çok düşük.Bence sistemin devir ve ısı sensörü bağlantılarını kontrol ettırın bu bağlantılarda sorun varsa sistem sesli ikaz vermeden benzine geçiş yapabilir. Role konusunda is e;

Lpg dönüşümü sonrası tüm kullanıcılara muhakkak söylediğim cümle '' Benzin deponuzda en az çeyrek depo benzin bulundurmalısınız çünkü benzin pompası kendisini benzin ile soğutur ; yetersiz benzin ile aracınızı kullanırsanız önce pompanın barı düşecek daha sonra tamamen arızalanacak ve aracınız çalışmayacaktır '' cümlesidir. Aslında yapılması gereken çeyrek depo benzin bulundurmaktır fakat bunun yerine işin kolayına kaçıp benzin pompasına role bağlatanlar da var.Kesinlikle roleye karşıyım nedeni ise klasik roleler benzin pompasına bağlandığı zaman ; sıralı sistem benzinden lpg ye geçiş yaparken fasılalı bir geçiş yapar; yani önce 1 veya 2 benzin enjektörü kapatır yerine 1 ve ya 2 lpg enjektörü açar ve daha sonra diğerleri devreye girer böyle bir geçişte role bağlatırsanız geçişte sarsıntı ve teklemeler yaşanabilir.Ayrıca araç lpgde hareket halindeyken örneğin gaz bitti sistem benzine geçmek istedi ve role bağlantısında bir sorun meydana geldi ve araç benzine geçiş yapamadı sonuç ne olur ? Allah muhafaza!!!

Kararınız role ise ozaman tavsiyem zamanlamalı rolelerdir.Bu roleler ile sistem benzinden gaza geçtikten yaklaşık bir kaç dakika sonra benzin pompasının elektriğini kesecek ve geçişlerde sarsıntı olmayacaktır.Selamlar...

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

İlginize çok teşekkürler depoda her daim 50 tl lik benzin bulundururum. Röledeki amacım benzin pompasını falan korumak değildi. Amacım aynı anda benzin yakma durumu var ise onu önlemekti. Bu piyasadaki röleler zaman ayarlıymış 50 tl istiyorlar rölelere araç lpgye geçtikten sonra zaman ayarına göre benzin pompasını durduruyormuş lpg biterse otomatik olarak devreden çıkıyormuş artı belli aralıklarda ise devreye giriyor benzini devir daim ettirip tekrar pompayı durdurmaktaymış. Aslında bu şekildeki bir röle iş görür gibi geliyor ama bağlantıyı yapacak iyi bir usta da şart tabi. Mehmet bey tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Rica ederim ;

Evet bu işlem ile en azından aklımızdaki benzin tüketimi ile ilgili soru işaretlerini kaldırmış oluruz.Selamlar...

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Mehmet bey benim mrek ettiğim konu brc nin yeni teknolojisi diyelim bir mesajınızda yıl sonuna doğru kullanıma sunulacak diyorsunuz sanırım yine bu teknolojiyi görmek için italyaya gideceksiniz bu yeni kit yakıt konusunda şuanki kitlere göre durumu ne olacak tasarruf daha azmı yoksa daha fazlamı olacak ürün yeni çıkacağı için olası sorunları daha fazla olacaktır sanırım yeni bir sistem olacağı için sanırım ustalık konusundada sıkıntılar çıkarmı bildiğiniz üzerre montaj olayı lpg de önemli bir durum.şimdi benim aracıma brc taktırsam bu rün çıktıktan sonra dönüşüm yapma sansı olacakmı yoksa komple sistem mi değişmesi gerecek beklemek mi gerekir yoksa şuan mevcut olan sistemi taktırmakmı mantıklı sizce prins kitin ayrıyeten birde yağlama sistemi var sanırım subablara zararı azaltmak için brc de bu konu nasıldır şimdiden tesekkuler

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Akan Bey ;

BRC nin yakında çıkacak olan sıvı enjeksiyon sisteminde şuanki sıralı gaz sistemlerinde olan ; enjektör ,regulator ,lpg ecü ve tesisat gibi parçalar olmayacak.Yeni sistem tamamen aracın kendi orjinal ekipmanlarını kullanacak.LPG yi buhar fazında değil sıvı halde yanma odasına yüksek basınçla gönderecek. Bu sistem özellikle direkt enjeksiyona sahip wolksvagen ,skoda ,seat ve ilerde ford ecoboost araçlarda kullanılacak.Şuanki sıralı gaz sistemlerinden tasarruf oranı da performansı da benzine göre daha yüksek olacak.Bu sistem İspanya ve İtalya'da pist yarışlarında kullanılmakta ve test edilmekte.Sıralı sistem kadar komplike parçalara sahip olmasa da yine de tecrübe ve ustalık gerektirecek.

Bu sistem direkt enjeksiyonlu araçlarla beraber atmosferik motorlarda da kullanılabilecek fakat atmosferik motorlarda aracın sistemini mi yoksa ekstra lpg sistemini mi kullanacak onu tam olarak bilemiyorum.Nisan ayının sonunda daha net bilgiler verebilirim.

Diğer sorunuz olan subab yağlayıcıları ise BRC de ekstra bir chaz vasıtasıyla değil TUNAP Katkı maddeleri sayesinde kullanılıyor ,bu maddeler subablarda filim tabakası oluşturarak 15.000 km ekstra koruma sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

mehmet bey merhaba;

öncelikle böyle önemli bir konuda bizlere yardım ettiğinizden dolayı teşekkür ederim

benimde size bir sorum olacak müsadenizle:

benim aracım ford explorer 4000 motor lpg markam ise atiker

aracımın şehiriçi yakıtı 100 km de 18-20 litre lpg olması gerekirken şu an 36 litre lpg yakmakta aracı da yeni aldığım için 28 gün oldu araca ne zaman ne bakımlar yapıldı bilmiyorum(lpg olarak)

ben sadece lpg ile ilgili olarak 2 hava filtresini değiştirdim vede gaz kaçağı kontrolü yaptırdım[kaçak yok]

sizce bu anormal farkın nedeni ne olabilir

şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar Emre Bey ;

36lt/100 km lpg yakan araç ,30 lt/100 km benzin tüketmelidir ki bu inanılmaz bir yakıt tüketimi anlamına geliyor.Bu kadar fazla bir tüketim için ayar hatası da olsa bu kadar fazla yakacağını zannetmiyorum.Araç 6 silindir olduğu için takılan lpg enjektörlerinden birisi arızalı olsa da bu arızayı sürücü anlayamayabilir.Tavsiyem öncelikle lpg enjektörlerinin tamamının doğru çalıştığından emin olun ve daha sonra enjektör nozzllarını kontrol ettırın.2.0 mm den fazla ise bunları değiştirip baştan bir lpg kalibrasyonu yaptırın ve akabinde yol ayarı ve kaçak kontrolü.Regulator basıncını da kontrol ettırın ,bu güçte bir araç için regulator basıncı 1.400 mbar olmalı.Bu işlemlerden sonra tekrar bir ölçüm yapın ve sonucu lütfen tekrar paylaşın.Selamlar...

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

çok teşekkür ederim mehmet bey en kısa zamanda dediklerinizi yapıp sonucu aktarıcam tekrar sağolun

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Özenç

Arkadaşlar ;

1 Hafta süreyle İtalya'da BRC fabrikasında olacağımdan dolayı mesajlarınıza kısa bir süre cevap veremeyeceğim.Geldikten sonra Yurt dışında Lpg sıralı sistemlerde meydana gelen yenilikleri burdan paylaşırım.Allaha emanet olun ,görüşmek üzere...

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

mehmet bey geri cevap yazmam biraz uzun sürdü çünki aracımı test ediyordum

dediğiniz gibi ilk önce aracımın lpg enjektörlerini kontrol ettirdim ve 6 enjektörden 3 ünün çalışmadığını tespit ettik ve değiştirdik ve kalibrasyon yaptık

ve aracımı 100 km gazda kullandım

100 km de 36 litre gaz yakıyorken şu an 100 km de 19 litre ye düştüm nerdeyse yarı yarıya

ilginiz için tekrar teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

Aracıma dün Denizli BRC yetkili servisinde LPG dönüşümü yapıldı.Montajdan gördüğüm kadarıyla memnunum.Montaj yapanlara çok teşekkür ederim.Aracım Mitsubishi ASX BRC aracımdaki AS&G özelliğini aktif olarak kullanmama müsade etmesi ve subap erimesini engelleyici yazılımının oluşu ayrıca mali mesuliyet sigortası yaparak can ve mal kayıplarına karşı sigortalı olması gibi sebeplerden dolayı BRC kiti tercih ettim.Bu arada bana bu kit hakkında bilgileri bizzat veren vede Denizli bayisini arayıp aracımın gerek kalibrasyon gerek yazılım ayarlarının yapılmasında ilgilenen Çorum 2A mühendislik Özençler otogaz'dan Mehmet Özenç'e teşekkürlerimi iletiyorum.Yakıt tüketim değerleri oluştuğunda inşallah paylaşacağım.

Montaj resimleri bu linkte mevcuttur. http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewto...f=48&t=2388

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hayırlı uğurlu olsun umarım sorunsuz kullanırsınız yanlız merak ettiğim birkaç konuyu sormak istiyorum bende aracıma sanırım salı yada çarşamba günü montj ypılacak my10 kit takılacak dediler birde bildiğim kadarıyla my11 çıkmış ikisinin arasındaki fark sadece enjektör yazılımmış sanırım sizde hangisi kullanıldı acaba.birde subab koruma özelliği dediğiniz olay nedir tam açıklamamışsınız kitin belirli aralıklarla benzin yollamasımı subablara acaba

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

Bu konuda aynı soruları sormuştum başka bir forumda.Yine Özençler otogazdan Mehmet beyin bana yazdıklarını aynen kopyalayıp yazıyorum.

MY11 e ismini veren yeni tip enjektörleri ve 3.02 yazılımıdır.Şuan tüm bayilerimizde MY11 kitleri mevcutur.MY10 Kitlere yeni 3.02 yazılımı yüklenebilir fakat belirttiğim gibi bu kitte daha önce kullandığımız ıno3 enjektörler vardır ,yeni hı-tec segmanlı enjektörlerimiz MY11 de mevcuttur. Subab sorunun nedeni sizin de belirttiğiniz gibi doğru dürüst ayar yapılamamasından ve aynı zamanda LPG'nin benzine oranla yüksek yanma ısısından kaynaklanmakta ve farklı araçların farklı subab yapıları olması sebebiyle mukavemetlerinin farklı olmasından kaynaklanmaktadır.Yapılması gereken öncelikle doğru ürün tercih edip ,montaj sonrası doğru bir kalibrasyon yapılmasıdır.Bu kalibrasyondan sonra yeni 3.02 nin subablarda ekstra koruma sağlayan VSR menüsünün aktif edilmesidir.

Sizinde belirtiğiniz gibi arasıra benzin yollaması olayını biliyorum bende.Yalnız bu konuda başka birçok özellik varmış bu yazılımda.Daha geniş bilgiyi Mehmet bey İtalyadan döndüğünde alırız.Benim araca bana verilen kağıtlarda MY-10 yazıyor ama enjektörlere baktım sekmanlı küçük enjektör.Yazılımda 3,02.Zaten küçük farklar varmış ikisi arasında ustanın dediği nerdeyse aynı ikiside dedi.bi ara enjektörleri yakından çekip siteye koyarım.Gerçi montaj resimleri diğer forumda var.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Hayırlı olsun :nazar: Temiz işçilik yapılmış, fakat sanki deponun altına izolasyon malzemesi koymayı unutmuşlar, sızdırmazlıkta izolasyon olmayınca sorun çıkarabiliyorlar haberin olsun..

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

Sağol kardeş dikkat ederim.İzolasyon konusunda bilgim yoktu.Gidip kontrol edeyim :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Teşekkür ederim Vedat Bey ;

Gezi ile ilgili bilgileri toparlayıp burdan paylaşacağım.Selamlar...

hayırlı yolculuklar mehmet bey.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gezi ile ilgili bilgileri toparlayıp burdan paylaşacağım.Selamlar...

Resim isteriz ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Mehmet Bey ;

Bir çok resim var ,hem BRC Fabrikasından hem de uzun yıllar kapalı olan İtalya Otomobil Müzesinden.Derleyip toparlayıp paylaşırım. : )

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Mıcık

Merhabalar aracıma sıfır motor yaptırdım ve tüm parçaları değişti sensörleri ateşleme sistemi falan.. Benzin ile kullanımda bir sıkıntım yok ama motor yapımından sonra lpg de ilginç bir arıza olmaya başladı şöyle ki şehir içi kullanımlarda sıkıntısız uzun yola çıktığımda araç teklemeye başlıyor ayağımı biraz gazdan çekersem düzeliyor rampalarda tekliyor ayağımı gazdan çeksemde düzelmiyor. Ani hızlanmalarda tekliyor. Bu şekilde düzelmediğinde benzine alıyorum tekleme geçiyor çekiş artıyor 1-2 km gidiyorum tekrar lpgye alıyorum tekleyen araba canavar oluyor bir süre sonra tekrar tekleme yapıyor. Lpg deposunu dolduruyorum bir müddet düzeliyor sonra tekrar yapmaya başlıyor.. Benim aklıma benzin karıştırıyor gibi geldi bunun üzerine pompayı durdurması için röle taktırdım rölanti de sapma vardı artık sapma yok araç eskisine nazaran gaza daha tepkili oldu.. Ama uzun yol testi yapamadım tekleyecek mi diye Sizce ne olabilir lpg ustası buji dedi değiştirdim buji aralığı dedi 80 yaptık olmadı. Termostat arızalıdır ondan yapar dedi sıfır taktık gene aynı ama dediğim gibi şehir içinde hiç sıkıntı yok.. Sorunun kaynağı ne olabilir yardımlarınızı rica ediyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba ;

Benim aklıma ilk gelen motor sogutma suyunun düşmesi sonucu yaşanan tekleme geşdi fakat termostant yeni demişsiniz ,acaba su bağlantılarını yaparken bir hata mı yaptılar.Uzun yolda su devir daimi düşerse anlattığınız sorunlar yaşanır ,sehir içinde bunları yaşamayabilirsiniz.Pompayı susturduktan sonra uzun yolda deneyeceğim demişsiniz ,denedikten sonra durumu tekrar paylaşalım lütfen.Motor yapılırken enjeksiyon kablolarının takımında bir sorun olmuş olabilir.Şase yapıyor olabilir ,mesajınızdan sonra tekrar yorunlayalım.

Merhabalar aracıma sıfır motor yaptırdım ve tüm parçaları değişti sensörleri ateşleme sistemi falan.. Benzin ile kullanımda bir sıkıntım yok ama motor yapımından sonra lpg de ilginç bir arıza olmaya başladı şöyle ki şehir içi kullanımlarda sıkıntısız uzun yola çıktığımda araç teklemeye başlıyor ayağımı biraz gazdan çekersem düzeliyor rampalarda tekliyor ayağımı gazdan çeksemde düzelmiyor. Ani hızlanmalarda tekliyor. Bu şekilde düzelmediğinde benzine alıyorum tekleme geçiyor çekiş artıyor 1-2 km gidiyorum tekrar lpgye alıyorum tekleyen araba canavar oluyor bir süre sonra tekrar tekleme yapıyor. Lpg deposunu dolduruyorum bir müddet düzeliyor sonra tekrar yapmaya başlıyor.. Benim aklıma benzin karıştırıyor gibi geldi bunun üzerine pompayı durdurması için röle taktırdım rölanti de sapma vardı artık sapma yok araç eskisine nazaran gaza daha tepkili oldu.. Ama uzun yol testi yapamadım tekleyecek mi diye Sizce ne olabilir lpg ustası buji dedi değiştirdim buji aralığı dedi 80 yaptık olmadı. Termostat arızalıdır ondan yapar dedi sıfır taktık gene aynı ama dediğim gibi şehir içinde hiç sıkıntı yok.. Sorunun kaynağı ne olabilir yardımlarınızı rica ediyorum..
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...