İçeriğe Yönlendir

Lpg Sıralı Gaz Hakkında Genel Bilgiler


Mehmet Özenç

Recommended Posts

Osman Bilgin
Beni iyi kazıkladılar ozaman :)) Gaz filtresi+gaz enjektörlerinin yer değişimi (sözde konulduğu yer yanlışmış ve silindirlere giden hortumların kimi uzun kimi kısaymış) 100 TL para aldılar. Fiyatı fazla bulduğumu söylediğimde ise sadece filtrelerin fiyatının 75 TL olduğu söylendi.

e burası eskişehir, usta olmadan adam carpiorlar:=) benden filitre icin 50 enjektor temizligi icin 100 lira aldilar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Arkadaşlar Benim verdiğim fiyatlar sadece flitreler için ; bu bakımların işçiliği ,kontrolleri ve gaz ayarları da var .Bunlar eklenince bakım fiyatları haliyle artıyor.

e burası eskişehir, usta olmadan adam carpiorlar:=) benden filitre icin 50 enjektor temizligi icin 100 lira aldilar.
Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Zafer Bey merhaba.Hatırlarsanız benimde problemim benzerdi sizinkiyle.Açık konuşmak gerekirse Mocan iyi hoş ama kalabalıktan ötürü ilgi az.Mavidenizler'i tek geçerim hem ilgi alaka hemde bilgi konusunda.Benim aracımdaki arıza regülatör kaynaklı çıktı ve yol testi yapılarak anlaşıldı.Regülatör ve üzerindeki ısı müşürü değişti ve problem çözüldü.Regülatörün tamir takımı var ama onca yapılan işlemden sonra onunda kısa sürede bozulma ihtimali olabileceği için hiç böyle bir işe girişmedim açıkçası.Ama fiyatı epeyce tuzlu...

Peki fiyatı ne kadardı acaba. Mavidenizleri mehmet beyde önermişti. Ayın 15 inden sonra arabaya umarım gereken ilgiyi gösterebilecem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Aslında ne sattığını bilmeyen yerlerden alış veriş yapmamak lazım :) Selamlar...

Aslında tam olarak detaylı bir bilgim yok :good1: Bu benzincilerde falan görüyorum lpg katkısı ama lpg deposunu katılandan değilde benzin deposuna konulandan sordum benzin bayatlamasın diye dedi oradaki görevli ama oda bilmiyor muş demek :)

Aslında tam olarak detaylı bir bilgim yok :) Bu benzincilerde falan görüyorum lpg katkısı ama lpg deposunu katılandan değilde benzin deposuna konulandan sordum benzin bayatlamasın diye dedi oradaki görevli ama oda bilmiyor muş demek :)

Yorum bağlantısı
Faik Sidar
Peki fiyatı ne kadardı acaba. Mavidenizleri mehmet beyde önermişti. Ayın 15 inden sonra arabaya umarım gereken ilgiyi gösterebilecem.

Zefer bey merhaba.Regülatör ve üzerindeki ısı müşürü 450 tl.Birde orjinal parça olmalarına rağmen brc bu parçalara garanti vermiyormuş bende takılınca öğrendim..Diğer parçaların eski olup bu parçayı daha erken bozabileceği açıklamasıda..

Mavidenizler bilgi ekipman ve tecrübe konusunda kesinlikle tartışılmaz..

Bu arada Hasan bey ve Tuncay beyin Mehmet Bey'e çok selamı varmış.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Zefer bey merhaba.Regülatör ve üzerindeki ısı müşürü 450 tl.Birde orjinal parça olmalarına rağmen brc bu parçalara garanti vermiyormuş bende takılınca öğrendim..Diğer parçaların eski olup bu parçayı daha erken bozabileceği açıklamasıda..

Mavidenizler bilgi ekipman ve tecrübe konusunda kesinlikle tartışılmaz..

Bu arada Hasan bey ve Tuncay beyin Mehmet Bey'e çok selamı varmış.

Teşekkürler faik bey

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Ve Aleykum selam ; bu arada Nisanın ilk haftası İtalya'ya BRC fabrikasına geziye katılacağımızdan dolayı önümüzdeki günlerde aracı Mavidenizlere götürmenizde fayda var diye düşünüyorum.Tuncay Bey de aracınızla yakından ilgilenmiş olur,gitmeden önce bana da bilgi verirseniz durumu Mavidenizlere ben de bildiririm. Selamlar...

Zefer bey merhaba.Regülatör ve üzerindeki ısı müşürü 450 tl.Birde orjinal parça olmalarına rağmen brc bu parçalara garanti vermiyormuş bende takılınca öğrendim..Diğer parçaların eski olup bu parçayı daha erken bozabileceği açıklamasıda..

Mavidenizler bilgi ekipman ve tecrübe konusunda kesinlikle tartışılmaz..

Bu arada Hasan bey ve Tuncay beyin Mehmet Bey'e çok selamı varmış.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Ve Aleykum selam ; bu arada Nisanın ilk haftası İtalya'ya BRC fabrikasına geziye katılacağımızdan dolayı önümüzdeki günlerde aracı Mavidenizlere götürmenizde fayda var diye düşünüyorum.Tuncay Bey de aracınızla yakından ilgilenmiş olur,gitmeden önce bana da bilgi verirseniz durumu Mavidenizlere ben de bildiririm. Selamlar...

Ayın onbeşini müteakip mutlaka götüreceğim gitmeden öncede size bilgi veririm. Çok teşekkürler şimdiden

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

Benim araçta nereye gittimse çözülemeyen tekleme problemim var.Tomasetto lpg kiti mevcut ve dünyanın masrafını ettim.Araç arada bir tekleme yapıyor stop edip çalıştırınca düzeliyor.Arıza lambası yanınca 2.silindir ateşleme kesici tanındı diyor.LPG de tekleyince stop etmeden benzine geçersem benzindede tekliyor.Ancak stop edip çalıştırmadan kontak açık iken benzine geçersem hiç teklemiyor.Teklediği anda yapılan manuel kontolde 3.gaz enjektöründen gaz gelmediği tespit edildi.Ekü denildi yeni ekü takıldı aynı , filtreler tıkalı denildi yenilendi aynı.Gaz enjektörleri denildi gene aynı.

Söylediğim gibi tekleme arada bazen 100 km de bir bazen 5 km de bir tekleme yapıp stop edip çalıştırınca hiç birşey yokmuş gibi yola devam. (ayrıca denemek amacıyla lpg yi 2 ay kadar iptal ettirip benzinle bindim hiç teklemedi)

tarihinde Engin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Engin Bey ;

Araç lpg de tekleme yaptığı zaman benzin ecüsü o silindiri korumaya alıyor.Yani araç teklerken benzine de geçseniz tekleme devam eder taki sizin de belirttiğiniz gibi aracı stop edip kontağı çıkarıp tekrar aracınızı çalıştırana kadar.Aracınızdaki sorununun muhtemel nedenleri ;

*lpg elektirik tesisatı

*lpg enjektörleri

*Manifolt nozzlları

*lpg ecüsü

Ateşleme sistemineki zayıflık kendisini lpg sisteminde daha da ortaya çıkarabilir.Kontrol edilmesinde fayda var.

Benim araçta nereye gittimse çözülemeyen tekleme problemim var.Tomasetto lpg kiti mevcut ve dünyanın masrafını ettim.Araç arada bir tekleme yapıyor stop edip çalıştırınca düzeliyor.Arıza lambası yanınca 2.silindir ateşleme kesici tanındı diyor.LPG de tekleyince stop etmeden benzine geçersem benzindede tekliyor.Ancak stop edip çalıştırmadan kontak açık iken benzine geçersem hiç teklemiyor.Teklediği anda yapılan manuel kontolde 3.gaz enjektöründen gaz gelmediği tespit edildi.Ekü denildi yeni ekü takıldı aynı , filtreler tıkalı denildi yenilendi aynı.Gaz enjektörleri denildi gene aynı.

Söylediğim gibi tekleme arada bazen 100 km de bir bazen 5 km de bir tekleme yapıp stop edip çalıştırınca hiç birşey yokmuş gibi yola devam. (ayrıca denemek amacıyla lpg yi 2 ay kadar iptal ettirip benzinle bindim hiç teklemedi)

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Merhaba Engin Bey ;

Araç lpg de tekleme yaptığı zaman benzin ecüsü o silindiri korumaya alıyor.Yani araç teklerken benzine de geçseniz tekleme devam eder taki sizin de belirttiğiniz gibi aracı stop edip kontağı çıkarıp tekrar aracınızı çalıştırana kadar.Aracınızdaki sorununun muhtemel nedenleri ;

*lpg elektirik tesisatı

*lpg enjektörleri

*Manifolt nozzlları

*lpg ecüsü

Ateşleme sistemineki zayıflık kendisini lpg sisteminde daha da ortaya çıkarabilir.Kontrol edilmesinde fayda var.

Mehmet bey kontrol edilmedik yer kalmadı ki , artık ya arabayı satıcam ya yeniden lpg taktırıcam .

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Daha tecrübeli bir tomasetto servisi bulun diyecem ama bayi ağı zayıf diye biliyorum :)

Mehmet bey kontrol edilmedik yer kalmadı ki , artık ya arabayı satıcam ya yeniden lpg taktırıcam .
Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Daha tecrübeli bir tomasetto servisi bulun diyecem ama bayi ağı zayıf diye biliyorum :hohoho:

Aynen servis ağı sıfır.Üzerindeki lpg sistemini atıp yenisini taktırmakta işime gelmiyor ama arabanın bu halide epey can sıkıcı.Bayisinde benim aracın eküsünden yok , ekü değitirmiş fabrika (eski tip-yeni tip geçiyor) yenisininde soketleri uymuyor komple tesisat değişmesi gerekiyor.Oda 600 TL civarıda rakam tutuyor.Ama düzelme garantiside yok tabi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Lpg bujisi tavsiye eder misiniz?

Bu bujiler benzinde verimli yanmayı engelliyor gibi geliyor bana. Bu durum lpg kalibrasyonunu yaparken sorun yaşatmaz mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu bujiler benzinde verimli yanmayı engelliyor gibi geliyor bana. Bu durum lpg kalibrasyonunu yaparken sorun yaşatmaz mı?

Kalibrasyona olumsuz bir etkisi olsa, şimdiye benimki bozulurdu...

Benzini verimli yakamıyor olabilir. Bunu test edemiyorum, havaların biraz ısınması lazım..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Daha önce forumda bu linkteki bujiler tavsiye edilmişti:

http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242245574,PR-72.html

Ben orjinal motorcraft bujileri 1 mm'ye ayarlattım ve bu şekli ile kullanıyorum, şu anda memnunum.

neye göre 1mm :) ve o işlemde açı bozuluyor. :) O iş bana ters.

Kalibrasyona olumsuz bir etkisi olsa, şimdiye benimki bozulurdu...

Benzini verimli yakamıyor olabilir. Bunu test edemiyorum, havaların biraz ısınması lazım..

abi senin arabada az çok tolere edilir bir değerde tırnak aralığı. 1 den 0,9 a düşüyor. 1.6 motorda 1,3 den 0,9 a fark büyük. bir nevi ateşleme sorunlu arabaya ayar yapamya benziyor bence. Zaten bosch kendi sitesinde demesi sadece lpg kullanan araçlar içindir. Hani bunda ben şunuda anlarım."kardeğşim ben lpg için yaptım gerisi beni bağlamaz" dediğim gibi yazın çok kısa sürede lpgye geçiyor araba ne olduğunu anlamaz ama kışın karda kışta benzin değeri sorun yaratabilir. Yine DH de bu buji taktırıp beğenmeyen de var!?

boschbuji.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

BRC Sequent 24 MY10 ecülerde yapılan yenilik özellikle subab sorunu yaşayan araçları çok yakından ilgilendiriyor

1)Sequent 24 MY10 Ecüler için benzin püskürtme özelliği ( VSR ) : MY10 Ecülerde kullanacağımız bu özellik ile araç LPG de çalışırken motora ayarlanan oranda ayrıca benzin püskürtülebilmektedir.Benzinin hangi MAP ve Devir aralığında , hangi oranda püskürtüleceği VSR menüsünden ayarlanabilmektedir.Aracın gazda çalıştırılırken bir miktar benzin püskürtülebilmesi eksoz subab ve subab yuvalarında sıkıntı yaratan araçlarda kullanılabilmek için geliştirilmiştir.Örneğin araç 750 mbar MAP üzeri ve 5000 RPM ile 8000RPM aralığında %20 benzin %80 LPG püskürtülecektir.Böyle bir strateji örneğin ; Opel İnsignia , Nissan Qusghai ,Chewrolet Cruze gibi hafif alışımlı subab kullanan araçlarda subab ve subab yuvalarında soğutma etkisi yaratacak ve ekstra koruma sağlayacaktır.

2)Sequent 24 MY10 Ecüler için Soğuk Motorda Enjektör Isıtma Özelliği : Soğuk motorda lpg geçişlerinde gaz enjektörlerinin rahat çalışabilmesi için araç benzinle çalışırken lpg enjektörleri de çalışmaya başlayacaktır ,bu sayede gaza geçiş esnasında lpg enjektörleri de ısınmış olacaktır.Bu özellik ile soğuk motorda daha sarsıntısız ve rahat geçiş sağlanmış olacaktır.

3)START - STOP : Yeni nesil start -stop özelliğine sahip araçlar için geliştirilen bu özellik ile araç stop ettikten sonra otomatik olarak tekrar çalışması LPG ile gerçekleşiyor ve ekstra benzin tüketiminin önüne geçiliyor.

Yorum bağlantısı
İlker Selimoğlu
(düzenlendi)

Benim arabamda egas marka lpg kiti takılı,aracı ustaya götürdüğümde enjektörün bozulduğunu bu enjektörlerin çok pahalı olduğunu ve artık üretilmediğini söyledi,onun yerine mimgas marka enjektör taktı.Yine sorunsuz kullanıyorum fakat benzinden lpgye geçerken ilk seferde stop ediyor.İkincide geçiyor.Isı ayarına baktırdım 40 derece, kalibrasyon yaptırdım, sorunsuz dediler.Ne önerirsiniz.Teşekkürler.

tarihinde ?lker Selimo?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba ;

Egas matrix enjektör kullanırdı ve bu enjektör çok kaliteli olmasına rağmen pis gazdan etkilendiği için Türkiye'de çok başarı sağlayamadı.Lpg servisiniz yerli enjektör takmış ,acaba enjektör nozzlarını kaç mm kullandı ve ayrıca matrik enjektör soketli olduğu için sıralamada sorun olmaz fakat mimgaz enjektörü bağlarken baştan kablo sıralaması yapmıştır ve belki de bu sıralama yanlıştır.Bunları ve de lpg ayarının kontrol edilmesi gerekiyor. Selamlar...

Benim arabamda egas marka lpg kiti takılı,aracı ustaya götürdüğümde enjektörün bozulduğunu bu enjektörlerin çok pahalı olduğunu ve artık üretilmediğini söyledi,onun yerine mimgas marka enjektör taktı.Yine sorunsuz kullanıyorum fakat benzinden lpgye geçerken ilk seferde stop ediyor.İkincide geçiyor.Isı ayarına baktırdım 40 derece, kalibrasyon yaptırdım, sorunsuz dediler.Ne önerirsiniz.Teşekkürler.

Orjinal bujinin kullanılması taraftarıyım.Ateşleme çok kötüyse (aracta tekleme yaşanıyorsa) kalibrasyon da çok doğru yapılamaz.

Lpg bujisi tavsiye eder misiniz?

Bu bujiler benzinde verimli yanmayı engelliyor gibi geliyor bana. Bu durum lpg kalibrasyonunu yaparken sorun yaşatmaz mı?

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Merhaba aklıma takılan bir konu var benzin enjektörlerinin temizlenmesini biliyoruz. Peki aynı şekilde lpg enjektörlerinin de temizliği mümkünmüdür. Eğer mümkünse faydalı olabilir mi? Kendimiz söküp temizleyebilirmiyiz.?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Ömer Bey ;

Lpg enjektörlerinin büyük bir kısmı sökülüp temizlenebilme özelliğine sahiptir ve dönem dönem bu işlemin yapılmasında fayda vardır.Fakat bu işlemin yapılabilmesi için muhakak enjektör debi makinasının olması gerek.Yani selenoıd valfli enjektörleri açıp temizlediğinizde tekrar bu mekanızmaları çalışır duruma getirdikten sonra debilerinin eşit biçimde ayarlanması gerekir ; şayet debileri ayarlanmaz ise enjektör önceki halinden daha kötü çalışacaktır.Bazı lpg servislerinde bu cihazlar mevcut ,şayet bu cihaz yoksa enjektörün kesinlikle açılmamasını tavsiye ederim.

Merhaba aklıma takılan bir konu var benzin enjektörlerinin temizlenmesini biliyoruz. Peki aynı şekilde lpg enjektörlerinin de temizliği mümkünmüdür. Eğer mümkünse faydalı olabilir mi? Kendimiz söküp temizleyebilirmiyiz.?
Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Temizlettirmeden önçe cihazın olup olmadığını nasıl temizlediklerini araştırmadan yaptırmam.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...