İçeriğe Yönlendir

Lpg Sıralı Gaz Hakkında Genel Bilgiler


Mehmet Özenç

Recommended Posts

Zafer Ofli

Mehmet bey;

Benim aracımda tekleme sorunu vardı. Bunun için benzinde olabilir diye üst kapağa kadar söküldü subaplar ve diğer parçaları değişti. Ama gazda hala devam ediyor. Olayın mazisini forumda anlatmıştım gereksiz yere yazıp başınızı ağrıtmayayım. Velhasılı olayın gaz sistemi ile ilgili olduğu anlaşıldı. Sonrasında araca 4 tane sıfır enjektör takıldı tekleme yine oldu. Map değişti yine oldu. Lpg beyni değişti yine yaptı. Elektrik tesisatı kontrol edildi yine yaptı ancak usta tesisatı kontrol ettikten sonra regülatöre giren bakır boruda pislik farketmiş ve temizlemiş. Sonrasında ayar yapıldı. öncesinde ışıklarda durduğumda kimi zaman stop eden araba şimdi etmedi(tekleme yine var ama sanki daha azaldı gibi). geriye değişmeyen sadece regülatör kaldı. Bu parçadan dolayı bu tekleme mevzusu yaşanırmı acaba? Yoksa gaz ayarından kaynaklı bir durum mudur?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Zafer Bey ;

Aracınızı ,aracınızdaki sistemi ve mazisinin linkini yazar mısınız ? Çok ilginç bir sorun ile karşı karşıyayız ,mesajınızı bekliyorum.

Mehmet bey;

Benim aracımda tekleme sorunu vardı. Bunun için benzinde olabilir diye üst kapağa kadar söküldü subaplar ve diğer parçaları değişti. Ama gazda hala devam ediyor. Olayın mazisini forumda anlatmıştım gereksiz yere yazıp başınızı ağrıtmayayım. Velhasılı olayın gaz sistemi ile ilgili olduğu anlaşıldı. Sonrasında araca 4 tane sıfır enjektör takıldı tekleme yine oldu. Map değişti yine oldu. Lpg beyni değişti yine yaptı. Elektrik tesisatı kontrol edildi yine yaptı ancak usta tesisatı kontrol ettikten sonra regülatöre giren bakır boruda pislik farketmiş ve temizlemiş. Sonrasında ayar yapıldı. öncesinde ışıklarda durduğumda kimi zaman stop eden araba şimdi etmedi(tekleme yine var ama sanki daha azaldı gibi). geriye değişmeyen sadece regülatör kaldı. Bu parçadan dolayı bu tekleme mevzusu yaşanırmı acaba? Yoksa gaz ayarından kaynaklı bir durum mudur?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
(düzenlendi)
Merhaba Zafer Bey ;

Aracınızı ,aracınızdaki sistemi ve mazisinin linkini yazar mısınız ? Çok ilginç bir sorun ile karşı karşıyayız ,mesajınızı bekliyorum.

Merhaba Mehmet bey;

Aracım 96 mondeo Glx. Aracımda brc fast sistemi takılı.2007 de takıldı aracıma. Aracı aldığımda üzerinde yoktu(aracı zaten o yüzden aldım) yaklaşık 100.000 km yol yaptım. Araçta 10000km önce triger değişti.takan usta sentesini iyi ayarlıyamadığından araba sıkıntılı çalışıyordu. Zaten o ustayı tamir servisinden sonra gönderdiler. Ardından sente ayarı tekrar yapıldı. Ama tekleme devam edince servisteki 1. usta yapılan yanlış yüzünden subaplar eğilmiş olabilir. Üst kapağı sökelim masrafı yarı yarıya hallederiz dedi. Kapak söküldü subapların eğrilmediği anlaşıldı ama yuvaları şişmişti. Kapakçı subapları değişelim ve yuvaları da taşlayıp yerine tam oturtalım dedi. O kısımlar halledildi. Araç benzinde şiir gibi çalışıyor. Ancak gazda tekleme devam ediyor. (Bu arada bobin ve kablolar bujiler değişti) Aracın gaz kısmı ile ilgili tüm ekipman tek tek denendi. En son elektrik aksamı kontrol edilmesinin ardından usta regülatöre giden bakırboruda pislik olduğunu ve onu temizlediğini söyledi. Sonrasında gaz ayarıda yapıldı. önceden dur kalklarda rölanti oynuyordu ona yönelik bir ayar yapıldı. Şu anda araç daha az tekleme yapıyor sanki ama emin olamıyorum açıkçası. Bu arada tekleme yaparken benzine aldığımda araç hemen düzeliyor.Sonrasında agza aldığımda bir müddet sıkıntı yaşatmıyor ama sonrasında yine yapıyor. O tekleme durumu durduğum zamanlarda yaşarsam araç stop ediyor. Böyle lanet bir durum işte benimki. Aracı bilgisayara bağlattığımda ise sadece egr hatası veriyor. Egr de zaten iptal edilmiş durumda.

tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Öncelikle geçmiş olsun ; Yapılan motor işlemlerinden sonra lpg'deki teklemenin motor işletim sistemi ile alakalı olmadığı çok net anlaşılıyor.Bu işlemlerden sonra aracımızda hala tekleme ve stop etme şikayetleri devam ediyorsa ve motordaki bu tip ağır işlemler nedeniyle lpg tesisatı iptal edilip motordaki işlemlerden sonra takılmış olması ihtimali ve dolayısıyla lpg enjektör bağlantılarının sıralamasında bir sorun olma ihtimali yüksek gözüküyor.Size tavsiyem Ankara'da BRC konusunda tecrübeli bayiler ile temasa geçip ;

*LPG enjektör sıralamasını baştan yaptırmanız

*Lpg enjektörlerini ,enjektör hortum mesafelerini ,manifolt deliklerini ve nozzllarını kontrol ettirmeniz olacaktır. Aslında yarım saat içerisinde çözülebilecek bir konu .BRC FAST sistemi yetkili BRC distiribütörü ithal etmedi ve fakat BRC yetkil bayilerinden destek alabilirsiniz.Selamlar...

Merhaba Mehmet bey;

Aracım 96 mondeo Glx. Aracımda brc fast sistemi takılı.2007 de takıldı aracıma. Aracı aldığımda üzerinde yoktu(aracı zaten o yüzden aldım) yaklaşık 100.000 km yol yaptım. Araçta 10000km önce triger değişti.takan usta sentesini iyi ayarlıyamadığından araba sıkıntılı çalışıyordu. Zaten o ustayı tamir servisinden sonra gönderdiler. Ardından sente ayarı tekrar yapıldı. Ama tekleme devam edince servisteki 1. usta yapılan yanlış yüzünden subaplar eğilmiş olabilir. Üst kapağı sökelim masrafı yarı yarıya hallederiz dedi. Kapak söküldü subapların eğrilmediği anlaşıldı ama yuvaları şişmişti. Kapakçı subapları değişelim ve yuvaları da taşlayıp yerine tam oturtalım dedi. O kısımlar halledildi. Araç benzinde şiir gibi çalışıyor. Ancak gazda tekleme devam ediyor. (Bu arada bobin ve kablolar bujiler değişti) Aracın gaz kısmı ile ilgili tüm ekipman tek tek denendi. En son elektrik aksamı kontrol edilmesinin ardından usta regülatöre giden bakırboruda pislik olduğunu ve onu temizlediğini söyledi. Sonrasında gaz ayarıda yapıldı. önceden dur kalklarda rölanti oynuyordu ona yönelik bir ayar yapıldı. Şu anda araç daha az tekleme yapıyor sanki ama emin olamıyorum açıkçası. Bu arada tekleme yaparken benzine aldığımda araç hemen düzeliyor.Sonrasında agza aldığımda bir müddet sıkıntı yaşatmıyor ama sonrasında yine yapıyor. O tekleme durumu durduğum zamanlarda yaşarsam araç stop ediyor. Böyle lanet bir durum işte benimki. Aracı bilgisayara bağlattığımda ise sadece egr hatası veriyor. Egr de zaten iptal edilmiş durumda.

Yorum bağlantısı
Merhaba Mehmet bey;

Aracım 96 mondeo Glx. Aracımda brc fast sistemi takılı.2007 de takıldı aracıma. Aracı aldığımda üzerinde yoktu(aracı zaten o yüzden aldım) yaklaşık 100.000 km yol yaptım. Araçta 10000km önce triger değişti.takan usta sentesini iyi ayarlıyamadığından araba sıkıntılı çalışıyordu. Zaten o ustayı tamir servisinden sonra gönderdiler. Ardından sente ayarı tekrar yapıldı. Ama tekleme devam edince servisteki 1. usta yapılan yanlış yüzünden subaplar eğilmiş olabilir. Üst kapağı sökelim masrafı yarı yarıya hallederiz dedi. Kapak söküldü subapların eğrilmediği anlaşıldı ama yuvaları şişmişti. Kapakçı subapları değişelim ve yuvaları da taşlayıp yerine tam oturtalım dedi. O kısımlar halledildi. Araç benzinde şiir gibi çalışıyor. Ancak gazda tekleme devam ediyor. (Bu arada bobin ve kablolar bujiler değişti) Aracın gaz kısmı ile ilgili tüm ekipman tek tek denendi. En son elektrik aksamı kontrol edilmesinin ardından usta regülatöre giden bakırboruda pislik olduğunu ve onu temizlediğini söyledi. Sonrasında gaz ayarıda yapıldı. önceden dur kalklarda rölanti oynuyordu ona yönelik bir ayar yapıldı. Şu anda araç daha az tekleme yapıyor sanki ama emin olamıyorum açıkçası. Bu arada tekleme yaparken benzine aldığımda araç hemen düzeliyor.Sonrasında agza aldığımda bir müddet sıkıntı yaşatmıyor ama sonrasında yine yapıyor. O tekleme durumu durduğum zamanlarda yaşarsam araç stop ediyor. Böyle lanet bir durum işte benimki. Aracı bilgisayara bağlattığımda ise sadece egr hatası veriyor. Egr de zaten iptal edilmiş durumda.

zafer; mocan a bi ugra baksınlar, onlar ne diyecek bakalım, daha öncede tavsiye etmişdim gitmedin diye hatırlıyorum ?

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.

Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

Mehmet bey yukarıdada matrix enjektörlerin favoriniz olduğunu belirtmişsiniz. Bu enjektörü hangi marka kitler kullanıyordu?

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhabalar ;

Matrix enjektörü bir ara milano ,e-gas ve lovato kullanmıştı fakat bu enjektörler Türkiye şartlarında çok cabuk iflas etti ve çok sorun yarattı.Bildiğim kadarıyla Artık hiç bir marka kullanmıyor.

Merhabalar Onur Bey ;

Nazik karşılamanız için teşekkür ederim,hoşbulduk.

Bosch marka enjektörü bildiğim kadarıyla sadece Landi renzo kullanıyor.Lpg enjektörleri sıralı sistemin en önemli parçasıdır.Çünkü yakıt ve performansı belirleyen en önemli parçadır.

Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.

2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.

3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.

4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.

5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.

6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.

7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.

8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.

9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.

10) Uzun ömürlü olması.

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.

Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.

Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.

Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.

Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.

Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

lpg dönüşümünden sonra oksijen sensörünüzü değiştirmenize gerek yok ;yapılacak doğru ayar ile oksijen sensörünüz yine sorunsuz şekilde benzin ecüsüne sinyaller gönderecektir.Fakat bilinen bir yanlıştır bu lpg oksijen sensörünü bozmaz ;yurt dışında oksijen sensörleri belli bir km sonra değiştirlir ,biz de ise tamamen bozulana kadar değiştirilmez.Selamlar...

Evet Çarpandan kastınız nedir?

Mocan da Övünç Bey'e ,Mavidenizler'De Tuncay Bey'e lütfen selamlarımı iletiniz ,yardımcı olmaya çalışacaklardır.

zafer; mocan a bi ugra baksınlar, onlar ne diyecek bakalım, daha öncede tavsiye etmişdim gitmedin diye hatırlıyorum ?
Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç
(düzenlendi)
Mehmet bey;

Benim aracımda tekleme sorunu vardı. Bunun için benzinde olabilir diye üst kapağa kadar söküldü subaplar ve diğer parçaları değişti. Ama gazda hala devam ediyor. Olayın mazisini forumda anlatmıştım gereksiz yere yazıp başınızı ağrıtmayayım. Velhasılı olayın gaz sistemi ile ilgili olduğu anlaşıldı. Sonrasında araca 4 tane sıfır enjektör takıldı tekleme yine oldu. Map değişti yine oldu. Lpg beyni değişti yine yaptı. Elektrik tesisatı kontrol edildi yine yaptı ancak usta tesisatı kontrol ettikten sonra regülatöre giren bakır boruda pislik farketmiş ve temizlemiş. Sonrasında ayar yapıldı. öncesinde ışıklarda durduğumda kimi zaman stop eden araba şimdi etmedi(tekleme yine var ama sanki daha azaldı gibi). geriye değişmeyen sadece regülatör kaldı. Bu parçadan dolayı bu tekleme mevzusu yaşanırmı acaba? Yoksa gaz ayarından kaynaklı bir durum mudur?

Zafer Bey önce geçmiş olsun. Yaşadığınız sorunu aynen bende yaşadım. Bende trigerden tutunda aküye kadar değiştirdim. Temizlenmedik yerler kalmadı. Ama sorun devam etti. Bana da subaplara bakalım dedi ama ben baktırmadım. Bende de benzinde sorun yoktu. Lpg ustam en son ECU yu değiştirdi. O an araba saat gibi çalışmaya başladı. Halada altı aydır aynı çalışmakta. Bence lpg sisteminin tüm parçalarını kontrol ettirmenizde fayda var.

tarihinde Fahrettin Karako tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Fahrettin Bey'in de belirttiği gibi LPG ecüleri aracın lpgde teklemesine hatta benzinde de teklemesine neden olabilir fakat Zafer Bey anlattıklarına göre araç 3 silindir çalışmıyor ;ecü tarafından enjektörlere sinyal gönderilmez ise o silindir bariz şekillde tekler ;bu araçta daha farklı sorun var gibi gözüküyor.

Zafer Bey önce geçmiş olsun. Yaşadığınız sorunu aynen bende yaşadım. Bende trigerden tutunda aküye kadar değiştirdim. Temizlenmedik yerler kalmadı. Ama sorun devam etti. Bana da subaplara bakalım dedi ama ben baktırmadım. Bende de benzinde sorun yoktu. Lpg ustam en son ECU yu değiştirdi. O an araba saat gibi çalışmaya başladı. Halada altı aydır aynı çalışmakta. Bence lpg sisteminin tüm parçalarını kontrol ettirmenizde fayda var.
Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
zafer; mocan a bi ugra baksınlar, onlar ne diyecek bakalım, daha öncede tavsiye etmişdim gitmedin diye hatırlıyorum ?

Gitmedim çünkü bu gittiğim yerde herşeyine bir baksınlar diye düşündüm. Çünkü oraya gittiğimde herşeyi baştan tekrarlatmıyayım diye düşündüm. Hani hataneye gidersiniz ama doktorlar daha önceki tahlilleri kabul etmez en baştan bir daha tahlil yapılır. Ama aklımda olmazsa oraya da gideceğim.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Araçta lpg ecusuda değişti.Daha doğrusu ellerinde olan bir ecu ile deneme yapıldı. O ecu ya format atılıp aracın programı yüklendi ama tekleme devam etti. Bu öyle bir tekleme ki devamlı yapmıyor. 4-5 sn yapıyor, sonrasında sanki pislik atılmış gibi araba düzeliyor bir zaman sonra tekrar yapıyor. Ben eryamanda oturuyorum Ulusa gelene kadar (yaklaşık 25 km) bazen hiç yapmıyor sonrasında bazen ama bir yapıyor bir düzeliyor. O sırada benzine alıyorum. gayet düzgün çalışıyor sonrasında tekrar gaza alıyorum sıkıntı olmadan devam ediyor. Bir tuhaf durum yani. o tekleme yaptığı dönemde sanki araç 3 silindir çalışıyor gibi sonrasında düzeliyor işte. Ama dediğim gibi devamlı yapmıyor.

Öncelikle geçmiş olsun ; Yapılan motor işlemlerinden sonra lpg'deki teklemenin motor işletim sistemi ile alakalı olmadığı çok net anlaşılıyor.Bu işlemlerden sonra aracımızda hala tekleme ve stop etme şikayetleri devam ediyorsa ve motordaki bu tip ağır işlemler nedeniyle lpg tesisatı iptal edilip motordaki işlemlerden sonra takılmış olması ihtimali ve dolayısıyla lpg enjektör bağlantılarının sıralamasında bir sorun olma ihtimali yüksek gözüküyor.Size tavsiyem Ankara'da BRC konusunda tecrübeli bayiler ile temasa geçip ;

*LPG enjektör sıralamasını baştan yaptırmanız

*Lpg enjektörlerini ,enjektör hortum mesafelerini ,manifolt deliklerini ve nozzllarını kontrol ettirmeniz olacaktır. Aslında yarım saat içerisinde çözülebilecek bir konu .BRC FAST sistemi yetkili BRC distiribütörü ithal etmedi ve fakat BRC yetkil bayilerinden destek alabilirsiniz.Selamlar...

Bu araçla ama bu sorun çıkmadan önce dediğim gibi yaklaşık 100000 km yol yaptım hiç bir sıkıntı yoktu. Bu arada enjektörler sıfır 4 enjektörle değiştirildi yine yaptı. Sonrasında eskileri tekrar taktım

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Öncelikle geçmiş olsun ; Yapılan motor işlemlerinden sonra lpg'deki teklemenin motor işletim sistemi ile alakalı olmadığı çok net anlaşılıyor.Bu işlemlerden sonra aracımızda hala tekleme ve stop etme şikayetleri devam ediyorsa ve motordaki bu tip ağır işlemler nedeniyle lpg tesisatı iptal edilip motordaki işlemlerden sonra takılmış olması ihtimali ve dolayısıyla lpg enjektör bağlantılarının sıralamasında bir sorun olma ihtimali yüksek gözüküyor.Size tavsiyem Ankara'da BRC konusunda tecrübeli bayiler ile temasa geçip ;

*LPG enjektör sıralamasını baştan yaptırmanız

*Lpg enjektörlerini ,enjektör hortum mesafelerini ,manifolt deliklerini ve nozzllarını kontrol ettirmeniz olacaktır. Aslında yarım saat içerisinde çözülebilecek bir konu .BRC FAST sistemi yetkili BRC distiribütörü ithal etmedi ve fakat BRC yetkil bayilerinden destek alabilirsiniz.Selamlar...

Yani regülatörden böyle bir arıza yapmaz mı acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Regulatörden olma ihtimali düşük olmakla beraber fast tipi eski regulatörünüz gazı buharlaştıramayıp sıvı fazda gazı lpg enjektörlerine gönderirse ancak böyle bir durumda araçta tekleme yaşanabilir.Yetkili servisiniz bilgisayarı araca bağlayıp hareket halindeyken regulatördeki gaz ve su ısısını takip etsin şayet düşüş yaşandığında tekleme meydana geliyorsa ( ki şehir içi trafiğinde değilde uzun süreli hızlı kullanmalarınızda bu olay yaşanıyorsa) sorun regulatörde olabilir.Şayet burda bir sorun yoksa aracın elektrik tesisatındaki bağlantılar da kontrol edilmelidir.

Yani regülatörden böyle bir arıza yapmaz mı acaba?
Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Regulatörden olma ihtimali düşük olmakla beraber fast tipi eski regulatörünüz gazı buharlaştıramayıp sıvı fazda gazı lpg enjektörlerine gönderirse ancak böyle bir durumda araçta tekleme yaşanabilir.Yetkili servisiniz bilgisayarı araca bağlayıp hareket halindeyken regulatördeki gaz ve su ısısını takip etsin şayet düşüş yaşandığında tekleme meydana geliyorsa ( ki şehir içi trafiğinde değilde uzun süreli hızlı kullanmalarınızda bu olay yaşanıyorsa) sorun regulatörde olabilir.Şayet burda bir sorun yoksa aracın elektrik tesisatındaki bağlantılar da kontrol edilmelidir.

Aaah ah yaramıza tuz basmayın.Nerde öyle aracı bilgisayara bağlayıp aracı test edecek servis :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Ama rolantide ne gaz ayarı yapılır ne de sistemin nasıl çalıştığı anlaşılır.Rolanti bölümünden sadece lpg çalışma sisteminin %20 sine müdehale edebilirsiniz. :police:

Aaah ah yaramıza tuz basmayın.Nerde öyle aracı bilgisayara bağlayıp aracı test edecek servis :s
Yorum bağlantısı
Burak Çamak

Öncelikle foruma hoşgeldiniz Mehmet Bey,

Benim 2005 focus aracımda Atiker takılı, motor arıza lambası yanıyor, koduna baktığımızda "Giriş ısı değeri düşük" gib bir hata veriyor (tam cümleyi hatırlayamadım). Bununla ilgili Ankara daki Atiker Bölge Bayisi hego sensörünün değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak daha sonra götürdüğüm iki motor ustası da bu parçayı değiştirsek bile 1-2 hafta geçmeden tekrar lambanın yanacağını söylediler.

Forumda bir arkadaş, enjektör memelerinin geniş olmasından dolayı lambasının yandığını, daha dar memeli enjektör taktırdığında lambasının söndüğünü ve tekrar yanmadığını yazmış.

Bu konu ile ilgili sizin tecrübeleriniz nedir acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu konuda bahsettiğim benzer sorunu bu başlıkta da yaşayacağımızı tahmin ediyorum. Hatta başladık..

Bu tür konularda, sorunlara yer verilmemeli..

Sıralı sistemin yapısı, teknolojisi, yenilikleri ile ilgili soru ve yorumlarınızı bu başlıkta değerlendirebilirsiniz..

Ama tüm sorunlara tek başlık altında değinilirse, bölüm tek konuya düşer, arama sonuçlarından bilgi edinme imkanı ortadan kalkar..

Örnek olarak, Arıza lambası ile ilgili sorun varsa http://www.otoclubturkiye.com/forum/LPG-kaynak...za-t163438.html bu başlıkta konuşulmalıdır..

Bölüm formatı bozulmadan devam etmenizi diliyorum...

Her sorun kendi başlığında konuşulmalı, Sorununuz forumda mevcut değil ise yeni konu açılmalıdır..

Anlayışınız içn teşekkür ediyorum..

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Ama rolantide ne gaz ayarı yapılır ne de sistemin nasıl çalıştığı anlaşılır.Rolanti bölümünden sadece lpg çalışma sisteminin %20 sine müdehale edebilirsiniz. :police:

Genel anlamda yapılan şu;

Araçtaki şikayet dinlenir, sonra usta araca biner bir test eder.Sonra bilgisayara bağlanır orda 4 pencereli bölüm açılır (aracın çalışmasına göre grafik oluşturan bölüm) ve orda neye bakıyorlarsa ona bakılır en son olarak gaz telinden gaz verilerek hava ve gaz ayarları ayarlanır. Olay bu.

Dediğiniz gibi ayar yapacak ustanın eli öpülür ama muhtelif gazcılara ayar için giden arkadaşlarda aynı dertten muzdariptir diye düşünüyorum. Hatta bence ankarada bu şekilde ayar yapacak bir yere tüm ankaradan katılanlar gider.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

LPG Sıralı gaz takılı araçlarda lpg kaynaklı motor ikaz lambalarının yanma nedenlerini 2 temel başlıkta toplayabiliriz ;

1)SİLİNDİR TEKLEME ARIZALARI : Bu arızaların nedeni lpg gazının yanma odasına gitmemesi ,geç gitmesi ile nedeniyle silindirlerdeki yanmanın doğru gerçekleşmemesi neticesinde ortaya çıkan arızalardır.Bu arızaların nedeni lpg enjektörünün lpg gazını doğru biçimde yanma odasına gönderememesi ile alakalıdır.Bu tip sorunlar neticesinde Motor işletim sisteminiz hangi silindirde tekleme var ise bunu p0401 -P0402 P0403 ve P0404 yada P0400 kodlu silindir tekleme arızaları olarak uyarı verir.

2)YAKIT KARIŞIM ORANI ARIZALARI : Bu arızanın nedeni tam olarak lpg ayarının doğru yapılamaması ile alakalıdır.Yanmanın durumuna göre ; Örneğin kısık yakıt ayarı neticesin P0171 Fakir yakıt Karışım Arızası ; Yakıtın fazla olması neticesinde P0172 Zengin Yakıt Karışım Arızası verecektir.

Sizin anlatmaya çalıştığınız arıza sanırım oksijen sensörü ile ilgili olabilir lütfen bana arıza kodunu söyleyin ,buna göre yorum yapmak isterim.

Öncelikle foruma hoşgeldiniz Mehmet Bey,

Benim 2005 focus aracımda Atiker takılı, motor arıza lambası yanıyor, koduna baktığımızda "Giriş ısı değeri düşük" gib bir hata veriyor (tam cümleyi hatırlayamadım). Bununla ilgili Ankara daki Atiker Bölge Bayisi hego sensörünün değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak daha sonra götürdüğüm iki motor ustası da bu parçayı değiştirsek bile 1-2 hafta geçmeden tekrar lambanın yanacağını söylediler.

Forumda bir arkadaş, enjektör memelerinin geniş olmasından dolayı lambasının yandığını, daha dar memeli enjektör taktırdığında lambasının söndüğünü ve tekrar yanmadığını yazmış.

Bu konu ile ilgili sizin tecrübeleriniz nedir acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Sayın Moderatör ,

Öncelikle açmış olduğum konunun başlığını benim fikrimi sormadan değiştirmenizi doğru bulmuyorum.Bu forumda neler konuşulması gerektiğini belirleyebilirsiniz fakat bu başlıkta forum kurallarına uygun olarak neler konuşulması gerektiğini forum üyelerinin taktirine bırakırsanız daha sıhhatli olacağı kanısındayım.Siz belirli konular için başlıklar açmış olabilirsiniz fakat bu başlıklarda kullanıcıların yapmış olduğu yorumlar ne kadar doğru ? Herkes bildiği ölçüde yazılar yazıyor fakat lpg konusunda biz teknik verilere dayanarak yorumlar yapıyoruz.

Benim mesleğim bu sitede yöneticilik değil bu sebeble her konuya kim ne yazmış takip edemem ;fakat lpg sıralı gaz hakkında sorun ve soruları olan kullanıcılara kendi başlığımda cevaplar verebilirim diye düşünüyorum.Bu sebeblerden dolayı öncelikle daha önceki başlığımın ''LPG SIRALI GAZ HAKKINDAKİ BİLMEK İSTEDİ

Yorum bağlantısı
Halis Parlak
Bu arada İtalya'yada BRC fabrikasına yaptığım ziyaret sırasında yeni teknoloji olan sıvı lpg sistem takılmış tsi seat aracını da inceleme fırsatım oldu ,resmi sizinle paylaşmak istedim.Çok yakında bu teknolojiyi Türkiye'de göreceğiz.

Ne kadar yakın? Fiyat aralığı nasıl olacaktır?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Merhaba Sayın Hocam

Ülkemizde 1000 Alman markına karburatörli sistemler takıldığını düşünürsek bu sisteminde ilk çıktığında çok maliyetli olacağını düşünmekteyim.Aslında sistem yapısı gereği lpg enjektörü ,regulatörü gibi parçaları kullanmayacağı için ürün maliyeti her ne kadar düşük de olsa teknolojisinden dolayı fiyatının 2.500 tl den aşağı olmayacaktır.Piyasaya bu yıl sonunda girmesi bekleniyor.

Ne kadar yakın? Fiyat aralığı nasıl olacaktır?
Yorum bağlantısı
Halis Parlak
Merhaba Sayın Hocam

Ülkemizde 1000 Alman markına karburatörli sistemler takıldığını düşünürsek bu sisteminde ilk çıktığında çok maliyetli olacağını düşünmekteyim.Aslında sistem yapısı gereği lpg enjektörü ,regulatörü gibi parçaları kullanmayacağı için ürün maliyeti her ne kadar düşük de olsa teknolojisinden dolayı fiyatının 2.500 tl den aşağı olmayacaktır.Piyasaya bu yıl sonunda girmesi bekleniyor.

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için.BRC montajını yapacak mı acaba?Benzinli bir araç alıp sizce bu teknolojiyi beklemeye değer mi?

Bu arada foruma hoşgeldiniz.Kusura bakmayın ilk mesajımda hoşgeldiniz demeyi unuttum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Rica ederim ,Hoşbulduk ;

BRC ve Prins bu teknolojiyi öncelikle direkt enjeksiyona sahip araçlarda (FSİ -TSİ-TFSİ ) kullanmayı düşünüyor ,bence acele etmeyin önce sistem çıksın biz dönüşümcüler kendi araçlarımıza takıp test edelim ,tavsiye edelim daha sonra tüketiciler tercih etsin.

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için.BRC montajını yapacak mı acaba?Benzinli bir araç alıp sizce bu teknolojiyi beklemeye değer mi?

Bu arada foruma hoşgeldiniz.Kusura bakmayın ilk mesajımda hoşgeldiniz demeyi unuttum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sayın Moderatör ,

Öncelikle açmış olduğum konunun başlığını benim fikrimi sormadan değiştirmenizi doğru bulmuyorum.Bu forumda neler konuşulması gerektiğini belirleyebilirsiniz fakat bu başlıkta forum kurallarına uygun olarak neler konuşulması gerektiğini forum üyelerinin taktirine bırakırsanız daha sıhhatli olacağı kanısındayım.Siz belirli konular için başlıklar açmış olabilirsiniz fakat bu başlıklarda kullanıcıların yapmış olduğu yorumlar ne kadar doğru ? Herkes bildiği ölçüde yazılar yazıyor fakat lpg konusunda biz teknik verilere dayanarak yorumlar yapıyoruz.

Benim mesleğim bu sitede yöneticilik değil bu sebeble her konuya kim ne yazmış takip edemem ;fakat lpg sıralı gaz hakkında sorun ve soruları olan kullanıcılara kendi başlığımda cevaplar verebilirim diye düşünüyorum.Bu sebeblerden dolayı öncelikle daha önceki başlığımın ''LPG SIRALI GAZ HAKKINDAKİ BİLMEK İSTEDİ

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...