Yakup Yıldız 22 Eylül 2011 Paylaş 22 Eylül 2011 ben yerini görmedim usta kanala girip hemen söktü. alttan bakınca kolaylıkla görülüyormuş.şanzımanın üzerinde bir yerde.Zaten hız sensörü 1 karış kablosu olan ,1 ucunda soket , diğer ucunda çevirerek sökülen ve sökünce ortasında bir mil olan siyah bir parça. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 linkteki petrol ofisine ait ürün bu bizim karaoğlanın şanzıman yağı standartlarını karşılıyor mu (ben öyle anladım ama yine de bir bilene sorayım dedim Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 linkteki petrol ofisine ait ürün bu bizim karaoğlanın şanzıman yağı standartlarını karşılıyor mu (ben öyle anladım ama yine de bir bilene sorayım dedim Karşılıyor. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 Karşılıyor. PO ATF 3 elfmatic G3 Shell Donax TX gönlüm shell den yana ama siz ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 PO ATF 3elfmatic G3 Shell Donax TX gönlüm shell den yana ama siz ne dersiniz? Mobil atf 320 iyidir,ben ondan kullandım. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Ekim 2011 Paylaş 7 Ekim 2011 Ben shell donax kullandım çok da memnunum. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 (düzenlendi) Focus 1 de manuel şanzıman yağ seviye kontrolü , şanzıman alt tarafında siyah bir kapak var onun altındaki alyan başlı civata sökülerekmi yapılıyor acaba? Yoksa başka tapa falan varmı. 14 Kasım 2011 tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Engin Ünal 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Focus 1 de manuel şanzıman yağ seviye kontrolü , şanzıman alt tarafında siyah bir kapak var onun altındaki alyan başlı civata sökülerekmi yapılıyor acaba? Yoksa başka tapa falan varmı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2011 Yazar Paylaş 16 Kasım 2011 tapa sökülür, L alyanın ucu sokulur, yağ tamamsa ucuna değmektedir Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Tapa açılıp serçe parmak ucu hafif bükülerek uzatılır,ucuna yağ değiyorsa tamamdır. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 (düzenlendi) tapa sökülür, L alyanın ucu sokulur, yap tamamsa ucuna değmektedir Tapa açılıp serçe parmak ucu hafif bükülerek uzatılır,ucuna yağ değiyorsa tamamdır. Teşekkürler , şanzumanın alt kısmındaki siyah kapağı söktüm , alyan başlı tapayıda söktüm yarım litreden fazla yağ aktı galiba yağını fazla koymuşlar. Akmayana kadar bekleyip , tapayı tekrar sıktım. 16 Kasım 2011 tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 (düzenlendi) Bende debriyaj değişiminde şanzıman indiği için hadi yağıda değişeyim dedim ford yedek parça satan yere sordum 80w90 dediler neyse yağcıdan 80w90 mobil marka yağ aldım.Ama yağı koyarken usta gördü sen yanlış yağ almışın dedi saatte geç olmuştu neyse boşver deyip koydurmuştum.Yazın öyle kullandım ama şimdi soğuklarda vites geçişleri çok tatsiz.Mobilin sitesine girip fiesta için sorgulama yapınca; Mekanik şanzıman Mobilube 1 SHC 75W-90 2.3lt yağı öneriyor.İnternetten baktım 1 lt 38tl benim önceki koyduğum yağın 1lt s 8tl idi .Önümüzdeki ay filtreler ve motor yağı değişiminde şanzıman yağınıda bununla değişicem.Ford kitapçığındada 75w90 yazıyor.Sizin tavsiye edeceğiniz başka yağ varmı? 16 Kasım 2011 tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Ben kısaca şunu söyleyim.Ankara da manuel ve otomatiklere aynı şekilde ATF konuluyor.Hatta ve hatta bir çok usta F2.5 focuslara bile fabrika çıkışlı atf konulduğunu söylüyorlar.İki sezondur bende atf kullanıyorum ve vites geçişlerim o kadar rahat ki anlatılmaz yaşanır...ATF konulupta sorun yaşayan görmedim ve duymadım..Çook uzun vadede zararı belki vardır ama bu süre en az 10 yıl.Çünkü 6-7 yıldır atf kullanan ve sıkıntı yaşamayanlarla sohbetlerim oldu... Yorum bağlantısı
Engin Ünal 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 Otomatik şanzumanlarda dişli yağlamasınıda ATF yapıyorsa demekki zararı olmuyor.Sonuçta dişli denen icat manueldede otomatikde de aynı değilmi ? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Kasım 2011 Paylaş 28 Kasım 2011 45 bin yada 2 yıl şeklinde bir periyodu olması lazım Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 Aralık 2011 Paylaş 1 Aralık 2011 uzun süre sorunsuz binmek istiyorsanız bence değişimden kaçınmayın. Yorum bağlantısı
Emre Aslan 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Çağlar Bey, benim de (2006 c max 1.6 tdci) düz şanzumanın yağı 2011 ağustosunda değişti ve castrol 75w90 yağ konuldu.Hava sıcaklığ+5 dereceden daha soğuk olalı ve sabahları motor soğukken , ilk çalıştırmada,şanzumandan hafif bir metal sesi geliyor.Debriyaja basınca ses kesiliyor,bırakınca tekrar duyuluyor; veya debriyaja basılı motoru çalıştırıp 20 saniye rolantide debriyaja basılı bekledikten sonra bırakınca bu ses hiç duyulmuyor.Baskı,balata,bilya(saks) yağ değişiminden 15000 km. önce değişti.Ses, sadece sabahları geliyor.Şanzuman yağını,mobilube 1sch 75w90 ile değiştirmek istedim ama ustam tahliye tapası bu araçlarda yok dedi.Ne yapmalı ? Ayrıca, şimdiye kadar motora 10w 30 yağ konurken,fordclub üyelerinin referansıyla mobil süper 3000 fe 5w30 tam sentetik yağ kullandım . 5000 km. sonra yaklaşık 1 lt yağ eksildi. Neden? Önceden eksilmezdi. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 160.000 km ye gelen aracımın şanzıman yağının değiştirilme zamanı gelmişmidir?Bunu anlamanın fiziki bir yolu varmıdır? Ford değişim için servislere Yıl / Km gibi bir değer vermişmidir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2011 Yazar Paylaş 18 Aralık 2011 Manuel şanzımanda değişim periyodu yoktu? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Manuel şanzımanda değişim periyodu yoktu? Yağ ömürlüktür mü diyelim? Yorum bağlantısı
Mehmet Erduru 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Benim bildiğim şanzıman yağı ömürlük oluyor, bende bir ara değiştirsemmi diye düşündüm servise sordum ömürlük dedi.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Çağlar abi, periyodu olmayabilir ama eski KA'da değiştirdiğimde, sabahları ilk çalıştırmadaki sertlik tamamiyle kaybolmuştu ve geçişler "yağ" gibi oluyordu. Araç 10 senelik ve km'si 100bin'di. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2011 Yazar Paylaş 18 Aralık 2011 Değişim periyodu yok, 10 yaşındaki bir arabada da değişince, daha rahat çalışır, hepsi doğru, yani seçim müşterinin. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 (düzenlendi) Keyfekeder değiştirelim desek ; 1-Eski yağ şanzımandan nasıl boşaltılıyor 2-Konulacak yağ hangi vasıfta ve marka olmalı 3-Bu işlem ne kadar zaman alır 18 Aralık 2011 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts