İçeriğe Yönlendir

Forumun Tek Blazer Mavi Focus'u (Sanırım :) )


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

Teşekkürler ederim. Temiz halini çekmemişim ama sıfır gibi oldu karter. Takip edeceğim kaçağı bulmak için.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Benim focusun değişti zinciri, kapak açılmıyor diye biliyorum ben ama?

bu arada eminseniz ses zincirdense ihmal etmeyin çok önemli 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Benim focusun değişti zinciri, kapak açılmıyor diye biliyorum ben ama?
bu arada eminseniz ses zincirdense ihmal etmeyin çok önemli 
 
Emin değilim sesin kaynağından ama Zincir için kapak açılıyor ondan eminim artık. Bir binlik gidiyormuş işçilik falan, sesle yaşamaya devam :)

4df57584b56d63bdfa2a203a9faf5c70.jpg
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kesenize bereket. Temiz halini görseydik iyi olacaktı psikolojik olarak rahatlayacaktık :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Lastik ve davlumbaz olduğundan net çekemedim.

b97ae87e4999854ad73f4f6123cdc91b.jpg

Boruları söktüm, arasında demir olan iki plasitik parçanın arasından sızmış. Gözle kontrol ettiğim kadarıyla bir sıkıntı yok ama sızıntı devam ederse oring den başlayıp parça değişimine başlayacağım.
e38115ce76ccc7293cbf8d097cceabec.jpgd5d510ccf63dffd023a0c6fceabeee1a.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Yazlık lastiklere geçtik, birde saplama ve bijon değişti. 80 değişim, 12 malzeme 10 değişim.

Turbo borusundan yağ kaçağı yok ama karter yağlanmaya başlamış, karterin birleşim yerinden nemlenmiş. "Bunlarda conta olmaz silikon yaparız yağ değişiminde" dedi usta doğru mudur 🤔

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

ordaki oringin üstüne güzelce teflon sarıp gecirin deneyin derim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen



Yazlık lastiklere geçtik, birde saplama ve bijon değişti. 80 değişim, 12 malzeme 10 değişim.
Turbo borusundan yağ kaçağı yok ama karter yağlanmaya başlamış, karterin birleşim yerinden nemlenmiş. "Bunlarda conta olmaz silikon yaparız yağ değişiminde" dedi usta doğru mudur [emoji848]
 


Bilen yokmu? Hazır bir conta yokmu hazır satılan, bakındim nette bulamadım. Yakında yağ değişimi yapacağım, usta yapıştırıp geçecek :)

60ab1ddec78c4dc87816bf1e2a683b21.jpg
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
sızıntı yukardan mi geliyor karterden mi
 
Yukarıdan geliyor sanmıştık ama değil, aradan geliyor, yukarısı temiz.
Ön krank kecesinden şüphelenmisti usta, sokunce yukarıdan geliyor dedi, şimdi yukarısında temiz ama yine yağ var, karter den gibi ama yukarıdan da gelmiş olabilir yine, net görünmüyor.faf6206330a62134ef306eeb236040ad.jpg
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

karterden gelde yere iner direk üstte cıkmaz
ya üstte silindir kapak contasından geliyor yada üst kapak (külbürtör) contasından geliyor tahminimce benimde arka kısımdan geliyordu silindir kapak contasını söktüm değiştirdim kesildi. sonra üst külbürtör kapagınınkinide yeniledim. yag sızıntılarını çok şükür çözdüm.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Yağ değişimde bakılacak önümüzdeki ay nasipse.

 

https://urun.n11.com/ayakkabi-boyasi/derby-special-up-wb-deri-doseme-boyasi-4-lu-set-P207613330

Direksiyon için derby boya seti aldım haftasonu yaparım diye ama dayanamadım uyguladım işten gelince, hava kararmaya başladı fotoğraflar farklı ışıkta çekildi ama fark bariz belli. Keşke 2015 de boyası dökülünce yapsaydım bu işi diyorum şimdi, deri bu kadar zarar görmezdi sanırım.

 

Önce maskeledim ve temizledim setin içinde gelen sıvı ile.

6cb1b6b890f7a63e64614612da23bb1f.jpg

Özellikle sol elle sürekli tutulan yer çok yıpranmışti.

2b2f3d59a4dd1c346b5af3e961fc6b9e.jpg

 

Birinci kat

e0e567752a13df02b0531bcc6d42bf06.jpg

48a3e89ee174e3f701a443c3139eca0c.jpg

 

2. Kat

f69a42ba1680830ba1ae2823ab9d676a.jpg802c926310b79e04b08eed321073265c.jpg

 

3. Kat

51795f8ebd0630f8b2ed411b516685bb.jpg

 

Son olarak deri koruyucu sütü sürdüm ama hava iyice karardi çekmedim fotoğraf.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Elinize sağlık güzel olmuş. Ancak kusurlu bölgeleri zımpara yapsaydınız pürüzsüz bir yüzey elde ederdiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ele gelen bir çıkıntı yok o kısımda. Çatlaklar gitsin diye diyorsanız deri çok incelmezmiydi [emoji848]

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Alptuğ Özcan

Konuyu ilk sayfadan itibaren okudum.

Okudukça benim canım sıkıldı ilk başlarda yaşadığınız olayları gördükçe. Aracın başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir.

Gerçekten iyi sabretmişsiniz. Ben olsam herhalde bu kadar sebredemezdim.

Gördüğüm kadarıyla son zamanlarda aranız daha iyi araçla Allah bozmasın :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Allah razı olsun, çok saçma şeyler geldi başına ama yolda bırakmadı, extra masraf açmadı 5 senedir maşallah. Olağan masraflar geldi, satmayı da düşündüm bir ara ama piyasa malum, peyderpey yaptırip bineceğim. Alt takım tamam, baskı balata volan ve fren sistemi yenilenip motordaki şıkırtı ve fren deki titreşim de gidince aldığından daha keyifli hale gelecek inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
On 25.04.2019 at 23:02, Mustafa Arıkan yazdı:

Elinize sağlık güzel olmuş. Ancak kusurlu bölgeleri zımpara yapsaydınız pürüzsüz bir yüzey elde ederdiniz.

👍

 

On 25.04.2019 at 23:28, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ele gelen bir çıkıntı yok o kısımda. Çatlaklar gitsin diye diyorsanız deri çok incelmezmiydi emoji848.png

İnce zımpara iyi olurdu. Setin içinden çıkmalıydı bence, çıkmadı mı?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
45 dakika önce, Önder Özcan yazdı:
İnce zımpara iyi olurdu. Setin içinden çıkmalıydı bence, çıkmadı mı?

Zımpara çıkmadı ama bende var farlar için almıştım zamanında

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Zımpara yapılıp tekrar boyanabilir. Benim araç konusunda var geçen haftalarda yaptım aynı uygulamayı. Sıfır kondisyonuna geliyor neredeyse.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
6 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Zımpara yapılıp tekrar boyanabilir. Benim araç konusunda var geçen haftalarda yaptım aynı uygulamayı. Sıfır kondisyonuna geliyor neredeyse.

Kaç numara ile yaptınız, konuda göremedim, birde far gibi ıslak mı yapıyoruz işlemi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Şimdi, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Kaç numara ile yaptınız, konuda göremedim, birde far gibi ıslak mı yapıyoruz işlemi?

1200’luk zımpara ile kuru şekilde yapmıştım. Sulu yapılabileceğini sanmıyorum. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

30 bin bakımı yapıldı 181000 km de. 2-3 sendedir aklımda olan buji değişiminide yaptık Allah'a şükür sıkıntı çıkmadı. 3 tanesi bozukmuş, tek buji ile geziyormuşuz. Sökmüşken egr ye de bakıldı, kurum yoktu ama balata spreyi ile temizlendi kabaca

 

Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 A5 4 Lt  132 TL
Kızdırma Bujisi  BERU 4 adet                                  102 TL
Filtre seti                                                                    322 TL
         Hava Filtresi (Orjinal)
         Yağ Filtresi (Orjinal)
         Mazot Filtresi (Orjinal)
         Polen Filtresi (Yan Sanayi)
Toplam  parça fiyatı                                               556 TL    

80 de işçilik verdik, 636 liraya kapattık işi.

 

Yağ terleme şeklinde devam ediyor, yağ pompasından dedi usta, yapacak birşey yok, 1 senede eksilme olmuyor pek.


5135c69439967eb2f587799ef2ba34b8.jpg39c8995c5603621b9ae5da2352da6fd2.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

İstanbul'dan çeyiz geldi, montaj için bekleyecek epey baskı balata iyi hala. Ziraat sağ olsun sonradan taksit var faizsiz 6 taksit yaptım.

 

Bilya muadil gelmiş ama valeo nun markasıymış, sıkıntı olmaz sanırım.

0350f6ea5c8c02a35911434c49351c01.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...