İçeriğe Yönlendir

Forumun Tek Blazer Mavi Focus'u (Sanırım :) )


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Selçuk Bakış

Bilya balatadan daha önemli diye hatırlıyorum.

Fiesta da ustam yan sanayii alırsam yanına gelmememi söylemişti, o derece yani.

Bu marka nasıl bilmiyorum ama

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Konuyu okurken kendi kendime geçmiş olsun diye diye dilimde tüy bitti :) yaramaz  çocuklar , kediler , köpekler, patlayan lastikler. Sabrınızı tebrik ediyorum çok iş gelmiş başınıza , ben bu kadar dayanamaz satardım:) 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Teşekkür ederim, dert bitmiyor, volan baskı balata geldi bekliyor ama daha acili klima problemim var.

 

40 gün önce çırağın kaçak olmasına rağmen gaz basması sonrası bugün yine gittik sanayiye, usta bakındı kaçak kompresörden, değişecek dedi kestirip attı. Gaz tamamen girmiyor 600 de 400gr falan kaldi 1 senede( bu sefer vakumlamadi ne kadar eksildi bilmiyorum) manuel gazı bastı geçti, benden olsun bu yazı çıkar dedi. 

Gaz basılan boru buz gibi oldu ama içerisi ılık üfleyince (low da) klima sıfırlama yaptım birsey değişmedi. İç ortam sıcaklığını ölçen zımbırtı doğru ölçmuyordur belki hem fanı sesde yapıyordu dedim söktüm temizledim değişiklik yok ( ses gitti ama) 

Hava şiddetinde sıkıntı yok ama temizleyim dedim torpidoyu sökmedim, soğutma borusu tutuyor. Nedir derdi, bu kaçağın kompresörden olduğunu kesinleştirmek için ne yapmak lazım, sıfırı 1500 lira civarı malûm emin olmak lazım. Sıcak soğuk havayı karıştıran kısımda sıkıntı var desek ulaşmak için göğüs mü sökülüyor? Fan torpidonun altında değil gibi tam yeri nerede internette video da bulamadım.

 

 

 

37851f7abfa1c3dfeeb105d33c4c0a5f.jpg7909fa7cd0f1a8fba46c85ca3559e726.jpg

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Başka yere gidin. İçindeki gazı çekip renkli bir gaz basıyorlar. Kaçak olan yerde iz bırakıyor. Kompresörden kaçak varsa orada da iz yapar heralde.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bu işin ehli tamirciler uv ışığı ve fosforla bakarak kaçağın tam olarak yerini tespit edebiliyorlar. komresörde kaçak olduğunu farz edelim. hemen değiştirmek değilde tamirini yapacak yine işinin ehli yer bulmak lazım. belki keçeden belki boruların girdiği basit bir oringden kaçırıyordur. yenisini alıp takmak en kolayı, siz önce düzgün bir klimacı bulun

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Antalya da bilinen bir klimaci var mı yada İzmir de, Bayram sonrası İzmir de olacağım.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Kapalı otoparkta yarım saat iç sirkülasyon açık çalışırdım, ortam 30, araç içi 20, havalandırma 10 derece oldu minimum. Değerler normal değil sanırım, öğle sıcağında hiç fayda sağlamıyor.

Birde sıcaklık ayarı hava ile mi yapılıyor? Yani sıcaklık low iken sisteme sıcak su geliyor mu normalde? Benim kalorifer gelen giden borular sıcaktı normal mi bu?

3d7a82b18fdd72157255a25ffc394359.jpg

Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Ahmet bey, basit olarak mantığı anlatayım. Normalde tüm araç modellerinde gaz tipi ve ne kadar gaz verileceği bellidir. Araç klimalarında çok az miktarda gaz olduğu için (bizimkilerde 600gr) tartmak lazım falan filan, kısacası zor iş. O yüzden profesyönel soğutmacı mantığı ile gidersek şöyle yaparız. Bizim focus modellerde gaz tipi R134a. Araç motoru 2000 d/dk. çalışırken gaz devresinde alçak basınç tarafından 2bar basınç görmeniz lazım. Bu devirde basınç 2bar'ı bulmuyorsa ufak ufak gaz vererek 2bar'ı yakalamamız lazım. Sonuç olarak klima bu şartları sağladığımızda üfleme noktasından sıcaklık ölçümü yaptığımızda 6-8 derece gibi bir hava vermesi gerek. Ben kendi aracımda 3-4 sene evvel yapıştım halen sıkıntı yaşamadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Zımpara yapılıp tekrar boyanabilir. Benim araç konusunda var geçen haftalarda yaptım aynı uygulamayı. Sıfır kondisyonuna geliyor neredeyse.
Üst kısımdan ufak bir boya atması oldu, yanık sırt gibi yüzüldü. 1200 zımpara ile bütün boyayı kaldırıp tekrar boyayayim dedim ama çıkmadı meret :) epey uğraştım, sol kısımdaki çatlaklar da epey debelendim ama düzlenmedi, 3 kat boyayıp geçtim. Yine atarsa direksiyonu söküp sağlam girisecegim yada yeni deri kaplatacagim.

Karanlık oldu çekemedim fotoğraf bitince, zımparali halini de çekmeyi unutmuşum...
6a5da969221495da602e092ca746d872.jpg
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Diskleri gösterdim, torna yapalım dedi usta,
130 lira verdik. 2 sene daha görürse bari orjinalinde pahalıya gelecek bu meyle diskler. 350 liraydı 2 sene önce, 170 e bunları aldım, 130 tornaya verdik...
ea072ad7051a80c114d26db62c03c5d1.jpg
630126d98384b8ef1af8b757f932b29f.jpg

3 sene 50 bin kullanılmış kale ön balata... Erimiyor meret taş gibi.
3e27781d2e86a4466b7b279206d0f716.jpg
4546d44b0af12aebd315ed9a5a4fdc2b.jpg

Birde usta bunlar connect balatası dedi ama bilmiyorum tabi.
9319a203eeb4b7bf78bea7d94e793d99.jpg

Vites topuzu öldü, gittiğim yerde 2 model vardı uymadı, içime sinmemişti zaten, plastik. Orjinali varmıdır internet üzerinde?
2ad5b842cf19efd06f001e989e8ce56c.jpg

Birde rot başı yırtılmış ama usta değişelik falan demedi, bende karıştırmadim, kışlıklara geçerken değişir rot yapılır artık.290ea92c6d9c16531466f46ccce2ee59.jpg

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Ahmet İhsan Akşen yazdı:


3 sene 50 bin kullanılmış kale ön balata... Erimiyor meret taş gibi.
3e27781d2e86a4466b7b279206d0f716.jpg
 

 

beşer marka balata da bu şekilde erimek bilmiyor ama erise daha iyi. diski yemeye başlıyor çünkü

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Aynen, 1 yılda eski diski, 2 senede yeni takılan diski eğen bu balata belkide. Disk ve balatalar orjinal olarak değişecek seneye inşallah.

Nasrettin hoca gibi, tam bugün kafamız rahat olacak diyecektik ki, komşunun eşeği kuyruksuz sıpa doğurmuş...

Sol farın park ampul kapağı düşmüş, 40 derece Antalya'da buğu yapmış ( yıkama suyu doldururken o kısmı ıslatmiş olabilirler.

2 3 gün silecek suyu boş gezdik, şimdi dolduruldu ama ilk sıkışta geliyor sonra kesiyor suyu, motor sesi gelmeye devam ediyor ama. Neden olmuş olabilir?
dd7abba85d0176790eea949efbc6eaba.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Yalçın

Okudukça bu kadar da olmaz diyor insan. Ne diyelim. Umarım araba konusunda talihiniz döner🙂 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

2 3 gün sikecek suyu boş gezdik, şimdi dolduruldu ama ilk sıkışta geliyor sonra kesiyor suyu, motor sesi gelmeye devam ediyor ama. Neden olmuş olabilir?

 

silecek deposunun hortum çıkışından hortumu söküp bir deneme yapmak lazım. her hangi bir kesiklik yoksa hortum hattında bir tıkanıklık olabilir. veya püskürtme fıskiyesinde tıkanıklık olabilir. incelemek lazım

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Çamurluk içinde ulaşması zor sanırım depo ve motor a.

Gelesiye kadar basatim dedim ama gelmiyor tanzik. Kısa kısa basarsam her seferinde geliyor tanzikli, anlamadım birşey. Eski Orjinal silecek uçlarını takayım bari müsait bir zaman öyle deneyeyim, gerçi onun birinin de ayağını kırmıştim sanırım çıkarırken.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Nerededir o, kaput korumasını çıkarsam görünür mü ki? Gerçi cekvalf bozuksa su geç gelir ve kesilmez sanki.

Hafif buğu var diye farı söktüm meğer 1 çay bardağı su varmış iceride, tabi toz da girmiş. Su lekesi falan nasıl temizlenir bilmiyorum. Xenon yapılmış ama mercekleri ölmüş kenarda duran fardan alıp takacağım artık kayıp kapağı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

kaput korumasını çıkarsam görünür mü ki?

Çok büyük ihtimalle onun altında.

Delik de olabilir hortumlarda. Silecek suyu deposuna da bakının mutlaka.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Hallettim şükür, fıskiyeleri söktüm, hortumdan da aynı şekilde su geliyor azalıyor hemen. Orjinal fıskiyeleri tatktim sonuç aynı. Bütün suyu bitirdim, porçöz koydum bastım çıkasaya kadar. Sorun çözüldü. Yağmurlama olanın biri aldığımdan beri tıkalı gibiydi onun yerine orjinali taktım biri yeni biri eski oldu şimdilik.

Porçöz kaputta açık mavi yol gibi izler yaptı [emoji33] su tuttum geçti şükür, araç lacivert olunca boyanın rengini açtı sandım [emoji16]

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim morali sıfır sıfır sıfır...

Maalesef boyayı ettirmişim...

Zımpara pasta işe yaramadı. Uzaktan bakınca belli olmuyor ama yinede can sıkıcı işte, geçen sene boyandı tertemiz oldu kaput diyordum [emoji24]

Fıskiyedeki porçöz bitmiş, üstüne su ve cam suyu koymuştum ama tam bitmemiş olabilir mi, söküp tamamen boşaltsam mi? Seyreldigi için birşey yapmaz artık sanırım ama üfleyerek yiyoruz işte.

Eskiler boşuna dememiş 9 defa düşün, 1 defa yap...

1c3a1e656f33252fc0b9745e99229d6a.jpg6a07213ed8fe682a4074edd1eb546c48.jpg7933b2b3716e77195cea9ef6ec2857e1.jpg

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Geçmiş olsun Ahmet hocam. Ama hata yapmışsınız. Focusların kaputa sızdırma yapması bilinen bir şey. Ne kadar porçöz döktüğünüzü bilmiyorum ama 3 litre kadar su alıyor. 1-2 kaşık porçöz koyduysanız seyrelmiştir ama siz isterseniz 1 kere daha suyla doldurup boşaltın. Silecek su haznesine çeşme suyu koymayın. Kireç yapıp tıkıyor. Damacana su koyun. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Damacana su da değil.
Saf su koymak gerek. Klima sularını depolamak gerek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Geçmiş olsun, eğer çok belli olmuyorsa nazarlık olarak kalsın diye boyatmam ama arabaya inip binerken belli oluyorsa bana rahatsızlık verir illaki boyatırım.

Kış sezonundan çıkarken firmalar antifirizli 5 lt cam sularını 5~10tl aralığında elden çıkarıyorlar 2 tane alır doldurur artanını bodruma koyarım. Yaz kış öyle kullanırım.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Damacana su da değil.
Saf su koymak gerek. Klima sularını depolamak gerek.

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Kaput geçen sene boyandı, canımı sıkarsa arka tampon (ona da geçen sene çarptılar duruyor öyle) ile birlikte boyatirim ama dediğim gibi belli olmuyor dikkatli bakmayinca.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...