İçeriğe Yönlendir

Yerli Otomobil TOGG' un Tasarım Aşaması


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Türkiyede aynı şartlarda trafiğe  çıkabiliyormu hocam. Yapımında çok sıkıntı görünmüyor .

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Metin Uzunoğlu yazdı:

Türkiyede aynı şartlarda trafiğe  çıkabiliyormu hocam. Yapımında çok sıkıntı görünmüyor .

Hocam Belgesellerde görüyoruz  Abd de araç modifikasyonlarına izin veriliyor adamlar motor bile değiştiriyor kesip biçip eklenti yapıyor Restomod araçlara yapılanlar benim ilgimi çekiyor direk yola çıkıyor yada ben öyle sanıyorum.Sanki Avrupa Birliğinde bu tip uygulamalara pek izin vermiyorlar yada çok daha sıkı kurallar var bizde zaten işlet falan çok zor.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yakıt türü değişimi bazı ülkelerde serbest bazılarında yasak. LPG de benzer bir süreç. İlgili yönetmelik çıkarsa bizim ülkede çok pozitif işler yapılır. Bu konuda çabalar var ama tabi ayrı güç odakları görüşler kişiler vs. Olacak gibi duruyor. 

 

Yönetmeliği çıkarılırsa kontrolu vs muayene proje belgeleri onayları süreçleri (lpg gibi) sıkıntı olmaz.

Eskiden mutfak tüpü ile araç yürütüyorlardı ve yasaktı.. onun gibi.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hayaller güzelde :)

bana bundan lazım, aynı bu şekilde olacak ama, kutu açılış yapacağım size :D

9594fe2634420ff20babb47b11583cdb.jpg7813072ef943e82400d149f17f280e54.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hayaller güzelde :)

bana bundan lazım, aynı bu şekilde olacak ama, kutu açılış yapacağım size :D

9594fe2634420ff20babb47b11583cdb.jpg

bunun tofaşk olanları gidiyordu yurt dışına, bize yok idi, kasa standart metalik gri

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
(düzenlendi)

1.11.2021

 

TOGG: Prototip üretimi süreçleri Türkiye’de tamamlanan akıllı SUV cihazımız ön uygunluğunu aldı.

 

İlk yürür prototip görüntüleri paylaşıldı. 0-100 Km/h 4.8 s

 

 

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bunu Türkiyedemi üretmişler, öyle yazıyor videoda ama, hazır olan tesis falanmı var?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

izleyelim

 

 

5. dakikaya dikkat 

taunus zamanı 5. dak daki işlemi yapardım stajyer olarak, sonra üni deki otomotiv hocamız bu 1.5 aylık yaptığım (normali 3 hafta kafi idi) stajı geçersiz saymıştı :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

taunus zamanı 5. dak daki işlemi yapardım stajyer olarak, sonra üni deki otomotiv hocamız bu 1.5 aylık yaptığım (normali 3 hafta kafi idi) stajı geçersiz saymıştı :)

bişey söylemişsindir ters

Selçuk Bakış yazdı:

5. Dk'da ne oluyor 😅

85 yıl önce kaporta basıyorlar. TOGG videosundaki olay. Seri imalat. TOGG seri değil henüz.

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

bişey söylemişsindir ters

valla ağzımı bile açmadım, zaten açacak ağzı dinleyecek kimse olmazdı bölümde, biz staj defterini yazar teslim ederdik , sonra kapısına kağıt asardı geçti kaldı diye. sınavda, sorudaki gibi bir vasıtanın yeryüzünde üretilmedğini söylediğim oldu tabi... 60 ps minibüs 1.5 ton karavanı çekiyorsa diye başlayan sorular vardı.

sonraki sene naylon staj yaptım geçtim :dance:

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

bişey söylemişsindir ters

85 yıl önce kaporta basıyorlar. TOGG videosundaki olay. Seri imalat. TOGG seri değil henüz.

Fabrika bitmeden nasıl seri imalat olsun ki hocam, adı üstünde prototip. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Fabrika bitmeden nasıl seri imalat olsun ki hocam, adı üstünde prototip. 

kalıpta saç basımı çok kritik birşey değil demek istedim orada. çekiçle örs üzerinde yapacak halleri yok haliyle.

aküler, motor, iç ekipmanlar, kablolar...bunlar nerelerden geliyor..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yunanlılar 3100 beygirlik araba yapmış diyorlar. 0-100’ü 1,5 saniyeymiş. Motorun torku 2000nm imiş. 0-300’ü 7 saniyeymiş :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

ben direk kuantum ışınlamayı buldum, bitti iş, anında evrenin her yerine ışınlanıyoruz, işlem süresi 1 sn. düğmeye basma süresi, veride iletiyorum anlık ve evrenin sınırına dünyadan, şimdi daalsınlar artık :)

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
kalıpta saç basımı çok kritik birşey değil demek istedim orada. çekiçle örs üzerinde yapacak halleri yok haliyle.
aküler, motor, iç ekipmanlar, kablolar...bunlar nerelerden geliyor..
Bunun cıvatası yerli degil demenin akademisyen versiyonu galiba.
Batarya Çin
Ekranlar Kore
Motor Alman
Kablolar Türk
Diger tum ekipmanlar .... Bilmem ne ülke.
En önemlisi fikri ve sinai hakları Türk
Çok bilesenli urunlerde, uretimin dagitimi ilkesi surdurelebilirligin olmazsa olmazi.



Mi 9T cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yunanlılar 3100 beygirlik araba yapmış diyorlar. 0-100’ü 1,5 saniyeymiş. Motorun torku 2000nm imiş. 0-300’ü 7 saniyeymiş :) 

 

Alte... Bi bitmedik :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Metin Uzunoğlu yazdı:

Türkiyede aynı şartlarda trafiğe  çıkabiliyormu hocam. Yapımında çok sıkıntı görünmüyor .

 

Aytac Sakal yazdı:

 

Hocam Belgesellerde görüyoruz  Abd de araç modifikasyonlarına izin veriliyor adamlar motor bile değiştiriyor kesip biçip eklenti yapıyor Restomod araçlara yapılanlar benim ilgimi çekiyor direk yola çıkıyor yada ben öyle sanıyorum.Sanki Avrupa Birliğinde bu tip uygulamalara pek izin vermiyorlar yada çok daha sıkı kurallar var bizde zaten işlet falan çok zor.

 

Benim bildiğim alt donanımdaki eksik olan hoparlörü bile taksan  bildirmen gerekiyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Metin Akbal yazdı:

 

 

Benim bildiğim alt donanımdaki eksik olan hoparlörü bile taksan  bildirmen gerekiyor :)

Ben Rat Rod araçları çok beğeniyorum bizim klasiklerden çok güzel çalışmalar çıkabilir.

Çok kasıyoruz 🙂 biraz esnetsek kesinlikle denerdim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

tüm parçalar dışarda ürettirilebilir sorun yok, hangisi karlıysa orada olsun, önemli olan patentin bizim olması değilmidir?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tüm parçalar dışarda ürettirilebbilir sorun yok, hangisi karlıysa orada olsun, önemli olan patentin bizim olması değilmidir?

burada önemli olan ülkedeki üretimden olan kısmın katma değerinin yerli olması. Bunlar yerli vida firması, yerli rulman firması, yerli kablo firması, öyle sürüp gidiyor. 

Ülkenin kalkınması bu tedarik zincirinin oluşması ile ilgili. TOGG iyi bir proje buna lafım yok ama prototip yapmak ile üretime geçip bunu satabilmek, buna yerli katma değerli demek çok farklı olaylar. 

 

parçaların patentleri kendi üreticisine aittir. diyelim rulman aldın üretici firmanın. kablo konnektörü üretici firmanın. pil üretici firmanın.. o şekilde.

Hasan Yıldız yazdı:

Bunun cıvatası yerli degil demenin akademisyen versiyonu galiba.
Batarya Çin
Ekranlar Kore
Motor Alman
Kablolar Türk
Diger tum ekipmanlar .... Bilmem ne ülke.
En önemlisi fikri ve sinai hakları Türk
Çok bilesenli urunlerde, uretimin dagitimi ilkesi surdurelebilirligin olmazsa olmazi.



Mi 9T cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Kablolar Türk değil. Öte yandan dediğiniz doğru ama ülkenin katma değeri bunları düştükçe minimuma iniyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...