İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

mech35.png

soğutma şeması 

 

a - soğutma suyu sıcaklığı 5-65 ° C

b - soğutma suyu sıcaklığı 65-88 ° C

c - 88 ° C'den fazla soğutma suyu sıcaklığı 
 

1 - soğutma suyu pompası,

2 - EGR valfi,

3 - gaz kelebeği gövdesi,

4 - EGR soğutucusu,

5 - ısıtıcı radyatör,

6 - ısı devridaim ısı eşanjörü,

7 - kontrol vanası (kapalı),

8 - motor,

9 - radyatör,

10 - termostat (kapalı),

11 - kontrol vanası (açık),

12 - termostat (açık) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Prof weber’in incelediği prius’ta varmış bu panjur

 

FE3-D5-FFF-A1-DC-4-A3-C-AC2-D-2650-ABB75

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Senin arabanın anladığım kadarı ile egr üzerinden suyu ısıtıyor. Bunlarda su pompası elektrik motoru tahrik ediliyor? Anladığım kadarı ile soğutma sistemi bağımsız çalışıyor. Motor bir vana ile dolaşımdan ayrılmış. İlk çalıştırmadan sonra içinde bir su sirkülasyonu yok, yada çok az. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Senin arabanın anladığım kadarı ile egr üzerinden suyu ısıtıyor. Bunlarda su pompası elektrik motoru tahrik ediliyor? Anladığım kadarı ile soğutma sistemi bağımsız çalışıyor. Motor bir vana ile dolaşımdan ayrılmış. İlk çalıştırmadan sonra içinde bir su sirkülasyonu yok, yada çok az. 

Egr su ile soğutuluyor. Verimli olsun diye silindir içine soğuk egzoz gazı atılıyor ve vuruntu ihtimali absorbe ediliyor. Dolayısıyla su egr’den geçerken ısınıyor. Ama içeriyi ısıtmaya yetmiyor yetmiyor. 
 

aynen soğutma sistemi elektrikli.

 

mech33.png

1 - zamanlama zinciri kapağı, 2 - soğutma suyu pompası, 3 - giriş ve termostat, 4 - stator, 5 - rotor, 6 - mil 

 

————————

 

mech34.png

1 - genleşme tankı, 2 - soğutma suyu pompası, 3 - giriş borusu ve termostat, 4 - gaz kelebeği gövdesi, 5 - kontrol valfi, 6 - EGR valfi, 7 - EGR borusu ve soğutucu. a - radyatöre, b - radyatörden, c - ısıtıcıdan, d - ısıtıcıya, e - ısı eşanjöründen, f - ısı eşanjörüne 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Egr su ile soğutuluyor. Verimli olsun diye silindir içine soğuk egzoz gazı atılıyor ve vuruntu ihtimali absorbe ediliyor. Dolayısıyla su egr’den geçerken ısınıyor. Ama içeriyi ısıtmaya yetmiyor yetmiyor. 

 

 

Şimdi anlaşıldı, otobanda neden daha çok yaktığı. Su pompası zır zır çalışıp elektrik tüketiyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Şimdi anlaşıldı, otobanda neden daha çok yaktığı. Su pompası zır zır çalışıp elektrik tüketiyor. 

Elektrikli pompa mı yoksa kayışla çalışan pompa mı daha çok enerji çeker? Elektrikte tam güç kontrolü var. Mekanik öyle değil. Ama bilemedim yani. 
 

ama çok yakmıyor ki, 2 kişi 110’lu hızlarda klimayı kapatırsan 4 lt’ye düşebilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektrikli pompa mı yoksa kayışla çalışan pompa mı daha çok enerji çeker? Elektrikte tam güç kontrolü var. Mekanik öyle değil. Ama bilemedim yani. 
 

ama çok yakmıyor ki, 2 kişi 110’lu hızlarda klimayı kapatırsan 4 lt’ye düşebilir. 

 

Mekaniği hiç dikkate alma. Amaç hybriden çok daha fazla verim almak. Otoban rampa inişlerinin ortalama çıkardığı sürat 80 km hız. Eğer rampada şarjı imkan kılarsan yani 110 km yerine 80 km hızla inersen mühtemelen pompa için gerekli elektriği üretebilirsin. ayrıca pompada çok devreye girmeyecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Radyatör önünde açılır kapanır panjur yokmuş. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

toyota sağ olsun gözlük koyacak yer yapmamış. Aliexpress’ten aldık

 

3-BD2445-E-1-FF4-42-FB-8-BA0-9-B65-AF335

 

 

B175-CF9-F-8-F23-4-B33-B804-C7-A5-E99-CD

 

 

F3-BD31-AE-CFD5-47-E8-BB20-8952-E5-FF08-


 

12550065-4-E75-47-D0-BDCB-1-C5-BAB359706

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

toyota sağ olsun gözlük koyacak yer yapmamış. Aliexpress’ten aldık

 

3-BD2445-E-1-FF4-42-FB-8-BA0-9-B65-AF335

 

 

B175-CF9-F-8-F23-4-B33-B804-C7-A5-E99-CD

 

 

F3-BD31-AE-CFD5-47-E8-BB20-8952-E5-FF08-


 

12550065-4-E75-47-D0-BDCB-1-C5-BAB359706

 

 

 

Cruzedekinin aynıı :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Forumda bir zamanlar fordun eksikleri tamamlanırken Ford mühendislerinin kulakları çınlatılırdı. Şimdi sıra japonlarda sanırım. Yalnız japonlarda inanç durumu değişiktir. Kulak çınlamasından dolayı harakiri filan yapmasınlar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

Senin kasanın bir alt kasasının tavanında radyo anteni neden yok dün fark ettim 2 araç gördüm tavanda anten yok şu arka camı mı alıcı olarak kullanıyor

Bizim kasada da yok. Anten arka camda. Arka cam rezistans çalıştırınca üstten 2-3 sıra buhar çözülmüyor mesela :) shark anten içinde ne var bilmiyorum. S.o.s tuşu var. Basınca toyota çağrı merkezi açıyor telefonu. Shark içinde sim anteni veya gps alıcı olabilir. Ama bilmiyorum yani

 

Ali Darbaz yazdı:

 

 

Cruzedekinin aynıı :D

Geçen dizel cruza’a bindim. Onda da vardı. Sonradan takmışlar dediydim. Meğer orijinalmiş :) 

 

Mehmet Yeter yazdı:

Forumda bir zamanlar fordun eksikleri tamamlanırken Ford mühendislerinin kulakları çınlatılırdı. Şimdi sıra japonlarda sanırım. Yalnız japonlarda inanç durumu değişiktir. Kulak çınlamasından dolayı harakiri filan yapmasınlar. 


Yapsınlar. Vatandaş nereye koyacak gözlüğü arkadaş. Utanç kaynağı :) gerçi mazda’da 15 senedir gözlüklük var. Esas japonlar koyuyor heralde. 
 

esas ağrına giden açılır kapanır radyatör panjuru. Neden yok, neden :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu adam otobanda bile 80 km hızla gidiyor. Tüm videoyu izleyince hybrid sistemin nasıl çalıştığını %100 anlıyorsun. Hareket halinde şarj 80 km hızla giderken 1000 devir çevirip aynı zamanda 1,5 kw saat ile batarya şarj ediyor. Mühteşem bir teknoloji. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Eğer videodaki tarih doğruysa 3.jenerasyon hybrid bun sistem güzel çalışıyor. 
 

bugün 10’da evden çıktım. İstoç’tan o3’ten terazidere’ye gittim. 1 tur park yeri aradım. Oradan bayrampaşa axis’e gittim. Oradan eve döndüm. trafik sabah yoğundu. O3 dur kalk gitti. Terazidere axis avm arası zaten çok düşük hızda hem rampa çıkış, sokak cadde trafiği. Axis ev arası yok açıktı. Medipolün oradan rampa tırmandım. Hava 13-14 derecen kış lastikleri takılı. Kalorifer kapalı. Lastikler 34-33,5psi

 

3 sürüşte toplam 17,9km yol yapmışım. 
42dk sürmüşüm

ort tüketim ise 3,48lt/100km olmuş. 
 

yani bu sürüşte 0,6237lt benzin harcamışım. 
 

4-FFA9-F31-053-B-4634-B8-BB-9-BE9-D39-F8

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eğer videodaki tarih doğruysa 3.jenerasyon hybrid bun sistem güzel çalışıyor. 
 

bugün 10’da evden çıktım. İstoç’tan o3’ten terazidere’ye gittim. 1 tur park yeri aradım. Oradan bayrampaşa axis’e gittim. Oradan eve döndüm. trafik sabah yoğundu. O3 dur kalk gitti. Terazidere axis avm arası zaten çok düşük hızda hem rampa çıkış, sokak cadde trafiği. Axis ev arası yok açıktı. Medipolün oradan rampa tırmandım. Hava 13-14 derecen kış lastikleri takılı. Kalorifer kapalı. Lastikler 34-33,5psi

 

3 sürüşte toplam 17,9km yol yapmışım. 
42dk sürmüşüm

ort tüketim ise 3,48lt/100km olmuş. 
 

yani bu sürüşte 0,6237lt benzin harcamışım. 
 

 

 

 

 

 

Yakıt çok iyi, ah bide ucuz araba olsa tadından yenmez. 

 

Neyse ben yukardaki videoyu baştan sona izledim. tüm yolculuk boyunca elektrik motoru  belli bir hızdan sonra asist yapmadığını farkettim. Araç sahibi çok kısa bir süre 95 km hızla sürdü. genelde 60 70 km hızlarda gitti. Araba bataryanın çok az bir kısmını kullanıyor. %75 den fazla şarj etmiyor fakat %35 altınada hiç düşmedi. Genelde %55 ve %65 arasında gidip geliyor. 

Hybrid sistem önündeki yolu ön göremediği için çok vasıfsız çalışıyor. Bu nedenle gereksiz benzin yakıyor. Bataryasınıda gerekli yerlerde tüketmiyor. Hız sabitleyici ile kullanınca  motor freni için motor devreye girmek zorunda kalıyor. 

Bu arabayı hız sabitleyici kullanmadan sürseydi büyük ihtimal videodakinden çok daha az yakardı . 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yakıt çok iyi, ah bide ucuz araba olsa tadından yenmez. 

 

Neyse ben yukardaki videoyu baştan sona izledim. tüm yolculuk boyunca elektrik motoru  belli bir hızdan sonra asist yapmadığını farkettim. Araç sahibi çok kısa bir süre 95 km hızla sürdü. genelde 60 70 km hızlarda gitti. Araba bataryanın çok az bir kısmını kullanıyor. %75 den fazla şarj etmiyor fakat %35 altınada hiç düşmedi. Genelde %55 ve %65 arasında gidip geliyor. 

Hybrid sistem önündeki yolu ön göremediği için çok vasıfsız çalışıyor. Bu nedenle gereksiz benzin yakıyor. Bataryasınıda gerekli yerlerde tüketmiyor. Hız sabitleyici ile kullanınca  motor freni için motor devreye girmek zorunda kalıyor. 

Bu arabayı hız sabitleyici kullanmadan sürseydi büyük ihtimal videodakinden çok daha az yakardı . 

Asist hep yapıyor. Yoksa piller dolu kalırdı. Yanlış mıyım? Uzun yolda yüksek hızda benzinli motora destek var sürekli. Az var ama var yani. O yüzden şarj hiç 100 olmuyor. Hep harcıyor. 
 

hız sabitleyici konusunda katılıyorum. Hibriti çözmüş biri kesinlikle daha az yaktırır. Ama çok büyük farklar olmaz. Hız sabitleyicisi de kullanılsa piller hep destek veriyor. O yüzden boşa giden enerji yok. Çok çok iyi hibrit tecrübeli sürücü pilleri daha iyi kullanır, o zaman epey fark çıkar diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Asist hep yapıyor. Yoksa piller dolu kalırdı. Yanlış mıyım? Uzun yolda yüksek hızda benzinli motora destek var sürekli. Az var ama var yani. O yüzden şarj hiç 100 olmuyor. Hep harcıyor. 
 

hız sabitleyici konusunda katılıyorum. Hibriti çözmüş biri kesinlikle daha az yaktırır. Ama çok büyük farklar olmaz. Hız sabitleyicisi de kullanılsa piller hep destek veriyor. O yüzden boşa giden enerji yok. Çok çok iyi hibrit tecrübeli sürücü pilleri daha iyi kullanır, o zaman epey fark çıkar diye düşünüyorum. 

 

Eğimi iyi kullanamıyor. Düz yolda şarj edip, eğimde şarj etmiyor. videoda şarjı %71 olmasına rağmen up uzun rampada şarj etmedi. Bunları hybrid asistandan rahatlıkla görebildim. . 

Rampa aşaği motor şarjı kesip motor açıtı. Motoru kuru kuru çevirtti. Üstüne şarjda olmadan enerji boşa gitti. 

 

70 km yerine rampayı 90 ile inebilirdi. bunun içinde rampa aşaği stadbye hıs sabitleyici alınabilirdi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Eğimi iyi kullanamıyor. Düz yolda şarj edip, eğimde şarj etmiyor. videoda şarjı %71 olmasına rağmen up uzun rampada şarj etmedi. Bunları hybrid asistandan rahatlıkla görebildim. . 

Rampa aşaği motor şarjı kesip motor açıtı. Motoru kuru kuru çevirtti. Üstüne şarjda olmadan enerji boşa gitti. 

 

70 km yerine rampayı 90 ile inebilirdi. bunun içinde rampa aşaği stadbye hıs sabitleyici alınabilirdi. 

Evet. Belki yeni gelişmiş yol asistan sistemleri hibrit sistemle entegre çalışır. Yol eğimlerinde adaptif hız sabitleyici daha çok yaktırıyor. Ben ankara istanbul yaptığımda adaptifle gittim. Kendim sürsem daha az yakardım

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Radyatör önünde açılır kapanır panjur yokmuş. 

renoğğ verelim :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

renoğğ verelim :)

Yok janım ne haddimize bizim :) zaten yalıtım da iyi değil. Motorlar birlikte rüzgarlanıyoruz biz :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

renoğğ verelim :)

Ama fazla benzin verebilirim :)

 

ort. 13,5km hızla aşırı yoğun istanbul trafiğinde 5,6lt ortalama yaptık. Hem de 3,5 kişi, 105m irtifa tırmandık kışlık lastiklerle :) 

 

1-A6-D2588-201-F-44-E9-AE92-72-A0-E30642

 

 

296-BB3-AD-389-C-4-CB1-8289-938-C2-E3-B7

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

süper valla, tabir şehir içinde, uzun yolda şansın yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

priuslarda düşük hızlarda yaya ve bisikletlileri uyarmak için hıza adapte hoparlör varmış :) iğrenç bi sesi var ama işe yarar. malum 2 kere ben vurdum. daha doğrusu yayalar bana vurdu. corolla'ya koymamışlar. ülkemizde zorunlu kılan bir yönetmelik yok çünkü. kırmızılar normal korna. mavi hoparlör

 

Ekran-Al-nt-s.jpg

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...