İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Ali Gök yazdı:

soru :  jeneratörün sesinden arabada durulurmu ?

durulur da niye jeneratörle şarj edeceksin çek bi kebapçıya. jeneratör zaten giderken şarj edemez.  yetmez.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

e işte yüzde 20 ekledim. yarım yükteki tüketim bu şekilde oluyor çünkü.

 

Jeneratörde eco mod vardır. Orda gercekten az yakıyordur. Amma velakin 3. Kw felan üretiyordur. Sen 5 kw isteyince eko mod keko moda döner. Devir artar tüketimi 2 katına felan çıkar. Hesaplar çok şaşabilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

bırakın jeneratörü gençler.

 

Gençler çok sabırsız. 220 volta bağlayıp geçecek. Dağda bayırda kamp yapmaya hevesliler, ama yol üzerinde durup şarj edecek vakiti üretemiyorlar. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Hesaplamada hata var. Lastik cam suyu silecek süpürgesi bakım sigorta kasko gibi masraflar sarf malzemedir. Aynı masrafı yeni araba da yapacak. O yüzden 10 bin lira kalemine ekleyeceğim sadece arıza ücretleri olur. Sonuçta kaskosuz mtv siz sigortasız gezmeyecek yeni araba da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Gençler çok sabırsız. 220 volta bağlayıp geçecek. Dağda bayırda kamp yapmaya hevesliler, ama yol üzerinde durup şarj edecek vakiti üretemiyorlar. 

 

 

 

300W panel koysun onlar araç yatarken hafiften doldurur. portbagaj gibi isterse söker.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

300W panel koysun onlar araç yatarken hafiften doldurur. portbagaj gibi isterse söker.

 

180 km menzilli Bmw i3 aracım bile olsa , çok büyük macera olur. Her sene ege turu atarım abi. 

180 kmde bir kamp :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

180 km menzilli Bmw i3 aracım bile olsa , çok büyük macera olur. Her sene ege turu atarım abi. 

180 kmde bir kamp :) 

 

bmw nin orjinalinde jeneratör var. (idi 180km olanlarda). Ancak türkiyeye gelenlerde vergi dilimi benzinli olmayacak diye onu söktüler. Oraları boştur araçların. 

https://www.researchgate.net/figure/Comparison-of-BMW-i3-powertrains-without-REX-and-with-REX-4_fig1_330825187

bu da var https://www.researchgate.net/figure/Trailer-with-a-Range-Extender-System_fig5_330825187

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mehmet hocam. Buna hiç gerek yok. Planlı programlı çok güzel yolculuk yapılır. Miss gibi gider gelirim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Mehmet hocam. Buna hiç gerek yok. Planlı programlı çok güzel yolculuk yapılır. Miss gibi gider gelirim. 

bunlar gerek değil bence de gerekli değil araştırma olarak yapılmış. Zaten BMW de artık koymuyor.

İlk dönemler jeep patriot da çıkarmıştı. https://www.motorauthority.com/news/1031602_chrysler-shows-off-jeep-patriot-ev-range-extended-suv

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Her nevi pilli araba menzilli uzatılır halı kilim travel inşaat co ltd

 

Araba bunu çekerken , menzili dahada kısalmasın abi. 

Alternatör kayışına elektrik motoru takıp 12 volt ile çalıştırmak istiyorum. :) Mümkünmü. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Alternatör kayışına elektrik motoru takıp 12 volt ile çalıştırmak istiyorum. [emoji4] Mümkünmü. 

Mümkün. 2007 yılında standart şarj dinamosunu hem alternatör hemde 1.5kw elektrik motoru olacak şekilde yapıp dememe yaptım ancak üstüne düşmedim. Ve artık bu sistem araçlarda olmaya başladı
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:


Mümkün. 2007 yılında standart şarj dinamosunu hem alternatör hemde 1.5kw elektrik motoru olacak şekilde yapıp dememe yaptım ancak üstüne düşmedim. Ve artık bu sistem araçlarda olmaya başladı

 

klima braketine bir motor takalım rıfkıya. gücü de artar. ana kasnağa bir ilave kasnak gerekir ama.

Ali Darbaz yazdı:

 

Araba bunu çekerken , menzili dahada kısalmasın abi. 

Alternatör kayışına elektrik motoru takıp 12 volt ile çalıştırmak istiyorum. :) Mümkünmü. 

o kayış erken ölebilir emin değilim. 1KW felan kurtarır sanki.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

klima braketine bir motor takalım rıfkıya. gücü de artar. ana kasnağa bir ilave kasnak gerekir ama.

o kayış erken ölebilir emin değilim. 1KW felan kurtarır sanki.

 

Peki tatm tersi, arabaya powerbank takabilsek, akü şarjını motordan kurtarsak ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Peki tatm tersi, arabaya powerbank takabilsek, akü şarjını motordan kurtarsak ? 

 

Amaç ne? Olur tabi de amaç ne? Maliyet ise amaç oraya koyacağın enerjinin maliyeti alternatörden doldurmaktan çok daha yüksek. 

Akü şarjı normalde çok gerekmiyor hatta hiç gerekmiyor akün düzgün ise. Kullandığın elektrik ise gündüz durumdaysa çok fazla değil. Bunu da powerbank yapayım diyorsun olur tabi. Alternatörü bozuk araçla eskiden çok gezdik.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

ya şimdi size bir soru çok fazla akü muabbeti varken saçma gelmez umarım

 

arabada far ayarı otomatikte. ev ve iş kapalı otopark karanlık

 

arabanın kilidini açınca direk farları açıyor marş esnasındada açık

 

arabayı söndürüp kitliyorum o hala bir müddet açık kalıp sonra kapatıyor

 

Aküyü öldürürmü bu davranış ? yoksa araba zaten şarj ediyor hiçbişe olmazmı 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Amaç ne? Olur tabi de amaç ne? Maliyet ise amaç oraya koyacağın enerjinin maliyeti alternatörden doldurmaktan çok daha yüksek. 

Akü şarjı normalde çok gerekmiyor hatta hiç gerekmiyor akün düzgün ise. Kullandığın elektrik ise gündüz durumdaysa çok fazla değil. Bunu da powerbank yapayım diyorsun olur tabi. Alternatörü bozuk araçla eskiden çok gezdik.

 

Daha iyi sürüş deneyimi için abi. Ayağımı gazdan çekip vites atarken daha hızlı devir kaybediyorum. Ne kadar kayışta yük olursa, vites geçiş esnasında prüz oluyor. 

Bir başka öneri, 

lityum ion notebook pilinden araba bataryası yapabilirmiyim. Yani bildiğin akü yerine lityum pil koymak istesem :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Daha iyi sürüş deneyimi için abi. Ayağımı gazdan çekip vites atarken daha hızlı devir kaybediyorum. Ne kadar kayışta yük olursa, vites geçiş esnasında prüz oluyor. 

kağnı gibi değiştirme vitesi senkromeçli onlar. Pandemi bitsin gel bi rıfkıyı kullan rahatla.

Ali Gök yazdı:

ya şimdi size bir soru çok fazla akü muabbeti varken saçma gelmez umarım

 

arabada far ayarı otomatikte. ev ve iş kapalı otopark karanlık

 

arabanın kilidini açınca direk farları açıyor marş esnasındada açık

 

arabayı söndürüp kitliyorum o hala bir müddet açık kalıp sonra kapatıyor

 

Aküyü öldürürmü bu davranış ? yoksa araba zaten şarj ediyor hiçbişe olmazmı 

 

 

 

devenin kulağının kılı. aküyü öldüren marş motoru ve müzik tesisatı. bir de kaçak varsa tabi arıza.

 

kaming hom liiving hom özelliği.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
ya şimdi size bir soru çok fazla akü muabbeti varken saçma gelmez umarım
 
arabada far ayarı otomatikte. ev ve iş kapalı otopark karanlık
 
arabanın kilidini açınca direk farları açıyor marş esnasındada açık
 
arabayı söndürüp kitliyorum o hala bir müddet açık kalıp sonra kapatıyor
 
Aküyü öldürürmü bu davranış ? yoksa araba zaten şarj ediyor hiçbişe olmazmı 
 
 
Otobüs olsaydı kapat derdim ama gemilerde ve tanklarda sorun yok.
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Mıknatıslı motor yapın  jeneratörü  de  mıknatsılığın devamı için kullanın.  (yapan olursa haberim olsun)

Mıknatıslarla oynarken de dikkatli olun. Bir öğrenci anısı.

bozulmuş hard diskten sökülen iki mıknatıs ile itinayla oynadıktan sonra, ulan ders vardı bi okula uğrayayım diye yurttan fırlayıp yemekhaneye doğru yola koyuldum. bu esnada hayvani güçlü mıknatısları okulda sağa sola cak cuk yapıştırma maksadıyla pantolonun arka cebine koyup yemeğe gittim. yemek sırası vs. derken itu nun güzel yemekhanesinde cama Yakın bir kenarda (ki neredeyse her taraf cam zaten) bir masaya tabldotu indirdikten sonra plastik bardakla su almaya doğru masaların arasından otobüste sağlı sollu ilerleme tekniği kullanarak ilerlerken bir anda garip bir hisse kapılıp arkamı döndüğümde yemek yeme pozisyonunda masaya eğilmiş ağzı acık bana bakan genç mühendis aday arkadaşımın surat ifadesine takıldım. bana sanki bir uzaylıymışım gibi bakıyordu. kaslarımı biraz kaldırıp kafamı yavaşça sola çevirip bir sey mi oldu gibilerinden tavır yapıyordum ki mühendis adayımızın bile anlam vermekte zorlandığı manzaraya ben de tanık oldum. tabldotun üst kısmındaki kasığı ki cima yapışmış benle geliyordu. ne desem bos artık. bu sok anından yararlanıp kasığı biraz abanarak mıknatıstan ayırıp pardon kaşığınız bana yapışmış diyerek elemanın tabldota bırakıp hızla su almaya gittim. artık o kaşıkla yemek yedi mi yoksa benim hakkımda "lan adamda ne mabat var" varmış gibi mi düşündü bilmiyorum ama ben bile gülmekten yemeğimi zorla yedim.

  • Beğen 3
  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mıknatıslı motor yapın  jeneratörü  de  mıknatsılığın devamı için kullanın.  (yapan olursa haberim olsun)
Mıknatıslarla oynarken de dikkatli olun. 

Bende geçmiş zaman her biri 13bin gause manyak mıknatıs seti var. İki tane birbirine yapışık 10 yıldan fazladır. Mekanik ömrü bitmeden ayırmak imkansız
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Mekanik ömrü bitmeden ayırmak imkansız

 

Bitiyor mu ?

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

turbo diyor bu hibrit olsa gerek arıza vermiş. Muhtemel gri ithalat felan araç kesin immobilizer vs bir sorun var.

Araba elektrikli de ismi genel isimlendirme değişmesin diye turbo olarak bırakılmış. Buna benzer bi sebebi vardı. 

Ali Darbaz yazdı:

 

180 km menzilli Bmw i3 aracım bile olsa , çok büyük macera olur. Her sene ege turu atarım abi. 

180 kmde bir kamp :) 

Kamp yerleri boş, bizleri bekliyor :) kuyruk var kuyruk :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Bu araba 200 binden aşağı çıkmaz. Her evde iki araba yok. Herkes senede bir iki kez memleketine-tatile gidiyor. Uzun yol için araba kiralanacaksa sene içinde yaptığı tüm tasarrufu sildiriyor. O yüzden vatandaş bu arabayı almaz. Kim alır? Şirketler. Garajda altyapısını kurar. Tüm araçlar gece şarj edilir. Sabah da şehir içinde akşama kadar turlarlar. Mazot-mazotlu motor masrafından çok ucuza gelir. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...