İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araba elektrikli de ismi genel isimlendirme değişmesin diye turbo olarak bırakılmış. Buna benzer bi sebebi vardı. 

Kamp yerleri boş, bizleri bekliyor :) kuyruk var kuyruk :) 

 

Otelden otele süreriz. İ10 ile yaptığım şey :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Bitiyor mu ?
 
 

15 yıl civarı kullanım ömrü var. Yapısal büyüklüğü ile doğru orantılı ise 7500 yıl sonra ayırırlar artık [emoji88]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Otelden otele süreriz. İ10 ile yaptığım şey :)

Araç üstü çadır. Kamp yerleri de  sürekli artıyor bu yaz görün kamp yerlerini.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Isıtma konusu menzili fazla etkilemeyecek düzeye geldi mi? Elektrikli araçlarda iç mekanı ısıtma için sanırım temel olarak ısı pompası sistemi kullanılıyor. Ama nerelerden toplanıyor bu ısılar? Pil? İnverter converter? Elektrik motorları? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Isıtma konusu menzili fazla etkilemeyecek düzeye geldi mi? Elektrikli araçlarda iç mekanı ısıtma için sanırım temel olarak ısı pompası sistemi kullanılıyor. Ama nerelerden toplanıyor bu ısılar? Pil? İnverter converter? Elektrik motorları? 

 

İnverter üzerinde düzensiz akım oluşturarak çok hızlı ısınma yaratmak mümkün. Tesla Magic Box denen ısıtma ünitesi bu şekilde çalışıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

İnverter üzerinde düzensiz akım oluşturarak çok hızlı ısınma yaratmak mümkün. Tesla Magic Box denen ısıtma ünitesi bu şekilde çalışıyor 

Uzun yolda kışın menzili ne kadar etkiler?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uzun yolda kışın menzili ne kadar etkiler?

Ya da şehir içinde kış şartları nasıl etkiler?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uzun yolda kışın menzili ne kadar etkiler?

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ya da şehir içinde kış şartları nasıl etkiler?

 

Onu Emir Tunçyürek'e Soaracan :D . İnstagramdan sorunca cevap veriyor :D

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şöyle bir haber var. Almanya’da elektrikli arabalar şarj istasyonlarındaki fiyatlara göre benzinlilerden daha pahalıya seyahat ediyormuş. Yani bir firma zam yapmış. 200 tane istasyonu varmış bu firmanın
 

https://tr.euronews.com/2020/01/20/elektrikli-aracin-bataryasi-sarj-etmek-benzinli-aracin-deposunu-doldurmaktan-daha-mi-pahal

 

almanya’da 1 kwh enerjinin bedeli 0,79€ demişler. Abonelik ücreti hariç. 8€’da abonelik. 
 

yani 100km’yi 20kwh enerji ile giden bir elektrikli zoe, bunu 15,8€ maliyetle yapıyor. Ama benzinli clio (1,5€ benzin fiyatı) 100km’yi 6,5lt’lik yakıt tüketimi ile 10€ gibi bir rakama gidiyor. Eğer evden şarj olursa 20-30€ gibi 100km maliyeti söylüyor haberde
 

Avrupa’da diğer ülkelerdeki elektrik istasyon fiyatları nasıl acaba. Bu işte bir gariplik var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şöyle bir haber var. Almanya’da elektrikli arabalar şarj istasyonlarındaki fiyatlara göre benzinlilerden daha pahalıya seyahat ediyormuş. Yani bir firma zam yapmış. 200 tane istasyonu varmış bu firmanın
 

https://tr.euronews.com/2020/01/20/elektrikli-aracin-bataryasi-sarj-etmek-benzinli-aracin-deposunu-doldurmaktan-daha-mi-pahal

 

almanya’da 1 kwh enerjinin bedeli 0,79€ demişler. Abonelik ücreti hariç. 8€’da abonelik. 
 

yani 100km’yi 20kwh enerji ile giden bir elektrikli zoe, bunu 15,8€ maliyetle yapıyor. Ama benzinli clio (1,5€ benzin fiyatı) 100km’yi 6,5lt’lik yakıt tüketimi ile 10€ gibi bir rakama gidiyor. Eğer evden şarj olursa 20-30€ gibi 100km maliyeti söylüyor haberde
 

Avrupa’da diğer ülkelerdeki elektrik istasyon fiyatları nasıl acaba. Bu işte bir gariplik var. 

 

Tansu Avrupa'nın en pahalı elektrikği Almanyada. Türkiye sondan 3 cü. 

 

hhpp.png?itok=1DJvgqzA

Burdada grafiğin üstüne tıklayarak bakmak mümkün. 

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics#:~:text=Electricity prices for household consumers,-Highest electricity prices&text=The EU-27 average price,was EUR 0.2126 per kWh.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
<iframe width="964" height="320" src="https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/statexpservices/chart/index.php?title=Electricity_price_statistics" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>
EU27_2020EADEDKBEIEESITCYPTATLUFRCZSEFISKELPLROSINLLTLVHRMTEEHUBGUKLINOISMETRALMKRSMDBAGEXKUA(EUR per kWh)00.050.10.150.20.250.3
 
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

80 milyonluk avrupa’nın en güalmanya gibi yerde elektrik neden pahalı acaba. 
 

o zaman haberdeki evden şarj pahalıya geliyor olayı hatalı. Grafiğe göre 1mwh enerji 300€ diyor. Yani 1kwh enerji 0,3€ ediyor. Şarj istasyonu 0,79€ iken evden 0,3€ ile şarj mantıklı olur. Ama evlerde şarj zor tabi. Amerika gibi müstakil evler olmalı. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

istasyonlarda şarj ederken %10'luk bir kayıptan bahsediliyor. kullanılan ekipmanlara göre bu değer artar veya azabilir. yani 50khw enerji almak için 55kwh enerji çekiyoruz. bu demektir ki ödediğimiz paranın %10 azını alıyoruz. yani araç üstündeki verilerden tüketim hesaplanırken %10 üstüne koymak lazım. gerçi bu hesapları ödenen para/pil doldurma olarak yapmak daha doğru her zaman.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

istasyonlarda şarj ederken %10'luk bir kayıptan bahsediliyor. kullanılan ekipmanlara göre bu değer artar veya azabilir. yani 50khw enerji almak için 55kwh enerji çekiyoruz. bu demektir ki ödediğimiz paranın %10 azını alıyoruz. yani araç üstündeki verilerden tüketim hesaplanırken %10 üstüne koymak lazım. gerçi bu hesapları ödenen para/pil doldurma olarak yapmak daha doğru her zaman.

 

Elektrikli arabam olsa şarj istasyonlarına zaten yanaşmazdım. Ayda yılda bir iki defa uzun yolda gideceğim. Ancak o zaman tercih ederdim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Elektrikli arabam olsa şarj istasyonlarına zaten yanaşmazdım. Ayda yılda bir iki defa uzun yolda gideceğim. Ancak o zaman tercih ederdim. 

bu kayıplar muhakkak evde daha fazla oluyordur gibi geliyor bana. kablo uzunluğu, kalitesi, prizler, sigorta vs vs. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu kayıplar muhakkak evde daha fazla oluyordur gibi geliyor bana. kablo uzunluğu, kalitesi, prizler, sigorta vs vs. 

Doldurma hızı düştükçe kayıp azalır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Doldurma hızı düştükçe kayıp azalır.

Bi de gece tarifesiyle dolum yapılırsa miss :) gerçi tarifeli sisteme geçip buna dikkat edenler, tarifesiz sistemdekinden fazla fatura ödeyebiliyor. O da garip. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

gerçi tarifeli sisteme geçip buna dikkat edenler, tarifesiz sistemdekinden fazla fatura ödeyebiliyor. O da garip. 

Normal kullanımda ne kadar dikkat edilse de akşam en yüksek kullanım olduğu saatte çok pahalı olduğu için genelde dediğiniz gibi fayda sağlamıyor. Ama her akşam araç şarj edilirse fark eder üçlü tarife.

 

Gündüz      Puant         Gece

0,7195 TL 1,0567 TL 0,4498 TL

 

Tekli tarife 

0,7102 TL

 

10 kwh günlük şarj etsek.,

Normal faturaya ek 210 TL gelir tekli tarifede.

Üçlü tarife normal kullanmı hiç değiştirmese, gece araç şarj edilse 135 TL eklenir faturaya, 75 TL fark eder aylık.

 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Normal kullanımda ne kadar dikkat edilse de akşam en yüksek kullanım olduğu saatte çok pahalı olduğu için genelde dediğiniz gibi fayda sağlamıyor. Ama her akşam araç şarj edilirse fark eder üçlü tarife.

 

Gündüz      Puant         Gece

0,7195 TL 1,0567 TL 0,4498 TL

 

Tekli tarife 

0,7102 TL

 

10 kwh günlük şarj etsek.,

Normal faturaya ek 210 TL gelir tekli tarifede.

Üçlü tarife normal kullanmı hiç değiştirmese, gece araç şarj edilse 135 TL eklenir faturaya, 75 TL fark eder aylık.

 

@Erhan Doruk bey’de ters tepmiş. O kadar dikkat etmiş. 40₺ fazla gelmiş. Daha az dikkat edilse 75tl de gitti :) zamanında ben de geçmiştim. Normalden daha fazla gelmişti. Bunu kullanacak kişi gece yaşıyor olmalı :) 

 

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/302562-doğalgaz-ve-elektrik-faturası/?do=findComment&comment=3613277

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

52 kw şarj istasyonu dakikası 1 lira 10 kuruşmuş. Yok daha neler .. Şarj hız düştüğünde sökmeye dayalı sistem kurmak lazım. 60 dakikası 75 tl  :( 

Ama 22 kw olan port dakikası 40 kuruşmuş. 

 

https://youtu.be/xRpcS8XvTFo

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Zorlu’da hızlı şarj ilk yarım saat 1,5tl/dk

 

Şu Dacia Spring gelsede incelesek. Alamam ama incelerim. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...