İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Tdci Fiestaların Genel Sorunu


Serkan Toker

Recommended Posts

Hasan Tahsin Şipit

Direksiyon yağını da kontrol ettiniz mi? Ya da fren hidroliğini?

Yorum bağlantısı
Erdinç AKBALIK

Direksiyon yağını da kontrol ettiniz mi? Ya da fren hidroliğini?

Eksilme olarak bahsediyorsanız. Yağda veya hidrolikte bir eksilme yok. Gerçi hangisi yağ hangisi hidrolik bilmiyorum fakat motor kısmındaki bütün plastikler dolu. ( Su , yağ hidrolik ...)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yusuf Yalçın Karakaya

Selamlar,

Ahmet bey bu sorun çözümü ile ilgili ne yaptınız paylaşım yapmamışsınız.

Çözüm olarak neler yaptınız bilgilendirebilir misiniz?

Yazılım?

Akü?

Diğer?

Yorum bağlantısı
Murat Mestav

günaydın herkese.

aynı sorun bir yılı aşkın bir süredir benimde başımdaydı en son bir ay önce aküm tamamen basmaz oldu ve 72 amperlik mutlu akü aldım şimdi hiç bir sorun kalmadı.kayseri'de soğuklar başladı sabahları yarım marşta çalışır oldu araç bende hayret ettim oysa önceki akümde 2 yılık 60 amper inci aküydü.akünün gösterğesi yeşildi herhamgi sorun gözükmüyordu ama elektrikçide ölçtürünce gerçek ortaya çıktı.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Enjektör memelerinin değişmesi gerekiyor. Pompacım çok yakın birisi ama 600 tl fiyat verdi siz ne diyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Samet Demirbaş

benzer sıkıntı bendede vardı. araç soğuk havada isteksiz oluyordu :) en sonunda hiç çalışmadı bende ustamı çağırdım ve akümü yüksek amperli bir aküyle değiştirdim. şuan 1 kış yaşadım en soğuk ayazlarda bile tek marşta alıyor. ve yanlıs aktarım yapmayayım. çalışmamayı yaptığı vakit beraberinde mazot hava yapıyordu ve herdefasında elle o yumusak şeyi adı aklıma gelmiyor sıkıp havasını almak zorunda kalıyordum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Recep Ortataş

arkadaşlar merhaba siteye yeni katıldım

benimde bir sorunum var

2008 model 119.000 km de 1.4 dizel fiestam var

2-3 aydır rolantideyken araçtan fıs fıs ses geliyordu, fazla önemsemedim öyle kullandım, son zamanlarda merak edip netten araştırdım, enjektör kaçırıyor sonucuna vardım kendi kendime, aracı sürekli götürdüğüm bostancı sanayii de bir ustaya götürdüm (opel ci normalde) . o bana dizel pompacıya git dedi bir baksın ne kadar tutar sor gel dedi, gittim adam dinledi aracı enjektörler kaçırıyor temizlenmesi lazım dedi 250-300 tl kabaca fiyat söyledi, neyse diger ustaya dedim böyle böyle, gel ben bakayım dedi çok tutuyormus dedi, gittim usta söktü enjektörleri pullarını ve oringleri değiştirdi, taktı geri . topladı aracı, aldım eve dönüyorum otoyola çıktım baktım araç 90 'ı geçmiyor. tekrar aradım ustayı geri dön bakalım dedi, açtı söktü herşeyi kontrol etti sorun bulamadı, ertesi gün sabah gel bakalım dedi, gittim yine tekrar söktü kontrol etti baktı birşey yok. turbodan olabilir dedi turbocuya kontrol ettirdik sorun yok. oraya buraya bakıyor herşey normal ama aracı yola çıkarıyoruz gitmiyor çekişten çok düştü, o güne kadar hiçbir sıkıntısı yoktu aracın canavar gibiydi, enjektörleri pompacıya teste gönderdi 2-3 saat bekledim, gelen cevap bunların 4 taneside arızalı tamir görmesi lazım 700 tl fiyat istedi, ben kabul etmedim aynen geri taktı 2 gündür öyle kullanıyorum, pazartesi günü ataşehirdeki herford a götürüp göstereceğim onları aradığımda görmemiz lazım makineye bağlayıp test ederiz demişlerdi aracı

sizce bu arızada tam olarak neden kaynaklanıyor ve tahmini ne kadar tutar

yani bir enjektör sökülüp takılmayla böyle bozulurmu ?

şimdiden tşk.ler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

normalde pul değişimi ile bozulmaz, vesile ile her markanın ustası beceresi, ayrıdır

Yorum bağlantısı
Recep Ortataş

evet aracı servise götürdüm cihaza bağlayıp baktılar herhangi bir hata ile karşılaşmadılar, beni bir pompacıya yönlendirdiler, Ümraniye sanayi de emek pompa gittim onlarda cihaza bağladılar test ettiler araçta enjektörlerde verimsizlik tespit ettiler, aracı bıraktım söküp temizleyecekler veya tamir gerekirse tamir edecekler. 250-700 arası tahmini bir rakam söylediler, işin durumuna göre

yarın öğlen gibi arayacaklar inş. sorunsuz teslim alırım aracımı.

Yorum bağlantısı
Recep Ortataş

sonuç = enjektör memeleri değişti 4 taneside, + bakım + işçilik = 1000 tl kdv dahil (fatura aldım)

araç şuan çok iyi durumda canavar gibi,

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

selam arkadaşlar, arabada bazı sorunlar var ustalara gösterdim ve şu sıkıntılar old. söylendi: (araç 2006 tdci tiptronik vites)

- akslar değişecek

- beyinde problem varmış. debriyaj rölövesimidir nedir frene bastığımda algılama sıkıntısı yaşanıyormuş, hatta dediğine göre araba çalışmıyorken bile beyin kendi kafasına göre vites değiştiriyormuş,

- siboplarda sıkıntı varmış, keçelerden yağ kaçağınıda iş arkadaşım teşhis etti.

birde kendi tecrübelerimden kaynaklı direksiyonda da sıkıntı var. ama vatandaşlar direksiyon kutusunu açtırtma toplaması her ustanın harcı değil diyorlar.

sizden temennim bu işlerin ciddiyet boyutu nedir birde kaç lira civarı tutar.

gayri resmi yoklamalarıma göre

300 + 100 şanzuman yağı

300

800 + 100

toplam 1600 biz buna 200 de işçilik eklesek 1800 diye tahmin ediyorum.

ankarada azim ford servisinde yaptırmayı düşünüyorum.

selametle kalın

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Çağlayan Bey ben de Asm kullanıyorum.Mesajınızdaki ikinci maddeyi görünce yazmak istedim.Benim araç çalışmıyorken değil de daha çok rölanti halinde N konumundayken debriyaja basan motor kendi kendine devreye giriyor ama vites değiştirmiyor.Yani ekranda N konumu kesinlikle değişmiyor.Bu durum Asm şanzuman için normal olabilir.Beyinle ilgili aracınızı fazla kurcalatmayın.Biraz bekleyip diğer Asm kullanan arkadaşların görüşlerini de paylaşırlarsa değerlendirin.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Caglayan Celiker
(düzenlendi)

Çağlayan Bey ben de Asm kullanıyorum.Mesajınızdaki ikinci maddeyi görünce yazmak istedim.Benim araç çalışmıyorken değil de daha çok rölanti halinde N konumundayken debriyaja basan motor kendi kendine devreye giriyor ama vites değiştirmiyor.Yani ekranda N konumu kesinlikle değişmiyor.Bu durum Asm şanzuman için normal olabilir.Beyinle ilgili aracınızı fazla kurcalatmayın.Biraz bekleyip diğer Asm kullanan arkadaşların görüşlerini de paylaşırlarsa değerlendirin.

Bu ASM şanzuman ın beyin olayı ile ilgili bugün garip bişey yaşadım.

Ford servisindeki çocuklar ısrarla beyinde ki 8xxx kodlu bi hatadan dolayı arabanın ilk çalıştırmayı yapmadığını sölediler.

oysaki tecrübeyle sabit olmak üzere sorunun hava sıcaklığı ile direk alakası old. kannatindeyim. sabahları -1 ve daha düşük sıcaklıklarda çalışmayan araç, güneş biraz yükselip ortamı ısıtınca çalışıyor. ayrıca öğle, akşam saatlerinde de sıkıntısız çalışıyor. 1 haftadır ankarada gece sıcaklıkları -5 ve altında seyrettiğinden sabahları eşim çalıştıramıyordu bende ilgilenmiyordum arabaylşa.

bugün ihtiyacım old. için çalıştırıayım dedim. yine çalışmadı. araç hafif meyilli bir yerde idi, vites boşa alıp aracı yarım metre kadar yerindne oynattım ve 1-2 kontak aç kapadan sonra araç çalıştı. bu soruna ostim deki ve ivedikte 2 farklı usta ise sübap sıkıntısının sebep old. iddia etmişlerdi.

bu arada başka bi başlık açmadan sonrmak istediğim bir konu var.

aks ve direksiyon mekanik anlamda birbirilerini etkileyen unsurlarmıdır.?

yine ustalrdan birnin arabayı kullanırken senin akslarda sıkıntı var dediği bir sorunun, direksiyonu sadece belli bir noktadan sağa çevirdiğim esnada çıkarttığı sesden dolayı aksdan kaynaklı old. düşündüğümüz sorunu hatırlatması sebebiyle aralarında bir ilişki olup olmadığını merak ettim.

teşekkürler.

tarihinde Caglayan Celiker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

sabah araç çalıştırmayla ilgili sorunun asm şanzumanın beyni ile ilgi birşey değil. güçsüz akü kızıştırmanın tam çalışmaması kış gelmeden koyulmayan antifiriz vs. gibi durumlardan ötürü zorlu kış koşullarında araç çalışmaz.

Yorum bağlantısı
Tamer Taban

benim aracım dün akşam marşa bastım marş motoru 1-2 kere döndü sonra çalışmadı. tekrar denedim yine aynı şey oldu.soğuk havalarda tek marşta baygında olsa çalışıyordu.akşam vites kutusu arızası uyarısıda verdi, ne yapacağımı şaşırdım, sonra vites kolunu vitese aldım sonra tekrar boşa aldım marşa bastım vites kutusu uyarı lambası söndü. aküden şüpehelendim takviye yaptım yine çalışmadı. takviye kablosunu topladım. son bir kez deneyim dedim bu sefer gır gır gır yaptı sonra gıjjjj diye bi ses geldi ve artık sadece o gıjjj sesi geliyor.marş dişlisimi sıyırdı acaba.perşembe arabayı çekiciyle bi servise götüreceğim ancak özel servismi yoksa yetkili servismi olsa daha iyi olur bilemiyorum.ilgilenen yada başına böyle bişey gelen varsa yardımcı olabilirse sevinirim. istanbul pendik civarında güvenilir bi özel servis yada usta tavsiye edebilirseniz de olur.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Kuru

3 nolu hortum egr borusu, 4 nolu turbo emiş hortumunda kurum birikmez zaten temiz hava alıyor, sadece hafif yağlanma olur oda yandan giren küçük hortumdan gelir, 4 noluyu söküp yırtık varmı iyice kontrol ettirin siz.

selam kolay gelsin. 2006 model bir fiesta aldım. aracın iki kelebek camını kırmışlardı.bende durumumun elverişli olmaması sebebi ile yan sanayi iki adet kelebek camı takdırdım. (işçilik+2 adet cam fiyatı 80tl) fakat şöyle bir sıkıntı var. yan sanayi camları takınca orjinal camlarda olan kapıyla arada kalan plastik vari siyah malzeme yan sanayi camların üzerinde yok. bu seferde kapı ile cam arasında 2cm. civarında bir boşluk kaldı. bunu için bana bir öneriniz var mıdır acaba? nereye gittiysem orjinal cam taktır dediler ama benimde ona şu an için durumum yok. şimdiden teşekkürler?

Yorum bağlantısı
Misafir

Merhaba arkadaşlar ben arabamı tamire verdim. Bununla ilgili sizlere sorayım dedim. Bilgisi olanlar varsa yazsın lütfen. 2005 fiesta 1,4 dizel arabamın 90.000 bakımı yaptırıldı ve ben arabayı 98.000 binde aldım. şuan 100.000'de ve arabanın çekişi düştü, araba geç performansa geçiyor. bende tamirciye gitdim, enjektörler değişecek veya temizlenecek dedi ve bende değiştirtdim. ve baskı balata değişmesi gerekiyordu (debriyaj üstte kavrıyordu idare eder ama 2 bilemedin 3 ay idare eder dedi)bunun yanında ön fren baskısı ve diski ile birlikte ne kadar eder. Cevaplarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Merhaba arkadaşlar ben arabamı tamire verdim. Bununla ilgili sizlere sorayım dedim. Bilgisi olanlar varsa yazsın lütfen. 2005 fiesta 1,4 dizel arabamın 90.000 bakımı yaptırıldı ve ben arabayı 98.000 binde aldım. şuan 100.000'de ve arabanın çekişi düştü, araba geç performansa geçiyor. bende tamirciye gitdim, enjektörler değişecek veya temizlenecek dedi ve bende değiştirtdim. ve baskı balata değişmesi gerekiyordu (debriyaj üstte kavrıyordu idare eder ama 2 bilemedin 3 ay idare eder dedi)bunun yanında ön fren baskısı ve diski ile birlikte ne kadar eder. Cevaplarınızı bekliyorum.

Enjektör işinden emin olmadan değiştirmeyin, dediğiniz km. ler de enjektörlere bir şey olmaz...Debriyaj değişmedi ise ömrünü tamamlamış olabilir...Maf sensörü de çekişte bariz fark yaratır, temiz olup olmadığını kontrol ettirin derim....Yüksekten kavraması debriyajın Ford araçların genel özelliğidir...Takılacak balata sonrası müdahale edilmezse yine üstten kavrayacak...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

enjektör, baskı balata, ön fren baskı ve diskin değişimi ve ustanın el emeği ne kadardır? Serkan bey teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için.

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

kimsenin işçiliğine burada pay biçilmez. siz kendisine bir sorun fiyatı ara yolu bulursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Bu arada maf sensörü nedir? anlayamadım, arkadaşlar ustadan ustaya değişir lakin üç aşağı beş yukarı fiyatlar birbirine yakındır. enjektör, baskı balata, ön fren baskı ve diskin değişimi ve ustanın el emeği ne kadardır? Serkan bey teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için.

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

MAF sensörü debimetre hava akışmetre diyede bilinir. ford parçacılarında fiyatı 300 ile 350 arası olup pejo servislerinde 180 ila 200 tl arasında alınabilir aynı üründür . markası simensdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih ÖZTÜRK

Merhaba,

Bende aranıza 3-4 ay önce katıldım.

Aracımın baskı balatası yukarıda kavrıyor. Sanayida ustam değişim dedi. hangi marka ve model önerirsiniz?

Yorum bağlantısı
Misafir

Arkadaşlar tüm fiestalarda motor sesi hep yüksek midir? ve fiestalar içine sesi çok mu alır? Bana biraz yüksek gibi geldi. Ve bu sağ-sol aynalar solduğu için buna nasıl çözüm bulabiliriz. Ben ankaradayım bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. yakıt durumu konusunda da bilgisi olanlardan yardım bekliyorum. 150 tl dizel aldım shell'den euro-dizel şuan hep şehir içi kullandım, "490" larda. Normalde ne kadar gitmesi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...