İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Tdci Fiestaların Genel Sorunu


Serkan Toker

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu iş için alıcam bir tork anahtarı, sorun çıkarsa kendim sökeceğim, bosch dizelde temizletip geri takacağım, basit iş, enjektör yapışmasın yeter, periyodik kontrol şart, kaçak başladığında farkedip, zaman geçirmemek lazım, yoksa enjektör fena halde sıkışıyor.

digital-tork.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu
(düzenlendi)

yarın sıkı bir pazarlık yapmak lazım o zaman. teşekkürler. :)

tarihinde Hadi Küçükoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

yarın sıkı bir pazarlık yapmak lazım o zaman. teşekkürler. :)

Sökünce ultrasonik temizlicek cihaza bağlayıp kontrol etçekse maliyeti 300 lirayı bulur. pompaya da bakar basıncına bilgisayardan.

Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu
(düzenlendi)

bugün pullar değişti, enjektörler yerine o kadar oturmuş ki 4 ünü sökmek tam 1 saat 15 dk sürdü. hazır motorda işlem varken, debriyaj da çok çok üstte kavrıyorken baskı balata değiştirelim dedim. baskı balata için ön tekerleri sökünce gördük ki fren balataları %20'ye kadar erimiş. onları da değiştirdik. balatalar sökülünce karşılaştığımız görüntü çok kötüydü. balata üzerinde iki çemberi birbirine bağlayan perçinler bile erimiş, balatanın kendisi 1mm den az kalmıştı, adeta kağıt gibiydi. neredeyse yolda bırakacakmış. hem pullar hemde baskı balata değişince araçta bir ivmelenme, güç artışı oldu.

maliyet :

enjektör pulları (4 adet) : 20 TL

baskı balata : 125 TL

fren balataları (2 çift) : 50 TL

işçilik : 200 TL

toplam : 395 TL

aracı sabah 9'da bıraktım, öğlen yemeği arası vermeden akşam 18:30'da bitti.

tarihinde Hadi Küçükoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

bugün pullar değişti, enjektörler yerine o kadar oturmuş ki 4 ünü sökmek tam 1 saat 15 dk sürdü. hazır motorda işlem varken, debriyaj da çok çok üstte kavrıyorken baskı balata değiştirelim dedim. baskı balata için ön tekerleri sökünce gördük ki fren balataları %20'ye kadar erimiş. onları da değiştirdik. balatalar sökülünce karşılaştığımız görüntü çok kötüydü. balata üzerinde iki çemberi birbirine bağlayan perçinler bile erimiş, balatanın kendisi 1mm den az kalmıştı, adeta kağıt gibiydi. neredeyse yolda bırakacakmış. hem pullar hemde baskı balata değişince araçta bir ivmelenme, güç artışı oldu.

maliyet :

enjektör pulları (4 adet) : 20 TL

baskı balata : 125 TL

fren balataları (2 çift) : 50 TL

işçilik : 200 TL

toplam : 395 TL

aracı sabah 9'da bıraktım, öğlen yemeği arası vermeden akşam 18:30'da bitti.

Baya ucuza halletmişsiniz.

Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu

Uyarı yapan arkadaşlara teşekkürler. Burada yazılanları okumasam, usta 400 dese verirdim sanırm.

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Uyarı yapan arkadaşlara teşekkürler. Burada yazılanları okumasam, usta 400 dese verirdim sanırm.

hangi serviste yaptırdınız acaba merak ettim. gerçekten ucuza hallolmuş akılımızda kalsın hiç olmazsa bi adresimiz daha olur.

Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu

Servise gitmedim. Narlıdere sanayide güvendiğim bir oto elektrikçi arkadaşla aynı mekanda iş yapan bir ustaya yaptırdım.

İsteyene ö.m yoluyla ismini veririm.

Yorum bağlantısı
Mert Yetginbal

Arkadaşlar 2005 tek kapı fiestam var ilk aldığımda arabanın durumu içler acısıydı forumda yazılan tüm hatalar arabada mevcut idi motor perişan haldeydi,

gözümü karartıp 2 ay önce sanayiye aracımı soktum malzemeleri sizlerin sayesinde forumdan bakarak öğrendim ve ustalarla pazarlık içine girdim arabamı tam 1 ay içersinde 2.100TL harcıyarak harika bir konuma soktum sizden tavsiyem ustaya güvensenizde parçaların fiyatını önceden öğrenmeniz ve yalnız gitmenizdir şimdi araba uçuyor bursaya geçen hafta gittim Ankaradan geldim 135 tl polatlıdan 30 tl likte depoda olan mazotla eskişehirde 1 gün gezdim bursada birgün hatta kayboldum 1 saat arabayı yordum geri döndüm ankaraya 1 günde burda gezdim mazotum anca bitti bu araba gerçekten yapılan masrafa değiyor Sizlere teşekkür ederim nedeni ise arabayı almadan önce formunuzu okumaya başladım ve arabayı o anda sevdim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Caglayan Celiker
(düzenlendi)

bu aralar aracın motoru soğukken ilk çalıştırdığımda şık şık şık diye bi ses geliyor. (sanki metal bi kapın içinde çakıl tanesi çalkalar gibi). motor ısınıp devirlendikçe kesiliyor ses. 20 sn kada r sürüyor. motor kapağını açıp dinlemeye çalıştım. sağ önden geliyor. sanki triger kayışının oralardan.

bu durumla alakalı fikri olan varmı.?

tarihinde Caglayan Celiker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mert Yetginbal

bu aralar aracın motoru soğukken ilk çalıştırdığımda şık şık şık diye bi ses geliyor. (sanki metal bi kapın içinde çakıl tanesi çalkalar gibi). motor ısınıp devirlendikçe kesiliyor ses. 20 sn kada r sürüyor. motor kapağını açıp dinlemeye çalıştım. sağ önden geliyor. sanki triger kayışının oralardan.

bu durumla alakalı fikri olan varmı.?

Abi forumda bu konu hakkında bilgi var şıkşık muhabbeti hakkında kaç modelse gir arızalar sık sorulan sorulardan bi bakıver sana zahmet

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Merhabalar 2009 fiesta 1.4 tdci eski kasa araçta 110 civarı seyrederken hafif bozuk yolda frene basınca direksiyonda inanılmaz titreme oluyor nedendir acaba ?

Yorum bağlantısı
Fatih Afsar

direksiyonla ilgili benim de soru işaretlerim var !

hareket halindeyken değil ama rolantide çalışırken direksiyonu çevirince araç sanki önden titriyor gibi... işkilleniyorum bu durumdan ama sanayiye gitmek de gözüm kesmiyor:)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bu aralar aracın motoru soğukken ilk çalıştırdığımda şık şık şık diye bi ses geliyor. (sanki metal bi kapın içinde çakıl tanesi çalkalar gibi). motor ısınıp devirlendikçe kesiliyor ses. 20 sn kada r sürüyor. motor kapağını açıp dinlemeye çalıştım. sağ önden geliyor. sanki triger kayışının oralardan.

bu durumla alakalı fikri olan varmı.?

Motorunuzun yağı ne durumda?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Merhabalar 2009 fiesta 1.4 tdci eski kasa araçta 110 civarı seyrederken hafif bozuk yolda frene basınca direksiyonda inanılmaz titreme oluyor nedendir acaba ?

Fren disklerinden olmasın, bozuk yol harici de yapıyordur bence..

direksiyonla ilgili benim de soru işaretlerim var !

hareket halindeyken değil ama rolantide çalışırken direksiyonu çevirince araç sanki önden titriyor gibi... işkilleniyorum bu durumdan ama sanayiye gitmek de gözüm kesmiyor:)

Direksiyon hidrolik seviyesini kontrol ettiniz mi ?

Yorum bağlantısı
Mert Yetginbal
(düzenlendi)

Yeni Konu

Öğrendiğime göre arkadaşlar bizim fiestlar avrupaya satılanla aynı avrupadakilerin programı bizimkinden yüksekmiş ama aynı araba sırf yazılım sayesinde

50 den 110 a çıka biliyormuş ankarada yaptıran bir usta buldum bir arkadaşım yaptıracagını sölüyor 600 tl fiyat aldım sizce bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?

tarihinde Mert Yetginbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Fren disklerinden olmasın, bozuk yol harici de yapıyordur bence..

Direksiyon hidrolik seviyesini kontrol ettiniz mi ?

başka bişe için servise götürdüm arada onu da sordum disklerden kaynaklanıyor dediler. Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yeni Konu

Öğrendiğime göre arkadaşlar bizim fiestlar avrupaya satılanla aynı avrupadakilerin programı bizimkinden yüksekmiş ama aynı araba sırf yazılım sayesinde

50 den 110 a çıka biliyormuş ankarada yaptıran bir usta buldum bir arkadaşım yaptıracagını sölüyor 600 tl fiyat aldım sizce bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?

50' den derken 50 nedir Mert ? Beygir gücü diyorsan Avrupa yazılımı ile falan ilgisi yok hepsi 68 beygir...Yazılım ile artış olur ancak fayda-zarar ilişkisi tartışılıyor forumda sürekli....

Yorum bağlantısı
Ertan Aker

Merhabalar 2009 fiesta 1.4 tdci eski kasa araçta 110 civarı seyrederken hafif bozuk yolda frene basınca direksiyonda inanılmaz titreme oluyor nedendir acaba ?

bu aldığımdan beri benimde klasik sorunum. çözüm ise fren disklerinde. Fren diskleri nedense kısa zaman içinde eğriliyor ve 120 km hız civarında frene basarsanız acayip şekilde titreme yapıyor.

Eğer fren disklerinizi yeni değiştirdiyseniz garantiden değiştirme ihtimaliniz var. Ustanızla görüşün.

Yorum bağlantısı
Göksel Kaya

bende de arac 120 km hıza gelince yolda gezmeye başlıyor sebebi nedir acaba ? korkudan 110 u gecmiyorum

50' den derken 50 nedir Mert ? Beygir gücü diyorsan Avrupa yazılımı ile falan ilgisi yok hepsi 68 beygir...Yazılım ile artış olur ancak fayda-zarar ilişkisi tartışılıyor forumda sürekli....

o sıkıntı bendede vardı diskleri değiştirdim titreme geçti

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

geçen dyno testinde aracım 68.9 hp çıktı :)

bende de arac 120 km hıza gelince yolda gezmeye başlıyor sebebi nedir acaba ? korkudan 110 u gecmiyorum

o sıkıntı bendede vardı diskleri değiştirdim titreme geçti

en önemli etken lastik janttada bi eğrilme olabilir kontrol ettirin. ama genel sorun lastiklerdir. doğru yerde olmayan lastik bile büyük bir sorundur.

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

şaşmaz da azimler ford servisinde aşağıdaki işlemlere alınan ücretleri veriyorum, yorum yapan olursa sevinirim.

- gergi takozu (vantilatör kayışının orda) yenisi ile değişti. 100 TL

- würth katkı maddesi 25 TL

- far ayarı ve işçilik 75 TL

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bugün aracımın motorunu alttan kontrol ettim, vites kutu kapağını açıp Wurth HHS yağı ile yağladım, bu arada tüm aks körüklerini, z-rot lastiklerini ve direksiyon körüklerini Sonax Gummi lastik yenileyici spreyle korumaya aldım, her sene bunu tekrarlarsanız lastik aksam senelerce dayanır.

Gelelim sorun çıkarma ihtimali olan yerlere, incelememde tespit ettim, öncelikle herkes aracını lifte alıp radyatör altından geçen direk siyon hidrolik hortumunun tam radyatör sol at köşesindeki soketten çıkan kablo demetine sürtüp sürtmediğine baksın, hortumu tutan üst kelepçe yerinden çıktıysa srtünme oluyor, hortum delindiği an direksiyon sertleşecektir, ayrıca yine alttan sağ sis farının ordan yukarı doğru bakın, küçük parmak kalınlığında üzerinde gümüş renkli metal koruma olan hortum yukarıda farın altköşesine doğru kenar kısma sürtüyor, zamanla buda delinecektir, korumaya alın ve yakından geçen kalın hirdolik hortumun metal boğaz kısmına cırt kelepçe ile sabitleyin, bunun dışında tüm görünen hortum ve kabloları kontrol edin, sürtünme olmayacak şekilde durmalarını sağlayın.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erdinç AKBALIK

Arkadaşlar merhaba, ilk sorunumu yazayım. İlk olarak arabam yağ damlatıyor 2 hafta öncede yapıyordu, sanayide halletik 1 haftadır yine başladı. Tekrar gittim ve aşırı bir sorun olmadığını motoru alttan yıkatıp öyle gelmemi söyledi bende müsait zamanı bekliyorum. Bu arada yağı ara sıra kontrol ediyorum çok fazla bir azalma yok. İstanbul anadolu yakasında önerebileceğiniz bir usta varmı? İkinci olarak dönüşler tam tur yaptığım zaman bir gıcırtı sesi geliyor harekete geçtiğimde sanki tam tur dönüşlerde sürtme oluyor gibi ıslık çalıyor. Son olarak ise frene küçük dokunuşlarda ufaktan gıcırtı oluyor. Bunlar için neler yapabilirim.

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. İlk araba olduğu için kafaya çok takıyor olabilirim :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...