Tufan Efe

Fiesta V - Yakıt Tüketimi

Recommended Posts

Celal Aydın

Fiesta 2007 1.4 tdci aracım ile 630-650 km arası gidiyorum depoyu doldurduğumda. Klima açık veya kapalı, uzun yol veya şehir içi çok farketmiyor. Karma tüketimim 5.4 litre civarında. 35-36 litreye doluyor (36 x 6,37= 229,32) (229,32/650km = 35 kuruş) iyi mi kötü mü bilmiyorum ama dikkat etsem daha da aşağı çekebilirim. Lakin araç dinamik bir araç, dikkat etmeye çok müsait değil. Gaz pedalını okşamak yetiyor zıplaması için :)

En sevdiğim yanı, ne yaparsan yap, nasıl sürersen sür, aşırı yakmaması.

Saygılar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın

Adana-Malatya-Mersin arası 1076 km yol yaptım yenilerde.
Bir dolu depo (36ltX6,50₺=235₺) ile yola çıktım.
Hızım 130’dan aşağı nadir düştü, ara ara 110 ile stabilize yollarda gittim. Geçiş ve varış yerlerinde trafiğe dahil oldum, dur kalk çok oldu. Hiç dikkat etmedim, acımadım aracıma.
Klima yolculuğun %15’inde açıktı sadece, Adanayı çıkana dek. 
Dönüşte de 115₺’lik mazot ekledim depoya, Mersin’e geldim.
Toplam 235+115=350₺ aldığım yakıt.
350₺/1076km=32,5 kuruş.
32,5₺/6,50₺=5 lt mazot yakmış 100 km’de. 
Bakımın üzerinden 13.000 km geçti, Mazot filtresini değiştireli 20.000 km’yi geçti.
Hava filtresini dahi değiştirmedim, 15.000 km’yi bekliyorum bu kez.
Bu kez beni şaşırttı aracım, bunca olumsuzluklara rağmen sonuç çok güzel.
Havalar serinleyince interkul varmışçasına soğuk hava girişi olduğundan mıdır, klimayı çok az kullanmamdan mıdır nedir, bu değeri ilk kez görüyorum, o kadar rakım tırmanmama rağmen.
Ah o 3 yıl önceki mazot fiyatları olacaktı günümüzde, sudan ucuz gezermişim bu araçla.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
mehmet akyıldız

Abiler bende yeni sayılırım ama yardıma ihtiyacım var 2006 fiesta var bende 165 bin km de yaklaşık 10 bin önce enjektor işe yaptimemeleri değişti 1000 tl verdik ama yakiti cogaldi sanki tarih 1 aralık 2018 100 tl ile 300 km gidiyurum normalmi acaba dizel arac.teşekkür ederim yardimci olan olmayan.baskı balata 20 bin oldu bakımlar tam sadece mazot filtresi 15 bin.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Abiler bende yeni sayılırım ama yardıma ihtiyacım var 2006 fiesta var bende 165 bin km de yaklaşık 10 bin önce enjektor işe yaptimemeleri değişti 1000 tl verdik ama yakiti cogaldi sanki tarih 1 aralık 2018 100 tl ile 300 km gidiyurum normalmi acaba dizel arac.teşekkür ederim yardimci olan olmayan.baskı balata 20 bin oldu bakımlar tam sadece mazot filtresi 15 bin.


Yakıt tüketim değerleriniz gayet iyi.
Ortalama 5.3 lt/100km ‘ye tekabül ediyor.
Yani 33 kuruş yakıyor kilometrede (6,09₺ shell pompa fiyatından hesapladım)

Benim araç 255.000 km’de uzun yolda 130-150 km/h bandında ortalama 5.1 litre, şehir içi uzun süreli kullanımda 5.8-6.0 aralığında yakıyor.
Havalar da soğudu, yakıt tüketimi cüzi miktarda yükselecektir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
mehmet akyıldız

Normal yani oylemi abi.gerçi 68 hp araba motorda sıkıntı yok ama daha çok gidilebilecegi inancindayim yada öyle teselli ediyorum kendimi hep.diyorum bunu satım 1.6 focus tdci alayım 2009 2010 tavsiyesi ne olur

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Normal yani oylemi abi.gerçi 68 hp araba motorda sıkıntı yok ama daha çok gidilebilecegi inancindayim yada öyle teselli ediyorum kendimi hep.diyorum bunu satım 1.6 focus tdci alayım 2009 2010 tavsiyesi ne olur


Gayet normal yakıt tüketimi.
Daha aşağı yaktıramazsın. Çok çabalaman gerek, 90’ı geçmemen gerek, böyle atik bir araçta o da imkansız bişey.
Bir depo ile 650 km gidersin şehir içi-dışı karışık.
Uzun yolda maksimum 700 km gidersin.
Bunlar hep normal ve seri kullanımlar için geçerli.

Gerçekten çok dikkat edersen, sabır taşını çatlatırsan, daha yüksek kilometreler gidebilirsin.

Focus’lar güzel araçlar, dizellerini 6 litreden aşağı zor yaktırırsın o dediğin modellerde. Şehir içinde 7’leri bile görürsün.
Ama uzun yolda, aracın motoru güçlü olduğundan, fiesta’ya göre daha az yaktırabilirsin.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Kurnaz

Herkese merhabalar.

 

Araç 2007 model Fiesta 1.4 TDCI Comfort. 3 hafta içinde hassas bir ölçüm yaptım. Genelde 2 kişi ve az eşya yüklü olarak kullanıyoruz. Aracı genelde sakin, yavaş hızlanan ve en yüksek hız olarak da 90-100 km/saat hızlarında kullanan birisiyim. Vites geçişlerini 3000 dev./dak. yapıyorum ve aracı genelde 2000 dev./dak. ile kullanıyorum. Şunu da belirtmeliyim ki aracın tüm enjektörleri ve turbo şarj parçası 2 ay önce orijinal ürünler ile değiştirilmiştir. Bir arkadaşım bir süre yakıt tüketimi normalin üzerinde seyredebilir diye uyarmıştı. Ardından da ortalamanın altına inersin dedi ancak tam olarak nasıl bir süreç olduğunu anlayamadım.

 

Dolumdan sonra sayacı sıfırladım ve toplam 550 km (400 km uzun yol + 150 km şehiriçi) yol yaptım. Araç hala 160 km kadar menzil gösteriyordu ancak yeniden hassas dolum yaparak toplam 31 lt yakıt dolduruldu. 19 Ocak 2019 İzmir bölgesi pompa fiyatları ile 191 TL ödedim. Yani ortalamaya vuracak olursak; km de 0,056 lt yakıt kullanıp, km başına 0,347 kuruş harcamış. 100 km de ortalama 5,6 lt bana çok fazla geldi ancak arkadaşın dediği gibi acaba bu yeni takılan ürünlerin bir rodaj süresi var mıdır? Tahminen ne kadar sürer ve son dönem ki soğuk havanında yakıt tüketimine abartılı etkisi olur mu merak ediyorum. En sağlıklı ölçüm ne zaman ve nasıl yapılabilir? Yorumlarınızı alabilirsem çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın



Merhaba.
5.6 lt şu soğuklarda iyi bir değer, hiç canınızı sıkmayın. Yukarıda kendi ölçümümü yazdım okuduysanız, aynı araç aynı model var bende de.
3.000 devirde vites değiştirmenize gerek yok, araç yüklü iken, yokuş çıkarken yapın bunu.
90’la gitmek bu araca az yaktırmıyor, en az 110 ile gidin, 2.500 devire tekabül edecek, o zaman az yakıyor bu araç.

Ben 130 hızıyla 3.000 devir civarı seyrederim, 5.5 litreyi geçtiğini görmedim henüz.
En az yaktığım bugüne kadar 5.1 lt, en çok yaktırdığım ise 5.9 lt (şehir içi motor ısınmadan, tın tın 1-2-3 viteslerde)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

3000 devir gereksiz yüksek, düşük devirde sürün az yakar

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
3000 devir gereksiz yüksek, düşük devirde sürün az yakar


Düz yolda vites yükseltmek için bence de gereksiz yüksek 3.000 devir.
Otobanda da normal yakma sınırı kabul edilebilir 3.000.
En az yakacağı hız ve devir ise 110 km/h 2.500 devir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Kurnaz
3 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


Düz yolda vites yükseltmek için bence de gereksiz yüksek 3.000 devir.
Otobanda da normal yakma sınırı kabul edilebilir 3.000.
En az yakacağı hız ve devir ise 110 km/h 2.500 devir.

 

Celal bey değerli yorumunuz için teşekkürler.

 

Bahsettiğim gibi enjektörlerin ve turbo şarj ünitesinin 130bin km araçta değişimi beni çok düşündürmüştü. Tüm ustalardan görüş aldığımda aracın düşük devirde kullanılması ve yakıttan kaynaklanabilecek sorunlar masaya yatırılmıştı. Toplamda 9000 TL kadar bir masraf yapınca ne derlerse yapmak zorunda kaldım :) Öncesinde ki araç kullanımım şu şekildeydi; 2000 devir./dak. normal araç kullanımı ve 2500 dev./dak. vites değişimleri. Problem sonrasında 2100 devir./dak. normal araç kullanımı ve 3000 dev./dak. vites değişimleri için kullanmaya başladım. Ama yukarıdaki yorumlara bakılırsa buna da çok gerek yokmuş.

 

Bu arada en çok dediğinize sevindim açıkçası çünkü 90 km/saat hem güvenli hem ekonomik bir hız olmasıyla günlük kullanım ın parçasıydı ama boş yollarda özellikle gündüz çok düşük bir hız idi benim için. Şimdi onu 100 km/saat sınırına çekmek hem zaman kazancı hemde daha ekonomik olmasına çok şaşırdım açıkçası. Harika haber!

 

Peki 3. ve 4. viteslerde de 2500 dev./dak. olarak mı kullanalım şehir içinde?

14 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

3000 devir gereksiz yüksek, düşük devirde sürün az yakar

Evren bey öneriniz için teşekkürler.

3000 deviz vites değişimleri içindi. Normal hızlarda araç sürekli 2100 devir bandında. Düz uzun yollarda 2000 devirde kullanıyorum.

Celal beyde 2500 devirde düşük yakıt tüketimi demiş ama sanki aracın sesi ve performansını dinlediğimde en normal kullanımı 2000 devir sağlıyor gibi hissediyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın



Rica ederim Fatih bey.
Usta kısmen haklı, dizel motorlar çok düşük ve çok yüksel deviri sevmezler.
Uzun vadede arızaya sebep olur.
Şehir içi düz yolda minimum 2.000 devirde kullanın, ne boğulsun ne bağırsın motor.
Vites yükselttiğinizde araç öne kapaklanmayacak şekilde devirlendirin aracı.
Mesela sıkışık bi trafik var, fiestada çok olur bu durum; 2 ye atsanız boğulacak, 1 de gitseniz bağıracak; bırakın bağırsın, ta ki önünüz açılıp gaza yüklenip 2. Vitese çektiğinizde boğulmayacak devre gelene kadar.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat ATAŞ
(düzenlendi)

merhabalar aracıma sıfır motor yapıldı hemen hemen heryeri değişti silindir kapağı piston segmanlar kol yatak dahil motorda rektefiye oldu  50 tl ye 100 km yol gidiyorum eskiden 0,40 kuruş yakıyordu 0,5 kuruşa çıktı 6 7 kez hesap yaptım 0,50 kuruş yakıyor nedeni ne olabilir? birde ford fiesta 2005 tdcı araçlarda silindir kapağına takılan tayzik subabı diye birşey varmı bir usta motor yapılırken eskisini çıkarıp yeni silindir kapağına takmamışlar dedi aracım sabahları şakırdıyor 500 metre 1 km gittikten sonra kontak kapat aç yapıyorum düzeliyor!

 

 

 

tarihinde Murat ATAŞ tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
On 22.02.2019 at 12:17, Murat ATAŞ yazdı:

merhabalar aracıma sıfır motor yapıldı hemen hemen heryeri değişti silindir kapağı piston segmanlar kol yatak dahil motorda rektefiye oldu  50 tl ye 100 km yol gidiyorum eskiden 0,40 kuruş yakıyordu 0,5 kuruşa çıktı

 

Zam geliyor sürekli..

Litre cinsinden son durum nedir ?

 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat ATAŞ
(düzenlendi)

100 km de 8 litre şehir içi araç 1. vitesten 2, vitese geçişlerde genelde duman atıyor sanki zorlanıyor gazı kökleyincede aşırı siyah duman atıyor sanki çiğ yakıyor egr yi soküp baktık çok pis değildi fakat içindeki 1,5 cm çapındaki pim ancak tornavida ile itilebiliyordu biraz sertti eğr manuel bunlarda vakumlu arızalı olabilirmi?

tarihinde Murat ATAŞ tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Saygın

2008 Fiesta 1.4 aracım var. Şehirlerarası yolda klima kapalı iken 5.8-6.1 arası yakıyor araç. Ortalama 90 ile gidince 5.8 e düşüyor 110 ile gidince 6.1 e çıkıyor. Normalde daha fazla fark olması gerekmiyor mu? Genelde 2000 devrin biraz üzerinde vites değişirim. Tüketimi daha fazla düşürmenin bir yolu var mıdır? Yoksa normal mi bu değerler? Fabrika verisi 5.5 L/100 km.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten
Fatih Saygın yazdı:

2008 Fiesta 1.4 aracım var. Şehirlerarası yolda klima kapalı iken 5.8-6.1 arası yakıyor araç. Ortalama 90 ile gidince 5.8 e düşüyor 110 ile gidince 6.1 e çıkıyor. Normalde daha fazla fark olması gerekmiyor mu? Genelde 2000 devrin biraz üzerinde vites değişirim. Tüketimi daha fazla düşürmenin bir yolu var mıdır? Yoksa normal mi bu değerler? Fabrika verisi 5.5 L/100 km.


Normal değil benim arabam 90km ile giderken 5lt nin altina iniyordu 4.5filan yakıyordu 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Saygın
Vasfi Gişten yazdı:


Normal değil benim arabam 90km ile giderken 5lt nin altina iniyordu 4.5filan yakıyordu 

Araç benzinli söylemeyi unutmuşum 

Sizinki de benzinli miydi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten
Fatih Saygın yazdı:

Araç benzinli söylemeyi unutmuşum 

Sizinki de benzinli miydi?

O zaman bence normal benim araç dizeldi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Recep Selim Kaya
Fatih Saygın yazdı:

2008 Fiesta 1.4 aracım var. Şehirlerarası yolda klima kapalı iken 5.8-6.1 arası yakıyor araç. Ortalama 90 ile gidince 5.8 e düşüyor 110 ile gidince 6.1 e çıkıyor. Normalde daha fazla fark olması gerekmiyor mu? Genelde 2000 devrin biraz üzerinde vites değişirim. Tüketimi daha fazla düşürmenin bir yolu var mıdır? Yoksa normal mi bu değerler? Fabrika verisi 5.5 L/100 km.

 

Kıyaslama açısından sağlıklı olmayabilir ama, benim 2004 1.4 Fiesta 'mda da uzun yolda aracı rahat yürütebilecek hızlardayken daha az tüketim oluyor gibi geliyor bana.

90 ve altı hızlarda yürütebilmek için daha fazla güze ihtiyaç duyuyor gibi. 100 - 110 arası daha istekli gidiyor ve bu istek tüketimi düşürüyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hacı Şenyurt
Fatih Saygın yazdı:

2008 Fiesta 1.4 aracım var. Şehirlerarası yolda klima kapalı iken 5.8-6.1 arası yakıyor araç. Ortalama 90 ile gidince 5.8 e düşüyor 110 ile gidince 6.1 e çıkıyor. Normalde daha fazla fark olması gerekmiyor mu? Genelde 2000 devrin biraz üzerinde vites değişirim. Tüketimi daha fazla düşürmenin bir yolu var mıdır? Yoksa normal mi bu değerler? Fabrika verisi 5.5 L/100 km.

Aracınız da kullandığınız lastik te tüketime etki eder. tıpkı bahsettiğiniz klima kullanımı gibi. A verimlilikte bir lastikle fabrika verisini yakalayabileceğinizi düşünüyorum. Tabi tüm ateşleme elamanlarınında sağlıklı çalıştığını farz ediyorum. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yigit Özdal

Benim araç benzinli 2011 1.4 şehir içi 8.4 yakıyor normalmıdır


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hacı Şenyurt
Benim araç benzinli 2011 1.4 şehir içi 8.4 yakıyor normalmıdır


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sanki şehir içi fabrika verisi bir tık daha yüksekti. Bence normalde biz kullanıcılar normalmiyiz o tartışılır.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Saygın
Hacı Şenyurt yazdı:

Aracınız da kullandığınız lastik te tüketime etki eder. tıpkı bahsettiğiniz klima kullanımı gibi. A verimlilikte bir lastikle fabrika verisini yakalayabileceğinizi düşünüyorum. Tabi tüm ateşleme elamanlarınında sağlıklı çalıştığını farz ediyorum. 

Benim orada asıl sormak istediğim 90 ile 110 arasında bu kadar az fark olması normal midir? 

Recep Selim Kaya yazdı:

 

Kıyaslama açısından sağlıklı olmayabilir ama, benim 2004 1.4 Fiesta 'mda da uzun yolda aracı rahat yürütebilecek hızlardayken daha az tüketim oluyor gibi geliyor bana.

90 ve altı hızlarda yürütebilmek için daha fazla güze ihtiyaç duyuyor gibi. 100 - 110 arası daha istekli gidiyor ve bu istek tüketimi düşürüyor.

Belki de öyledir. 90 ile gitmek daha zor oluyor benim için zaten ister istemez hızlanıyorum :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Arif Aykın
Fatih Saygın yazdı:

Benim orada asıl sormak istediğim 90 ile 110 arasında bu kadar az fark olması normal midir? 

Belki de öyledir. 90 ile gitmek daha zor oluyor benim için zaten ister istemez hızlanıyorum :) 

Bence normaldir. Bende de 2003 vardı ortalama hesaplayamıyordum ama LPG de 100 km de 7-8 lt değişiyordu şehirlerarası basarsam daha da artıyordu ama bahsettiğim 90 dan 110 çıkmak değil 130-140 çıkmak.

Mesajı paylaş


Mesajın linki